منبع http://www.webgardi2030.irوبگردي 30/20




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
برخوردهاي حذفي تنها مختص كشور ما نيست و كشورهايي همچون چين نيز فيلترينگ را به شدت اعمال مي‌كنند و البته در آمريكا و ديگر ممالك نيز برخي سايت‌هاي پورنو و سياسي فيلتر مي‌شود.
کارشناس تعيين مصاديق محتواي مجرمانه بر اين عقيده است كه شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند اثر خوبي در مقابله با جنگ نرم داشته باشند اما نه در زماني كه عمده محتواي آنها مضر است و ممكن است برخي افراد را آماده پذيرش افكار وعقايد باطل خود كند.

به گزارش ایتنا حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا آقاميري در گفت‌وگو با ايسنا، درباره گسترش روزافزون شبكه‌هاي اجتماعي و رويكردهاي تعامل محورانه آنها با كاربران دنياي مجازي اظهار كرد: با توجه به اينكه تكنولوژي هم مي‌تواند آثار تخريبي داشته باشد و هم سازنده، مي‌توان به نسبي و اعتباري بودن موضوعيت آن پي برد به نحوي كه اگر ابزار نوين راهي براي توسعه علم و فرهنگ باشد، مي‌توان بسته به استفاده و كاركرد آن كه اگر در جهت مثبت و يا منفي باشد، آثار متفاوتي را براي آن متصور شد.

او گفت: به عنوان مثال از يك ميكروفن هم مي‌توان استفاده‌هاي مثبت داشت و هم منفي كه در راستاي كاركرد مثبت، توسعه فرهنگ از طريق تدريس و پرورش نفوس انساني صورت مي‌گيرد و از بعد منفي مي‌توان به تخريب شخصيت يك رقيب انتخاباتي اشاره كرد و یا با آن ابزار به توسعه و بسط افکار انحرافی پرداخت. در کل، بحث رسانه به همين شكل است؛ وقتي رسانه با قالب‌هاي جديد به ميدان مي‌آيد، کماکان مي‌تواند زمينه را براي استفاده‌هاي منفي و مثبت باز بگذارد.

كارشناس تعيين مصاديق محتواي مجرمانه خاطرنشان كرد: طي دو دهه گذشته شاهد حضور اينترنت در كشور بوده‌ايم كه همراه خود جريانات تلخ و شیرینی را به ارمغان آورده است، در حالي كه ما پيش‌بيني‌ براي فناوري‌هاي نو، همواره نداشته‌ایم و در اینترنت نیز چون سایر تکنولوژی‌ها، تمهیدی برای آن نیندیشیده بوديم.

او معتقد است كه بعد از پيدايش اينترنت كم كم با مفهوم آن آشنا شديم و اين در حالي بود كه توسعه قارچ‌گونه آن در جاي جاي كشور موجب برخي نگراني‌ها و دغدغه‌ها شده بود و البته عمده دغدغه به دلسوزان نظام مربوط بود تا وسيله‌اي نشود كه فرهنگ را از شمايل ملي خارج كند و به ناكجاآباد رهنمون سازد و درحقیقت شناخت ما از این تکنولوژی و توسعه آن همگام نبود و این همان چیزی است که نگرانی‌ها را موجب گردید.

وي خاطرنشان كرد: در اينترنت چند موضوع مطرح است؛ يكي پهناي باند و حضور در اين شاهراه ارتباطي که عمدتاً بحثی سخت‌افزاری است و ديگري اين كه با توسعه اين بستر، هر كاربري مي‌تواند در اين شاهراه حضور داشته باشد، حال یا حضوری پررنگ و فعال و یا حضوری کاملا تاثیرپذیر و منفعلانه.

او گفت: وجود اين شاهراه بزرگ نقل و انتقال داده در كشور و حضور ما در اين شاهراه، کاربران ایرانی را صرفا به يك مصرف‌كننده اينترنتي تبديل كرده بود و نبايد از ياد برد كه حضور فعال و تاثيرگذار در اين شاهراه، راهی نداشت،
 
بعد از پيدايش اينترنت كم كم با مفهوم آن آشنا شديم و اين در حالي بود كه توسعه قارچ‌گونه آن در جاي جاي كشور موجب برخي نگراني‌ها و دغدغه‌ها شده بود. "
 
جز ايجاد سايت‌ها و پايگاه‌هايي كه چندان هزينه‌اي نیز در بر نداشت اما مي‌توانست در بستر تبادل محتوا موثر واقع شود. جذب مخاطب از خصوصيات بارز رسانه اينترنت است و رونق آن به سليقه توليدكنندگان محتوا و مديران وب سايت‌ها بستگي دارد.

تعامل مجازي عامل جذب مخاطب
آقاميري ادامه داد: البته تاثيرگذاري در اينترنت تا زمان يك سويه بودنش همراه با سختی‌های خاص خود بود که چندان جاي پيشرفتي نداشت چراكه هر يك از مراحل تحقيق، تایپ، ويرايش و مراحل ديگر هزينه‌زا بود و در انتها نيز تاثيري را كه بايد، نداشت. حال اين رويه به دو سويه شدن براي توسعه بستر تعاملي و تاثيرگذاري بیشتر نياز داشت تا بتواند نظر كاربران را بيش از پيش جلب كند. در كشور ما نيز اين روند دو سويه و تعاملي به تحقق پیوست و بحث توليد اطلاعات، توسط سازمان‌ها، ارگان‌ها و... طي چند سال اخير با ظهور شبكه‌هاي اجتماعي به دست كاربران نیزافتاده است


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اگر می خواهید با سوختهای الکلی که این روزها هر چه بیشتر در حال جایگزین شدن با سوختهای فسیلی هستند آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه سوختهای الکلی با پایه "اتانول " و "متانول" در حال جایگزینی با سوختهای فسیلی هستند.در این مطلب شما را با این نوع از سوخت آشنا خواهیم کرد.

سوختهای الکلی چه نوع سوختی هستند؟

 

اتانول و متانول دو سوخت الکلی هستند که امروزه به طور اختصاصی برای استفاده در سیستم های پیشرانه انواع وسایل نقلیه تولید شده اند. اما در اصل انتخاب اصلی امروز برای سوخت الکلی اتانول است. سوخت اتانول یک سوخت فاقد آب با اکتان بالا است که از ترکیبات حاوی شکر تهیه می شود. اما متانول یک نوع سوخت الکلی است که از گاز طبیعی که یک منبع تجدید ناپذیر است بدست می آید.

 

 فواید سوختهای الکلی

با توجه به این که منبع اصلی سوختهای الکلی جو و ذرت است ، می توان این نوع سوخت را تجدید پذیر نامید. یک مزرعه 4 هکتاری ذرت می تواند چیزی در حدود 1130 لیتر سوخت اتانول تولید کند. این در حالی است که این منبع به راحتی قابلیت تجدید دارد اما سوختهای فوسیلی حاصل از نفت خام مثل بنزین دارای محدودیت بوده و امکان تجدیدپذیری ندارند. نکته دیگر در مورد سوختهای الکلی این که این سوختها در مقایسه با سوختهای فسیلی بسیار پاک تر بوده و کمتر هوا را آلوده می کنند. سود دیگر این گونه سوختها این است که جو یا ذرت استفاده شده در فرایند سوخت کشی به هدر نمی رود و مواد مغذی دیگر آن باقی می ماند که می توان از آن برای تولید غذای انسان و حیوانات استفاده کرد.

 

ذرت برای تولید سوخت یا ذرت برای تولید غذا؟

بسیاری از منتقدین این گونه از سوخت اینگونه استدلال می کنند که سوخت الکلی منابع ذرتی را که برای تغذیه انسانها به کار می رود را صرف تولید سوخت می کند. ذرت دارای کاربردهای زیادی در زمینه تولید مواد غذایی حیوانات دامی و مواد تکمیلی در صنایع غذایی است. از این روست که بعضی از محققان تلاش های گسترده ای را به منظور جایگرین کردن ذرت برای تولید سوخت الکلی آغاز کرده اند که یکی از نتایج آن استفاده از "زیست توده ها" مثل باقی مانده چوبها برای تولید سوخت است.این منبع بسیار ارزان تر و سریع تر در دسترس قرار می گیرد و از اتکاء کشورها به سوختهای فسیلی خواهد کاست.

 

نحوه استفاده از اتانول به عنوان سوخت

اتانول این توانایی را دارد تا با بنزین ترکیب شده و به عنوان سوخت استفاده شود.در خودروهای مختلف و در نسل های مختلف میزان اتانول مورد استفاده به نسبت بنزین افزایش یافته است.موتور جدید سری E85 از جمله جدیدترین موتورها در این زمینه است که توانایی استفاده از 85 درصد اتانول و 15 درصد بنزین را دارد. در این نسل جدید از موتورها از فناوری های جدیدی استفاده شده است که یکی از آنها بحث شعله های نامرئی در هنگام عمل احتراق است که امنیت را افزایش می دهد. البته بایستی توجه داشت که خودروهایی که با اتانول کار می کنند به علت توانایی کمتر این سوخت از برد کمتری برخوردار هستند.

 

خودروهایی با سوخت اتانول

امروزه بیش از 30 مدل خودرو با سیستم سوخت چند حالته در بازار موجود است که شامل انواع خودروهای سدان یا انواع SUV ها می باشد. امروزه یکی از اصلی ترین مسائل پیش روی خودروهای اتانول سوز بحث جایگاه های سوخت با قابلیت عرضه اتانول است که خود این مسئله را به بازاری با پتانسیل های بالا برای آینده تبدیل کرده است




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
برنامه هاي نوروزي صدا وسيما به تعطيلي شبکه هاي ماهواره اي انجاميد؛

 

در حالي كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارجي از سال هاي دور در راستاي كودتاي نرم دشمنان و مخالفان جمهوري اسلامي، با صرف هزينه‌هاي هنگفت سعي در جلب توجه و انحراف افكار عمومي داخل به سمت و سوي اهداف ضد ديني خود داشته‌اند ، بيش از گذشته در حال از دست دادن مخاطبان خود هستند كه البته اين افول و سير نزولي در نوروز91 سرعت بيشتري پيدا كرد.


 

نتايج تحقيقات ميداني نشان مي دهد، برنامه‌هاي نوروز 91 صدا و سيما توانست شبكه هاي ماهواره‌اي كه توسط مخالفان جمهوري اسلامي تغذيه مي‌شوند را در جذب مخاطب كنار زده و رضايت عموم را از برنامه‌هاي خود تأمين كند.

در حالي كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارجي از سالهاي دور در راستاي كودتاي نرم دشمنان و مخالفان جمهوري اسلامي، با صرف هزينه‌هاي هنگفت سعي در جلب توجه و انحراف افكار عمومي داخل به سمت و سوي اهداف ضد ديني خود داشته‌اند ، بيش از گذشته در حال از دست دادن مخاطبان خود هستند كه البته اين افول و سير نزولي در نوروز91 سرعت بيشتري پيدا كرد.

اين موضوع حتي با دقايقي وبگردي در سايت هاي ضد انقلاب نيز نمايان است بطوريکه کامنت هاي کاربران به يکي از خبرهاي سايت صهيونيستي بالاترين که به برنامه هاي نوروزي شبکه هاي ماهواره اي پرداخته بود بدين شرح است:

وحيد : خداوکيلي ديدن برنامه هاي شب عيد تلويزيون امسال ايران خيلي جذاب تر از برنامه هاي ماهواره اي بود.

ياشار: رقابت فرزاد حسني و احسان عليخاني در برنامه هاي شب عيد سيما امسال خيلي ديدني بود.

ساناز : واقعاً بايد شعار شبکه هاي ماهواره اي هر سال بدتر از پارسال باشه ، تو کل ايام نوروز که برنامه هاشون رو نگاه مي کردم خيلي افسوس خودرم.

صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن نيازهاي مخاطبان در داخل و حتي خارج از كشور اقدام به تأسيس شبكه‌هاي مختلف با برنامه هاي متنوع و تخصصي نموده كه هر يك از اين شبكه‌ها مخاطب خود را پيدا كرده و پاسخگوي نياز مخاطبان است.

شبكه‌هايي همچون آي‌فيلم، نمايش، مستند، بازار و شبكه هاي استاني از جمله شبكه هاي تازه تاسيس صدا و سيما هستند كه در ايام نوروز نيز بيشتر از گذشته جلوه پيدا کردند و بينندگان خود را در حوزه هاي مختلف يافته و با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري دقيق رسانه ملي موجب كم رونق شدن شبكه‌هاي ماهواره‌اي و كسادي بازار آنها شده است.

اين برنامه ريزي در نوروز 91 مورد توجه بسياري از مسئولان و مردم قرار گرفته و مصاحبه مردمي که از حدود 5 هزار نفر انجام شده است نشان مي دهد که انتظار مخاطبان را از صدا و سيما در ايام نوروز تا حد زيادي مرتفع و بالاتر برده است.




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
ضد انقلاب باز هم به جان هم افتادند/
سایت جرس از رسانه های فتنه 88 که بعد از انتخابات اسفند ماه تلویزیون رسایش هم به انحلال رسیده است با اشاره به مطرح شدن نام رضا پهلوی در برخی محافل خبری مطالبی را علیه وی افشاء کرده که در مقابل طرفداران ربع پهلوی در خودنویس را به عکس العمل وا داشته است.


 

فعالیت رسانه ای رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران که به مذاق جریانهای دیگر ضد انقلاب خوش نیامده باعث حمله آنان به یکدیگرشده است . سایت جرس از رسانه های فتنه 88 که بعد از انتخابات اسفند ماه تلویزیون رسایش هم به انحلال رسیده است با اشاره به مطرح شدن نام رضا پهلوی در برخی محافل خبری مطالبی را علیه وی افشاء کرده که در مقابل طرفداران ربع پهلوی در خودنویس را به عکس العمل وا داشته است.

نویسنده خودنویس نوشته است هر چه علمای طیف جرس و دوستان اصلاح طلب بیشتر سخن می‌گویند بیشتر روشن میشود که این «ایران برای همه ایرانیان» چقدر مصداق عملی‌ دارد .

وی که رهبران گفتمان اصلاحات را مسبب هدر رفتن آرزوها و شکست جنبش های اعتراضی خود و نسلش می داند ، در ادامه می گوید : " در این نوشتار اصلا بنا ندارم از سلطنت یا رضا ربع پهلوی دفاع کنم، اما این شعار‌های عوام فریبانه «دموکراسی، تساهل، ایران برای همه ایرانیان و...» با برخورد‌های حذفی و عملکرد کاملا غیر شفاف آقایان طیف جرس بسیار دردناک است، و این حسادت‌ها و تنگ نظری‌ها ورای وطن فروشی است.

بد نیست دوستان جرس برای روشن شدن افکار غیرخودی هایی‌ مثل من به چند سوال ساده پاسخ دهند.

۱-منابع مالی جرس از کجا تامین می‌شود؟

۲-آقای مهاجرانی که تمام مدت عمر خود کارمند دولت یا نماینده مجلس بوده است اکنون چه گونه در سایه استعمار پیر گذران امور می‌کند؟ بعید میدانم پس انداز حقوق کارمندی حتی وزارت و وکالت بتواند هزینه زندگی‌ و تحصیل فرزندان ایشان در بلاد کفر را تامین کند. البته همه مطمئنیم که حتا لکه خاکستری بر دامن ایشان نیست.

۳-جناب مزروعی چطور؟ باقی‌ دوستان چطور آیا همه از فروش باغ پسته کذائی همچنان ارتزاق می‌کنند؟

۴ صحبت از لابی کردن رضا پهلوی با جمهوری‌خواهان کرده‌اید، از اعضا و شفافیت در مورد «شورای هماهنگی‌» نمی‌پرسم چون بیشتر حالت شوخی‌ است!

و در انتها با حمله به گردانندگان جرس خطاب به ایشان می نویسد: "شما با ادعای رهبری جنبش مردمی این پتانسیل عظیم تغییر و شکوفایی را به بیراهه میبرید و همان کاری را تکرار می‌کنید که سالهاست به آن مشغولید، حذف غیر خودتان به هر قیمت




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

ادنا شپرد" بانوی 90 ساله استرالیایی که در شهر ملبورن زندگی می کند با وجود سن بالای خود به ورزش های هوازی و تناسب اندام می پردازد.
 

یک بانوی سالخورده 90 ساله اهل کشور استرالیا با توانایی بالای جسمی خود تحسین همگان را برانگیخته است. " ادنا شپرد" بانوی 90 ساله استرالیایی که در شهر ملبورن زندگی می کند با وجود سن بالای خود به ورزش های هوازی و تناسب اندام می پردازد.

او خود در این باره این گونه توضیح می دهد: من نمی توانم گوشه ای نشسته و فعال نباشم. من باید فعالیت کرده و همیشه در حال تحرک باشم.

او به غیر از ورزش کردن در باشگاه در روزهای چهارشنبه با یک گروه به پیاده روی می پردازد. مربی وی می گوید: شاید مسائل ژنتیکی در مورد او موثر باشند اما نگاه مثبت او به ورزش و زندگی باعث شده است تا وی بتواند در این سن اینقدر شاداب و سرحال باشد./




تاریخ: پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اثبات وجود انسان های شاخ دار از جمله مسائلی است که ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود مشغول کرده است. در سالهای اخیر چندین نمونه جمجمه با بخش هایی شبیه به شاخ بر روی آنها کشف شده است. اگر می خواهید با عجیب ترین جمجمه های جهان آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.


 

، جمجمه ، استخوانی کروی شکل است که مغز ، و کلیه اندام درونی و بخشهایی از اندام درونی انسان را در خود نگاه می دارد. این بخش از اسکلت انسان یکی از مشخص ترین و به نوعی ترسناک ترین بخش از اسکلت انسان است که در بسیاری از موارد به عنوان نمادی از ترس و وحشت به کار می رود. این بخش همچنین محکم ترین استخوان انسان نیز هست و معمولا پس از مرگ انسان نسبت به سایر استخوان های انسان از عمر طولانی تر برخوردار است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با عجیب ترین جمجمه هایی که تا کنون کشف شده آشنا کنیم.

جمجمه های سوراخ شده
از چیزی در حدود 8 سال پیش به این سو سوراخ کردن جمجمه به عنوان یکی از روشهای درمانی مورد استفاده بسیاری از پزشکان قرار می گرفته است. این پزشکان در دوران باستان معتقد بودند که انجام این کار برای درمان بیماری های مثل سردرد ، ناراحتی های روحی و حتی عقب ماندگی های ذهنی مناسب و مفید است. در بسیاری از جستجوهای به عمل آمده در نقاط مختلف دنیا محققان به جمجمه هایی دست پیدا کرده اند که دارای سوراخی بر روی خود بوده است. مطالعات بر روی این جمجمه ها نشان داده است که عمدتا افرادی که تحت این باصطلاح درمان قرار می گرفتند پس از مدتی به دلیل نفوذ با کتری ها به مغز جان خود را از دست می دانند.

جمجمه های کشیده
در طول اکتشافات دانشمندان در سالهای اخیر تعداد زیادی جمجمه با اشکال غیر طبیعی کشف شده است. جمجمه هایی کشیده و یا با عرضی بیش از اندازه طبیعی که در نگاه اول حسی از ترس و تعجب را به انسان منتقل می کند. کارشناسان دلایل مختلفی را به عنوان توضیح این حالت اعلام کرده اند. بیشتر این حالات به دلیل نقص های ژنتیکی در انسان ها رخ میداده است. در این میان یکی دیگر از نظریه های موجود برای بروز این حالت یک رسم عجیب در گذشته های دور بوده است. در زمان قدیم و با توجه به این که تا چندین ماه پس از تولد جمجمه نوزاد نرم است افراد سعی می کردند تا با فشار انگشتان شکل جمجمه نوزادان را بر اساس طبقه اجتماعی و اقتصادی نوزاد تغییر دهند.

جمجمه های شاخ دار
اثبات وجود انسان های شاخ دار از جمله مسائلی است که ذهن بسیاری از دانشمندان را به خود مشغول کرده است. در سالهای اخیر چندین نمونه جمجمه با بخش هایی شبیه به شاخ بر روی آنها کشف شده است. در بررسی های انجام شده بر روی این جمجمه ها مشخص شده است که بسیاری از زائده های موجود بر روی اسکلتها در حقیقت شاخ نبوده و ناشی از بیماری و تومورهای سرطانی بوده است که به این صورت باقی مانده است. تعدادی از جمجمه های بدست آمده نیز مربوط به موجوداتی به نام " paranthropus " که دارای اشتراکات زیادی با انسان ها بوده دارای فکهای بسیار نیرومندی برای جویدن ریشه ها و دانه ها بودند. این موجودات نیز دارای شاخهایی بر روی سر خود بوده اند.

جمجمه کریستالی
بر اساس افسانه های موجود چیزی در حدود 13 جمجمه کریستالی توسط اقوام " آزتک " و " مایا" ساخته شده است که لمس هر کدام از آنها می تواند نیروی خاصی را به شخص لمس کنده بدهد و در صورتی که شخصی بتواند هر 13 جمجمه در یک مکان جمع کند به نیروی تمامی خدایان " آزتک " و " مایا" دست پیدا می کند. بنا بر گزارشات موجود این 13 جمجمه کریستالی در بین مجموع داران و صاحبان موزه های اروپایی در حال چرخش است. در عین حال در چند سال گذشته و بر اساس مطالعاتی که بر روی تعدادی از این جمجمه های کریستالی انجام شده است مشخص شده است که این جمجمه ها ساخت کشورهای اروپایی بوده و قدمت آنها نهایتا به 200 سال می رسد.

جمجمه کودک ناقص الخقه
در سال 1930 میلادی و در کشور مکزیک یک جمجمه مربوط به یک کودک ناقص الخقه کشف شد. این جمجمه تا سال 1999 میلادی به نمایش عمومی در نیامد. آزمایشات DNA صورت گرفته بر روی این جمجمه مشخص کرد که این نمونه بدست آمده به یک کودک بومی منطقه آمریکای شمالی متعلق است که به احتمال زیاد از بیماری " وجود آب در مغز" رنج می برده است که به همین دلیل جمجمه این شخص به این شکل درآمده است. این بیماری باعث می شده است که حجم زیادی از مایعات در جمجمه جمع شده و به مغز فشار وارد می کند. البته امروزه این بیماری به راحتی قابل درمان است.

جمجمه عهد  پلیوسن
دوره " پلیوسن" به دوره ای در مقیاس زمین شناسی از 5332 میلیون تا 1806 میلیون سال قبل از میلاد اطلاق می شود. معدنچیان در سال 1866 میلادی در منطقه " Calaveras " در کشور آمریکا موفق به کشف جمجمه ای شده اند که پس از انجام مطالعات مشخص شد که به دوره " پلیوسن" تعلق دارد و نشان دهنده زندگی انسان در قاره آمریکا در آن دوران دارد. دانشمندان با توجه به مطالعات خود به این ادعا شک کرده و سعی کردند تا به صحت این ادعا پی ببرند. پس از انجام آزمایشات کربنی مشخص شد که این جمجمه نهایتا 1000 سال قدمت دارد




تاریخ: چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
بر اساس جدیدترین آمارگیری های به عمل آمده در این کشور در سال 2012 میلادی یک سوم بزرگسالان آمریکایی آشپزی بلد نیستند.


 

، استفاده از غذاهای فوری امروزه به یکی از عادتهای زندگی مدرن بدل شده است. رستوران های زنجیره مثل مک دونالد و یا کنتاکی که به صورت زنجیره ای در سرتاسر جهان وجود دارند و روزانه غذای میلیون ها نفر از ساکنین این کره خاکی را در وعده های مختلف تامین می کنند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری که مرکز صنعت غذای آماده دنیا محسوب می شود از تاثیرات منفی این گونه از غذاها در امان نیست. بر اساس جدیدترین آمارگیری های به عمل آمده در این کشور در سال 2012 میلادی یک سوم بزرگسالان آمریکایی آشپزی بلد نیستند. در این میان افراد سوال شونده دلایل بسیار زیادی را برای اینکه آشپزی بلد نیستند مطرح کرده اند.

دلایلی هم چون : سخت بودن شست و شوی ظرف ها بعد از آشپزی و یا نداشتن وقت از جمله دلایلی است که اکثر سوال شوندگان برای عدم علاقه و آشپزی یاد نگرفتن مطرح کرده اند. با وجود پیشرفتهای بسیار زیادی که در زمینه لوازم خانگی صورت گرفته و باعث راحت تر شدن آشپزی شده است اما همچنان بسیاری در این کشور ترجیح می دهند که در بیرون از منزل غذا بخورند.

در همین حال کارشناسان علوم تغذیه در این کشور نسبت به صدمات و عوارض سوء این عادت بد غذایی هشدار داده اند و اعلام کرده اند که در صورت ادامه این روند جامعه آمریکایی بایستی با حجم زیادی از سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی رو به رو شوند.




تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر تصور می کنید که تمام سموم کلا مضر هستند و تنها باعت ضرر رسیدن به انسان می شوند باید بگوییم که شما اشتباه می کنید. پس این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.


 

 بسیاری از ما وقتی واژه " سم " را می شنویم به یاد مارهای سمی ، قارچ های سمی و مرگ می افتیم. اما " زهر " موجود در این گیاهان و جانوران همیشه هم بد و مخرب نیست و در بسیاری از موارد می تواند بسیار موثر باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این " زهرهای مفید" آشنا کنیم.

شوکران
شوکران گیاهی فوق العاده سمی است که دارای شهرتی تاریخی است. از این گیاه و سم آن برای مسموم کردن " سقراط" فیلسوف مشهور یونانی استفاده شده است. اما زهر موجود در این گیاه که باعث مرگ موجودات زنده می شود " coniine " نام دارد. این سم به سیستم اعصاب مرکزی انسان حمله کرده و باعث از کار افتادن اندام های حیاتی انسان می شود. در صورتی که مصدوم سم را استنشاق کرده باشد و سریعا به مراکز درمانی منتقل شود با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می توان وی را نجات داد اما هرگونه خوردن این زهر به مرگ سریع مصدوم منجر می شود. اما با وجود این مرگباری ، این زهر بدون فایده نیست. از سالهای بسیار دور پزشکان در ایران و یونان باستان از این گیاه به عنوان آرامبخش و برای درمان آرتروز بهره می بردند.

تاج مرگ
ماده آنتروپین ، یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین مواد برای احیای قلبی در تمامی مراکز درمانی است. این ماده برای افرادی که دچار کاهش و یا توقف ضربان قلبی شده اند به کار می رود و اهمیت آن تا به این حد است که در استاندارهای سازمان بهداشت جهانی به منظور یکی از الزامات داشتن یک مرکز درمانی حداقلی وجود این دارو است. اما جالب است بدانید که این ماده مفید و حیاتی از گیاه سمی تهیه می شود. گیاه " تاج مرگ" که با اسم " تاتوره" نیز در کشور ما شناخته می شود یک گیاه سمی است که می تواند به مسمویت و فلج دستگاه عصبی انسان منجر شود. اما از عصاره همین گیاه ماده " آنتروپین " بدست می آید که تاکنون توانسته است جان بسیاری از افراد را نجات دهد.

زهر عقرب زرد
عقرب به عنوان یکی از سمی ترین موجودات روی زمین شناخته می شود که یک نیش آن غالبا برای از پای درآوردن یک انسان بالغ کافی است. در این میان گونه ای از عقرب به اسم " عقرب زرد" که عمدتا در منطقه خاورمیانه زندگی می کند دارای زهری متفاوت است. درست است که زهر این جانور نیز بسیار مرگبار است اما دانشمندان متوجه شده اند که پروتئین موجود در زهر این عقرب برای درمان یک نوع سرطان صعب العلاج مغزی بسیار مفید و موثر است. دانشمندان موفق شدند تا با ترکیب کردن این ماده با نوعی از رادیو داروها ، دارویی را بسازند که به سلولهای سرطانی حمله و آنان را از بین می برد.

زهر روتیل شیلیایی
دانشمندان آمریکا در تحقیقات اخیر خود با کمک پروتئین موجود در زهر این نوع رتیل به مقابله با سکته قلبی برخواسته اند. همه ما می دانیم که ضربان نامنظم قلب و یا ایست ناگهانی آن می تواند به سکته قلبی و یا مرگ شخص مورد نظر منجر شود. در این میان محققان موفق شدند تا با تجزیه زهر رتیل شیلیایی به پروتیئنی دست پیدا کنند که ضربان قلب انسان را منظم می کند. در صورتی که در جریان سکته قلبی این دارو به بیمار مورد نظر تزریق شود به احتمال زیاد وی از خطر نجات پیدا می کند.

ارجوت
"ارجوت" نوعی بیماری قارچی است که معمولا بر روی گندم و جو اثر دارد و باعث از بین رفتن این غلات می شود. در صورتی که انسان این ماده را مصرف کند دچار فلج عضلانی و در نهایت خفگی و مرگ می شود. اما از دوران قرون وسطا به این طرف دوزهای کنترل شده ای از این دارو برای جلوگیری از خونریزی پس از به دنیا آمدن نوزاد در مادران و همچنین درمان سردردهای میگرنی و همچنین بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار می گرفته است.

زهر  افعی کله مسی
افعی کله مسی یک از انواع مارهای افعی است که عمدتا در آمریکای شمالی زندگی می کند و معمولا برای شکار خود کمین کرده و با یک حرکت سریع زهر خود را در بدن قربانی وارد می کند. نکته جالب در مورد این مار این است که در بسیاری از مواقع این مار زهر کم تری را به بدن قربانی وارد می کند تا به نوعی به او هشدار دهد. اما دانشمندان با تجریه سم این مار به پروتئینی به نام "Contortrostatin " رسیده اند که می تواند از افزایش تعداد سلولهای سرطانی و بزرگ شدن تومورهای مغزی جلوگیری کند




تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
ببر " javan " و دلفین رودخانه "Baiji " از جمله جانورانی هستند که در سالهای اخیر به دلایل گوناگونی منقرض شده اند. اگر می خواهید با تعدادی از این جانوران اخیرا منقرض شده آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.


، انقراض جانوران در طول تاریخ پدیده ای بوده است که همیشه رخ داده است. از انقراض دایناسورها در میلیون ها سال پیش تا انقراض ببر تاسمانی که در اوایل قرن بیستم میلادی رخ داد. انقراض به دلایل مختلفی مثل : تغییر ناگهانی وضعیت جوی، کمبود غذا ، شکار بی رویه و یا بنا به بسیاری دلایل دیگر رخ می دهد . در این طلب قصد داریم تا شما را با جانورانی که به تازگی منقرض شده اند آشنا کنیم.

بز کوهی " Pyrenean "
این گونه از بز کوه در مناطق کوهستانی کشورهای فرانسه و اسپانیا زندگی می کرده است و از قرن 14 میلادی به این سو به دلیل شکار بی رویه نسل آن در معرض تهدید انقراض قرار داشت. در میانه قرن نوزدهم میلادی این گونه بز کوهی از مناطق کوهستانی فرانسه ناپدید شد و در آغاز قرن بیستم تنها کم تر از 40 عدد از آنها در کشور اسپانیا وجود داشت. در سال 1981 میلادی تعدادی این گونه بین 6 تا 14 عدد تخمین زده می شد و در نهایت آخرین نمونه از این گونه در طبیعت در ژانویه سال 2000 میلادی در حالی که در زیر درختی جان داده بود یافت شد. نمونه متولد شده ژنتیکی این جانور نیز 7 دقیقه پس از تولد جان باخت.

بز کوهی آفریقایی نژاد " Bubal "
این حیوان زیبا یکی دیگر از موجوداتی است که قربانی طمع بشر شده است. این گونه از بز آفریقایی به صورت بومی در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه زندگی می کرده است و قدمت آن به زمان مصر باستان بازمی گردد که در آن دوران این حیوان به عنوان منبعی برای تامین گوشت شناخته می شده است. در قرن 18 و 19 میلادی تعداد زیادی از این جانوران بدست شکارچیان اروپایی کشته شدند و نسل آنان شدیدا در معرض انقراض قرار گرفت. تعدادی از این حیوانات زنده گیری شده و به باغ وحش هایی در پایتختهای اروپایی فرستاده شدند. آخرین " Bubal " زنده دیده شده یک نوع ماده بوده است که در باغ وحش پاریس در سال 1923 مرده است.

ببر " Javan "
این گونه از ببر یکی از خاص ترین گونه های این جانور بود که به صورت خاص فقط در جزیره " Javan " کشور اندونزی زندگی می کرده است. در قرن 19 میلادی تعداد بسیار زیادی از این حیوان در این جزیره وجود داشته است که با افزایش جمعیت انسان ها در این جزیره به سرعت یا شکار شده و یا به دلیل استفاده انسان ها از سموم کشاورزی جان خود را از دست دادند. آخرین مورد زنده دیده شده از این گونه ببر در سال 1972 میلادی بوده است. البته باید خاطر نشان کرد که در سال 1979 نیز ردی از 3 ببر در این جزیره مشاهده شد ک البته ببری توسط انسان دیده نشد.

ماهی " Tecopa "
این ماهی به صورت بومی تنها در چشمه های آب گرم موجود در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کرده است و در ابتدا در سال 1948 میلادی کشف شده بود. در سالهای بعد و خصوصا در دهه 50 و 60 میلادی و با توجه به ساخت و سازهای انجام شده در نزدیکی این چشمه ها ، محل زندگی این ماهی به خطر افتاده و جمعیت آنها رو به کاهش رفت. در سال 1981 میلادی این ماهی رسما به عنوان گونه منقرض شده اعلام شد.

دلفین رودخانه " Baiji "
کشور چین با داشتن اقتصادی رو به رشد هر روز بیش از روز قبل به سمت صنعتی شدن پیش می رود. در این میان فشار زیادی از این نظر به محیط زیست و طبیعت این کشور وارد می شود. رودخانه مذکور در سالهای اخیر شدیدا به منظور حمل و نقل ، ماهی گیری و سد سازی مورد استفاده قرار گرفته است و این مسئله فشار زیادی را بر روی دلفین های موجود در این رودخانه وارد کرد. در سالهای دهه 70 میلادی تنها چند صد عدد از این گونه در این رودخانه وجود داشت و در سال 1997 این تعداد به 13 عدد رسید. نهایتا و پس از یافت نشدن حتی یک عدد از این گونه از دلفین در سال 2006 میلادی این گونه منقرض شده اعلام شد




تاریخ: سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 1996
بازدید کل : 199660
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1