سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی گرامی باد.
 

 

 

جانم به فدای تو شود رهبر عشق

کز لعل لبت حکم جدید اهدا شد

در عرصه اقتصادی و سیاسی

حماسه ی اهل معرفت امضا شد

 




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به مارک "حلال" در اروپا اعتماد نکنید

اتحادیه مسلمانان سوئد با صدور بیانیه ای از اقدام این کارخانه به شدت ابراز انزجار و خشم کرده و اعلام نموده که از این کارخانه نزد مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.
به گزارش شیعه آنلاین، چند سالی است که شرکت ها و کارخانه های مختلف تولید مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اروپایی و غربی با هدف حفظ و یا جذب مشتریان مسلمان، مارک "حلال" را بر روی محصولات و کالاهای خود می نویسند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که برخی از این شرکت ها و کارخانه های تولید مواد غذایی از مارک "حلال" استفاده می کنند اما اصول و چارچوب های لازم برای "حلال بودن" محصولاتشان را رعایت نمی کنند و در واقع با این کار تلاش می کنند مسلمانان را فریب بدهند.

در همین راستا رسانه های سوئد اعلام کردند که اخیرا یک کارخانه تولید گوشت که در چند سال اخیر از مارک "حلال" استفاده می کرده، در برخی محصولات به ویژه در تولید "سوسیس" از گوشت خوک هم استفاده می کرده است.

از سوی دیگر اتحادیه مسلمانان سوئد با صدور بیانیه ای از اقدام این کارخانه به شدت ابراز انزجار و خشم کرده و اعلام نموده که از این کارخانه نزد مراجع قضایی شکایت خواهد کرد




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط جام جم


جایگاه مسائل جنسی در قراردادهای آل سعود

البته اطلاع داشتیم که شاهزادگان آل سعود غرق در فساد هستند و حتما برای موافقت با این درخواست، شرط و شروطی را برای ما می گذارند اما هیچ گاه فکر نمی کردیم که چنین شرطی مطرح شود.

به گزارش شیعه آنلاین، هر از چند گاهی سندی توسط یکی از مسئولان غربی منتشر می شود که پیدا و پنهان توافقات و قراردادهای سعودی با کشورهای غربی را فاش کرده و رسوایی دیگری برای مقامات آل سعود را رقم می زند.

در یکی از جدید ترین این اسناد، "جان بیرکنس" از مقامات سابق اقتصادی ایالات متحده آمریکا در گفتگو با شبکه خبری "روسیا الیوم" فاش کرد که سال ها پیش توافقی میان واشنگتن و ریاض انجام شد که به موجب آن ما (آمریکا) تعهد دادیم که از آل سعود محافظت کنیم تا بتوانند در قدرت بمانند و در عوض سعودی ها وعده دادند که هیچ گاه نخواهند گذاشت نفت بر روی آمریکا قطع شود، حتی اگر هم یکی از کشورهای عضو اوپک دست از فروش نفت برداشت.

این مقام آمریکایی افزود: در این میان یکی از شاهزادگان آل سعود در دیداری محرمانه با بنده، شرط و درخواست دیگری هم مطرح کرد و گفت "برای اینکه زمینه کامل را برای امضا شدن این توافقنامه آماده کنم، تو باید مقدمات ازدواج بنده با یک زن آمریکایی محترم که از خانواده با اصل و نسب است را فراهم کنی".

وی در ادامه افزود: این اولین باری نبود که یک شاهزاده سعودی چنین درخواستی را مطرح می کند. از دیگر همکاران و مقامات آمریکایی هم شنیده ام که در دفعات مختلف از شاهزادگان آل سعود درخواست های مشابهی را شنیده اند و آن را شرط امضای قرارداد و موافقت با توافقنامه قرار داده اند.

"جان بیرکنس" همچنین گفت: ما در زمان "ملک فیصل بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه پیشین سعودی، با مشکل کمبود نفت مواجه شدیم و اقتصادمان به خطر افتاد از همین رو ناچار شدیم با عربستان سعودی چنین توافقی انجام دهیم. البته اطلاع داشتیم که شاهزادگان آل سعود غرق در فساد هستند و حتما برای موافقت با این درخواست، شرط و شروطی را برای ما می گذارند اما هیچ گاه فکر نمی کردیم که چنین شرطی مطرح شود.




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط جام جم

     

اگر کسی حاجتی و مشکلی داشته باشد صحیح است که به مسجد جمکران برود و به امام زمان(عج) در این مکان متوسل شود؟

عده ای از پاکان و نیکان با حضرت صاحب(عج) سوال و جواب می کنند و حاجت می طلبند و جواب می گیرند، و در مسجد جمکران صدای آن حضرت را می شنوند!

آقایی که در بیداری دیده بودم، در خواب به من فرمود: چرا به مسجد جمکران نمی آیی؟!

آیا امام زمان (عج) خودشان هم به مسجد مقدس جمکران تشریف می آورند؟!

آقایی که زیاد به مسجد جمکران می رود، گفت: آقا را در مسجد جمکران دیدم. به من فرمود: به دل سوخته گان ما بگو برای ما دعا کنند! بعد یک مرتبه از نظرم غائب شد! نه این که راه برود و کم کم  از نظرم غائب شود!

همین آقا، هفته قبل از آن هم حضرت را در خواب دیده بود.

یکی از سادات که عمامه هم ندارد و روضه می خواند و مسئله می گوید، اخیرا هم نزدیک مسجد جمکران خانه گرفته و همانجا زندگی می کند، مکرر آن حضرت را دیده که پس از بیرون آمدن از مسجد جمکران غائب می شوند.




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط جام جم

دعوت مفتی وهابی به کشتار زنان و کودکان شیعه

به خداوند قسم یهودیان و مسیحیان و آتش پرستان این قدر به اسلام آسیب نزده اند که این گونه افراد افراطی که تشنه قتل و خون ریختن هستند، زده اند.

به گزارش شیعه آنلاین، "سعد الدریهم" مفتی وهابی عربستانی جنگجویان (تروریست ها) را به کشتن زنان و کودکان شیعه در عراق دعوت کرد.

وی که عضو هیئت علمی دانشگاه "محمد بن سعود" عربستان است، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر، نوشت: مجاهدین (تروریست ها) باید تلاش کنند حتی زنان و کودکان رافضی (شیعه) را به قتل برسانند تا از این طریق بتوانند ترس و وحشت را در دل آنان بیاندازند.

گفته می شود در پی انتشار این مطلب در صفحه شخصی او، موجی از انتقادات متوجه وی گردید و بسیاری از شهروندان سعودی او را "جنایتکار" نامیدند.

در همین حال "محمد العمر" روزنامه نگار سرشناس سعودی ضمن انتقاد شدید از این مفتی سعودی، گفت: این جنایتکار که سعد الدریهم نام دارد و خواستار کشتن کودکان و زنان شیعه شد، بر خلاف وصیت پیامبر  و أبوبکر عمل کرده است.

از سوی دیگر "عبدالعزیز الزهرانی" فارغ التحصیل رشته "اصول الدین" در دانشگاه "محمد بن سعود" در این باره گفت: پیامبر رحمت محمد مصطفی حتی دستور قتل کودکان و زنان یهودی را صادر نکرد!

وی در ادامه افزود: به خداوند قسم یهودیان و مسیحیان و آتش پرستان این قدر به اسلام آسیب نزده اند که این گونه افراد افراطی که تشنه قتل و خون ریختن هستند، زده اند.

"عبدالله بن بخیت" روزنامه نگار روزنامه "عکاظ" عربستان هم در مطلبی کوتاه نوشت: آیا باید این مرد تروریست که در عربستان زندگی می کند، بدون مجازات بماند؟!"

"حلیمه مظفر" روزنامه نگار روزنامه "الوطن" هم در این باره نوشت: باید "سعد الدریهم" محاکمه و ممنوع التدریس شود.




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط جام جم

سازنده فیلم توهین به پیامبر مسلمان شد

من درباره این مکان مطالعات زیادی کرده ام اما اکنون که اینجا ایستاده ام، یکی از زیباترین و بی نظیرترین لحظات زندگی ام را سپری می کنم.

به گزارش شیعه آنلاین، "آرنود فاندور" عضو حزب راست گرای آزادی در هلند که چند سال پیش علیه پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فیلم ساخته بود، به دین مبین اسلام گروید.

هیچگاه به ذهن او خطور نمی کرد که روزی از فیلمی که ساخته و اقدام توهین آمیزش پشیمان شده و مسلمان شود.

او پس از مسلمان شدن، دو روز پیش برای به جا آوردن عمره، به عربستان سعودی سفر کرد و در کنار قبر رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم در حالی که به شدت اشک می ریخت، نماز خواند.

"آرنود فاندور" در این باره گفت: بنده عضو یکی از افراطی ترین احزاب هلند بودم. بعد از اینکه در ساخت آن فیلم توهین آمیز شرکت کردم و واکنش مسلمانان سراسر جهان را دیدم، پرسش های زیادی درباره دین اسلامی برایم پیش آمد از همین رو شروع کردم به مطالعه درباره این دین و در نهایت از اقدام خودم پشیمان شدم و اسلام را پذیرفتم.

وی هنگامی که برای زیارت به کوه احد رفته بود، گفت: من درباره این مکان مطالعات زیادی کرده ام اما اکنون که اینجا ایستاده ام، یکی از زیباترین و بی نظیرترین لحظات زندگی ام را سپری می کنم.

گفتنی است، "آرنود فاندور" در این سفر اماکن دیگر دینی را نیز زیارت کرده و با بسیاری از شخصیت های فرهنگی این کشور دیدار و گفتگوهایی انجام داده است.




تاریخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط جام جم

hfhj




تاریخ: جمعه 9 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

 

 

 

 شیطان که دشمنی ذاتی و دیرینه ای با انسانها دارد، قسم یاد کرده است که انسانها را گمراه می کند. "نفس أماره" نیز که از شیطان هم خطرناکتر است، دومین دشمن انسان است که باعث گمراهی و انحراف او از مسیر حق می شود. نفس أمّاره به کثرت انسان را به سوی گناه و معصیت دعوت می دهد و با انجام کارهای نیک و طاعت پروردگار مخالفت می کند.
  سومین دشمن انسان، "دنیا و زیبایی‏های آن" است؛ دنیایی که هزاران نفر را با زرق و برق، و امکانات و پست و مقام و زیبایی های خود فریب داده و راهی جهنم نموده است. دنیا با زرق و برق خود می خواهد محبت خود را در قلب ما بکارد و محبت الله را از قلب ما بیرون کند. دنیا می خواهد که انسان از راههای مختلف، از جمله دروغ و قسم دروغین و مکر و حیله، به مال و منال و زیبایی‏های دنیا دست حاصل کرده و در این مسیر الله تعالی را از خود ناراض کند و در آخرت به آتش جهنم دچار شود.
 باید توجه داشت که تنها شیاطین جنی باعث گمراهی انسان نمی شوند، بلکه شیاطین انسی نیز هستند که به مراتب از شیاطین جنی خطرناکتراند و باعث گمراهی انسان می شوند. شیاطین جنی و انسی می خواهند که انسان نافرمانی الله تعالی را انجام بدهد. اما انسان باید با تمام این شیاطین و دشمن‏ها مبارزه کند، به همین خاطر قرآن عظیم الشأن انسان را مبارز و مجاهد معرفی می کند و می فرماید: «والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» و بالاترین جهاد، جهاد با نفس است؛ «والمجاهد من جاهد نفسه فی طاعة الله» مجاهد واقعی کسی است که با نفس اماره بجنگد و بر نفس غلبه حاصل کند و از او در مسیر طاعت و بندگی الله تعالی کار بگیرد. با شیطان مبارزه کند و همانطور که الله تعالی او را از درگاهش راند و طرد کرد، انسان نیز او را از خود براند و ناامید کند. مجاهد واقعی کسی است که دنیا را از قلبش بیرون کند و محبت الله و رسول و محبت دین و صالحین را در قلبش جای دهد.
اهمیت اعمال نیک در ماه رجب اشاره کنم در ماه رجب به هر اندازه که برای شما میسر است روزه بگیرید. روزه گرفتن در ماه رجب و شعبان و رمضان، و نیز روزه گرفتن در روزهای دوشنبه و پنجشنبه که در احادیث توصیه شده است، همه اینها در راستای جنگ با نفس و شیطان است. هیچ عبادتی مانند روزه در شکستن نفس تاثیر ندارد.
"نماز" و "ذکر" را از دیگر عواعمل مبارزه با نفس است انسان با ادای نماز تکبر و سرکشی نفس را می شکند. با ادای نماز در وجود انسان تواضع و عبدیت و بندگی پیدا می شود. با ذکر الله تعالی و تلاوت قرآن نیز انسان به الله تعالی نزدیک می شود. پرداختن زکات و صدقات نیز باعث تزکیه نفس شده و از این طریق حرص و طمع و افراط در محبت مال از وجود انسان زدوده می شود.
 مبارزه با نفس و شیطان و زمینه محبت و نزدیکی با الله تعالی را فراهم نمودن همه اینها با طاعت  و بندگی الله تعالی امکان پذیر است، زیرا الله تعالی که از تمامی ضعفها و خصوصیات انسان آگاهی کامل دارد، این مسیر را برای اصلاح و تزکیه او تعیین کرده است. لذا نباید از راه الله تعالی و از تزکیه و اصلاح خود و نیز از مکر نفس و شیطان و فریب دنیا غافل باشیم. زیرا همه اینها دشمنان ما هستند که دین و ایمان و اسلام ما را هدف قرار داده اند و می خواهند ما را از الله تعالی دور کنند. بنابراین برای مقابله با این دشمن‏ها باید از تمام اعمال و نیکی‏ها در طول سال بهره برداری نمود. زیرا کسی که طالب بهشت و رضامندی الله تعالی است و می خواهد به سعادت و کامیابی برسد و بندۀ ربانی و صالحی باشد، نباید از خود سستی و ضعف نشان داده و در غفلت بسر ببرد زیرا بزرگترین خطری که انسان را تهدید می کند غفلت است. کسی که می خواهد به خدا برسد باید برای طی این مسیر، توشه ای فراهم نماید، که توشه انسان در این راه ایمان و عمل نیک است. اما آمادگی و توشه من و شما کم و ضعیف است. لذا باید قبل از اینکه بر ما نماز جنازه بخوانند و ما را در قبر بگذارند و فرصت ذکر و یاد خدا و طاعت و عبادت و انفاق و دیگر اعمال نیک را نداشته باشیم، از این فرصت‏ها استفاده کنیم.

 




تاریخ: دو شنبه 5 تير 1387برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
  

رسیدگی به همسر و فرزندان:

یکی از توصیه هایی که حضرت آیت الله بهجت (اعلی الله مقامه) داشتند این بود که می فرمودند: به خانه که می رسید کتاب ها را بگذارید پشت در ولی مواظب باشید که ندزدند! یعنی طوری نشود که وقتی به خانه می روید، تازه بخواهید چیزی بنویسید و کتابی بخوانید و بند کتاب و کامپیوتر و ... بشوید؛ اشتباه است، دیگر الآن باید یک وقتی را بگذارید برای زن و فرزند و اهل خانه.

تنظیم برنامه:

عمرتان را به سه 8 ساعت تقسیم کنید: 8 ساعت کار و تلاش؛ که کار و تلاش ماها درس خوندن و درس دادن است. در هر حال، 8 ساعت بیرون درست کارکردن است. 8 ساعت هم برای خواب و استراحت؛ و 8 ساعت هم برای لذت های حلال، تفکر و عبادت، کارهای شخصی و...
روزی حضرت ایشان برنامه بنده را تقریر کرده و فرمودند: شما سحر از خانه می آیی بیرون و به نماز و حرم می روی، و برمی گردی خانه و صبحانه می خوری و بعد سر درس و کار تا ظهر؛ ظهر هم نماز خوانده و برمی گردی منزل ناهار را می خوری؛ اگر وقت خواب باشد نیم ساعت هم می خوابی، بعد دو مرتبه می روی بیرون سرکار و درس تا غروب، غروب هم نماز را می خوانی. تازه بعدش ما می رفتیم کتابخانه و گاهی اوقات درس های فوق العاده می رفتیم، حدود ساعت 10 به خانه برمی گشتیم.
آیت الله بهجت (ره) می فرمودند که برای چی وقتی می آیی خانه و زن و بچّه می آیند دور و برتان، تازه کتاب باز می کنید و می گویید می خواهم این ها را که صبح تا حالا خواندم مطالعه کنم؟ چون فردا می خواهم آن درس را مباحثه کنم؟ باید طوری برنامه ریزی کنید که وقت زن و بچّه ضایع نشود و به آن ها هم برسید. اهل خانواده هم حقوقی دارند. بالأخره زن و بچه و حتّی خود آدم نیازهایی دارد که اگر لذّت های حلال نباشد همان عبادتش هم با نشاط نیست، درس خواندنش هم نشاط چندانی ندارد.
معمولاً امثال ماها کمتر به این امر توجه می کنیم، زن و بچّه را رها می کنیم به حال خودشان، و خودمان را مدیون این ها می کنیم. نباید غافل شد از این که اگر پول کمتر باشد، زندگی می گذرد؛ ولی زن، دختر و پسر آدم، کمبود محبّت را از کجا جبران کنند؟ در خانه چه کسی را باید بزند و بگوید محبّت می خواهم؟ اگر مابه موقع و اندازه به زن و فرزندان محبّت ابراز نداریم، باید عوارض پس از آن را پذیرا باشیم. پول و امور مادی را می توان از خویشان، صندوق و یا کسی قرض گرفت، امّا محبّت را هیچ کس جز مرد و زن نسبت به فرزندان و مرد نسبت به همسر نمی تواند جبران کند. پس باید آدم مواظب باشد که حق همسر و فرزندانش بخاطر این که چیزی را کسب و یا جبران کند، ضایع نسازد. محبّت از امور جایگزین ناپذیر است. چند وقت پیش یک نامه ای را دریافت کردم که دختر خانمی نوشته بود، من غبطه می خورم به دختر خاله ام که می بینم پدرش او را می بوسد. دوستش دارد، محبّتش می کند. امّا دریغ از یک بوسه ای که بابای ما به ما داشته باشد. تنها حواس او به رفتار ما در منزل معطوف است. او همه ما را خسته کرده و پیوسته می گوید بکن! نکن!... .
این چیزی بود که ما از استاد گرامی حضرت آیت الله بهجت (رضوان الله تعالی علیه) یاد گرفتیم که باید نسبت به خانه و خانواده بسیار اهمیّت داد و مواظبت کرد که حق بچه ها بخاطر دیگران، یا کتاب و درس ضایع نشود.



تاریخ: دو شنبه 5 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یکی از ابتکارات شهید چمران که باعث رعب و وحشت نیروهای عراقی شده بود، استفاده از قوطی‌های کنسرو و پر کردن آنها با کاه و روغن سوخته بود که آنها را در داخل رودخانه کارون می‌ریخت و شب‌ها عراقی‌ها احساس می‌کردند چندین هزار قایق ایرانی در کارون در حال حرکت هستند.

مراسم گرامیداشت مقام علمی شهید «مصطفی چمران» با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از معاونین این وزارتخانه، تمدن استاندار تهران، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید چمران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، امراللهی مترجم رساله دکترای شهید چمران، جمعی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و خانواده شهید چمران شب گذشته در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شد.

شهید چمران نابغه دانشگاه برکلی آمریکاست

در ابتدای این مراسم، امراللهی مترجم رساله دکترای شهید چمران در سخنانی اظهار داشت: هنوز بعد از 30 سال از شهادت شهید چمران بسیاری از فرزندان و جوانان ما شخصیت بزرگ شهید چمران را درک نکرده‌اند اما دانشجویان رشته‌های فنی دانشگاه‌ها با تمام وجود نسبت به این شخصیت علمی و عرفانی ابراز احساسات می‌کنند که این یک کار خدایی در وجود آنها است.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) درباره شهید چمران فرمودند "او کسی بود که با عقیده پاک، خالص و به دور از وابستگی به جریانات سیاسی جهاد خود را آغاز و به پایان رساند و جان خود را در راه عقیده خویش فدا کرد و با سرافرازی زیست و با آبرو نزد خداوند رفت".

امراللهی تصریح کرد: شهید چمران دوره مهندسی الکترونیک خود را در دانشکده فنی با موفقیت به پایان رساند و در سال 1336 به کشور آمریکا رفت و در آنجا در رشته گداخت هسته‌ای در دانشگاه برکلی و با رساله باریکه الکترونی در مگن‌کرون با کاتد سرد، با بالاترین نمره فارغ‌التحصیل شد.

وی افزود: شهید چمران یکباره با همه دانش فراوانی که داشت از آمریکا به سوی مرزهای صور در نزدیکی مرز اسرائیل و لبنان رفت و به عنوان یک معلم به آموزش جوانان آنجا پرداخت.

چمران شاگرد اول همه دوران تحصیلی و نظامی است

امراللهی بیان داشت: شهید چمران در دوران جنگ تحمیلی خدمات زیادی کرد که از جمله آن ساخت موشک‌های زیرآبی 6، 9 و 12متری بود. یکی دیگر از ابتکارات او که باعث رعب و وحشت نیروهای عراقی شده بود، استفاده از قوطی‌های کنسرو به جا مانده در منطقه و پر کردن این قوطی‌ها با کاه و روغن سوخته بود که آنها را در داخل رودخانه کارون می‌ریخت و شب‌ها عراقی‌ها احساس می‌کردند چندین هزار قایق ایرانی در کارون در حال حرکت هستند.

شهید چمران وقتی در دانشگاه برکلی آمریکا در حال تحصیل بود، هارتمن استاد دانشگاه و خالق ادب هارتمن از او با این عنوان یاد کرد «مصطفی یک نابغه است».

وی یادآور شد: شهید چمران پایان‌نامه دکترای خود را با عنوان باریکه الکترونی در مگن‌ترون با کاتد سرد، ارائه کرده و در رشته گداخت هسته‌ای از دانشگاه برکلی فارغ‌التحصیل می‌شود اما علاوه بر پیشرفت در مسائل علمی در مبارزات مذهبی و سیاسی با توجه به اینکه از بورس تحصیلی نیز محروم می‌شود اما شاگرد اول همه دوران تحصیلی بوده و در دورانی که به فعالیت‌های نظامی در لبنان و ایران می‌پردازد نیز شاگرد اول این دوران نیز است.

امراللهی تصریح کرد: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پادگان امام علی (ع) را در سعدآباد تاسیس کرد و در آنجا عده زیادی از جوانان را آموزش نظامی داده و به منطقه پاوه برد و به مبارزه با منافقین پرداخت. وی در حقیقت سنگ‌بنای خودکفایی در وزارت دفاع را بنا نهاد و ستاد جنگ‌های نامنظم و واحد مهندسی این ستاد را ایجاد کرد.

ادبی: شهید چمران حقیقت زندگی را برای همه ما معنا می‌کند

حجت‌الاسلام ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز در سخنانی بیان داشت: شخصیت شهید چمران بیشتر از جهت حماسه و جهادی مورد توجه قرار گرفته است اما شخصیت علمی و عرفانی او نیز هنوز به خوبی و به طورکامل بیان نشده است.

وی تصریح کرد: شهید چمران به ابزار مادی پشت نکرد اما آن را به زمینه‌ای برای رسیدن به تعالی و رشد معنوی خود تبدیل کرد و او کسی است که بر روی قله‌ای از آتش‌نشان نشسته است که حقیقت زندگی را برای همه ما معنا می‌کن




تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

كتاب "نامه هاي نرسيده" بر اساس زندگينامه سرلشكر محمد وفايي توسط انتشارات سوره سبز به زودي منتشر مي شود.

معاون فرهنگي انتشارات سوره سبز گفت: اين كتاب از كودكي تا لحظه شهادت سرلشكر شهيد محمد وفايي از شهداي نيروي زميني ارتش را به تصوير مي كشد.

فروغ رمضاني نويسنده كتاب "نامه هاي نرسيده" ادامه داد: اين اثر در قالب داستان و در 120 صفحه به زودي توسط انتشارات سوره سبز وارد بازار نشر خواهد شد.

وي اضافه كرد: "درختان مدفون" به قلم نجمه پساوند در 300 صفحه از ديگر آثار در دست چاپ اين انتشارات است كه در قالب رماني تخيلي، به مشكلات و ماجراهاي خانواده اي ايراني در دوران جنگ تحميلي مي پردازد.

معاون فرهنگي انتشارات سوره سبز در ادامه به ديگر آثار تازه اين ناشر اشاره كرد و گفت: "رسم دلدادگي" بر اساس زندگينامه امير سرلشكر شهيد حسن آبشناسان به قلم مژگان حضرتيان فام، در 120 صفحه به روايت رشادت هاي اين رزمنده دلير مي پردازد




تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

خوشمزه ترین تهاجم نرم !.

 

    برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1387برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
 
 
 
 

1-جمعه، سیزدهم ماه:

حضور یک جمعه در تقویم که تاریخ سیزدهم را داشته باشد برای بسیاری نشانه شومی است. ریشه این خرافه را در این می‌دانند که «یهودا» حوّاری که به مسیح خیانت کرد سیزدهمین مهمان «شام آخر» بوده و

روز به صلیب کشیده شدن مسیح نیز جمعه بوده است.
2-خارش کف دست:

بسیاری از افراد وقتی کف دستشان می‌خارد آن را نشانه‌ای نیک از به دست آوردن پول در آینده‌ای نزدیک می‌دانند.
3-راه رفتن از بین نردبان:

راه رفتن از بین دو پایه نردبانی که باز است برای بسیاری از اروپایی‌ها علامت گرفتار شدن به مصیبتی خواهد بود. چرا که شکل مثلث‌گونه نردبانِ باز را تعبیری از گیر افتادن زندگی در یک مخمصه می‌دانند.

4-شکستن آیینه:

آیینه را انعکاس وجود می‌دانند و شکستن آن را آسیبِ جان! برای دور ماندن از آسیب این بدیُمنی باید تکه‌های آیینه شکسته را در زیر نور ماه دفن کرد!
5-پیدا کردن نعل اسب:

نعل را نشانه خوش‌شانسی می‌دانند. به خصوص اگر وقتی آن را پیدا می‌کنید دهنه آن رو به شما باشد. به محض پیدا کردن، آن را با دست راست بردارید آرزویی کنید و به سمت چپ خود پرتاب کنید! اگر یک نعل بر

سردر خانه خود نصب کنید که دیگر شانس حسابی به شما روی آورده است.
6-باز کردن چتر در داخل خانه:

باز کردن چتر در خانه و زیر سقف برای خیلی‌ها نشانه مرگ و یا ورشکستگی می‌تواند باشد. چرا که با این کار خدای خورشید را از خود رنجانده‌اید!

7-دو بار ضربه زدن به چوب:

ریشه این خرافه از آنجا می‌آید که عده‌ای معتقدند خدا در درختان زندگی می‌کند و باید درختان و هر چیز چوبی را همیشه به آرامی لمس کرد.
8-ریختن نمک روی شانه:

با ریختن نمک روی شانه چپ خود نقشه‌های شیطان را نقش بر آب کنید.
9-گربه سیاه:

از قرون وسطی این گربه‌ها هم‌نشین و هم‌دست جادوگران محسوب می‌شد‌ه‌اند. و مردم آن دوران معتقد بوده‌اند که دیدن و رویارو شدن با آنها نحسی و بدبیاری به دنبال خواهد داشت. هنوز هم گربه‌های سیاه

بدجنس کنار تخت جادوگران در کارتون‌های کودکی ما تصویر آشنایی از خباثت و شرارت در ذهن بسیاری از ماست.
10-عطسه کردن:

بسیاری عقیده دارند که عطسه کردن بیرون کردن شیطان از بدن است و آن را میمون و مبارک می‌دانند. در خیلی از فرهنگ‌ها هنوز هم بعد از عطسه به فرد تبریک می‌گویند.

 




تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
 

بخشش میتواند مسیر زندگی افراد را عوض کند. البته نه بخششی که به معنای فراموش کردن و پاک کردن گذشته است، بلکه بخشیدن به معنای واقعی و از اعماق قلب و ته دل.

 البته باید دقت کنیم که ما نباید سعی در عوض کردن رفتار فرد مقابل داشته باشیم چراکه کنترل رفتار افراد دست ما نیست اما کنترل خشم و عصبانیت خودمان در دست خودمان است. در اینجا دلایلی برای بخشیدن افراد ذکر می‏گردد :

1 - نبخشیدن افراد مانند حمل کردن توده‏ای از بار منفی است که همین امر موجب اختلالاتی در ذهن و متعاقب آن در جسم انسان می‏شود. چراکه هر تصوری در درون، انعکاسی به بیرون دارد.

2 - گذشته‏ای خوب و عاری از تقصیر و گناه دیگران باعث شادابی و سرحالی می‏شود و باعث می‏شود که با هر نگاه به گذشته، فقط خاطرات خوش و خوب جلوه کند و با بخشیدن خاطرات بد و منفی خودبخود پاک می‏شوند.

3 - بینش افراد نسبت به ما و شخصیت ما بهتر شده و ما را به عنوان فردی با گذشت و مورد اعتماد قبول می‏کنند همچنین با بخشیدن، فرد مورد نظر را برای همیشه مدیون خود کرده‏ایم. (البته اگر خطای وی به عمد بوده باشد)

4 - شاید این شرایط برای خود ما هم پیش آید و ما نیز روزی نیازمند بخشیده شدن از جانب دیگران شویم. پس قانون کارما را به یاد آوریم و بومرنگ خود را به سمت بخشش افراد پرتاب کنیم تا با بخشیده شدن از جانب دیگران به سمتمان بازگردد.بيايد بخشش كردن را بياموزيم




تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

استفاده از جنین در محصولات پپسی و نستله+عکس

 
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1387برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
 
    برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به نظر شما در تصویر زیر رنگ قسمت بالایی و پایینی چه تفاوتی با هم دارد؟

خوب دقت کنید
 

 
 
رنگ هر دو قسمت یکی است!
 
برای اطمینان یک بار دیگر به تصویر برگردید و انگشت خود را بر روی خط جداکننده بگذارید و نگاه کنید.
 




تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

جام جم در جام اين هفته را اختصاص داديم به تحليل فيلم اميدواريم از اين قسمت را ضي باشيد                                           بررسی و تحلیل فیلم درخت زندگی یا ” The Tree Of Life

تحلیل فیلم درخت زندگی ، خط باریک کابالا

                        برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید            



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 27 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

شیعه هزاران برابر بیشتر از یزید بدعت در دین آورده است.
 
 
 
 

، مدیر شبکه وهابی وصال فارسی در اظهاراتی به تطهیر یزید پرداخته و وی را هزاران برابر بهتر از شیعیان معرفی کرده و گفت: «یزید یک درصد بدعت های شیعه را نداشته است ولی شیعه هزاران برابر یزید بدعت در دین آورده است.»!!
مدیر این شبکه وهابی جرم یزید را اندک دانسته و اظهار داشت: «یزید فقط به خاطر یک اشتباه آن هم موروثی کردن خلافت و کشتن امام حسین (ع) متهم است.»
وی با منحرف کردن قیام امام حسین (ع) و با هدف مقابله با هدف آن حضرت تصریح کرد: «اعتراض امام حسین (ع) به این بود که چرا یزید مثل عمر و ابوبکر حکومت نمی کند و در نتیجه در این راه کشته شد پس حسین(ع) شهید راه خلافت است نه شهید راه امامت، ولی شیعه امروز نمی خواهد حسین(ع) واقعی به مردم معرفی شود و حادثه عاشورا را تشیع به فاجعه عاشورا تبدیل کرده است.»!!

گفته این کارشناس وهابی در حالی بیان می شود که خود اهل سنت نیز در منابع خود در مورد مقدس بودن قیام امام حسین (ع) روایات فراوانی وارد شده است.
لازم است است در اینجا مختصر توضیحی برای این کارشناس نا آگاه وهابی بدهیم:
علل قیام امام حسین (ع)
در مورد علل و انگیزه قیام امام حسین (علیه السلام) آنچه به اختصار می توان اشاره کرد بدین قرار است:

1-بیعت خواهی یزید: یزید به والی خود در مدینه نوشت: «حسین و عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست.»
و امام در جواب فرمود: «هنگامی که امت اسلامی به پیشوائی مثل یزید گرفتار گردد باید فاتحه اسلام را خواند[1]. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید.»
2- دعوت مردم کوفه از امام (ع) و اقامه حجت بر امام (ع): به جهت اینکه وظیفه امام این است که در صورت آماده بودن زمینه، در جامعه اسلامی حکومت حقه اسلامی را تشکیل دهد و بحسب ظاهر چنین زمینه ای آماده بود، چون مردم کوفه با ارسال حدود 12 هزار نامه برای امام (ع) آمادگی خود را برای کمک به امام با لشکر صد هزار نفری اعلان نمودند[2]، معلوم است که اگر امام اجابت نمی فرمود، چه بسا در برابر خدا و امت اسلامی و تاریخ مسئول بوده و مواخذه می گردید.
خلافت و حکومت، حق مسلم آن حضرت بوده است، چنانکه فرموده: «به جانم قسم امام نیست مگر آنکه به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد[3]و روشن است در آن زمان تنها کسی که بتواند همه این شرائط را به طور کامل رعایت نماید خود امام علیه السلام بوده اند.»
3-اصلاح امت و مبارزه با فساد: چنانکه خود حضرت فرمود: «انگیزه ام از قیام، اصلاح امت جدم رسول خدا است[4]. و به عبارت دیگر یکی از علل قیام امام حسین (ع) زنده کردن ارزش های اسلامی بوده است. همان ارزش هایی که حکومت اموی سعی می نموده آنها را نابود کند. برخی از ارزش هایی که حکومت بنی امیه سعی در محو آن داشت بدین قرار است:
الف- وحدت اسلامی، حکومت بنی امیه از طریق احیای تعصبات قبیله ای و وادار کردن شعرای قبایل بر هجو قبیله رقیب، و نیز از طریق ایجاد اختلاف میان اعراب اصیل و موالی، سعی می کرد ریشه های وحدت اسلامی را متزلزل کند. در حالی که شکوه و عظمت اسلام وابسته به همین وحدت میان امت اسلامی است.
ب- حریت: منطق حکومت اموی شمشیر و شکنجه و ترس و ارعاب بود و از این طریق حریت و آزادی و آزادگی را از میان امت اسلامی برداشته بودند ولی امام با شهادت خود درس آزادی و آزادگی به مردم داد. و مردم نیز برای بدست آوردن حریت بعد از شهادت امام حسین (علیه السلام) قیام های متعددی برپا نمودند.
ج- اخلاق اسلامی و انسانی: چون حکومت فاسد با جامعه و مردم صالح نمی تواند کنار بیاید و حکومت ها باید مردم را همانند خود بسازند، چنانکه خود معاویه پس از پیمان با امام حسن بن علی علنا اظهار داشت که به هیچ یک از شرایطی که در قرار داد به نفع امام حسن بن علی قرار داده شده است عمل نخواهد کرد، عملا دروغ و نیرنگ و فساد را در جامعه ترویج می داد. و لذا امام حسین (ع) می فرماید: «همانا سنت رسول خدا (ص) را بدست فراموشی سپردند و بدعت ها را زنده کردند.» یا فرمود: «شما را به زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعتها دعوت می کنم.»[5]
خلاصه اینکه در جامعه آن روز فسادی بالاتر از تصدی ظالمین و ستمگران در مناسب حکومتی نبوده است، که در حقیقت ریشه همه فساد و بدبختی در جامعه است. چنانکه امام در برابر لشکر حر فرمود: «ای مردم! همانا رسول خدا (ص) فرمود: هر کس سلطان ستمکاری را ببیند که محرمات الهی را حلال می شمارد و با خدا پیمان شکنی می کند، و با سنت و روش رسول خدا مخالفت می ورزد، ولی با او مخالفت نکند بر خداست او را با همان ستمگر محشور گرداند و در جایگاه ستمکاران قرار دهد.»[6].
البته این علت و انگیزه سومی را که بیان داشتیم می توان تحت عنوان وسیعتری به نام «امر به معروف و نهی از منکر» هم جای داد که در بیان امام حسین (علیه السلام) به عنوان هدف قیامشان طرح شده است آنجا که می فرماید: منظورم (از این قیام) امر به معروف و نهی از منکر است.[7]
«مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد. (اگر برای تغییر این وضعیت) مومن مشتاق دیدار پروردگارش باشد ( و جان خود را فدا کند) شایسته است.»[8]
البته علل و عوامل دیگری نیز در حادثه قیام امام حسین وجود دارد که به نوعی به یکی از سه عوامل بر می گردد. مانند طرح ترور امام در مکه و... .
نکته دیگر اینکه به نظر می رسد علت و انگیزه اصلی قیام امام حسین یک چیز بوده است و بقیه به منزله شاخه ها و زیر مجموعه آن علت اصلی می باشند و آن عبارتست از پاسداری از آئین اسلام و ترویج و گسترش آن در جامعه و تبیین و توضیح معارف آن برای مردم، و چون دین در واقع باز نمود فطرت و سرشت انسان است پس می توان از این هدف تعبیر به «بیداری و آگاهاندن مردم» نمود. چنانکه در زیارت اربعین امام حسین (ع) می خوانیم: (خدایا من شهادت می دهم که امام حسین) خون پاکش را در راه تو به خاک ریخت تا بندگانت را از جهالت و گمراهی نجات دهد[9].
[1]بحار، ج 44، ص 324 تا 329.
[2]وقعة الطف، ص 89.
[3] بحار، ج 44.
[4] بلاغت الحسین، ص 64- حیات الحسین، ج 2، ص 264.
[5] بلاغت الحسین، ص 65- طبری، ج 7، ص 24.
[6] مقتل الحسین مقرم، ص 184.
[7] حیات الحسین، ج 2، ص 264.
[8] همان، ج 3 ص 98.
[9] مفاتیح، زیارت اربعین.

 




تاریخ: جمعه 26 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

 
 
 

تحقیقات یک دانشمند ژاپنى نشان مى دهد،هزار قطره آب معمولى با اضافه شدن یک قطره از آب زمزم، خواص زمزم را پیدا مى کند.

 

نتایج تحقیقات با استفاده از فناورى نانو نشان مى دهد آب زمزم در مکه مکرمه، آب معمولى نیست بلکه از خواصى برخوردار است که در هیچ یک از آب هاى جهان پیدا نمى شود.
شبکه تلویزیونى العالم به نقل از پایگاه اینترنتى باب، با اعلام این مطلب توضیح داد: نتایج تحقیقات نانو تکنولوژى یک دانشمند ژاپنى نشان مى دهد اگر یک قطره از آب زمزم به هزار قطره آب معمولى افزوده شود، آن هزار قطره آب معمولى، خواص آب زمزم را پیدا مى کنند.


دکتر ماسارو ایموتو از محققان ژاپنى افزوده است در تحقیقات و مطالعات علمى خود بر آب زمزم با استفاده از فناورى نانو نتوانسته است هیچ یک از خواص آب زمزم را تغییر دهد.
دکتر ایموتو گفته است آب زمزم منحصر به فرد و از آب هاى دیگر متمایز است و ساختار بلورى آب زمزم با همه آب هاى جهان متفاوت است.
این محقق ژاپنى اظهار داشته است همه مطالعات و تحقیقات در آزمایشگاه  ها نتوانست هیچ یک از خواص این آب را تغییر دهد و ما تاکنون نتوانسته ایم علت آن را تشخیص بدهیم.
وى در پایان گفته است آب زمزم یک آب معمولى نیست.
گفتنى است دکتر ایموتو بنیانگذار نظریه تبلور ذرات اب است.

 




تاریخ: جمعه 28 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

 
 
 
 

یه دوستی می گفت یه روز که با رفیقم داشتیم از حرم حضرت معصومه (س) می اومدم بیرون و گرم صحبت بودیم٬ از دوستم یه سوالی پرسیدم که جوابش برام خیلی جالب بود٬ شاید شما از خودتون بپرسید که مگه چی جواب داد که خیلی یرات جالب بود!

آره ما گرم صحبت بودیم که بهش گفتم فلانی اون آقا رو می شناسی؟ اون گفت: نه! نمی شناسم! بله دوستان اون گفت: نه! این نه برام خیلی جالب بود. چون می دونم که خیلی ها اون آقا رو نمی شناسند٬ چون خودشان اهل این کارها و برنامه ها نیستند چون پدرشون بهشون سفارش کرده.

برا من این جالب بود که خیلی از مردم ایران و جهان باباش رو می شناسند حتی بعضی ها حاضرند جونشون رو هم براش بدن اما پسرش رو نمی شناسند٬ تو قم شهر مذهبی هم کمتر کسی اونا را می شناسه! اما عوضش آدمهایی هستند که باباهاشون از نظر جایگاه خیلی پایین تر از بابای این آقاست ولی همه اونها را می شناسند٬ همه اونا را حتی برای یک بار هم که شده تو تلویزیون دیداه اند٬ بعضی هاشون هم که ماشین های اونجوری سوارند و کلی هم اسکورت همراه دارند و ...

برا من جالب بود چون یاد خاطرات حدود یک سال پیش افتادم وقتی که باباش اومده بود همه اومدند شهر پر از جمعیت شده بود هر جا رو می دیدی مردم عاشقی بودند با یه عکس٬ یه عکس از بابای همین آقا که تو دستشون بود و با یک قلب پر از محبت تو سینه هاشون. پیر و جوون اومده بودند به استقبال بابای همین آقا. مردم اومدند تا به حرفهاش گوش بدند. بعضی ها هم اومده بودند زیارت. بله اومده بودند برای یه بار هم که شده سعادت داشته باشند بابای این آقا رو ببینند.

برا من جالب بود چون یاد حرفها و کلیپ ها و سخنرانی ها و مستندها و سایتهایی افتادم که راجع به این آقا و خانوادش می گفتند که اینها درارای زندگی های فلان و ماشین فلان و .... هستند.

برا من جالب بود که پدر در اوج شهرت چه کار با بچه هاش کرده٬ چطور اونها رو اینگونه تربیت کرد که از مقام پدر سوء استفاده نکنند؟ چطور به اونها یاد داد که باید نون بازوشون رو بخورن و پدرشون رو پله ترقی خودشون قرار ندن؟ واقعا باید برای برخی مسولیین کشور الگو بشه!!!!

برام جالب بود چون دیدم که اومده بود حرم حضرت معصومه(س) کسی با اون عکس نگرفت٬ کسی جلو نرفت به خاطر نسبتش به اون سلام کنه٬ کسی نگفت  و........ 

 همه اینها توی ذهنم تداعی می شد که سوال رفیقم منو به خود آورد. اون گفت این آقا کییه؟ من در جوابش گفتم ایشون فرزند مقام معظم رهبری هست.

 




تاریخ: پنج شنبه 28 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

شما چه فکر می کنید ؟ آیا همه این ها تصادفیه ؟آیا هنوز هم باید از این نمادها در مجموعه ها و سریال های فرهنگی کشورمان ببینیم؟ آیا این سریال کارشناس (روحانی)داشته است؟ البته گاهی کوتاهی ها را نمی توان عامدانه تلقی کرد بلکه باید گفت عدم شناخت و عدم توجه به این گونه مسائل باعث این گون اتفاقات در این زمینه می شود.
 
برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه ی کاغذ می خواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، امتی را و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند، فرو آورم.

شهید محمد جهان آرا ، فرمانده سپاه خرمشهر بود که خاطره مقاومت جانانه او و نیروهای تحت امرش در این شهر ، بخشی از تاریخ ایران است. او به هنگام آزادی خرمشهر ، به خیل شهدا پیوسته بود و همرزمانش بعد از فتح خرمشهر ، به یادش می خواندند: " محمد نبودی ببینی شهر آزاد گشته... "

وصيتنامه شهيد محمد جهان آرا

از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم. «ربنا افرغ علینا صبرا و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین».

بارپرودگارا، ای رب العالمین، ای غیاث المستغیثین و ای حبیب قلوب الصالحین. تو را شکر می گویم که شربت شهادت این گونه راه رسیدن انسان به خودت را به من بنده ی فقیر و حقیر و گناهکار خود ارزانی داشتی.
من برای کسی وصیتی ندارم ولی یک مشت درد و رنج دارم که بر این صفحه ی کاغذ می خواهم همچون تیری بر قلب سیاه دلانی که این آزادی را حس نکرده اند و بر سر اموال این دنیا ملتی را، امتی را و جهانی را به نیستی و نابودی می کشانند، فرود آورم.

 خداوندا! تو خود شاهدی که من تعهد این آزادی را با گذراندن تمام وقت و هستی خویش ارج نهادم. با تمام دردها و رنج هایی که بعد از انقلاب بر جانم وارد شد صبر و شکیبایی کردم ولی این را می دانم که این سران تازه به دوران رسیده، نعمت آزادی را درک نکرده اند چون دربند نبوده اند یا در گوشه های تریاهای پاریس، لندن و هامبورگ بوده اند و یا در ...

و تو ای امامم! ای که به اندازه ی تمام قرنها سختی ها و رنج ها کشیدی از دست این نابخردان خرد همه چیزدان! لحظه لحظه ای این زندگی بر تو همچون نوح، موسی و عیسی و محمد (ص) گذشت. ولی تو ای امام و ای عصاره ی تاریخ بدان که با حرکتت، حرکت اسلام را در تاریخ جدید شروع کردی و آزادی مستضعفان جهان را تضمین کردی. ولی ای امام کیست که این همه رنجها و دردهای تو را درک کند؟! کیست که دریابد لحظه ای کوتاهی از این حرکت به هر عنوان، خیانتی به تاریخ انسانیت و کلیه انسان های حاضر و آینده تاریخ می باشد؟

ای امام! درد تو را، رنج تو را می دانم چه کسانی با جان می خرند، جوان با ایمان، که هستی و زندگی تازه ی خویش را در راه هدف رسیدن حکومت عدل اسلامی فدا می کند. بله ای امام! درد تو را جوانان درک می کنند، اینان که از مال دنیا فقط و فقط رهبری تو را دارند و جان خویش را برای هدفت که اسلام است فدا می کنند.

ای امام تا لحظه ای که خون در رگ های ما جوانان پاک اسلام وجود دارد لحظه ای نمی گذاریم که خط پیامبر گونه تو که به خط انبیاء و اولیاء وصل است به انحراف کشیده شود.

ای امام! من به عنوان کسی که شاید کربلای حسینی را در کربلای خرمشهر دیده ام سخنی با تو دارم که از اعماق جانم و از پرپر شدن جوانان خرمشهری برمی خیزد و آن، این است؛ ای امام! از روزی که جنگ آغاز شد تا لحظه ای که خرمشهر سقوط کرد من یک ماه بطور مداوم کربلا را می دیدم هر روز که حمله ی دشمن بر برادران سخت می شد و فریاد آنها بی سیم را از کار می انداخت و هیچ راه نجاتی نبود به اتاق می رفتم، گریه را آغاز می کردم و فریاد می زدم ای رب العالمین بر ما مپسند ذلت و خواری را.

 




تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1387برچسب:,
ارسال توسط جام جم

مجسمه آزادی فقط یک تندیس ساده نبود بلکه نماد اسرار آمیزی از یک جریان مخفی و مخوف بود که سالها بعد نبض حیات سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و نظامی جهان را به دست گرفت لذا آنچه قرار است در این جستار به آن پرداخته شود ، نگاهی جدید و از زاویه ای دیگر به اسرار پشت پرده مجسمه ای است که آنرا به اصطلاح تندیس آزادی می خوانند.
 


 
  برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

 
  
 
در یکی از وبلاگها مطلبی نظرم را بخود جلب کرد دو تا عکس از سر خونی شده یک زن گذاشته بود و بعد لعن و نفرین بر بانیان آن (یعنی نیروی انتظامی) سپس درج خلاصه ای از نظرات دیگران

در مورد درستی و یا نادرستی مطالب آن اظهار نظر نمی کنم ولی آنچه ببیننده را به آن جلب می کنم حس سوال نمودن و تحلیل کردن مطالب و یا موضوعاتی است که در رسانه ها می بینند

 

اول عکسها و مطالب ارائه شده را ببینید

 

 

 

... در گوشه ای از میدان شلوغ ...، زن بدحجاب اینک در مقابل پلیس کاملا حجاب از سر برداشته البته نه به اختیار که اینک خون روانه شده بر صورتش مجال نگاه داشتن حجاب و حفظ شرع را نمی دهد.

 

سردار نه به احترام شما بلکه از هراس است که عکس سر و روی خونین این زن در صفحات هیچ روزنامه ای چاپ نمی شود اما اجازه دهید ، عکسی که هراسان توسط شهروندی به دفتر روزنامه رسیده و ما نیز هراسان از کنار این حادثه قلم پنهان کردیم را یک دل سیر در فضای مجازی نگاه کنیم و خون گریه کنیم.

 

سردار! خیالت راحت، این عکس در روزنامه چاپ نمی شود، فقط اجازه بده در این گوشه مجازی، نترسیم و خون گریه کنیم، باقی همه مردمی هستند که در سطح شهر پارچه های تقدیر از عملکرد نیروی انتظلامی زده اند و می دانند ما فقط سیاه نمایی می کنیم و بس.

 

بیاندیش- دختران پیشونی سفید

 

و بعد نظرات دیگران را می آورد (من جهت نمونه به پنج تا اکتفا کرده و نام خانوادگی افراد را با نقطه چین مشخص کردم)

 

      طرح نامنی اجتماعی ؛ سهام بو..

 

      انسان گرگ انسان است؛ مریم ش...

 

      ما کجا زندگی؛ فهیمه ...

 

      حاکمیت وحشت ؛ محمد ...

 

      از ایران خسته شدم ؛ میترا ...

 

و ...

 

قبل اینکه نظرم را در مورد مطلب بالا بگویم این پیش نیاز را بخونید

 

از شبکه bbc   در خواست شده بود مستندی در رابطه با حیات وحش ایران بسازنند این مستند حاضر شد و در شبکه ایرانی نشان دادند

 

چند روز بعد یک مستند ساز ایرانی در یکی از برنامه های صبحگاهی در مورد سخت بودن ساخت مستند ؛ بخصوص مستند حیات وحش صحبت می کرد در ضمن گفتگو به مستند ساخت شبکه bbc نیز اشاره نمود گفت در این مستند خرسی از نژاد ... نشان داده می شود و من چون این نژاد را در ایران ندیده بودم اشتیاق پیدا کردم که این گونه و نژاد خرس را bbc  چگونه رصد کرده واز او فیلم تهیه نموده است آخرالامر بعد از پیگیری ؛ کارگردان ساخت حیات وحش  bbcگفت سوژه ی این خرس را در ایران فیلمبرداری نکرده اند بلکه در آرشیو bbc موجود بوده و آنرا بعنوان حیات وحش ایران مستند سازی نموده اند

 

خب اگه یک مستند ساز سمج پیدا نمی شد و سوال در ذهنش بوجود نمی آمد و این قضیه را پیگیری نمی کرد این نژاد خرس ؛ ایرانی محسوب می شد؟!!!

 

از اینجور مطالب از کتابهای تاریخی  گرفته تا مجلات و اینترنت هم وجود دارد که اگر بیننده تحلیل و بررسی در مورد آن نکند دچار اشتباه و قضاوت عجولانه خواهد شد

 

حالا برگردیم به اصل مطلب

 

حرف از طرفداری و یا غیرطرفداری از کسی نیست

 

حرف از اینه که جای سوال و تحلیل و تفکر را در ذهنمان خالی نکنیم همچنان که بارها اسلام توصیه به این امر نموده

 

جای سوا ل

 

 چرا در عکسها جای ماموران و ماشینهای گشت ارشاد خالیه

 

اگه زن به خاطر بدحجابی خونین شده پس چرا زنان دور و بر او همچنان موهاشون بیرونه و ترسی ندارند

 

چرا زن داخل تاکسی میشه و خبری از مامورین نیست

 

چرا عکسها از نمای دور گرفته نشده تا جزئیات صحنه بیشتر خودشو نشون بده

 

آیا ممکنه این عکس حاصل دعوای یک زن و شوهر و یا کیف قاپی و... باشه که منجر به خونریزی شده و در آنحال نیروی انتظامی دخالت کرده

 

چرا در عکسها مخاطب و عصبانیت زن به جانب مامور نیست

 

چرا خبر نویس اغلب ؛ نظرات دیگران را با نام و نام خانوادگیشان آورده ؛ معمولا مردم این نظرات را با نام مستعار می آورند شاید این نامها اصلا وجود خارجی نداره و یا خبرنویس نظرات خودشو با اسامی این افراد آورده ( توجه داشته باشید با این جملات می خواهیم حس سوال را ایجاد کنیم )

 




تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

شهرک نشینان صهیونیست با نوشتن جملاتی روی دیوار موزه ای که برای یادبود 'هولوکاست' در قدس ایجاد شده، از هیتلر قدردانی کردند.
 
 
 
، شهرک نشینان صهیونیست با نوشتن جملاتی روی دیوار موزه ای که برای یادبود "هولوکاست" در قدس ایجاد شده، از هیتلر قدردانی کرده و وجود او را برای "اختراع" این ماجرای ساختگی و غصب سرزمین فلسطین مهم دانستند.
شهرک نشینان در این نوشته ها که به زبان عبری است، از آلمان نازی تمجید کردند.
جمله های نوشته شده روی دیوار این موزه عبارتند از: «از هیتلر به دلیل سازماندهی این ماجرای عالی قدردانی می کنیم، به خاطر او ما اکنون یک کشور در سازمان ملل متحد داریم» ..... «هولوکاست به رهبری صهیونیسم ایجاد شد» ..... «اگر هیتلر نبود، صهیونیست ها هولوکاست را اختراع نمی کردند» ...... «صهیونیست ها هولوکاست را هدایت کردند» ...... «جنگ صهیونیست ها، به یهودیان ربطی ندارد».
این موزه در غرب شهر قدس ایجاد شده است.




تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

طلحه و زبیرهای انقلاب
 
 
 
 
 

حمید داودابادی در وبلاگ خاطرات جبهه نوشت:

در زمان نبی اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) طلحه و زبیر و سعد وقاص و دیگران ـ این شخصیت عظیم ـ بودند؛ اما بعد از زمان امیر المومنین (ع) رسید، آنها در آن مقام و موضع نبودند. علاوه بر این که در آن موضوع نبودند، بعضی از آنها ـ طلحه و زبیر ـ در موضع مقابل و مخالف هم بودند؛ کاُنّه زمانه تا حدودی ابزارها را از دست امیرالمومنین (ع) گرفته بود. در همین خلال، شما می بینید که در زمان پیغمبر (ص)، محمد بن ابی بکر نبود؛ اما زمان امیرالمومنین (ع) بود. نمی شود گفت ارزش محمد بن ابی بکر کم تر از طلحه و زبیر است. یا مالک اشتر، آن روز نبود ـ در دنیا بود، اما در میدان فعالیت و تاثیر گذاری نبود ـ ولی زمان امیرالمومنین (ع) بود. یا مثلا عبدالله ابن عباس، آن روز نبود، اما در زمان امیرالمومنین (ع) بود.

بنابرین نبودن امثال طلحه و زبیر و حذف شدن شان از مجموعه صفوف خودی، خیلی خلاف روال عادی نیست؛ پیش می آید؛ الان هم پیش آمده است. ما طلحه و زبیرهایی داشته ایم که از دست انقلاب و نظام به نحوی گرفته شده اند؛ اما از آن طرف، محمد بن ابی بکر و عبدالله ابن عباس هایی هم الان داریم.

البته در ارزیابی کلی، من زمانه خودمان را بهتر از زمانه ها می دانم؛ چون اشکال عمده در توجیه و تبیین است؛ این کار در آن زمان بسیار دشوار بود و در این زمان به مراتب آسان تر است. شما می توانید الان یک مقاله بنویسید و آن را به سرتاسر دنیای اسلام بفرستید و اثر گذاری کنید؛ در حالی که در آن وقت، در یک شهر آن طرف تر، اصلا نمی دانستند امیرالمومنین چه می گوید.
... من هیچ وجهی نمی بینم برای این که انسان افق را تیره وتار و ناامیدکننده و یاس آور ببیند. بله، یک اشتباه را نباید مرتکب شد، نباید تصور کرد که دوران مبارزه تمام شده است. بلکه باید همیشه روحیه مبارزه را نگه داشت. ما الان در حال یک مبارزه بسیار دشوار و پیچیده و کاملا نیازمند به دقت نظر و اشتباه نکردن هستیم و این را باید فهمید. غالب کسانی را که ما در دوره ده، پانزده ساله اخیر ـ از اواخر زمان حرکت امام (رضوان الله علیه) تا این زمان - به تدریج از دست داده ایم، اولین اشتباه شان این بود که تصور کرده اند مبارزه تمام شده است؛ نتوانستند آرایش موجود صحنه را در هر زمانی، آن چنان که هست، ببینند و بفهمند و سختی و تیزی مبارزه را بر وجود خود حس کنند. ما نباید بگذاریم این وضعیت پیش بیاید؛ هم در خودمان هم در مخاطبان مان که جمع کثیر و نسل خوبی هستند. باید روحیه مبارزه را نگه داشت؛ به نظر من این چیز لازمی است. البته باید طبیعت این مبارزه را فهمید و روحیه مبارزه را به همه شرایطش در مخاطب القاء و تزریق کرد. اگر این کار بشود، به اعتقاد بنده وضعیت روزبه روز بهتر خواهد شد.
مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله خامنه ای




تاریخ: دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

یک دانشجوی مسلمان آمریکایی در هنگام برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی خود و در میان هزاران نفری که در استادیوم ورزشی شاهد برگزاری این جشن هستند اقامه نماز کرد.
 
 
 
 

 به نقل از روزنامه دیلی میل بیستم خرداد ماه؛ دانشجوی مسلمان آمریکایی در هنگام برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی خود و در میان هزاران نفری که در استادیوم ورزشی، شاهد برگزاری این جشن بودند اقامه نماز کرد.
این دانشجو که نام و نشانی از آن عنوان نشده با رسیدن وقت نماز، در کنار مراسم فریضه خود را به جا آورده است.
انتشار فیلم این ماجرا در فضای مجازی موجب استقبال بینندگان آن شده و عنوان شده که این صحنه نگاهی مثبت نسبت به اسلام را نشان می‌دهد.
این فیلم در پایگاه یوتیوب موجب بحث‌های متعددی شده است به گونه‌ای که صدها نفر آن را پسندیده‌اند و عنوان کرده‌اند که پیام این فیلم آن است که هر چقدر انسان مشغول به کاری باشد، نباید چیزی نماز را از یاد او ببرد.
اکثر افرادی که این فیلم را پسندیده‌اند با بیان اینکه این فرد با سربلندی این اقدام را انجام داده است، تاکید کرده‌اند که مسلمانان باید به دیگران میزان اصرار و تمسک و عزتمندیشان را نسبت به اقامه شعائر خود در هر زمان و مکان نشان دهند.
114

                                                                    

 

 

                                                                      (01:04)باکیفیت

 




تاریخ: دو شنبه 22 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
  
 

در حال گشت و گذار لابلای عکسهای پر شور انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که اون زمان گرفته بودم دنبال ی چیزی میگشتم تا برای سالگرد آن حماسه انقلابی روی وبم منتشر کنم که به ی تصویری برخوردم که برام جالب بود که به همراه ی علامت سوال در ذهنم بوجود اومد.

اما قبل از کنکاش در مورد مطرح کردن این موضوع ،در فضای وب بخشی از جواب سوالم و پیدا کردم که شاید کامل و جامع نباشه اما دیدنش خالی از لطف نیست.

جمل سوار فتنه 88

این تصویر رو صبح روز 22 خرداد 88 در مسجد جامع شهرری محل رای دادن میر حسین موسوی و همسرش ام الفتنه رهنورد انداختم. این تصویر لحظه رای دادن این دو نفر بود رای دادنش زیاد مهم نیست برام اما چیزی که همیشه از رهنورد برام جالبه بود این بود که این زن همیشه در برنامه های انتخاباتی که به همراه شوهرش می رفت هم همیشه پیش قدم تر از شوهر بود جوری که همه می فهمیدند جمل سوار این معرکه این زنه و میرحسین مترسکی بیش نیست، میرحسین هم برای زنش در نظام خانواده و نظام ظاهرا سیاسی مترسک بود هم برای دشمنان نظام مقدس اسلامی و این وجه تشابه این شخصیت عقب مانده سیاسی بود که آلت دستی بیش برای رسیدن به شهوت پرستی های اطرافیان و مقاصد شوم غرب نبود. بگذریم اصلا دنبال معرفی این شخصیت پیوسته به زباله دان تاریخ نمیخوام صحبت کنم ، نوشته من راجع به رهنورده و مدل رفتاری او، زنی که با لباس های کاملا جلف در کنار همسرش در محافل انتخاباتی وارد میشد و این همیشه برای من سوال بود که همسر یک شخصیت به اصطلاح سیاسی چرا وارد جریان سیاسی شده و این ادا و اطوارها رو از خودش بروز میده که البته بعدها فهمیدم این بنده خدا هم یک دنده اش میزنه و بیچاره شوهرشم مثل خودش ملنگ شده .

یکی از اطوارهای مضحک و مسخره " ام الفتنه " که جالبه شما هم مطلع باشید این بود که انگشترهای دستشو توی انگشت اشاره می انداخت که در تصاویر کاملا مشهوده .

حال خود قضاوت کنید

 خصوصیات افرادی که انگشتتر در انگشت اشاره می اندازند را در این چند سطر را بخوانید.

انگشتردرانگشت اشاره نشان دهنده قدرت، رهبری و جاه طلبی است. این انگشت نشان دهنده یکنوع قدرت خاص است. این مسئله به خصوص در قدیم الایام وقتی پادشاهان قدرتمند درانگشت اشاره خود انگشتر می انداختند بیشتر نمود دارد.

در روایات است کسی که به غیر از انگشت انگشتری و کوچک ،‌انگشتری بدست کند مورد لعن پروردگار است چرا که قوم لوط چنین میکردند.

انگشتر در انگشت شست و سبابه نشانه شیطان پرستان!
مردم وقتی ازدواج می کنند به نشانه ازدواج، حلقه یا انگشتری به هم هدیه می دهندکه غیر یهودیت وشیطان پرستان ، انگشتر نشانِ ازدواج را در انگشت چهارم (سبابه) می کنند اما یهودیان انگشتر ازدواج را در انگشت اشاره می کنند، و شیطان پرستان هم که در شصت دست چپ، به این دلیل که: انگشت شصت دست چپ نماد  الت تناسلی مرد  است. آبِلیسک نماد آلت تناسلی شیطان که فی الحال هم می پرستیده می شود شیطان پرستان به دلیل مقدس بودن اون عضو شیطان در شصت می کنند.

در مورد آداب انگشتری توجه تان را به نکات زیر جلب می کنیم:
استفاده از انگشتر عقیق ثواب دارد و باعث زیاد شدن فضیلت نماز هم می شود واز باب نمونه از امام صادق(ع) نقل شده که هیچ دستی که برای دعا به سوی خدا بالا می رود محبوب تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد نیست, (وسائل الشیعه , ج 7, ص 144, باب 66).

آداب انگشتری:

1- مستحب است انگشتر در دست راست باشد.
2- مکروه است انگشتر در انگشت شهادت و یا انگشت میانى باشد.
3- مستحب است از جنس نقره باشد.
4- مستحب است نگین آن از عقیق باشد، همچنین یاقوت و زبرجد، درّ، زمرّد و فیروزه نیز داراى فضیلت است.
در حدیث از حضرت رضا(ع) روایت شده که انگشتری عقیق فقیر و تهی دستی را برطرف می‌کند و نیز برطرف کننده نفاق است. در حدیث دیگری از حضرت صادق(ع) منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق داشته باشد امید است که عاقبتش مقرون به خیر و نیکی باشد و از حضرت رسول(ص) نقل شده که هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد، حاجتش برآورده است. حضرت صادق(ع)در روایتی می فرماید: انگشتر عقیق در سفر موجب ایمنی است. در حدیث معتبر از حضرت رضا(ع) نقل شده که انگشتر یاقوت در دست کنید که پریشانی را زایل می‌کند. در حدیثی از حضرت کاظم(ع) منقول است که انگشتر زمرد در دست کردن موجب آسانی است که در آن هیچ دشواری نباشد.

از حضرت صادق(ع) منقول است که هر کس انگشتر فیروزه در دست کند، دستش فقیر نشود. در حدیثی از پیامبر(ص) آمده است که خدای متعال می فرماید: من شرم می کنم از دستی که به سوی من بلند شود به دعا و در آن دست انگشتر فیروزه باشد، پس او را ناامید برگردانم.

در مورد دُِّرِ نجف در روایت آمده است: هر که آن را دست کند خداوند به هر نظر کردنی زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او می نویسد که ثواب پیغمبران و صالحان است. (رجوع کنید به حلیه المتقین، علامه محمد باقر مجلسی، فصل 3 و 4 و 5 و 6)
پوشیدن طلا - مانند آویختن زنجیر طلا به گردن و به دست کردن انگشتر و ساعت طلا - براى مردان حرام است.

روایاتی از کتاب حلیه المتقین
موکد است که مردان وزنان انگشتر رادردست راست قرار بدهند
وروایت است که کسی انگشتر در دست راست قرار دهد از مقربان است
سوال شد که چه انگشتر دردست کنم ؟ پیامبر فرمود ؛عقیق سرخ
پیامبر اکرم(ص)، از انگشتر به دست کردن در انگشت شهادت وانگشت میان، نهی فرمود




تاریخ: دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

طنز بازان مسلمان آمریکایی با اجرای نمایش های کمدی با اسلام هراسی مبارزه می کنند.
 
 
 
 

، گروهی از کمدین‌های مسلمان آمریکایی با استفاده از طنزهای تعاملی می‌گویند که قصد دارند با «اسلام‌هراسی» در آمریکا مبارزه کنند.
نمایش‌های کمدی موسوم به «استند آپ کمدی شو» یا «طنز تعاملی» سال‌هاست که برای مردم آمریکا آشناست و از آن لذت می‌برند که علاوه بر مردمی بودن نگاه‌های سیاسی و نقدهای تند اجتماعی را در بر دارد.
این نمایش‌ها توانسته است تا افکاری را در آمریکا شکل دهد و بسیاری از مسائل را به سخره بگیرد و بازویی شده تا رسانه‌های آمریکایی مساله‌ای را به صورت گسترده منتشر کنند.
در این بین تعدادی از کمدین‌های عرب و مسلمان آمریکا تلاش کرده‌اند تا با استفاده از کمدی و این گونه نمایش‌ها به نبرد با «اسلام‌هراسی» بروند و در جریان آن داستان‌هایی را در قالب‌های گوناگون بیان کنند.
یکی از این نمایش‌ها، نمایشی‌هایی است که «بریچر موس»، «دین عبیدالله»، «نیگن وارساد»، «هارون قادر»، «زاهر عثمان»، «میسون زیاد» و «عامر زهر» برگزار می‌کنند.
«بریچر موس» که از سال 1992 در حال کار است می‌گوید با چالش‌های بسیاری در این راه روبرو بوده است و سوال اصلی که آمریکایی‌ها می‌پرسیدند این بوده است که «آیا کمدین می‌تواند مسلمان باشد و یا کمدین مسلمان می‌تواند به لبان مردم خنده بیاورد و جذاب باشد؟» و این سوالات به خاطر تصویری بود که از مسلمانان به عنوان انسان‌های خشن در غرب ارائه می‌شد.»
بنابراین گزارش تجربه بیش از یک دهه‌ای این گروه از کمدین‌های مسلمان این روزها در فیلمی با عنوان «خدا من را خوش مشرب آفرید» ارائه شده است.
«بریچر موس» که خود این فیلم را ساخته عنوان می‌کند که کار کمدی می‌تواند «اسلام‌هراسی» را از بین ببرد و می‌گوید: «اسلام‌هراسی تفکری است که باید با آن جنگید و شکستش داد و کارهای من نوعی فرهنگ‌سازی است تا موجب شکست آن شود.»
وی با بیان اینکه نمایش‌های کمدی واقعیت زندگی و فرهنگ عامه جامعه را نشان می‌دهد، افزود: «کمدی می‌تواند تغییراتی در جوامعی ایجاد کند که تعدد فرهنگی ندارند.»
«دین عبیدالله» دیگر کمدین مسلمان آمریکایی نیز با بیان اینکه هدفش از طنز تنها خنداندن نیست، می‌گوید: «این نمایش‌ها به دنبال تصحیح سوء تفاهم ایجاد شده درباره اعراب و مسلمانان در آمریکاست.»
وی افزود: «اقلیت‌ها در آمریکا همیشه از کمدی و هنرهای سرگرم‌کننده برای از بین بردن شایعه‌های اطرافشان استفاده کرده‌اند و من از این تجارب استفاده کرده‌ام.»
عبیدالله که اصالتا فلسطینی ایتالیایی است و با کمک «نیگن وارساد» فیلمی کمدی با عنوان «مسلمانان می‌آیند» ساخته است، می گوید: «آمریکایی‌های بسیاری هستند که با مسلمانان آشنایی ندارند چراکه مسلمانان همچنان گروه کوچکی است و گفت‌وگو و طنزهای تعاملی می‌تواند برای رسیدن به اهداف به ما کمک کند.»
عبیدالله ادامه می‌دهد: «این نمایش‌های کمدی را رایگان و خارج از جوامع کوچک انسانی اجرا کردیم و آنها موجب پاسخ دادن به نگرانی‌های مردم درباره اسلام شده است

 




تاریخ: دو شنبه 22 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

  •  

 

د

اين عكس چي ميخواد بگه




تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

فراماسونري جهاني، علاوه بر بهره گرفتن از شواليه هاي خود كه در لژهاي ماسوني و ساير مجامع مخفي فعاليت مي كنند، حساب ويژه اي بر روي پياده نظام خود كه اقشار فريب خورده ي جوامع مختلف هستند باز كرده است. اين اقشار كه عمدتاً از اقشار برخوردار و ثروتمند جوامع مختلف هستند را شايد بتوان ماسون زده ناميد.



قبل از هر چيز، نويسنده ي اين مقاله بر خود لازم مي داند تا چند نكته را به خوانندگان محترم يادآوري نمايد

 

برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

گاهی این سؤال به ذهن می‌افتد که «اصلاً چرا به زیارت می‌رویم و این چه کاری است؟» و البته القائات برخی از سایت‌ها یا افراد نیز بر این شک می‌افزاید   چه اصراری هست که انسان به نوشته‌ها، گفتارها و القائات افراد یا مجموعه‌هایی که می‌داند هدفی جز ضد تبلیغ ندارند رجوع کند و بعد دچار شک و شبهه و تردید گردد؟! یک موقع گمان نشود که این کار مصداق آیه شریفه‌ی «فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ‏» می‌باشد. بدیهی است که منظور آیه این نیست که آدمی تمامی حرف‌های باطل را گوش کند. در چنین حالتی که اصلاً وقت و امکانی برای شنیدن حرف حق پیدا نمی‌کند.  

 

الف – هدف از زیارت در هر کسی می‌تواند متفاوت باشد، چنان چه شناخت و مودّت هر کسی نیز فرق دارد. اما شکی نیست که اصل در زیارت فقط «محبّت» است. در دنیا احدی نیست که به زیارت محبوبش نشتابد.

 

به قول عرفا: «محبّ، مایل به لقای محبوب است». انسان هر کسی یا هر چیزی را که دوست داشته باشد، مایل است او را ببیند. لذا خداوند متعال در سوره‌ی جمعه خطاب به یهودیان که ادعا می‌کنند محبت خدا انحصار به آنها دارد، می‌فرماید: «اگر راست می‌گویید، تقاضای مرگ کنید». چرا که با مرگ، سفر و دوری به پایان رسیده و لقای محبوب حاصل می‌گردد.

 

ممکن است شیاطین جنّ و انس یا خطورات ذهنی این سؤال را ایجاد نمایند که در زیارت محبوب را نمی‌بییم و فقط حرم و زائران و ... را می‌بینیم. پاسخ دهید که: «حبّ ذات، حبّ آثار ذات را به همراه دارد». یعنی اگر آدمی، کسی یا چیزی را دوست داشته باشد، حتماً‌ هر چه مربوط به اوست را نیز دوست دارد. مثلاً کسی که به پدر و مادر یا همسر یا هر شخص یا حتی چیز دیگری عشق و محبت دارد، حتماً هر چه مربوط به اوست را نیز دوست دارد. ندیدی یک عده حتی به رنگ قرمز، آبی یا سبز و یا ...، به خاطر تعلقش به محبوب [مثل تیم فوتبال یا یک حزب و ...] عشق می‌ورزند؟! پس چرا من به حرم محبوب، محیط ذکر محبوب و حضور در جمع عاشقان محبوب عشق نورزم،

 

اگر القا کردند که دوست داشتن مربوط به قلب است و انسان در خانه‌اش نیز می‌تواند «امام» را دوست داشته باشد؟! بگو: مثل این است که به دیدار والدین یا معشوق نروی و بگویی من که در قلبم تو را دوست دارم، پس چه نیازی به دیدار است؟! و اگر باز وسوسه کرد که ولی در زیارت کسی را نمی‌بینی؟! بگو: اگر معشوقی داشته باشی، حتماً اسم او، عکس او، نامه‌ی او، یاد او، خاطره‌ی او، خانه‌ی او ...  و حتی آن چه او دوست می‌دارد را دوست خواهی داشت. تازه، «ارتباط» که فقط به دیدن نیست. مضافاً بر این که باور دارم «اگر من او را نمی‌بینم، او مرا می‌بیند». لذا در اذن دخول می‌خوانم: «شهادت می‌دهم که تو مرا می‌بینی، صدایم را می‌شنوی و سلامم را پاسخ می‌گویی». و تازه؛ شکی ندارم که محبّت دو طرف است و هر دیدی، بازدیدی دارد. پس مراوده‌ی کامل برقرار است.

 

ب – تمامی کسانی که با زیارت حرم‌های اهل عصمت (ع) مخالفت دارند، خود با عوامانه‌ترین بینش‌ها و متعصبانه‌ترین حالت‌ها و به صورت مستمر برای زیارت حرم، یا هر چه متعلق به یار و محبوب است، در تلاشند و فقط با زیارت اهل عصمت و به ویژه امامان (ع) مخالفت می‌کنند! آن لائیکی که عکس آتاتورک را در اتاق یا دفترش می‌گذارد، آن وهابی که عکس ملک فیصل یا ملک عبدالله را آویزان می‌کند و حتی به آن عکس ادای احترام می‌کند و هیچ گونه بی‌حرمتی نسبت به آن را نمی‌پذیرد، آن عوامی که عکس فلان هنرپیشه یا فلان فوتبالیست را در اتاقش می‌گذارد، یا آن که به خاطر طرفداری از یک تیم، حاضر نیست لباسی به رنگ لباس تیم مقابل بپوشد و حتی اقدام به ضرب و شتم یا قتل طرفدار تیم رقیب می‌کند، آن که مدالیوم یا لوگوی یک فرد یا جریان یا اندیشه را به گردن آویزان کرده و یا روی بدن خالکوبی می‌کند، آن که ساعت‌ها عمر شریف را پای شبکه‌های تلویزیونی یا اینترنتی هدر می‌دهد تا محبوب را ببیند، آنان که به سنگ‌واره‌ها یا آثار اسطوره‌های تاریخی فرهنگ خود دلبسته‌اند و به دیدن قبور یا آثار آنها می‌شتابند، آنان که برای سنگی به یادبود سرباز گمنام احترام قائلند و حال آن که ممکن است این سرباز در جنگی ظالمانه کشته شده باشد، و ...، چه می‌کنند؟! هیچ کدام هم خود محبوب را نمی‌بینند و بدون استثنا با تقرب به آثار او [مثل عکس، رنگ، پرچم، لوگو، فیلم، تکرار شعر، سخن، موسیقی و ...] احساس قرابت و نزدیکی هم می‌کنند و حتی سعی دارند که از او رنگ، فرهنگ و شخصیت بگیرند. دیدن برج ایفل هم زیارت است و مردم سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا خود را به پاریس رسانده و این آهن‌های بی‌روح را از نزدیک زیارت کنند و پس از بازگشت به نشان دادن فیلم و عکس کلی افتخار می‌کنند که به این زیارت نائل شده‌اند. اما نوبت به زیارت حرم‌های اهل بیت‌(ع) یا بزرگان و مؤمنان که می‌رسد، یا به بهانه‌ی توحید و شرک و یا به بهانه‌‌های به اصطلاح روشنفکرانه، به مخالفت بر می‌خیزند. پس درد و هدف آنها چیز دیگری است.

 

دقت شود که انسان با محبّت زندگی می‌کند و محبّت موتور و انگیزه حرکت است و هر کسی در تلاش است تا به نوعی به محبوب خود نزدیک‌تر شود. خواه محبوبش خدا و محبین خدا باشد و خواه شیطان و محبّین شیطان باشد. لذا معشوق حقیقی، خداوند متعال فرمود: برخی چیزهای دیگری را به جای خدا می‌گذارند‌ و عشق و محبّت خود را متوجه آنها می‌کنند و آنها را دوست می‌دارند، مانند دوست داشتن خدا.

 

«وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه‏ ...» (البقره، 165)

 

ترجمه: و بعضى از مردم كسانى هستند كه بجاى خدا شريك‏ها ميگيرند و آنها را مانند خدا دوست ميدارند و كسانى كه بخدا ايمان آورده‏اند نسبت باو محبت شديد دارند ... .

 

پس، همه دائم به زیارت هستند، فقط محبوب‌ها فرق دارد

 




تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
  

واکاوی جریان فدک(قسمت دوم) 

 ب) ادعاهای حکومت!
حکومت در مقابل حضرت(س) عمدتاً دو ادعا مطرح کرد:
1. صدقه بودن فدک
 برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  
 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
 
  

در دهه های اخیر توجه بسیاری از اندیشمندان به موضوع اسلام و غرب جلب شده است و این اهتمام در کشورهای غربی نسبت به کشورهای اسلامی بیشتر است. حال سئوال اینجاست که علت برتری و امتیاز دین اسلام نسبت به دیگر ادیان چه بوده که تا این حد بر عمق اندیشه و تفکر غربی ها اثر گذاشته است؟ این تأثیرگذاری آنچنان بوده که برخی از نویسندگان و نظریه پردازان با عنوان کردن موضوع برخورد تمدن ها سعی در بازشکافی و تجزیه و تحلیل این مسئله با محوریت اسلام و غرب داشته اند.

 «ساموئل هانتینگتون» نخستین بار مسئله برخورد تمدن ها را مطرح کرد و هدف وی از طرح این مسئله برخورد تمدن غرب با تمدن اسلامی قلمداد شد به این معنا که در آینده برخورد اصلی میان این دو تمدن شکل خواهد گرفت درحالی که نظریه پردازان دیگر بر این باورند که این دو تمدن به یکدیگر نیاز دارند و با همکاری و نزدیکی روابط می توانند دنیای جدیدی براساس همزیستی مسالمت آمیز و توأم با صلح و آرامش بسازند. این متفکران در آثار خود بارها مسئله نیاز غرب به اسلام را عنوان کردند و افزودند نگرش ها و باورها نسبت به دین اسلام و مسلمانان باید تغییر کند و راه دوستی، هماهنگی و همکاری را درپیش بگیرند، در غیر این صورت به شکست خود اعتراف کنند و در مقابل اسلام سر تعظیم فرود آورند.


نفوذ فرهنگی و علمی اسلام در اروپا در پی تماس هایی که بین جهان اسلام و دنیای مسیحیت به وقوع پیوست آغاز شد و به تدریج بر وسعت آن افزوده شد. در اثر این تامل و روحیه گذشت و تساهل و رأفت مسلمانان آنچنان تأثیری در مردم اروپا و غرب گذاشته بود که بسیاری نویسندگان و مترجمان غربی شروع به ترجمه آثار مسلمانان به زبان های دیگر کردند و از سوی دیگر، دانشمندان اسلامی هم بیکار ننشستند و به ترجمه آثارشان به زبان های فرانسوی، لاتین و... پرداختند که نتیجه آن انتقال علوم اسلامی به اقصی نقاط جهان بود.
دانشمندان مسلمان و مورخان اروپایی در این موضوع اتفاق نظر دارند که درخشش تمدن اسلامی باعث بیداری ملل مغرب زمین و مبدأ تحول و انقلاب علمی و صنعتی کنونی شد.




تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

 

        کارشناس وهابی ضمن توهین به شخصیت عارف بزرگ، حافظ شیرازی، او را فردی شرابخوار و گمراه دانست.

   شبکه وهابی وصال فارسی در اقدامی جدید به توهین و ارائه نظرات غیرکارشناسانه پیرامون شعرا و شخصیت های برجسته فرهنگ و ادب ایران پرداخت.
این شبکه متحجر وهابی پس از توهین های پیاپی به حضرات معصومین(علیهم السلام) این بار به سراغ عارفان و شاعران ایران زمین رفته است. چهره های درخشانی که کلام حکیمانه و کمالات انسانی آنها نه تنها ایرانیان بلکه قلب تمام مردم جهان را مجذوب خود کرده است. حافظ شیرازی، عارف و شاعر بزرگ ایرانی که کتاب سراسر معرفت او درمیان ایرانیان احترام ویژه ای دارد، این بار هدف توهین های این کارشناس وهابی بود.
ملازاده، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی، این بار ضمن توهین به مقام و شخصیت شاعر و عارف پرآوازه ایرانی خواجه شمس الدین محمد(حافظ شیرازی)، خواندن اشعار او را منع کرد و وی را شخصی گمراه خواند.
ملازاده مدعی شد: «اصلا لسان الغیب حافظ نیست. هیچ کسی لسان الغیب نیست. لسان الغیب قرآن است که خداوند فرستاده است. حافظ گمراهی های زیادی دارد.»
وی تنها به چنین توهینی بسنده نکرد و ضمن شرابخوار خواندن حافظ، در ادامه سخنان سخیف خود افزود: «بدون شک که زبون ترین حالات تصوف و جبری گرایی در شعر حافظ وجود دارد. شکست دوران مغول نتیجه این افکار شوم بود و بعد ها در ایران به تفکر شوم تری گرائید که اسمش تشیع شد.»
وی همچنین ضمن خواندن شعر ضعیفی در نقد حافظ، او را به خدعه و حقه بازی و توهین های فراوان دیگر متهم کرد.
در پاسخ به یاوه گویی های این کارشناس سطحی نگر وهابی باید گفت که نوشته ها و گفته ها در طول تاریخ به قدری فراوان است که بر هیچ انسان منصفی که اندک آشنایی با شعر و ادب داشته باشد پوشیده نیست.
تنها از باب اشاره باید گفت که دیوان حافظ به سبب شیرینی بیان و ظرافت معانی و نکات بکر معرفتی و حقایق عرفانی تاکنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به‌چاپ رسیده‌است.
صدها شرح به زبان های انگلیسی، ترکی، عربی و سایر زبان ها پیرامون اشعار این عارف بزرگ از سوی اندیشمندان ملل مختلف نوشته شده است و مقالات و کتاب های فراوان دیگری در شرح و راز گشایی از اصطلاحات رندانه دیوان او به رشته تحریر در آمده است.
لازم به ذکر است که به کار گرفتن رمز گونه اصطلاحاتی مانند شراب و می و مستی و ...نه تنها در شعر حافظ بلکه در میان عارفان و شاعران پیش از حافظ مانند شیخ ابوسعید ابوالخیر، شیخ محمود شبستری و...نیز امری متداول بوده است.
بسیاری از دانشمندان، فیلسوفان و حقیقت جویان جهان، زبان به مدح و ستایش کلام حافظ گشوده اند که علاوه بر اندیشمندان اسلامی، می توان در غرب به گوته ، نیچه و اندرسون و در جهان عرب به ابراهیم امین الشورابی المصری و ...اشاره کرد.
گفتنی است وهابیت به سبب تفکرات سطحی و خشک که از مشخصات این فرقه است، همواره در فهم ابتدایی ترین کنایات و اشارات قرآنی و معرفتی ناتوان بوده است. مشابه همین مواجهه با شعر حافظ، در نگاه آنان به معارف قرآن نیز دیده می شود. به گونه ای که همواره از دریافت کنایات و اشارات قرآنی محروم بوده اند و از قرآن همواره به ترجمه و تفسیرهای سطحی و خشک بسنده کرده اند.
شاید در پاسخ به سخنان ادب ستیزانه و بی مغز این کارشناس وهابی سخنی شایسته تر از کلام خود حافظ نباشد که می گوید:
«ز دلبری نتوان لاف زد به آسانی
هزار نکته در این کار هست تا دانی
جفا نه شیوهٔ دین ‌پروری بود، حاشا
همه کرامت و لطف است، شرع یزدانی
رموز سر اناالحق چه داند آن غافل
که منجذب نشد از جذبه‌های سبحانی
ز حافظان جهان کس چو بنده جمع نکرد
لطایف حکمی با نکات قرآنی...»                                                                          
                                                                                                                  

                                                                            لینک دانلود با کیفیت wmv

                                                                                                                                                                                                                               

    براي دانلود فيلم بر روي نوشته لينك دانلود راست كليك كنيد و با save link as  دانلود كنيد

 

 




تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

يكي از معلمان حاضر در مناطق عملياتي دفاع مقدس از خاطرات تدريس در مناطق عملياتي دفاع‌ مقدس مي‌گويد.

"مهدي يزدي" از جمله معلماني است كه با حضور در مناطق عملياتي جنوب كشو براي رزمندگان تدريس كرده است، او در بيان خاطرات خود از تدرسي در جبهه مي‌گويد: اين افتخار را داشتم كه دوبار در سال‌هاي 66 و 67 به عنوان آموزگار از طرف اداره آموزش و پرورش استان مركزي به مناطق عملياتي جنوب كشور براي خدمت به رزمندگان به اين مناطق اعزام شوم.

در مجتمع رزمندگان لشكر «42 قدر» كه لشكري مهندسي ـ رزمي به حساب مي‌آمد، در پادگان «حر» كه حد فاصل خرمشهر و اهواز بود، به تدريس رزمندگاني كه در شرايط جنگي تمايل به ادامه تحصيل داشتند مي‌پرداختم. اين رزمندگان مي‌دانستند كه علاوه بر مبارزه با دشمن بعثي كه تمام دنيا از او حمايت مي‌كرد بايد با جهل و ناداني نيز مبارزه كنند.

هر يكي از كلاس‌ها را در سوله‌هاي زيرزميني پادگان «حر» تشكيل مي‌داديم و رزمندگاني كه امكان حضور داشتند نيز در آن‌ها ثبت نام مي‌كردند. در شهريورماه سال 1366 كه دو ماه در اين پادگان حضور داشتم قرارگاه «خاتم الانبيا» تعداد زيادي از دانش‌آموزان را كه در لشكرها و تيپ‌هاي اطراف به مقابله با دشمن مي‌پرداختند به پادگان «حر» كه حوزه امتحاني هم به حساب مي‌آمد معرفي كرد تا امتحانات نهايي آن سال را در جبهه برگزار كنيم.

برگه سوالات از سوي اداره كل آموزش و پرورش استان خوزستان به دست ما مي‌رسيد و بر اساس جدول زمان‌بندي كه از طرف آموزش و پرورش اعلام مي‌شد امتحانات را برگزار مي‌كرديم. در آن زمان من مسئول حوزه امتحاني بودم و بايد اين را هم تاكيد كنم كه امتحانات در نهايت سلامت برگزار مي‌شد. سپس برگه‌هاي امتحاني را با پست سفارشي به حوزه تصحيح سوالات در استان مركزي ارسال مي‌كرديم و بعد از آن نتايج نهايي نمرات رزمندگان به ادارات آموزش و پرورش تابع استان‌هايي كه رزمندگان از آنجا اعزام شده بوددند ابلاغ مي‌شد.

در خردادماه سال 1367 بار ديگر به مدت سه ماه به پادگان «حر» آمدم. و خارج از شهر اهواز، سه راه سوسنگرد در مقر «تيپ 48» به همراه سه تن از فرهنگيان ديگر از 200 نفر از رزمندگان كه داوطلب آزمون كنكور آن سال بودند آزمون گرفتيم و كارت‌هايي را كه به عنوان رابط سازمان سنجش و آن حوزه امتحاني به من داده بودند را به عنوان برگي از خاطرات هشت سال جنگ تحميلي نگه داشته‌ام




تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

گرداب- سالهاست که هکرهای سیاه، شرکت های سود جو و سایت های نامتعارف، نرم افزارهایی در اختیار کاربران قرار می دهند که عموما به آنها فیلتر شکن می گویند و وظیفه اصلی این نرم افزارها، عبور از موانعی است که توسط یک مرجع قانونی اعمال می گردد

همه می دانیم که فیلترشکن ها چه می کنند ولی آیا می دانید وقتی از فیلترشکن استفاده می کنید وارد چه بازی خطرناکی می شوید؟ 
 
نرم افزارهای فیلترشکن می توانند:  

۱- زمینه برداشت کلیه اطلاعات شما از کامپیوترتان را فراهم می سازد.

۲- آنتی ویروس و فایروالتان را خنثی می کند.

۳- زمینه انتقال بدافزارها به کامپیوتر شما را فراهم می کند.

۴- امکان ضبط تمامی فعالیت های شما در اینترنت را فراهم می سازد.

۵- یوزر و پسورد سایت، وبلاگ، کامپیوتر، ایمیل و تمامی قسمت های فضای مجازی که نیاز به تایپ رمز دارد را افشا می کند.

۶- زمینه نفوذ دیگر هکرها به کامپیوتر شما را فراهم می سازد.

۷- آمار و مشخصات شما را در تمامی سایت های مد نظر هکر ثبت می کند.

۸- اعتبار اطلاعاتی شما را در رده های جهانی پایین می آورد.

۹- مشخصات کامل شما به عنوان یک متخلف در تمامی سایت های معتبر علمی و اجتماعی جهان ثبت می شود.

۱۰- الگوی اصلی اتصال شما به اینترنت کلا مختل می شود.

۱۱- کدهای صفر یک اصلی شما به صفحه باز تبدیل می شود در نتیجه در صورتی که از فیلترشکن هم استفاده نکنید، باز هکر می تواند وارد سیستم شما شود.

 
 






تاریخ: شنبه 20 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

مجری یکی از شبکه های وهابی مدعی شد شیعیان، قاتلان ائمه هستند.
 
 

 ملازاده مجری شبکه وهابی وصال گفت: «شیعیان مسؤول به شهادت رساندن امام حسین(ع) و امام علی(ع) بودند.»
وی در توضیح ادعای خود اضافه کرد: «ابن ملجم از شیعیان علی(ع) بود که بر امام خروج کرد و او را به شهادت رسانید.»
وی همچنین مدعی شد: «امام حسین(ع) را 20 هزار نفر نامه امضا کردند و فرستادند که بیا ما امام و رهبر می خواهیم. وقتی امام رفت کوفه دید خبری نیست، فریبش دادند و خداوند شهادت را نصیبش کرد.»
گفتنی است که ملازاده وهابی، مذهب را به اسم می شناسد و هر کس بگوید من شیعه هستم هر چند بر علیه امام قیام کرده و او را به شهادت برساند را باز هم شیعه می داند همانگونه که وهابیت خود را پیرو پیامبر(ص) می داند در حالی که از سنت پیامبر(ص) پیروی نکرده و حتی برخلاف عقیده و باورهای مسلمانان عمل می کند.
همچنین ملازاده وهابی فراموش کرده است که خروج این افراد توسط حیله و تحریک بنی امیه ملعون صورت گرفته است و منشأ اصلی به شهادت رساندن امام همین بنی امیه بوده اند.
ملازاده با نادیده گرفتن مکر و فریب دشمنان اسلام و حیله های بنی امیه که باعث خروج این افراد از ایمان شده بود هنوز این افراد منافق را شیعه می نامد در حالی که این قاتلان ملعون اگر شیعه بودند که دست به خون امامان خود آغشته نمی کردند.
ابن ملجم از جمله خوارجی بود که به اسم حکم خدا، خون به دل امام علی(ع) کرد و امام پس از بارها تذکر و ارشاد و امر به معروف، راهی جز جنگ با او نیافت! این چنین کسانی را چگونه می توان شیعه نامید وقتی امثال مالک اشتر، عمار، سلمان و مقداد را شیعه می نامیم!
گفتنی است که یکی از دسیسه های وهابیت برای تخریب تشیع این است تا منافقین و دشمنان اهل بیت( علیهم السلام) را به شیعه نسبت بدهند در حالی که مرام و مسلک این گونه افراد با تروریست های معاصر همچون القاعده و گروهک ریگی بیشتر همخوانی دارد که میوه های وهابیت هستند.
                                                       

                                                      فیلم با کیفیت wmv 

 

 




تاریخ: جمعه 19 خرداد 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یک سیاستمدار تندرو در اقدامی مغرضانه برای کسی که زنان روبنده دار را به پلیس معرفی کند 250 یورو پاداش تعیین کرد.
 
 
 فیلیپ دووینتر، عضو یک حزب راست تندرو در بلژیک اعلام کرد به هر فردی که زنی روبنده پوش را به پلیس معرفی کند، 250 یورو پاداش می‌دهد.
این سیاستمدار قصد دارد با اقدام خود پلیس بلژیک را به اجرای قانون منع پوشش کامل صورت در ملأ عام وادار کند.
شهروندان بلژیکی واکنش های متفاوتی به این پیشنهاد نشان داده اند.
یک زن مسلمان در مصاحبه ای در این باره گفت: «وقتی آزادی دین و آزادی بیان وجود دارد هر کس می تواند آزادانه عمل کند و هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد و حرفش را بزند. فیلیپ دووینتر می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید ولی از نظر من زنان هم می توانند به پوشیدن روبنده ادامه بدهند.»
یک شهروند بلژیکی دیگر نیز در مورد معرفی زنان روبنده پوش به پلیس برای دریافت جایزه گفت: «من شخصاً از چنین کاری خوشم نمی‌آید که مردم را به پلیس معرفی کنم و از این راه پول در بیاورم.»
رمزی زرکان، یک طنزپرداز هم در این باره گفت: «این پیشنهاد ابلهانه است. اما فیلیپ دووینتر در دادن چنین پیشنهادهای ابلهانه‌ای معروف است. کاری که من می‌توانم در واکنش به این پیشنهاد انجام بدهم، دادن 2000 یورو به کسی است که روبنده بر سر فیلیپ دووینتر کند.»
در حال حاضر استفاده از روبنده برای پوشش کامل صورت در مکان های عمومی در بلژیک برای زنان 150 یورو جریمه در پی دارد.
استفاده از پوشش کامل صورت در این کشور با قانون منع استفاده از برقع و نقاب در مکان‌های عمومی از سال گذشتۀ میلادی ممنوع اعلام شد.
چند روز قبل از طرح پیشنهاد جایزه برای معرفی زنان روبنده پوش به پلیس، جمعی از مسلمانان یکی از محله‌های بروکسل، پایتخت بلژیک ضمن اعتراض به بازداشت زنی محجبه که از برداشتن روبنده‌اش خودداری کرده بود، در برابر یک ادارۀ پلیس تجمع کردند




تاریخ: جمعه 19 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 21 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1