امام خمینی (ره) فرمودند: کسی که به اهل بیت (ع) توهین کند واجب القتل است.

 
یک حرکت جهادی...
هر ایرانی یک جایزه به قاتل شاهین نجفی (خواننده مرتدی که به ائمه (ع) توهین نمود) اعطا نماید.
من در صورت حکم مراجع به مرتد بودن این ملعون، به هر کسی که شاهین نجفی (کرکس کوفی) را بکشد 110هزار تومان می دهم...
یا حسین (ع)
شما به قاتل این مرتد کثیف چه می دهید؟
110هزار تومان آزاداندیش + یک ماه حقوق کارمندی سرباز ولایت + یک ماه حقوق معلمی نیلوفر آبی + به نام 14 معصوم 14 ماه هر ماه مبلغ 140 هزار تومان و به نام حضرت قمر بنی هاشم هزینه یک سفر به کربلا بسیجی65 + یک ماه حقوق  پاسدار انقلاب
***
 
"تو همان وقتی که قصد کردی برای هادیِ ما بخوانی، مُردی! به دست خودت فنا شدی! فقط این میان، مانده ام که امام مان، چه بر سر اولیاءالشیطان باریده که این گونه بعد از هزار و اندی سال، هنوز هم مورد جفای ایشان است… جانم نقی… جانم تقی… جانم به این اسامی که هنوز هم شنیدن اش برای شما زجرآور است… و چقدر خوب که هر چه بیش تر توهین می کنید، ما را بیش تر مشتاقِ کار برای حضرت شان می گردانید… الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء"
منبع : وبلاگ " کوکتل مولوتف "
 



تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اگر معصومین عصمت داشته‌اند، پس در عدم ارتکاب به گناه هنری نکرده‌اند؟!

این شبهه اخیراً بسیار در میان نوجوانان و جوانان (به ویژه در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها) رایج شده و بیان می‌گردد!
 
 
 

برای روشن‌تر شدن مطلب، لازم است به چند نکته‌ی ذیل دقت بفرمایید:
1- عصمت، به معنای نگه‌داشته شدن است. و معصوم نه تنها از گناه، بلکه از خطا، فراموشی و غفلت نیز نگاه‌داشته شده می‌باشد. این عصمت، ناشی از علمی است. علمی که خداوند متعال به دو صورت «وحی» و «القا» به معصومین عطا فرموده است.
2- اما نکته اینجاست که «علم» نه تنها اختیار را از انسان سلب نمی‌کند، بلکه سبب تقویت آن نیز می‌گردد. پس علم معصومین سبب سلب اختیار از آنان در عدم یا سرپیچی از تکلیف نمی‌گردد.
3- هنر، این نیست که انسان توان کاری را نداشته باشد و آن را انجام دهد و یا نسبت به چیزی علم نداشته باشد و اتفاقاً کار درستی را انجام دهد. بلکه هنر این است که انسان بر اساس علم و توانی که دارد، عمل صالح انجام دهد.
توضیح:
بسیاری از کارهایی که انسان‌های معمولی آن را نکوهیده و زشت (یا همان گناه) می‌دانند و انجام نمی‌دهند، به علت علمی است که قبح و مضرات آن دارند.
ممکن است این سؤال در ذهن ایجاد شود که بسیاری از مردم به قبح و مضرات چیزی علم دارند، اما خود را از آن نگاه نمی‌دارند! مانند علمی که همه عالم به مضرات نوشیدنی‌های مست کننده دارند. پاسخ این است که اغلب «علم» به یک موضوع کفایت نمی‌کند. مثل کسی که علم به ارتفاع ساختمان، جاذبه و سختی زمین داشته باشد، اما نسبت به نرمی بدن خود و یا این که دستان انسان قدرت پرواز ندارند نداشته باشد و تصمیم به پرواز و فرود مانند پرندگان بگیرد!
لذا ممکن است کسی به مضرات مشروب علم داشته باشد، اما به اراده، ضرورت عمل به علم، مصائب و گرفتاری‌های عمل به جهل و ... نداشته باشد.
جال ممکن است این سؤال مطرح شود، که در هر حال علم جامع توسط وحی و القا به معصومین (ع) عطا شده بود!
دقت فرمایید که خداوند متعال به سایر انسان‌ها نیز از طریق وحی (توسط کتاب، انبیاء‌ و اولیاء) و هم چنین الهام و القا ـ (چنان چه در سوره الشمس می‌فرماید: فالهما فجورها و تقویها – پس زشتی‌ها و خوبی‌ها را به او الهام کردیم) علم داده است و توان عمل به علم را نیز داده است و در هر کجا که توان نباشد، تکلیف را برداشته است. مثل کسی که به واجب بودن حج برای مستطیع علم دارد، ولی خودش مستطیع نیست و توان حج ندارد، یا علم به وجود جهاد در میدان دارد، اما به علت کهولت یا نقص عضو، توان آن را ندارد. پس اگر چنین کسی به حج نرفت و یا در جهاد شرکت ننمود، گناهی مرتکب نگردیده است.
چنین علمی، نه تنها اختیار را از انسان سلب نمی‌کند، بلکه سبب تقویت آن می‌شود و معصومین (ع) نیز از قاعده مستثنیٰ نیستند. این شبهه مثل این است که بگوییم: اگر کسی علم داشت که تحصیل فواید بسیاری دارد و به سراغ تحصیل رفت، پس مجبور به تحصیل بوده و در ادامه تحصیل و کسب مدارج بالای عملی هنری نکرده است!

منبع : " شبهه "




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

وهابیت در مصر به دنبال چیست؟
مؤسس انجمن شیعی مصر از ترویج عقائد ضاله وهابیت در مصر توسط آل سعود پرده برداشت.
 
 
 
 

محمد الدرینی" مؤسس انجمن شیعی مصر از تنظیم دادخواستی با موضوع "جنایات آل‌سعود و حمایت از جریان سلفی بر ضد شیعیان مصر" برای ارائه به شورای امنیت خبر داد.
این فعال برجسته مصری خاطرنشان کرد: «عربستان تلاش دارد تا اندیشه های تندروی وهابیت را در مصر گسترش داده و با شیعه در این کشور مقابله کند.»
وی افزود: «این دادخواست به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال و مراتب اعتراض شیعیان مصر نسبت به اقدامات تحریک آمیز عربستان در مصر ابلاغ خواهد شد.»
الدرینی در ادامه گفت: «این دادخواست در 2500 صفحه با عنوان جنایات آل سعود و وهابی ها در مصر تنظیم شده و در آن تاکید شده است در هفته های اخیر هجمه های رسانه ای عربستان بر ضد شیعیان مصر گسترش یافته است.»
این فعال شیعه مصری با انتقاد از دولت مصر در این ارتباط و عدم واکنش مناسب، گفت: «دولت مصر از جریان وهابی مصر هراس دارد و این عاملی برای سکوت دولت مصر است.»




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
از این پس دادگاه ها یا سازمان های ایالتی در آمریکا نمی توانند در تصمیم گیری های خود از قوانین اسلامی استفاده کنند. این قانون که در مجلس سنا نیز به تصویب رسید، در ایالت کانزاس به لایحه شریعت معروف شده است.
 
 
 
 

 قانونی در آمریکا به تصویب رسیده است که بر طبق آن هر قانون اسلامی و هر قانونی که شبیه قوانین اسلامی باشد را مردود اعلام می کند.
هدف حامیان این قانون از تصویب آن این است که از به رسمیت شناخته شدن قوانین اسلامی در ایالت کانزاس جلوگیری کنند.
این قانون برای "سام براوان" فرماندار جمهوری خواه ایالت کانزاس فرستاده شده و هنوز مشخص نشده که آیا او این قانون را امضا خواهد کرد یا خیر.
در مصاحبه ای که در روز شنبه دوازدهم می انجام گرفت، یکی از حامیان این لایحه اعلام نمود که این لایحه به افراد خارجی در ایالت کانزاس این اطمینان را خواهد داد که قوانین این ایالت و قانون اساسی آمریکا از آن ها محافظت خواهد نمود. اما یکی از مخالفین این لایحه مدعی شد که هدف واقعی این لایحه تمسخر و استهزای اسلام است.
"پگی ماست" که نماینده ایالت کانزاس است و دو سال است که از این قانون حمایت می کند مدعی شد که هدف این قانون، اطمینان از این واقعیت است که قوانین آمریکایی در سرزمین آمریکا حکم فرما می باشند.
پگی ماست در ادامه افزود: «که در ایالت متحده بیش از 50 مورد مشاهده شده که در آن ها قوانین شریعت یا دیگر سیستم های قانونی در تصمیم گیری های دادگاه ها یا سازمان های دولتی مؤثر بوده اند.»/




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
زنانی که حق ورزش و تحصیل ندارند را بشناسید
مدیر شبکه مسیحی 'محبت' که ادعا می کند اطلاعات دقیقی از جامعه ایران دارد، مدعی شد: «زنان ایرانی حق ورزش و تحصیل ندارند!»
 
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مدیر شبکه مسیحی "محبت" با مقایسه دوران انقلاب اسلامی و دوران رژیم شاهنشاهی ایران، اوج اطلاعات و اخبار به روز خود را از ایران به نمایش گذاشت.
کشیش "الناتان باغستانی" مدیر تلویزیون "محبت" و مجری برنامه "سیمای مسیح" که ظاهراً از اخبار و واقعیات روز جامعه ایران بی اطلاع است، مدعی شد: «وقتی نگاه می کنیم به فرهنگ قدیم ایران، قبل از اینکه اسلام وارد ایران شود می بینیم که چه حق و حقوقی وجود داشت. حتی فکر می کنم پادشاه و ملکه زن داشتیم. ولی امروزه خانم ها حق ورزش ندارند. قبل از انقلاب اسلامی شاهد این بودیم که چگونه خانم ها به مقامات بالایی دست می یافتند، مثل خلبانی و مثل استاد دانشگاه شدن.»
این مجری مسیحی در ادامه اظهارات ناآگاهانه خود افزود: «وزیر امور خارجه آمریکا که نفر دوم کشور هست، یک خانم می باشد اما در ایران چنین نیست.»
ادعاهای این کشیش مسیحی در حالی عنوان می شود که زنان مسلمان ایران امروزه در مهم ترین میادین ورزشی دنیا مثل المپیک و مسابقات بین المللی و جام های جهانی، مدال های رنگارنگ کسب می کنند. همچنین زنان ایرانی گوی سبقت شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور را از مردان ربوده اند.
و اینکه در حال حاضر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، یکی از مشاوران ریاست جمهوری و بخشی از نمایندگان مجلس و وجود هزاران استاد دانشگاه زن و پزشک خانم که در دانشگاه ها و بیمارستان های کشور مشغول فعالیت هستند را می توان از دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی ایران برشمرد.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
مدیر «کانال یک»: چرا باید برای بی احترامی به امام شیعیان دستور قتل یک نفر صادر شود؟ این غیرمنصفانه است. چرا کسی برای مقابله با توهین به پدر ایران، 'رضا شاه پهلوی' [!] اقدامی نمی کند؟!!!؟
 
 
 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، "شهرام همایون" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" (ChannelOne) یکشنبه 23اردیبهشت (May.12) صدور حکم ارتداد برای توهین کنندگان به ساحت مقدس ائمه معصومین -صلوات الله علیهم اجمعین- از سوی مرجعیت معظم شیعه را حرکتی «غیرمنصفانه» توصیف کرد و با ادبیاتی موهن به حمایت از "شاهین نجفی" رپ خوان مبتذل و حرمت شکن، پرداخت.
وی اظهار داشت: «چرا روحانیون و مراجع تقلید، حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرده اند؟ او هیچ توهینی به امامان نکرده، فقط یک آهنگی خوانده و درد دلی کرده! اما یکدفعه چنان غوغایی در سایت های ایرانی به پا می شود که نگو و نپرس! چرا باید برای بی احترامی به امام شیعیان دستور قتل یک نفر صادر شود؟ این غیرمنصفانه است. چرا کسی برای مقابله با توهین به پدر ایران، "رضا شاه پهلوی" [!] اقدامی نمی کند؟»
شهرام همایون ادامه داد: «چرا هروقت یک نفر می خواهد با کفش به داخل امامزاده ای برود، آن را بی احترامی می دانند اما قبر رضا شاه به این فلاکت افتاده است؟ چرا باید خدمات این مرد بزرگ تاریخ ایران نادیده گرفته شود؟ به او بی حرمتی می شود و همه سکوت می کنند اما در مقابل بی احترامی به امام شیعیان، این همه هیاهو به پا می شود و برای کشتن یک خواننده جایزه تعیین می کنند؟ چرا برای امامزاده ها گنبد و بارگاه درست کنند اما رضا شاه هیچ قبری نداشته باشد؟»
مدیر تلویزیون ماهواره ای "کانال یک" در انتها گفت: «به جرأت می گویم که پدر ایران، رضا شاه است و هیچ کس مثل او و پسرش محمدرضا شاه به ایران خدمت و از تمامیت ارضی این کشور دفاع نکرده است.»!!!
باید به این سلطنت طلب شاه پرست یادآوری کنیم که ائمه معصومین (علیهم السلام) در سرزمین ولایتمدار ایران علاقمندان و مریدانی دارند که به خاطر کوچکترین جسارت به ساحت قدسی ایشان برمی آشوبند. اگر رضا و محمدرضا پهلوی در این مملکت ذره ای مجبوب بودند لابد کسانی پیدا می شدند که برایشان گریبان چاک بدهند و لازم نبود موجود بی آبرویی چون او برای آن دو مرثیه سرایی کند.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

پنداشتی آدم شده ای آل خلیفه!؟
شیطان مجسّم شده ای آل خلیفه!

محصول دَمِ غرب تویی بادکنک شاه!
آمیز قشمشم شده ای، آل خلیفه!

از عقل، نحیف آمده ای لیک چه فربه-
از گردن و اِشکَم شده ای، آل خلیفه!

هربار که شیطان به سواری شده مایل
در محضر او خم شده ای، آل خلیفه!

یابو صفتی، شاخ و دمی هم که درآری
حیوان مسلّم شده ای ، آل خلیفه!

روزانه به وحشی گری بُلعجب خویش
چندیست که ملزم شده ای، آل خلیفه!

بحرین، دو دریاست یکی اشک و دگر خون
خونریز دمادم شده ای ، آل خلیفه!

«مَن یُفسِد و یَسفِک» که ملَک گفت تو بودی
خجلت ده آدم شده ای، آل خلیفه!

تو غرّه به سفّاکی و عالم همه داند
بدبخت دو عالم شده ای، آل خلیفه!

این است رکورد تو که از اسفل سافل
صد مرتبه  هم  کم شده ای،آل خلیفه!

ای شوم تر از نحر کن ِ ناقه ی صالح
چون زاده ی مُلجم شده ای، آل خلیفه!

هتّاک به قرآنی  و ویرانگر مسجد
کافر صفت از دم شده ای، آل خلیفه!

هیهات حسینی به لب خلق و تو غافل-
از شور محرّم شده ای، آل خلیفه!

وقت است ببینیم که با آل سعودت
واصل به جهنّم شده ای، آل خلیفه!



شاعر: سعید سلیمانپور




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان جاسوسی ایالات متحده آمریکا (سازمان سیا (C.I.A) منتشر کرده است تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده صهیونیست ساکن سرزمین های اشغالی است.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از روزنامه دیلی میل(May15)؛ بر اساس گزارشی که اخیرا سازمان جاسوسی آمریکا (سازمان سیا C.I.A )منتشر کرده است تعداد فرزندان در یک خانواده ایرانی، کمتر از تعداد فرزندان در یک خانواده اسرائیلی است.
بر اساس این گزارش این رقم حتی کمتر از خانواده های انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی است.
سازمان جاسوسی آمریکا با اعلام این خبر می افزاید: «زنان ایرانی با دارا بودن 1.87 فرزند در مکان 144 ام جدول جهانی قرار می گیرند.»
این در حالی است که حتی اسرائیل با رتبه 75،آفریقای جنوبی 97، برزیل 106، ترکیه 110، فرانسه 118 ، آمریکا 122، انگلیس 137 در مکان های بالاتر از ایران قرار می گیرند.
سی آی ای با مقایسه نرخ کل زاد و ولد در کشور های مختلف گزارشی را منتشر کرده است که پتانسیل برای تغییر جمعیت در کشورها را نشان می دهد و این آمار برای متوسط تعداد کودکان که به ازای هر زن به دنیا آمده است، خواهد بود.
گفتنی است نرخ باروری کل ( TFR )اندازه گیری سطح باروری مستقیم از میزان تولد خام است که به زاد و ولد در هر زن اشاره دارد و نرخ دو کودک در هر زن در نظر گرفته شده است. نرخ بالای دو فرزند نشان می دهد جمعیت رو به رشد و متوسط سن رو به کاهش است .
از حوالی دهه چهل شمسی نظام شاهنشاهی با همکاری موسسات مهندسی اجتماعی غرب، شروع به پیاده کردن برنامه کنترل و تنظیم جمعیت در ایران کرد. امروزه واضح شده است که با نداشتن جمعیت کافی، رشد علم و اقتصاد در یک کشور با مانع جدی روبرو خواهد شد و باعث رشد مهاجرت بدان کشور شده و باعث التقاط فرهنگی و در نتیجه غلبه فرهنگ های رقیب بر آن کشور می شود.
این درحالی است که بوش با کنترل جمعیت آمریکا مبارزه کرد و جمعیت آمریکا در صد سال گذشته با تکثیر موالید و باز گذاشتن مهاجرت همفکران به امریکا، حدود یکصد میلیون نفر افزایش یافته است و این مطلب به عنوان یکی از مولفه های راهبردی قدرت در آنجا مطرح است. اسرائیل و قدرت های اروپایی نیز سیاست های جدی تشویق به زاد و ولد را در پیش گرفته اند و اسرائیل در این زمینه از همه پیشی گرفته است.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
در زمان جانشین داریوش یعنی خشایارشا که دیگر کلید دربار در اختیار اشرافیت یهود قرار می گیرد و در قضیه استر(جشن پوریم) هزاران ایرانی قتل عام می شوند.استر معشوقه خشایارشا بوده است که با همدستی مردخایِ یهودی، خشایارشا را تحریک می کند تا هامان وزیر ایرانی اش را و پسران او و به روایت تورات ۷۷۰۰۰ ایرانی دیگر را .قتل عام کند

به گزارش جهان به نقل از الف، در سال‌های اخیر موج جدیدی از باستانگرایی های شووینیستی در فضای مجازی و در تولیدات کتابهای تاریخی ما مشاهده می شود. حتی برخی دولتمردان نیز اخیرا تاکید زیادی بر تاریخ ایران باستان و به خصوص هخامنشیان دارند. این مساله را با عباس سلیمی نمین مدیر" دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران" در میان گذاشته ایم.

س: آقای سلیمی نمین! شما چگونه این گرایشهای اخیر را تفسیر می کنید؟
پرداختن به تاریخ ایران باستان نه تنها دارای ایراد نیست بلکه امری بسیار قابل تحسین است، چون هر ملتی باید هویت تاریخی خودش را دریابد و در نتیجه پرداختن به ریشه های تاریخی جوامع امری ضروری است و ما نباید احساس کنیم پرداختن به تاریخ ایران باستان امری خطا یا مخالفت با اسلام است. قبل از ورود اسلام به ایران، ما در فلات ایران یک تاریخ کهن داریم که قطعا آگاهی از این تاریخ می تواند رشد سیاسی ما را باعث شود.هر چه ما به تاریخ تجربیات و تاریخ اداره جامعه و تاریخ زیست متمدنانه مان بیشتر بپردازیم و هر چه بیشتر ما توانسته باشیم از این تاریخ برای حیات روزمره مان بهره بگیریم با قدرت بیشتری می توانیم جامعه مان را به سامان برسانیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

علت توهین به ائمه از نظر حضرت آیت الله مکارم

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، یکی از مراجع تقلید شیعیان ضمن محکوم کردن توهین به مقدسات مسلمانان و امام هادی(ع)، این اقدام را به دلیل ترس و عصبانیت دشمنان از پیشرفت اسلام عنوان کرد و گفت: این امور باعث می‌شود مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(ع) را برگزار کنند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را از نعمت‌های الهی دانسته و با تاکید بر اینکه باید قدر این نعمت‌ها را هم در زبان و هم در عمل بدانیم، اظهار داشت: شکر عملی این امور به استفاده صحیح از این نعمت‌ها است. باید به آن آبرو داد، اختلاف ایجاد نکنیم و به حل مشکلات مردم مخصوصاً جوانان بپردازیم، اینها شکر عملی از نعمت انقلاب اسلامی است.

دشمنان از بیداری اسلامی عصبانی هستند
وی در ادامه با طرح این سؤال که سرچشمه شیطنت‌ها و عداوت‌ها با اسلام و قرآن و پیشوایان اسلام کجاست؟ تصریح کرد: امروز بیداری اسلامی عملا به همه کشورهای اسلامی کشیده شده و دشمن از این موضوع بسیار عصبانی است. گاهی قرآن را آتش می زنند، گاه نامهای مقدس را کف کفش‌ها می‌نویسند، گاهی به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و امام هادی (علیه السلام) اهانت های بسیار زشت می کنند و گاهی آن فرمانده دیوانه آمریکایی می‌گوید اسلام برای ما زیان بار است باید برویم با بمب اتم مکه و مدینه را نابود کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیا غیر از یک فرد دیوانه می تواند این حرف ها را بزند، بیان داشت: چقدر نادان، ناآگاه و بی خبر هستند کسانی که دست خود را در دست آمریکا گذاشته اند، در حالی که آمریکا در مورد سرمایه اصلی آنها یعنی مکه و مدینه این گونه صحبت می کند؛ شما در کشوری زندگی می کنید که فرمانده آمریکایی در مورد آن این گونه می گوید بازهم دست شما در دست آنها است؟

کشورهای اسلامی باید متحد شوند
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت اسلام دشمنان را عصبانی کرده است، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم اسلام با کارهای منطقی و حساب شده بیش از پیش پیشرفت کند و کشورهای اسلامی باید متحد شوند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: با پیشرفت اسلام منافع نامشروع آنها به خطر افتاده و آنها دیوانه وار دست به اقداماتی می‌زنند، آن خواننده این رسوایی را به بار می‌آورد، کشیش قرآن آتش می‌زند؛ شما تصور می‌کنید با این اقدامات مقام امام هادی(علیه السلام) کم می شود و یا نور قرآن خاموش می شود؟

وی در ادامه بیان داشت: این امور نه تنها از عظمت قرآن و امام هادی(علیه السلام) نمی‌کاهد بلکه سبب می‌شود که مردم به صورت گسترده تر مراسم امام هادی(علیه السلام) را برگزار کنند و کلمات حضرت بیشتر مطرح شود، امیدواریم خداوند شر دشمنان دیوانه را به خودشان برگرداند و مسلمانان را در امن و امان بدارد.

این مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس خارج خود با اشاره به روایاتی از امام هادی(علیه السلام) به تبیین اهمیت شکر نعمت های الهی پرداخته و با بیان اینکه شکر شامل شکر قلبی، لسانی و عملی است، اظهارداشت: اگر انسان شکر نعمت را بجا آورد، چیزی که عاید او می شود از خود نعمت بالاتر است و متاسفانه غالبا به این نکته کمتر توجه می شود.

وی با بیان اینکه مساله شکر در تعالیم اسلامی و آموزه های اهل بیت(علیه السلام) دامنه دار است، خداوند تبارک و تعالی شاکر علیم است و می داند به هر کس به چه میزان پاداش عطا کند، از آیات قرآن استفاده می شود که خداوند شکر در مقابل خدمات والدین را بسیار با ارزش قرار داده است.

آیت الله مکارم شیرازی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، ایمان، حلم و معرفت را از جمله برکات شکر نعمت ذکر و تصریح کرد: همه باید توجه داشته باشیم اگر شکر نعمت های الهی را به جای می آوریم ثمره و نتیجه آن عاید حال خود ما می شود و خداوند تبارک و تعالی از شکرگذاری انسان بی نیاز است.




تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 این نسخه هزار و 500 ساله از انجیل برنابا احتمالاً مربوط به قرن پنجم یا ششم میلادی است و در قبرس – مدفن برنابای مقدس- کشف شده است. انتشار خبر کشف این نسخه از انجیل برنابا موجی از نگرانی را در کلیساهای مسیحی و به ویژه محافل صهیونیستی به وجود آورده است چرا که این نسخه از انجیل برنابا همه شک و تردیدها در باره اصلی بودن این انجیل را برطرف کرده که این موضوع، به معنای در دست بودن یک سند مهم در تأیید عقاید مسلمانان درباره تعالیم مسیحیت اصیل است.

 
 
 
 
 بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه های ترکیه، سرانجام کشف نسخه کهن انجیل برنابا که مؤید بسیاری از باورهای اسلامی است و وجود آن همواره از سوی کلیسا رد می شد؛ تأیید شده است.
 
 
 
 
 
مشرق: بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه های ترکیه، سرانجام کشف نسخه کهن انجیل برنابا که مؤید بسیاری از باورهای اسلامی است و وجود آن همواره از سوی کلیسا رد می شد؛ تأیید شده است.

بر اساس همین گزارش ها، این نسخه از انجیل برنابا در یک عملیات پلیسی، از یک باند قاچاق آثار باستانی در ترکیه کشف شده و از چند سال گذشته در اختیار دولت ترکیه قرار داشته است.

این نسخه هزار و 500 ساله از انجیل برنابا احتمالاً مربوط به قرن پنجم یا ششم میلادی است و در قبرس – مدفن برنابای مقدس- کشف شده است. انتشار خبر کشف این نسخه از انجیل برنابا موجی از نگرانی را در کلیساهای مسیحی و به ویژه محافل صهیونیستی به وجود آورده است چرا که این نسخه از انجیل برنابا همه شک و تردیدها در باره اصلی بودن این انجیل را برطرف کرده که این موضوع، به معنای در دست بودن یک سند مهم در تأیید عقاید مسلمانان درباره تعالیم مسیحیت اصیل است.

البته بر اساس گزارش هایی که مشرق دریافت کرده است این نسخه در حال حاضر در اختیار ارتش ترکیه است که همین امر با توجه به سیطره لابی های صهیونیستی بر ارتش و نظامیان این کشور، نگرانی ها را درباره سرنوشت این سند مهم تاریخی افزایش داده است.

از سوی دیگر اگر چه کشف این سند مهم تاریخی از طرف رسانه ها و منابع نزدیک دولت ترکیه اعلام شده و دیگر امکان کتمان آن موجود نیست اما برخی از گزارش های دیگر حاکی از این است که برخی مذاکرات برای معامله سیاسی این سند مهم توسط دولت ترکیه با طرف های غربی در جریان بوده و این امکان وجود دارد که در قبال برخی امتیازات سیاسی این سند در اختیار دولت های غربی و حتی رژیم صهیونیستی قرار گیرد.

برخی منابع که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کرده اند که دو سناریوی اصلی درباره این نسخه از انجیل برنابا ممکن است اجرا شود؛ سناریوی اول که کمتر محتمل به نظر می آید تکذیب اخبار اولیه از کشف این سند مهم تاریخی است که با توجه به انتشار گسترده این خبرها در رسانه ها عاقلانه به نظر نمی رسد و سناریوی دوم که بیشترین احتمال وقوع را دارد اجرای یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی با مشارکت موساد و سازمان اطلاعات ترکیه "میت" است که بر اساس آن این نسخه از انجیل برنابا توسط نیروهای امنیتی از محل نگهداری آن دزدیده شده و مخفی خواهد شد.


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
خط بطلان مصر بر دروغ ضد ايراني منابع و رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي
 



تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

172 سال پيش در روز ششم مه سال 1840 ميلادي نخستين تمبر پست جهان در شهر لندن متولد شد. تا پيش از تاريخ ، براساس سنت گيرنده نامه با توجه به مسافتي كه نامه براي رسيدن به مقصد طي كرده است بهاي رساندن آن را مي پرداخت.

يك روز در سال 1837 ميلادي ، رولاند هيل 42 ساله، يك آموزگار پيشرو و آينده نگر زن جواني را مشاهده مي كند كه پس از رفتن نامه رسان به سختي مي گريد.

رولاند جوياي ماجرا مي شود.زن جوان مي گويد به دليل اين كه نمي توانست هزينه نامه اي كه شوهرش براي او فرستاده بود را پرداخت كند ، نامه رسان از دادن نامه خودداري كرده است.

رولاند مبتكر كه داراي آشناياني در دولت بود ، گزارشي را تهيه مي كند و آن را براي لرد ملبورن نخست وزير بريتانيا ارسال مي نمايد.

در اين گزارش تحت عنوان «اصلاح پست: اهميت و قابل اجرا بودن» او پيشنهاد مي كند هزينه ارسال نامه از پيش و به يك قيمت مشابه بدون توجه به مسافت در كشور پرداخت شود.

پرداخت با چسباندن يك تمبر و زدن يك مهر تضمين مي شد. اصلاح سيستم پست در اوت سال 1839 در پارلمان تصويب مي شود.

نخستين تمبر پست به قيمت يك پني اين امكان را مي داد تا نامه اي به وزن 14 گرم به هر نقطه از بريتانيا ارسال شود.

اين تمبر به «پني سياه» شهرت يافت زيرا در زمينه سياه آن تصوير 15 سالگي ملكه ويكتوريا نقش شده بود.

«پني سياه» به دليل سهولتي كه در ارسال نامه ها ايجاد كرد با استقبال فراواني رو به رو شد.

به اين ترتيب ، در روز ششم مه سال 1840 ميلادي به ابتكار يك آموزگار نخستين تمبر پست در شهر لندن متولد شد. تمبر پست در ارسال نامه ها تحولي را ايجاد كرد و موجب تسهيل ارسال نامه ها شد.

پس از بريتانيا به تدريج تمبر پست در ساير كشورهاي اروپا و جهان باب شده و دشواري ارسال نامه به امري عادي تبديل شد.




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
   سندی تاریخی مربوط به بیش از یك قرن پیش نشان می دهد حتی پایه گذاران كشورهای عربی نیز از نام «خلیج فارس» در مكاتبات خود استفاده می كرده اند.
به نقل از کیهان؛ «شیخ مبارك الصباح» موسس و امیر اسبق كویت در نامه ای خطاب به «پرسی كاكس» سركنسول و نماینده عالی دولت انگلیس در خلیج فارس در مورخ 26 ذی القعده 1331 هجری قمری (102 سال پیش) از اصطلاح «خلیج فارس» استفاده كرده است.
 
در این نامه كه در تاریخ 14 ژوئن 2006 در شماره 5358 روزنامه كویتی الوطن -روزنامه نزدیك به سرویس اطلاعاتی كویت- به چاپ رسیده، امیر كویت در سطر دوم نامه خویش كه تماما به زبان عربی نوشته شده، اقدام به درج نام «خلیج فارس» حتی بدون تعریب آن یعنی بدون استفاده از الف و لام، كرده است.
 


 

این مكاتبه ضمن اثبات اصالت و قدمت و تاریخی بودن نام خلیج فارس، حاكی از رواج و جاری بودن نام خلیج فارس با الفاظ و كلمات فارسی در بین كلیه اعراب حتی سران آنان و مكاتبات رسمی آنهاست




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
تحليل دكتر حسن عباسي از سريال فرار از زندان/1:
اهميت اين سريال بر ارائه‌ي تمام قد "مُثُل افلاطون" است

 

اشاره: متن زير بخش اول سخنراني دكتر حسن عباسي پيرامون تحليلي بر سريال فرار از زندان (Prison break) مي‌باشد كه در فرهنگسراي ارسباران تحت عنوان سلسله بحث‌هايي پيرامون نقد و تحليل برفيلم‌ها و سريال‌هاي هاليوودي ايرادشده است.

به گزارش رجانيوز،اين سريال در چهار فصل و81 قسمت ساخته شده است. فصل 1 و 2 آن هر كدام 22 قسمت است. سري 3 آن 13 و سري 4 آن 24 قسمت است.

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در مورد فرار دو برادر به‌ نام‌هاي مايكل اسكوفيلد (Michael Scofield) و لينكلن (Lincoln) از زنداني است كه در شيكاگو وجود دارد. لينكلن به خاطر اتهام به قتل برادر معاون اول رئيس جمهور آمريكا كه يك زن است به اعدام محكوم شده است. مايكل اسكوفيلدكه يكي از معمارهاي ساخت زندان بوده و داراي مدرک مهندسی سازه است خود را با نقشه‌اي حساب شده به زنداني كه برادرش در آنجاست می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای بسیار حرفه‌ای كه از زندان شيكاگو تهيه و در پشت خود خالكوبي كرده است او را از زندان فراری دهد. از سوي ديگر همسر معاون رئيس جمهور به‌همراه شبكه امنيتي‌ موجود، صحنه سازي قتل را هدايت كرده‌اند تا بتوانند برادر معاون اول رئيس جمهور كه در واقع كشته نشده است را از ديد عموم كنار ببرند و اعلام كنند كه او كشته شده است تا بتوانند با اين صحنه سازي به اهداف خود برسند. در اين فيلم "فرار" موضوع اصلي درنظر گرفته شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
قدمت اهرام مصر به چند سال قبل برمی گردد؟ آیا آتلانتیس وجود داشته و اکنون در کجا قرار دارد؟ به راستی چه زمانی به این سوالات پاسخ داده خواهد شد؟
 

در دنیای امروز ما آثار زیادی از دوران باستان باقی مانده است. بعضی از این سازه های باقی مانده تاریخی دارای تاریخچه واضح و مشخص هستند اما تعدادی از آنها با اسرار و رازهای زیادی ترکیب شده اند. در این مطلب شما را با تعدادی از این اسرار آشنا خواهیم کرد.

مجسمه ابوالهول و اهرام مصر
مجموعه اهرام مصر و مجسمه ابوالهول بدون شک یکی از پر رمز و رازترین مکان ها در این جهان است. یکی از اسراری که در مورد این مکان وجود دارد قدمت آن است. در مورد این مسئله نظریات بسیار متفاوتی مطرح شده است. بعضی از باستان شناسان قدمتی در حدود 4500 سال را برای این مجموعه پیش بینی می کنند و در عین حال تعدادی از کارشناسان با محاسبه وضعیت آب و هوایی آن زمان و بسیاری دیگری از عوامل قدمتی در حدود 10 هزار سال را برای این مجموعه در نظر گرفته اند. واقعا این سنگهای بزرگ چگونه به این مکان حمل شده است؟ در آن زمان علوم تا چه حد در مصر باستان پیشرفت کرده بوده است؟ واقعا چه کسانی و در چه زمانی این مجموعه را ساخته اند؟



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
با شنیدن نام دانشگاه هایی مثل "استندفورد" و "ام آی تی" چه چیزی در ذهن شما خطور می کند؟ مطمئن هستیم که بعد از خواندن این مطلب در مورد این دانشگاه ها بسیار متعجب خواهید شد.
 

 سنتهای عجیب و خرافی در جهان تنها به جوامع قدیمی و یا بدوی منحصر نمی شود. حتی در کشورهای صنعتی و در درون دانشگاه های این کشور به عنوان مراکز علمی و فرهنگی سنتها و مراسم عجیب برگزار می شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از این رسوم عجیب در دانشگاه های کشور آمریکا آشنا کنیم.

دانشگاه ام آی تی و پرتاب پیانو به پایین



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به گزارش شیعه رهبران شیعه به نقل از ايسنا، با وجود درخواست وزارت دفاع آمریکا، کشیش جنجال‌ آفرين فلوریدایی که پيش از اين نيز مرتکب اقدام موهن قرآن سوزي شده بود، بار ديگر عمل ننگين خود را تکرار کرد. “تری جونز”، کشیش آمریکایی، پیش از آن که یک جلد قرآن و آنچه را که گفت تصویری از حضرت محمد (ص) است، بسوزاند، بیانیه‌ای خواند و بهانه خود را از اين اقدام اعلام کرد.

 

تصاویر این قرآن‌سوزی به صورت زنده از شبکه اینترنت پخش می‌شد. پیش از این، وزارت دفاع آمریکا از جونز خواسته بود که با در نظر داشتن عواقب این اقدام، از تصمیمش برای سوزاندن قرآن صرفنظر کند. مقامات پنتاگون گفته بودند که امیدوارند کشیش جونز پیش از عملی کردن این تصمیم خود، امنیت سربازان آمریکایی را که در خارج از این کشور خدمت می‌کنند، در نظر بگیرد.

این اقدام جونز بازتاب چندانی در رسانه‌های آمریکا نداشته و واکنش‌های اندکی به آن نشان داده شده است. به گزارش بي.بي.سي، در ماه مارس سال گذشته، برنامه‌ریزی تری جونز برای اقدامی مشابه، زمینه‌ساز اعتراضاتی گسترده در افغانستان شد. در آن زمان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آنچه را “اقدامی از روی تعصب و عدم‌تحمل” خواند، محکوم کرد.

تری جونز تهدید کرده بود که در سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر در سال گذشته نیز دست به اقدام مشابهی خواهد زد، ولی بعدا از این تصمیم خود صرفنظر کرد.


 




تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

بی بی سی: «تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در تهران که با بودجه های دولتی برپا شده بودند نشان از آن داشت که تلاشی سازماندهی شده از بالا برای تهییج و ترغیب ایمانداران و باب کردن رویه ای تازه صورت گرفته است.»

سایت شبکه دولتی بی بی سی روز پنجشنبه 7 اردیبهشت (26 آوریل) در یادداشتی با عنوان “فاطمیه؛ اوج‌گیری یک سوگواری مذهبی” به قلم “سیاوش اردلان” همکار سابق رادیو فردا و مجری برنامه ” نوبت شما” در شبکه بی بی سی، ضمن اشاره به اهتمام بیشتر مردم برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن برنامه های سالروز شهادت جان گداز حضرت فاطمه زهرا( سلام الله علیها) تلاش کرد در تحلیلی غیر واقع‌بینانه و شیطنت آمیز برگزاری چنین مراسم هایی را برنامه های دولتی برای “مشروعیت بخشیدن به حکومت” و “سرگرمی‌ای برای تخلیه هیجانات مردم” بخواند.
بی بی سی در این باره آورده است : «مراسم عزاداری‌های حضرت فاطمه[سلام الله علیها]، دختر پیامبر اسلام که به ایام فاطمیه مشهور است، با این احساس در ایران تمام شد که حجم و غلظت سوگواری‌ها اندکی از سال‌های گذشته بیشتر شده است.تبلیغات رسمی و گزارش‌های منابع خبری در داخل ایران حکایت از آن دارد که روند گسترش این مراسم در سال‌های گذشته، امسال به اوج رسیده است.»

این سایت در ادامه می‌نویسد: «تابلوها و بیلبورد تبلیغاتی در تهران که با بودجه های دولتی برپا شده بودند نشان از آن داشت که تلاشی سازماندهی شده از بالا برای تهییج و ترغیب ایمان داران و باب کردن رویه ای تازه صورت گرفته است.رویه ای که به کمک حمایت‌ها و امکانات حکومتی شاهد کشیده شدن بعضی مراسم حاشیه ای مختص به خرده فرهنگ‌های خاص مثل “تشییع جنازه نمادین فاطمه”،‌”پیاده روی فاطمی”،‌”بدرقه فاطمی”…. به جریان اصلی عزاداری‌ها بود.روشن نیست چنین روندی دقیقاً با چه مقدار اقبال در بین توده های مردم مواجه بود.»

بی بی سی اضافه کرد: «این مراسم در این مقیاس گسترده عمدتاً در تهران و قم با حضور طبقات سنتی و متوسط شهری برگزار شد، اما در دیگر شهرها مثل مشهد و تبریز و اردبیل و چند شهر دیگر با مراسم تشییع شهدای گمنام پیوند خورد که هم کاربرد سیاسی پیدا کرد هم تعداد بیشتری از مردم را به خیابان‌ها کشاند.»

بی بی سی که همراه در برنامه های خود ترویج فرهنگ منحط غرب، عرفان‌های نوظهور، همجنس گرایی و… را در دستور کار خود دارد در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش فرهنگ عزاداری به ویژه در ایام شهادت جا نسوز دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در بین مردم ولایتمدار ایران اسلامی در ادامه آورده است: «سوگواری ایام فاطمیه هنوز خیلی مانده تا از لحاظ فراگیری در بین اقشار مختلف جامعه به پای مراسم دیرینه و جا افتاده ای مثل محرم برسد اما در اول راه است. حضور 5 شب متمادی رهبر ایران و دیگر مقامات بلندپایه در مراسم عزاداری‌های فاطمی و “شام غریبان شهادت حضرت زهرا [سلام الله علیه]” حکایت از آن دارد که حکومت در صدد تثبیت و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ عزاداری به بهانه های مختلف در جامعه ایران است.»



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

گروهک کومله که سه دهه است در اقلیم کردستان حضور دارد، این منطقه را به پناهگاه تروریستی خود تبدیل کرده و بارها و بارها، از این منطقه، به مردم کردستان ایران حمله کرده و چندین اقدام تروریستی را نیز انجام داده اند.

، طبق خبری که شب گذشته از شمال کردستان عراق دریافت شد، گروهک تروریستی و جنایتکار کومله، پس از سه دهه فعالیت تروریستی در شمال عراق، بالاخره از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق موسوم به “آسایش گشتی”، خلع سلاح شدند و به زباله دان تاریخ پیوستند.

غروب پنچشنبه بیست و چهارم شهریورماه، تمامی پیشمرگان، کادرها، اعضای کمیته مرکزی و سرکرده گروهک موسوم به “کومله زحمتکشان کردستان”، از سوی مامورین حکومت اقلیم کردستان عراق به طور کامل خلع سلاح شدند.

طبق خبر رسیده از شمال عراق، بعد از کش و قوس های فراوان، جنگ های داخلی این گروهک با یکدیگر و همچنین عدم پایبندی به توافق نامه این گروهک با حکومت اقلیم کردستان در خصوص اینکه این گروهک حق ندارند تیم های تروریستی را روانه ایران کند، نیروهای موسوم به “آسایش حکومت اقلیم کردستان” در سلیمانیه عراق دفاتر، مقرات، پایگاهها و اردوگاه مرکزی و اصلی گروهک کومله “بانه گه وره” را به کنترل خود در آورده و به منظور جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه این گروهک و همچنین مقاومت آنها، تمامی سلاح های سبک و سنگین این گروهک را ضبط و توقیف کرده اند.
سایتهای خبری و پایگاههای خبری و رسمی اقلیم کردستان عراق، “روژهه لات تایمز”، “روژنامه”، “بیان” و… به طور ویژه و با عنوان خبر فوری، خلع سلاح گروهک کومله را به طور گسترده تحت پوشش خبری خود قرار دادند.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از بازدداشت اعضای شبکه‌ بزرگ تروریستی رژیم صهیونیستی و کشف ستاد منطقه‌ای صهیونیست‌ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد خبر داد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با  الطاف الهی و توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با جانفشانی و پیگیری های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان عج، یکی از شبکه‌های بزرگ ترور و خرابکاری رژیم اشغالگر قدس و تعدادی از هسته‌های حفاظت شده عملیاتی آنها شناسایی شده و گروه‌های از تروریست‌های جنایت پیشه و مزدوران همکاری کننده با آنها بازداشت شدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: سلسله عملیاتی که در چند استان مرزی و مرکزی کشور انجام شده و به بازداشت تروریست های وابسته به رژیم منفور صهیونیستی منتهی شد، به دنبال ما‌ه‌ها اقدامات اطلاعاتی عملیاتی پیچیده‌ و متهورانه‌ صورت گرفت که خون پاک مصطفای ملت ایران (شهید مصطفی احمدی روشن) انگیزه‌ای دو چندان به مجاهدان خاموش و برکتی مضاعف به اقدامات و پیگیری‌های آنها در مسیر شناسایی شیاطین و حتی کشف ستاد منطقه‌ای صهیونیست‌ها در یکی از کشورهای منطقه و عوامل فعال در آن ستاد انجامید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تعدادی از هسته‌های عملیاتی بازداشت شده، در حالی که آماده انجام عملیات تروریستی بودند، مورد ضربه‌ رعد آسای سربازان بی نام و نشان ایران و اسلام قرار گرفته و از ماموریت‌های تروریستی آنها پیشگیری به عمل آمد. از بازداشت شدگان، مقادیر قابل توجهی بمب‌های سنگین آماده انفجار، انواع مسلسل و سلاح‌های کمری و صدا خفه کن، تجهیزات نظامی، مخابراتی، و دیگر ابزار آلات تروریستی کشف و ضبط گردیده است.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: ضرورت رعایت ملاحظات امنیتی و محدود سازی امکان عملیات ایذایی احتمالی از جانب دشمن صهیونیستی ایجاب می‌کند که اطلاعات بیشتر پیرامون تعداد تروریست‌های دستگیر شده، ماموریت‌های آنها، وسائل و ابزار مکشوفه، پایگاه منطقه‌ای شناسایی شده و حامیان رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه و رذیلانه تروریستی را به زمان مناسبی در آینده موکول کند.




تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

عکسی دیده نشده از رهبری در حال کار در معدن
 
 
سایت رهبران شیعه

 



تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
طاعون یکی از مهلک ترین بیماری هایی است که بشر تاکنون با آن رو به رو بوده است. در طول تاریخ چندین مورد بزرگ از شایع شدن این بیماری اتفاق افتاده است که مرگ انسان های زیادی منجر شده است.


 

بیماری طاعون که به "مرگ سیاه" نیز شهرت دارد یک نوع بیماری واگیردار باسیلی است که عامل انتقال آن نوعی کک است که با گزش آن افراد به بیماری دچار می شوند. موش یکی از اصلی ترین عوامل انتقال این کک به درون جوامع انسانی است. در طول تاریخ موارد بسیار زیادی از شیوع طاعون مشاهده شده است که بر اثر آن انسانهای زیادی جان باختند. در این مطلب شما را با تعدادی از معروفترین این شیوع ها آشنا می کنیم.

طاعون و شورش در مسکو
در اواخر سال 1770 میلادی اولین نشانه ها از بروز بیماری طاعون در کشور روسیه و در شهر مسکو نمایان شد. در بهار 1771 شیوع بیماری آغاز شد. مقامات مسئول در آن زمان به قرنطینه افراد بیمار و همچنین بستن بسیاری از بازارها و حمام های عمومی مبادرت کردند. این اقدام باعث ضربه خوردن شدید اقتصادی اهالی مسکو شد که به همراه یک کمبود مواد غذایی مشکلات مردم را تکمیل کرد. این مشکلات در 17 سپتامبر باعث تجمعی 1000 نفره در شهر در اعتراض به وضعیت موجود اعتراض کردند که توسط ارتش متفرق شدند. پس از مدتی نمایندگان اعزامی دولت به منطقه با سفر به شهر و ایجاد تغییراتی به بهبود وضعیت شهر کمک کردند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
شبکه النيل از موافقت آمريکا با غني سازي پنج درصدي اورانيوم در ايران خبر داد.


 

به نقل از شبکه تلويزيوني النيل ؛ مسئولان آمريکايي اعلام کردند که واشنگتن آمادگي دارد که ايران به غني سازي اورانيوم در سطح پنج درصد ادامه دهد.

اين اقدام در صورتی صورت خواهد گرفت که تهران با بازرسی‌های نامحدود آژانس از تأسیسات هسته‌ای و ارائه ضمانت‌های قوی درباره عدم تلاش ایران برای تولید سلاح اتمی موافقت کند.

از سوي ديگر علي اصغر سلطانيه در مصاحبه اي اعلام كرد : دور جديد مذاکرات هسته اي با آژانس بين المللي انرژي اتمي پس از گذشت دو ماه در روزهاي سيزدهم و چهاردهم مي در وين از سر گرفته مي شود.

در همين حال علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام کرد تصميم کشورش نشان مي دهد که فعاليتهاي هسته اي تهران مسالمت آميز است و ادعاها برضد ايران واقعيت ندارد




تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آيا مى توان نگرش فمينيستى را منطبق با ديدگاه اسلام و در يك راستا دانست؟
بى گمان ستم به زنان، يكى از سياه ترين منظره هاى تمدن بشرى است، چه آن زمان كه در قديم، انسان بودن زن فراموش شده بود و چه امروز كه زن بودن او به نام «آزادى» و «تساوى حقوق» او با مرد و در واقع، موقعيت طبيعى و فطرى و استعدادهاى ويژه زن و رسالت او به فراموشى سپرده شده است.

بى گمان ستم به زنان، يكى از سياه ترين منظره هاى تمدن بشرى است، چه آن زمان كه در قديم، انسان بودن زن فراموش شده بود و چه امروز كه زن بودن او به نام «آزادى» و «تساوى حقوق» او با مرد و در واقع، موقعيت طبيعى و فطرى و استعدادهاى ويژه زن و رسالت او به فراموشى سپرده شده است. از اين رو، هرگونه تلاش در بهبود اين روند، موجه و معقول مى نمايد. اما اين اصلاحات بايد بر مبناى صحيح و استوار صورت گيرد و اين همان نهضت سفيد اسلامى زن است، نه نهضت سياه و تيره اروپايى غرب (فمينيسم). بايد براى احياى مقام انسانى زن و حقوق وى به پاخاست، اما مبناى اين نهضت آموزه هاى عالى اسلامى باشد و نه آموزه هاى انحرافى بر اساس هوا و هوس و دست دراز كردن به طرف دنياى غرب.(1)
نحوه حمايت و دفاع از حقوق زن در نگرش اسلامى و جنبش فمينيستى غربى در انگيزه ها، مبانى نظرى و آموزه ها تفاوت جدى دارد و به همين دليل، نهضتى كه در اروپا براى احقاق حقوق پايمال شده زن صورت گرفت، و يك سلسله بدبختى ها را از زن گرفت، خود منشأ بسيارى از ستم ها، بيچارگى ها و بدبختى هاى ديگر زنان شد.
در نتيجه عليرغم حمايت جدى و غيرقابل انكار اسلام از شخصيت و جايگاه حقوقى و اجتماعى زنان، تعارض ديدگاه هاى اسلام و فمينيسم روشن است و به همين دليل اصطلاح «فمينيسم اسلامى» از اساس نادرست است.
اما توضيح تفاوت ها و تعارض ها:
الف. به لحاظ انگيزه ها: زن در اروپا تا قبل از قرن بيستم از نظر قانون و در مقام عمل فاقد حقوق انسانى بود، ناقص الخلقه بودن زن پيش از مشرق زمين، در ميان مردم غرب مطرح بوده است. از زبان مذهب و كليسا گفته اند: «زن بايد از اينكه زن است، شرمسار باشد». «زن موجودى است با گيسوان بلند و عقل كوتاه». «زن آخرين موجود وحشى اى است كه مرد او را اهلى كرده است» و يا «زن برزخ ميان حيوان و انسان است». در قرون وسطا، زن را انسان كامل و تمام عيار نشناخته، و در نتيجه زن مجبور بوده تحت سرپرستى مرد زندگى كند، چه اينكه شايسته زندگى مستقل و آزاد نبود.(2)
با آنكه در اروپا از قرن هفدهم به بعد زمزمه هايى به نام «حقوق بشر» آغاز شد، و اعلاميه هاى گوناگونى از جمله اعلاميه 1688 انگلستان، 1776 آمريكا و 1789 فرانسه صادر شد، اما چون زن را فاقد هويت انسانى و يا حداقل جنس پست تر مى دانستند، مقصود از بشر تنها مردان بود. تنها براى اولين بار در قرن بيستم، مسئله «حقوق زن» در برابر مرد مطرح شد و دول اروپايى و آمريكايى تسليم اين امر شدند.(3) اما اسلام بزرگ ترين خدمت ها را به جنس زن انجام داد؛ نه تنها در سلب اختيار دارى مطلق پدران نسبت به دختران، بلكه اعطاى حريت، شخصيت و استقلال فكر به او خدمت كرد.(4)
از نظر اسلام هرگز در اين مسئله ترديدى وجود ندارد كه زن و مرد هم در اصل شرافت و هويت انسانى و هم در برخوردارى از حقوق انسانى برابرند. نه اسلام دين مردان است و نه زن در نگرش اسلامى انسان ناقص است. ريشه تفاوت هاى حقوقى زن و مرد در اسلام توجه به ساختار وجودى هر يك از زن و مرد و هدف آفرينش است، نه نتيجه



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اين جوان 22 ساله با معرفي خود به عنوان فردي معلوم‌الحال با جلب توجه كاربران، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آي دي مي‌كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري كاربران را فريب داده بود.
 
 
 
 خبرگزاری ایسنا: رييس پليس فتاي گيلان از شناسايي و دستگيري فردي كه پس از ساخت ايميل‌هاي جعلي با هويت و تصوير شهروندان، اقدام به فريب كاربران اينترنتي كرده بود، خبرداد.

سرهنگ ايرج محمدخاني  با اعلام اين خبر گفت: درپي ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي رشت به دادخواهي زني با هويت معلوم به پليس فتا، مبني بر اينكه فردي ناشناس پس از جعل هويت و تصويرش و نسبت دادن مطالب ناروا و غيراخلاقي در اينترنت به وي، به كاربران اينترنتي درخواست دوستي مي‌داد، موضوع به صورت ويژه در دستوركار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات گيلان افزود: با تحقيقات از شاكي و پي‌جويي‌هاي پليسي، متهم كه سعي داشت هويت واقعي خود را در فضاي مجازي مخفي نگه دارد و به اعمال مجرمانه خود در اينترنت ادامه دهد، توسط كارشناسان اين پليس شناسايي شد.

محمدخاني با بيان اينكه كارشناسان پليس فتا هويت اين متهم را احراز كرده و آدرس محل سكونت وي را به‌دست آوردند، گفت: متهم با دستور قضايي در يكي از محلات رشت دستگير و به پليس فتا منتقل شد.

وي هويت متهم را 22 ساله و دانشجو معرفي كرد و گفت: وي ابتدا منكر همه اتهامات وارده شده اما با شواهد و قرائن موجود، همچنين بررسي محتويات رايانه شخصي وي كه در بازرسي از منزلش كشف و ضبط شده بود، به ناچار لب به سخن گشود و به بزه انتسابي اعتراف كرد.

محمدخاني با بيان اينكه متهم از دو سال پيش با سرقت هويت و عكس شهروندان از فيسبوك و ساخت ايميل جعلي با هويت و تصوير آنان از طريق تالارهاي گفت‌وگو و چت با كاربران اينترنتي ارتباط برقرار كرده بود، خاطرنشان كرد: اين جوان 22 ساله با معرفي خود به عنوان فردي معلوم‌الحال با جلب توجه كاربران، براي استمرار دوستي‌هاي نامتعارف مجازي، تقاضاي خريد شارژ و ارسال آن به آي دي مي‌كرده و ضمن دريافت شارژ و اعلام يك شماره تلفن صوري كاربران را فريب داده و بدين ترتيب مبلغي بالغ بر چهارميليون ريال شارژ از تعداد 200 كاربراينترنتي، به صورت نامشروع تحصيل كرده بود.

رييس پليس فتاي استان گيلان با اشاره به اينكه اعتماد كاذب به وب‌سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي خارجي به‌ويژه فيسبوك، حريم خصوصي و خانوادگي برخي از كاربران ناآگاه را به مخاطره مي‌اندازد، اظهاركرد: كاربران اينترنت توصيه‌ها و نكات ايمني را پيرامون حريم خصوصي و شخصي و تنظيمات محرمانه اطلاعات طبقه‌بندي شده رعايت كرده و توجه داشته باشند كه دوستي‌هاي نامناسب اينترنتي يكي از آسيب‌ها و تهديدهاي شايع پيرامون حريم شخصي و كيان خانوادگي است و احتمالا ارتباطي از پيش برنامه‌ريزي شده براي بهره‌برداري‌هاي خاص باشد.

وي از كاربران اينترنت خواست: اگر وارد محيط چت شدند نسبت به عواقب و سوءاستفاد‌ه‌هاي احتمالي دوستي‌هاي اينترنتي هوشيار بوده و به دوستي‌هاي اينترنتي كه سرانجام تلخي دارد، اطمينان نكنند



تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
 
 
آیا می دانستید که در حال حاضر تعداد کاربران فیس بوک با کل جمعیت آفریقا برابری می کند؟! به گزارش برترین ها این جمعیت برابر با یک هفتم جمعیت کره زمین است، و تقریباً 60 درصد این افرادهر روز صفحه فیس بوک خود را چک می کنند.
 
 
 
 
 
 آیا می دانستید که در حال حاضر تعداد کاربران فیس بوک با کل جمعیت آفریقا برابری می کند؟! به گزارش برترین ها این جمعیت برابر با یک هفتم جمعیت کره زمین است، و تقریباً 60 درصد این افرادهر روز صفحه فیس بوک خود را چک می کنند. جالب تر اینکه ظرفیت این سایت از این تعداد هم بیشتر است و جمعیت آن همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

به گزارش برترین ها البته این سایت هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است. ولی پیش بینی می شود که در نهایت تعداد افرادی که برای ایجاد اکانت در فیس بوک اقدام می کنند کم خواهد شد چرا که در آن زمان دیگر اکثر افراد عضو فیس بوک هستند و نیازی به ایجاد اکانت نخواهند داشت. عامل دیگری که به نفوذ فیس بوک در سراسر جهان کمک می کند این است که تنها افراد بالای 13 سال حق عضویت در این سایت را دارند.


 

از این گذشته، فیس بوک به ایجاد ارتباطات اجتماعی از طریق تلفن همراه نیز کمک بزرگی کرده است، و آمار نشان می دهد که 488 میلیون نفر هر روز با تلفن همراه صفحه فیس بوک خود را چک می کنند. مسئولین این سایت می گویند " هدف ما این است که افراد بتوانند سریع تر و آسان تر با هم ارتباط برقرار کنند و فکر می کنیم به هدف خود رسیده باشیم. فیس بوک در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده است و هر روز شاهد رشد سریع جمعیت کاربران هستیم."

اما اگر فکر می کنید همه ابعاد فیس بوک مفید است سخت در اشتباهید ! در کنار مزایای گفته شده فیس بوکی معایبی هم دارد
فیس بوک باعث می شود دوستانتان شما را دوست نداشته باشند.
از طرف دیگر فیس بوک باعث می شود خودتان را چاق بدانید. اکثر افراد قسمت یا قسمت هایی از بدن خود را دوست ندارند. ولی 51 درصد از کاربران فیس بوک می گویند از زمانی که عضو فیس بوک شده اند نارضایتیشان بیشتر شده است.
 
در هر سو با همه مزایا و معایت گفته شده مسئولین این سایت می گویند هدف ما این است که افراد بتوانند سریع تر و آسان تر با هم ارتباط برقرار کنند .
 



تاریخ: سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
توزیع سری جدید «قهوه تلخ» از روز 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و مثل سابق هر هفته سه قسمت از کار توزیع خواهد شد.فارس نوشت
:12077526918 عکس های دیدنی از مهران مدیری

روز گذشته - 29 فروردین‌ماه- تمام عوامل این مجموعه شامل بازیگران و عوامل تولید، در لوکیشن این سریال گرد هم آمدند و با انجام برنامه‌ریزی و تنظیم مجدد قراردادها، گام اول تولید ادامه این سریال را برداشتند.

توزیع سری جدید «قهوه تلخ» از روز 10 اردیبهشت آغاز می‌شود و مثل سابق هر هفته سه قسمت از کار توزیع خواهد شد.

در حال حاضرخشایار الوند و امیرمهدی ژوله در حال نگارش ادامه داستان قهوه تلخ هستند و هنوز مشخص نیست این داستان در چند قسمت به پایان برسد. تصویربرداری نیز هفته آینده با حضور همان بازیگرانی که پیش از این در سریال حضور داشتند، و از کاخ آغاز خواهد شد.

مجموعه قهوه تلخ از 23 شهریور 1389 در بسته‌بندی‌های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد اما در پایان مجموعه بیست و پنجم سریال مهران مدیری کارگردان سریال در ویدیویی پیش از فیلم ضمن سپاسگزاری از مردم به خاطر همراهی ایشان از آنان خواست که تا یک ماه دیگر منتظر سری جدید مجموعه با حال و هوای جدیدتری باشند وی دلیل آن را یکنواخت شدن قهوه تلخ خواند. اما پس از گذشت چندماه وعده مهران مدیری تحقق نیافت و مجموعه 26 به صورت قاچاق به بازار آمد.
 

در تاریخ 24 آذر 1390 پیام کوتاهی از طرف قهوه تلخ به شرکت کنندگان قرعه کشی مبنی بر لو رفتن سری 26 سریال قهوه تلخ ارسال شد. در این پیام از مردم خواسته شده بود از خرید نسخه تقلبی خودداری نمایند و منتظر نسخه اصل بمانند.همین موضوع کار را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشاند و قرار شد تا روشن شدن تکلیف نسخه قاچاق، ادامه ساخت متوقف شود.
در نهایت اعلام شد که عاملان قاچاق قهوه تلخ دستگیر و به سزاری اعمال‌شان رسیده‌اند و با رفع توقف تولید، سازندگان سرانجام پس از وقفه‌ای طولانی ادامه سریال را می‌سازند.



تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
در جهان انديشه و علم و پژوهش، وجود ذي جود فاطمه (ع)، محور برخورد آراء و افكار گوناگون گرديده و ميدان‏ هاى گسترده‏اى را براى قلم‏ فرسايى‏ هاى پرشور ايجاد كرده است.

درباره‏ ى شخصيت ممتاز زهراى اطهر (ع)، گفتارها و نوشتارها و اظهارنظرها، چه از دوست و چه از دشمن- به ويژه دشمن دانا و با انصاف- بسيار فراوان است. در جهان انديشه و علم و پژوهش، وجود ذي جود فاطمه (ع)، محور برخورد آراء و افكار گوناگون گرديده و ميدان‏ هاى گسترده‏اى را براى قلم‏ فرسايى‏ هاى پرشور ايجاد كرده است.
 ده ها كتاب مختلف، از نويسندگان و متفكران اطراف و اكناف جهان موجود است، كه در فصل فصل هر كدام از اين كتب و رسالات، شخصيت و زندگى پربار و افتخارآميز آن حضرت، از ابعاد مختلف مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.
«سليمان كتانى» نويسنده و شاعر و اديب مسيحى است كه داراى تأليفات مشهور و موفقى در چهره ‏نگارى شخصيت هاى اسلامى است. وی با نوشتن كتابى تحت عنوان «الإمام على نبراس و متراس» در مسابقه ای که با شرکت نویسندگان چیره دستی توسط یک کتابخانه، برگزار شده بود ؛ برنده جایزه اول شد.
بار دوم، همان كتابخانه، نگارش كتابى را در مورد شخصيت درخشان بانوى بزرگ اسلام، فاطمه زهرا (ع) به مسابقه گذاشت و نويسندگان و محققان و شخصيت‏هاى علمى و ادبى متعددى در اين مسابقه شركت کردند. اين بار نيز نويسنده‏ مسيحى نامبرده با نوشتن كتابى تحت عنوان «فاطمة الزهرا، وترٌ فى غمدٍ» (فاطمه زهرا، زهى در نيام) مقام نخست را به خود اختصاص داد و برنده‏ ى جايزه شد.
گرچه در اين گزينش ‏ها، در مرحله‏ ى اول احتمال تشويق كردن يك فرد مسيحى كه در عالم مسايل اسلامى به تحقيق و نگارش پرداخته است بى‏ وجه نيست. و باز گرچه همين امر، در صورتى كه نوشته ‏هاى شركت‏ كنندگان در مسابقه در سطح مساوى و برابر قرار داشته باشند، خود مى‏ تواند مجوز برنده شدن يك فرد مسيحى در مسابقه باشد، ولى با مطالعه‏ى كتاب مزبور روشن مى ‏شود كه اين حد اطلاعات و آگاهى و اين شور و حماسه قابل تحسين است كه يك فرد بيگانه و خارج از اسلام، آنچنان از غناى فرهنگى و ادبى و احساسى و عاطفى سرشار باشد كه در مورد يك شخصيت اسلامى كتاب بنويسد، و در جمع نويسندگان مسلمان شركت جويد و عرض وجود كند و تا حدود زيادى هم به حقيقت مطلب برسد.

لذا اگر كتاب او حائز مقام اول و برنده‏ ى جايزه مى ‏گردد، جاى حرفى و بحثى نيست، چرا كه شخصيت زهرا اطهر (ع) يك شخصيت جهانى و الهى است كه عموم مردم در مورد او حق اظهار نظر و قلم فرسايى دارند، و سخن دوست را، از هر زبان و قلمى كه انسان بشنود و بخواند، زيبا و پسنديده است و مصداق «الفضل ما شهدت به الأعداء» خواهد بود.

امروزه كه شخصيت جميله بوپاشاها، اينديرا گاندى‏ ها، فلورانس ‏ها، اليزابت‏ ها و بنت‏ الهدى‏ ها و نظاير آن در سطح وسيعى از جهان مورد تجزيه و تحليل قرار مى‏گيرد، آيا جا ندارد كه شخصيت فوق‏ العاده والاى اين بانوى بزرگ اسلامى در عرصه‏ ى جهانى مورد معرفى و شناسايى قرار گيرد؟
نويسنده‏ ى مورد بحث، درباره‏ ى شخصيت زهرا، شعر و حماس به كار مى‏ برد، سمفونى احساساتش اوج مى‏گيرد و بهترين شورها و عواطف شاعرانه را نثار او مى‏ كند...
او در آغاز كتابش مى‏ نويسد: «فاطمه‏ ى زهرا (ع) مقامى والاتر از آن دارد كه سندهاى تاريخى و روايتى به سوى او اشاره كنند، و گرامى‏ تر از آن است كه شرح حال گونه‏ ها به جانب وى راهنما باشند. فاطمه (عليهاالسلام) را همين چهارچوب كافى است كه: وى دختر محمد (ص) و همسر على (ع) و مادر حسن و حسين (ع) و بزرگ بانوى جهان است». (1)

و در پايان كتابش مى ‏گويد: «فاطمه، اى دخت مصطفى! اى روشن‏ ترين چهره‏اى كه زمين را بر روى دو كتف خود بلند كرد، تو جز دو نوبت براى زمين لبخند نزدى: يك بار در سيماى پدر، آن دم كه در بستر آرميده بود و تو را مژده‏ ى قرب وصل مى‏ داد لبخند زدى. و لبخندى ديگر، بدان هنگام گرداگرد لبان تو مى‏ گرديد كه جان بر لب داشتى و واپسين دم خويش را فروفرستادى... تو هميشه با محبت زيست كردى،تو با پاكى و پاكدامنى زيستى، براى پاكيزه ‏ترين مادرى كه دو ريحانه زادى و پروردى و بر قامت آن دو جامه‏اى از خز بخشندگى پوشاندى... تو زمين را همراه با لبخندى استهزا آميز رها كردى و به ابديت پيوستى، اى دختر پيامبر! اى همسر على! اى مادر حسن و حسين،و اى بزرگ بانوى بانوان همه جهان ها و اعصار» (2)

و باز در جاى ديگر مى‏ نويسد: «قهرمانى نيرويى نيست كه مستند به تن و بازو باشد، يا مستند به تاج و تخت، بلكه قهرمانى چيزى است كه منطق عقل، رشد و فهم را به كار گيرد، آنگاه هدف‏ ها را تعيين كند و برنامه را ترسيم نمايد. و قهرمانى زهرا، چيزى جز اين معنى بزرگ نبود. از اين رو از هر چه عامل روشنايى ديگران مى‏ شد بهره گرفت، بى آنكه بازوان ناتوان و نزار، و پهلوهاى لاغر و نحيف وى در اين خواست از مؤثر باشد». (3)

1ـ كتاب «فاطمة الزهراء وترٌ فى غمد»، پيشگفتار، ص 3.
2ـ ص 205 ترجمه‏ى همان كتاب.
3ـ ص 211 همان ترجمه.




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
کارشناس وهابی شبکه وصال ادعا کرد دردی بالاتر از این نیست که ملتی روزی را جشن بگیرد که در آن روز حق .انتخاب حاکم از او سلب شده است
" کارشناس وهابی شبکه "وصال" که تاکنون سعی می کرد مذهب خود را مخفی نگه دارد، با استناد به سخن یکی از مراجع که اعیاد شیعیان را 3 عید قربان، فطر و عید غدیر خم برشمرده بود، اظهار داشت: «هیچ دردی و هیچ مصیبتی بالاتر از این نیست که ملتی روزی را جشن بگیرد که در آن روز حق انتخاب حاکم از او سلب شده است.»

این کارشناس وهابی به صورت غیر مستقیم عصمت پیامبر صلوات الله علیه را زیر سؤال برده و نفی می کند زیرا واقعه غدیر خم که مورد اتفاق شیعه و سنی است به وسیله پیامبر اتفاق افتاد و در واقع امامت علی علیه السلام با دست های مبارک پیامبر صلوات الله علیه صورت گرفته است که طبق نظر این کارشناس باید گفت که پیامبر صلوات الله علیه در این روز حق انتخاب حاکم را از مردم سلب کرده و این سلب حاکمیت از سوی پیامبر صورت گرفته است که این نیز ظلم محسوب می شود و با عصمت پیامبر ناسازگار است.

سخن این کارشناس در واقع تاختن علیه شیعیان است و إلا به عقیده ایشان حاکمیت پیامبر به عنوان رسول خدا نیز باید نوعی سلب انتخاب حاکم از مردم باشد و همچنین باید گفت انتخاب پیامبران الهی از سوی خداوند برای امر رسالت نیز، همگی ظلم و ستم بر مردم است.

این در حالی است که شیعیان انتخاب حضرت علی علیه السلام را همچون انتخاب پیامبر از جانب خداوند دانسته به گونه ای که پس از انتخاب ایشان به امامت آیه "الیوم أکمَلتُ لکُم دینکُم" نازل شد و اعلام کرد که دین خدا با امامت علی علیه السلام کامل شد.

برای اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام نیز دلایل زیادی وجود دارد که در کتاب هایی همچون کتاب غنی "الغدیر" "علامه امینی" نقل شده است و هیچ مسلمانی شک ندارد که توصیه های پیامبر، ابلاغ وحی الهی است و خداوند و پیامبرش بهتر از دیگران به مصالح امت مسلمان واقفند.
 



تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
تسبیح، عبادتی برگزیده است که هرکس در سیر معنوی خویش، به قدر طاقت و معرفتش از آن بهره می‌گیرد و این در حالی است که از ائمه(ع) قبل از خلقت عالم مادی، به تسبیح ذات اقدس حق مشغول بوده‌اند.
در آستانه فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مركز خبر حوزه به بخش اندکی از آثار و فواید مادی و معنوی تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از نمازهای واجب پرداخت.
 
بهترین تعقیبات نماز،‌ تسبیحات حضرت زهرا(س) است و شایسته است که بعد از نمازهای واجب و زمان‌های دیگری چون وقت خواب و ابتدای زیارت بزرگان و پیشوایان دین بر آن مداومت شود.
 
هدیه‌ای آسمانی از جانب پدر
 
هنگامی که فاطمه(س) از سختی کارهای خانه در زحمت بود،‌امیر‌مؤمنان به ایشان فرمود: نزد پدر برود و خدمتکاری درخواست کند تا در امور منزل یار و همکارش باشد.
 
وقتی پیامبر(ص) از خواسته‌آنان آگاهی یافت، فرمود: «ای فاطمه، می‌خواهی چیزی به تو عطا کنم که از خدمتکاری و همه دنیا با آنچه در آن است، ارزش‌مند تر است؟ حضرت فاطمه(س) فرمود: مشتاقم بدانم چیست؟ پیامبر(ص) فرمود: بعداز نماز سی و چهار مرتبه «الله اکبر» و سی و سه مرتبه «الحمد لله» و سی و سه مرتبه «سبحان الله» بگو و آن را با «لا اله الا الله» ختم کن. این کار برایت از چیزی که می‌خواهی و از دنیا و هرچه در آن است،‌بهتر است.»
 
در آن لحظه که این هدیه آسمانی به فاطمه(س) عطا شد، فرمود:‌« از خدا و رسول راضی شدم.»
 
امام باقر(ع) درباره تسبیح حضرت زهرا می‌فرماید: «خداوند متعال با هیچ ستایشی بالاتر از تسبیحات فاطمه زهرا(س) عبادت نشده است و اگر چیزی افضل از آن وجود داشت، رسول خدا(ص) آن را به فاطمه(س) اعطاء می‌کرد».
 
تسبیح حضرت زهرا که به مناسبت مداومت آن حضرت در انجام آن، به ایشان منسوب گردیده است، درواقع تسبیح حضرت حق‌تعالی است!!
 
معنای تسبیح حضرت زهرا(س)
 
الله اکبر
 
انسان با گفتن «الله اکبر» به نهایت عجز خود اعتراف می‌کند و به ناتوانی‌اش به درگاه الهی بارها اقرار می‌کند.
 
جمیع بن عمیر می‌گوید: در محضر امام‌صادق(ع) بودم. حضرت از من پرسید: «جمله «الله اکبر» یعنی چه؟‌گفتم:‌یعنی خدا از همه چیز بزرگ‌تر است. حضرت فرمود:‌ مطابق این معنا خدا را چیزی تصور کرده ای و او را بزرگ تر از آن چیزها تصور نموده‌ای. عرض کردم: پس معنی «الله اکبر» چیست؟‌حضرت پاسخ داد:‌معنایش این است؛ «الله اکبر من ان یوصف؛ خداوند بزرگ‌تر از آن است که توصیف گردد.»
 


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
بلافاصله به بروجرد رفتم. عروسی که تمام شد، پدرم گفت:‌حالا می‌خواهی بروی برو. آیت‌الله العظمی بروجردی می‌گفتند؛ بروجردی شدن یعنی ( به جایگاه مرجعیت و رسیدن به قله‌های بلند علمی) در مرهون این خانم بود که پدر من برای من گرفت.
حوزه نیوز نوشت:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در کتاب ارزش‌ها و لغزش‌ها با بیان خاطره‌ای، ماجرای ازدواج مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) و پاداش اطاعت این مرجع تقلید از پدر خود را این‌گونه نقل کرده است.

مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) در احوالات خود گفته است: در اصفهان تحصیل می‌کردم، اساتید آن روز اصفهان کم‌نظیر بودند،‌مانند آیت‌الله العظمی کلباسی،‌مرحوم آقا سید باقر درچه‌ای، حکیم بزرگ قشقایی، و حکیم بزرگ ملا محمد کاشانی.

آیت الله العظمی بروجردی (ره) نقل می‌کنند: من گرم تحصیل در محضر ایشان و عاشق این اساتید بودم. همواره مایه‌های علمی من بالا می‌رفت که نامه‌ای از پدر دریافت کردم. "پدر ایشان (که از علما بود) در بروجرد، معاش زندگی را از راه کشاورزی تامین می‌کرد"،‌ در نامه آمده بود:‌حسین عزیزم ‌به بروجرد بیا،‌من وسائل عروسی تو را فراهم کرده‌ام.

نامه‌ای به پدر نوشتم که مرا از ازدواج معاف کنید و اجازه بدهید درس بخوانم، پدر در جواب نوشت: فکر نمی‌کنی اگر به سخن پدر گوش ندهی، این مانع تو باشد؟ خدا در قرآن فرموده‌است: "و بِالوالدین احساناً".

بلافاصله به بروجرد رفتم. عروسی که تمام شد، پدرم گفت:‌حالا می‌خواهی بروی برو. آیت‌الله العظمی بروجردی می‌گفتند؛ بروجردی شدن یعنی ( به جایگاه مرجعیت و رسیدن به قله‌های بلند علمی) در مرهون این خانم بود که پدر من برای من گرفت.



تاریخ: یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

کمیته امنیتی عربستان برای مبارزه با تکدی گری به پلیس شهر الریاض دستور بازداشت کوتاه قدترین گدای شهر که پدرش وی را هر روز در یکی از خیابان های رها می کند، صادر کرد. به گزارش دی نیوزبه نقل از روزنامه الریاض این دختر 25 ساله 50 سانتیمتر قد دارد.

کمیته امنیتی عربستان درباره علت دستگیری این دختر چنین گفت: بسیاری از مردم به دلیل کوتاهی قد وی به او ترحم کرده و به او کمک می کنند و او بدین ترتیب جیب آنها را خالی می کند.
 

 

 
تحقیقات این کمیته نشان می دهد که در برخی روزها این دختر کوتاه قد معادل بیش از 30 میلیون تومان درآمد دارد. به اعتراف خود این دختر، یک شهروند عربستانی در یک روز 500 هزار تومان به وی کمک کرده است.




تاریخ: یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 در حال حاضر سایت فیس بوک 800 میلیون کاربر دارد که محققان و کارشناسان در حال تحقیق و بررسی آنها هستند . در اینجا با بعضی اثرات این سایت بر زندگی و رفتار افراد آشنا می شوید

 


 


1.فیس بوک می تواند اعتیادآور باشد. اگر عضو فیس بوک هستید، آیا می توانید برای مدت 24 ساعت صفحه خود را چک نکنید؟ طبق آمار 80 درصد کاربران به این سوال جواب منفی داده اند. تحقیقات نشان می دهد اعتیاد به فیس بوک از اعتیاد به الکل یا سیگار بدتر است و حتی بعضی روانکاوان این نوع اعتیاد  را نوعی اختلال روانی می دانند. کسی که دچار این اختلال شده باشد بیش از یک ساعت در روز را به فیس بوک اختصاص می دهد، به خواب یا کارش لطمه وارد می شود، و از تصور پاک کردن اکانت فیس بوک دچار ترس یا حتی گریه می شود.

2.فیس بوک شما را دچار حسادت می کند. آمار نشان می دهد که بسیاری از افراد از طریق فیس بوک و سایر رسانه های اجتماعی کردار و گفتار  نامزدشان را زیر نظر می گیرند. اگر چه چک کردن صفحه نامزد یا همسر هیچ ایرادی ندارد، اما دسترسی آسان به آنچه او می گوید، باعث بروز مشکلاتی در روابط عاطفی می شود. 35 درصد از کاربران فیس بوک معتقد هستند که فیس بوک مستقیماً در روابط رومانتیک آنها احساس رقابت و حسادت ایجاد کرده است. حتی در آمریکا از هر پنج طلاق یکی، و در انگلستان از هر 3 طلاق یکی به فیس بوک مربوط بوده است. 

3. فیس بوک شما را دچار احساس غم و افسردگی می کند. اکثر افراد از شبکه های اجتماعی برای بیان جنبه های خوب و مثبت زندگی استفاده می کنند، و این باعث می شود واقعیت های زندگی آنها که شاید چندان خوب وشیرین نباشد، از چشم دیگران پنهان بماند. کاربران  فیس بوک همه را شاد و خندان می بینند و  احساس می کنند زندگی دیگران همیشه شاد و رو به راه است.

از آن جایی  که افراد در فیس بوک همیشه در حال دیدن قسمت های خوب و شاد زندگی دیگران هستند ، با دیدن مشکلات زندگی خود دچار غم و ناامیدی می شوند و کم کم به این نتیجه می رسند که زندگی در حقشان ظلم کرده است.  حتی در موارد شدید احتمال آن وجود دارد که کاربران فیس بوک دچار افسردگی شوند.

4. فیس بوک به موفقیت کاری شما کمک می کند. البته استفاده از فیس بوک نتایج مثبتی را نیز در پی دارد. مثلاً  اگرچه بسیاری از کارفرمایان به کارمندان خود اجازه دسترسی به فیس بوک را نمی دهند، ولی تحقیقات نشان می دهد خلاقیت کسانی که در محل کار خود از فیس بوک استفاده می کنند 9 درصد بیشتر از کسانی است که از فیس بوک استفاده نمی کنند. اگر در محل کار خود استراحت های کوتاهی داشته باشید و بتوانید آنچه را دوست دارید در اینترنت انجام دهید، مغزتان استراحت می کند و تمرکزتان بیشتر می شود.

 


 


5. فیس بوک می تواند اعتماد به نفس شما را بیشتر کند. قبلاً گفتیم که فیس بوک می تواند ما را افسرده و غمگین کند. اما باید توجه کنیم که این مشکل همه موارد پیش نمی آید و بستگی به این دارد که از کدام قسمت سایت دیدن می کنیم. درست است که خواندن صفحه دیگران می تواند ما را دچار افسردگی کند، ولی در عین حال خواندن صفحه خودمان، که حاوی بهترین اطلاعات و خصوصیات ما است، می تواند در تقویت  عزت نفس و اعتماد به نفسمان موثر باشد.

6. فیس بوک باعث می شود دوستانتان شما را دوست نداشته باشند. اکثر افراد تنها اطلاعات خوب و مثبت را در فیس بوک منتشر می کنند. ولی کاربرانی هم وجود دارند که از فیس بوک برای بیان نگرش های منفی خود به زندگی و مشکلات آن استفاده می کنند. همه ما سختی ها و ناراحتی هایی را در زندگی تجربه می کنیم و فیس بوک جای مناسبی برای بیان این احساسات است. ولی مراقب باشید، چون طبق تحقیقات کسانی که پست های منفی و ناراحت کننده به اشتراک می گذارند معمولاً غرغرو و خسته کننده تلقی می شوند و چندان موردتوجه و علاقه دیگران قرار نمی گیرند.

7. فیس بوک باعث می شود خودتان را چاق بدانید. اکثر افراد قسمت یا قسمت هایی از بدن خود را دوست ندارند. ولی 51 درصد از کاربران فیس بوک می گویند از زمانی که عضو فیس بوک شده اند نارضایتیشان بیشتر شده است. به نظر می رسد وقتی افراد عکس های خود را در پست های دیگران مشاهده می کنند، نقاط ضعف ظاهر خود را بزرگ تر از آنچه که هست می بینند. خیلی ها با دانستن اینکه  دوستانشان هرلحظه ممکن است از آنها عکس بگیرند، فکر می کنند همیشه باید آماده عکس گرفتن باشند، حتی بعضی ها از عکس گرفتن و جلوی دوربین ایستادن با دیگران  خودداری می کنند.

 


 


8. فیس بوک به شما استرس وارد می کند. هدف اصلی فیس بوک برقراری ارتباط و دوستی با دیگرکاربران است، ولی گاهی درخواست های این افراد ما را دچار استرس می کند. تحقیقات نشان می دهد 63 درصد افراد پاسخ به درخواست دوستان را به تاخیر می اندازند، از هر ده نفر سه نفر با رد کردن درخواست دوستان دچار عذاب وجدان می شوند، و 12 درصد اصلاً دوست ندارند درخواستی دریافت کنند. مطالعه دیگری نشان می دهد کسانی که درخواستشان در فیس بوک رد می شود، همانقدر ناراحت و آزرده می شوند که رد شدن در زندگی واقعی آنها را ناراحت می کند.




تاریخ: یک شنبه 3 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر تصور می کنید که موجودات فضایی و بیگانگان واقعی هستند و یا نیستند و اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنها هستید این مطلب را مطالعه کنید.


 

، مسئله وجود موجودات فضایی و بشقاب پرنده های ناشناس سالهاست که در جهان ما بحثهای زیادی را به وجود آورده است و بسیاری از کارشناسان در رد و تایید آن صحبتهای زیادی انجام دادند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد این موجودات و بشقاب پرنده ها آشنا کنیم.

موجود فضایی در اتاق تشریح
یکی از تصاویری که در این حوزه منتشر شده و سر و صدای فراوانی را ایجاد کرد، تصویری بود که توسط شخصی به نام "ری سنتلی" در دهه 90 تصویری از یک اتاق تشریح را منتشر کرد که در آن چندین نفر بر روی یک موجود شبیه به انسان با سری بزرگ و بدون مو و چشمان بزرگ در حال تشریح هستند. این تصویر در زمان خود جنجال بسیاری را بر پا کرد. اما در سال 2006 او اعلام کرد که این تصویر ساختگی است اما نه تمام آن و بلکه یک تصویر باسازی شده از یک تشریح واقعی بر روی یک موجود بیگانه است.

مجله هایی برای بیگانه ها
نشریه های فراوانی در سرتاسر دنیا به پوشش این موضوع می پردازند. نشریاتی همچون " Globe " ، " National Enquirer " و یا " weekly world news " که همیشه با تیترهای جنجالی به این موضوع می پردازند. البته مردم پس از سالها گول تیترهای عجیب این نشریات را نمی خورند ، تیترهایی مثل : روسها یک بشقاب پرنده را ساقط کردند، یک سفینه دو تنی بیگانه در استرالیا کشف شد و یا " بیگانه ها صورت من را دزدیدند" . نکته جالب اینجاست که این نشریات در بسیاری از موارد به راست بودن مطالب خود اصرار دارند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

نایروبی را همگی پایتخت زیبای کشور آفریقایی کنیا می دانند. عکاس فارین پالیسی به سراغ آن روی دیگر سکه در این کشور افریقایی رفته است.
    
 



نایروبی با ۳ تا ۴ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر شرق آفریقا بشمار می‌آید. این شهر امروزه از شهرهای اصلی قاره آفریقا و از مراکز اصلی مالی، سیاسی و اجتماعی آنست.



 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 208
بازدید هفته : 287
بازدید ماه : 338
بازدید کل : 197639
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1