در کشور مالزی و دربین خانه هایی معمولی ، خانه ای وجود دارد که از نظر طراحی و شکل ظاهری با خانه های اطراف هیچ گونه فرقی ندارد. تنها تفاوت این خانه این است که وارونه بنا شده است!
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما در عالم کودکی خود این فکر را با خود می کردیم که چه می شد اگر همه چیز در درون خانه ما به شکل سر به ته قرار می گرفت. در سالهای اخیر به صورت نمادین در بسیاری از نقاط دنیا و برای جذب توریست مکانهای مختلفی به شکل وارونه ساخته شده است. اما در کشور مالزی و دربین خانه هایی معمولی ، خانه ای وجود دارد که از نظر طراحی و شکل ظاهری با خانه های اطراف هیچ گونه فرقی ندارد. تنها تفاوت این خانه این است که وارونه بنا شده است!

این خانه که در منطقه " Sabah " در کشور مالزی قرار گرفته است اولین خانه به این سبک در این کشور است. با ورود به این خانه شما با مناظر عجیبی رو به رو می شوید. در این خانه تمام وسایل مورد نیاز برای زندگی وجود دارد . مبلمان ، مایکرویو ، تلویزیون و حتی ظروف مورد نظر همه در منزل وجود دارند اما به صورت وارونه و اینجاست که شما به نوعی گیج خواهید شد.

نکته جالب این است که در حیاط این خانه شما با سایبانی رو به رو می شوید که برای پارک اتومبیل نصب شده است. نکته جالب این است که اتومبیل نیز به صورت وارونه قرار گرفته است.

طراح این خانه " الکساندر یی " هدف از طراحی این منزل را این گونه شرح می دهد: قصد من از طراحی این خانه نشان دادن تغییرات در جهان است و این که چطور علم و تکنولوژی می تواند به گونه ای همه چیز را وارونه کند.




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

دکتر جنيدي ايران شناس و شاهنامه پژوه برجسته ايراني: مجمع عمومي سازمان ملل در نشست ۲۳ فوريه ۲۰۱۰، ۲۱ مارس را به عنوان روز جهاني عيد نوروز، با ريشه ايراني به رسميت شناخت و آن را در تقويم خود جاي داد.

به گزارش ویژه نامه نوروزی باشگاه خبرنگاران، در متن به تصويب رسيده مجمع عمومي سازمان ملل، نوروز جشني با ريشه ايراني که قدمتي بيش از ۳ هزار سال دارد معرفي شده است که امروزه بيش از ۳۰۰ ميليون نفر آن را جشن مي گيرند.

علاوه بر اين در تاريخ ۸ مهر ۱۳۸۸ خورشيدي، نوروز توسط سازمان جهاني يونسکو، به عنوان ميراث غيرملموس جهاني به ثبت رسيد.با اين حال دکتر فريدون جنيدي ايران شناس و شاهنامه پژوه برجسته ايراني معتقد است برخي ابعاد مهم نوروز آن گونه که بايد مورد توجه قرار نگرفته است.

دکتر جنيدي مي گويد: آن چه در ثبت پرونده جهاني نوروز، در يونسکو يا سازمان ملل توجه نشده است، اهميت نوروز از جنبه دانش ايرانيان در رياضيات است. در واقع نوروز جشن بزرگي بر پايه دانش رياضي و اخترماري است.

وي ادامه مي دهد: هزاران سال پيش نياکان ما با تبحري که در رياضي و ستاره شناسي داشتند روز آغاز بهار را شناخته بودند. آن ها اين موضوع را که جهان در اين روز رو به سبزي مي رود فهميدند و اين مسئله تبحر ايرانيان در دانش ستاره شناسي را نشان مي دهد.

این ايران شناس خاطرنشان مي کند: شگفت انگيز اين است که ما زماني جشن نوروز را برگزار کرديم که توانستيم به وسيله ظرفي که با پر و خالي شدن آب آن و قطراتي که از درون اين ظرف به بيرون مي ريزد ساعت را کشف کنيم و به اين شکل براي همگان روشن شد که شب و روز هر يک ۱۲ ساعت و با هم برابر است و بعد از آن ايرانيان با نگاه به آسمان ها برج هاي دوازده گانه را پيدا کردند.

دکتر جنیدی می افزاید: گاهشماري خورشيدي که حاصل تلاش دانشمندان ايراني است يکي از دقيق ترين گاهشماري ها در طول تاريخ بوده است، به طوري که نوروز دقيقا در ابتداي فصل بهار جاي مي گيرد.ايرانيان به اين راز شگفت ۸ هزار سال پيش پي بردند و اکنون زمان آن است که ما به نياکانمان افتخار کنيم.

جنيدي در گفتگوی خود با خراسان توضيح مي دهد: هزار سال پيش دو برادر ايراني ساعتي درست کردند که سر هر ساعت يک خروس از آن بيرون مي آمد و آواز مي خواند. در زماني که «شارلمان» فرانسه را تشکيل داد، خليفه عرب اين هديه را براي آن ها فرستاد. اتفاقا در همان سال فرانسه دچار خشکسالي شد، مردم فرانسه با بروز اين اتفاق خروسي را که از ساعت بيرون مي آمد شيطان دانستند. آن ها مي گفتند اين خروس را بکشيد تا خشکسالي برود. هزار سال پيش ما ساعتي به اروپا داديم که سرساعت از آن خروس بيرون مي آمد و مردم فرانسه آن را به عنوان شيطان کشتند. ايرانيان بدانند که جشن نوروز جشن بزرگداشت دانش رياضي و اخترماري است دانشي که در زماني در ايران وجود داشت که همه جهان در خواب بود./ق پ




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

نامیدن هر سال به نام یک حیوان ریشه در اعتقادات و فرهنگ هر سرزمین دارد. در کشور ما ایران اینچنین رسمی وجود نداشت تا اینکه پس از استیلای مغول بر ایران این نوع تقویم حیوانی نیز برای مدتها در کشور ما رایج شد.بر اساس این تقویم سال 1391 ، سال نهنگ است. به همین دلیل قصد داریم تا شما را با تعدادی از نهنگ های معروف در دنیا آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تقویم ترکی – مغولی، از حدود قرن هفتم هجری قمری یعنی پس از استیلای مغول بر ایران، به تقویم ایرانیان راه یافت.

این تقویم از نوع شمسی – قمری است، بدین معنی که سال آن و ماه های آن قمری است. اسامی 12 ماه قمری این تقویم در ترکی به ترتیب به معنی : ماه اول، ماه دوم و... نامیده می شود. این تقویم دارای دوره 12 ساله حیوانی است که اسامی معادل فارسی سالهای آن، به ترتیب عبارتند از : موش ، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ ، سگ و خوک. بر اساس این تقویم سال 1391 ، سال نهنگ است. به همین دلیل قصد داریم تا شما را با تعدادی از نهنگ های معروف در دنیا آشنا کنیم.

در یک نگاه کلی نهنگ یک پستاندار آبزی است که معمولا بسیار بزرگ پیکر است و در سالهای اخیر تعداد زیادی از نهنگ ها توسط ماهیگیران در دریا شکار شده اند. گوشت نهنگ یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار در جنوب شرق آسیا است و به همین دلیل تعداد زیادی از این آبزی بزرگ در منطقه اقیانوس آرام شکار شده اند. این جانور معمولا از ماهی های بسیار کوچک و یا علفهای دریایی تغذیه می کند.

نهنگ سفید
این نهنگ که به خاطر پوست سفید رنگ خود به این اسم شناخته می شود ، گاهی با عنوان " نهنگ بلوگا " نیز از آن یاد می شود. این نهنگ در آبهای قطب شمال زندگی و به خاطر صدای زیری گه در زیر آب تولید می کند به " قناری دریا" مشهور شده است. این نهنگ که دارای طولی در حدود 5 متر و پوستی سفید رنگ است بسیار آسان تر از سایر نهنگها شناسایی می شود. این جانور به خاطر رنگ سفید خود و همچنین لبخندی که همیشه به لب دارد یکی از زیباترین اعضای خانواده نهنگهاست و در عین حال از معدود گونه های تهنگ است که در پارکهای طبیعی نگاه داری می شود.

نهنگ قاتل
این عضو از خانواده نهنگ ها یکی از ترسناک ترین اعضاضی این خانواده است که حتی کوسه های بزرگ را که خود شکارچیانی قهار هستند را شکار می کنند. این آبزی چابک با بدنی مشکی و لکه های سفید به دور چشم خود به راحتی قابل تشخیص است. این نهنگ می تواند به راحتی در هر روز چیزی در حدود 227 کیلوگرم غذا مصرف کند. انواع ماهی های آزاد، ماهی تن ، فوک ها و حتی کوسه ها از جمله شکارهای مورد علاقه این جانور هستند. بر اساس اطلاعات موجود این آبزی غول پیکر دارای یک زندگی اجتماعی بسیار قوی است و از روابط نیرومندی با همنوعان خود برخوردار است.

نهنگ آبی
این جانور به سادگی بزرگترین حیوانی است که تا کنون بر روی زمین زندگی کرده است. این آبزی غول پیکر می تواند تا 33 متر رشد کرده و وزنی در حدود 181 تن داشته باشد. این نهنگ دارای سرخرگهایی آنچنان بزرگ است که یک انسان به راحتی می تواند در آن راه برود. چیزی در حدود 50 نفر می توانند به صورت همزمان بر روی زبان این جانور بیاستند. نوزاد این نهنگ چیزی در حدود 7.6 متر طول دارد و معمولا در هنگام تولد از یک فیل سنگین تر است. این نهنگ در زیر آب فریادهایی با توان 180 دسیبل ایجاد می کند که از فاصله 800 کیلومتری قابل ردیابی است.

نهنگ خاکستری
این نهنگ عظیم الجثه می تواند تا 16 متر طول و 40 تن وزن پیدا کند. این جانور به دلیل خشونت بیش از حد در شکار به عنوان " نهنگ شیطانی " نیز شناخته می شود. این نوع از نهنگ بیشترین مسافت را برای مهاجرت در بین سایر پستانداران طی میکند و در هر سال چیزی در حدود 21 هزار کیلومتر را طی می کند. این جانور معمولا در منطقه اقیانوس آرام و در نزدیکی سواحل آمریکا ، کانادا و ژاپن زندگی می کند.

نهنگ قطبی
همان گونه که از نام این نهنگ مشخص است ، محل زندگی این آبزی منطقه قطبی است و این آبزی تنها در منطقه قطب شمال زندگی می کند. طول این جانور می تواند تا 20 متر نیز برسد و دارای یکی از محکمترین جمجمه های جهان است . این آبزی با استفاده از این جمجمه به شکستن یخ های قطبی اقدام می کند و با آمدن به سطح آب اقدام به نفس گرفتن می کند. این موجود در بین تمامی جانداران روی زمین دارای بیشترین لایه چربی ذخیره است که گاهی قطر آن به 40 سانتی متر نیز میرسد.




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به‌دنبال یک ویروس‌یاب قدرتمند به‌دور از نگرانی‌های به‌روزرسانی و قیمت آن هستید؟ تکنولوژی ابری پاندا، به شما این امکان را می‌دهد تا از یک ویروس‌یاب بسیار قدرتمند به‌طور کاملا رایگان استفاده کنید!

بالاخره آخرین شماره از کلیک سال 1390 هم چاپ شد و به رسم سال‌های پیش، با مجموعه‌ای از بهترین برنامه ‌های صد‌در‌صد رایگان که بیشتر آنها قابلیت اجرا روی انواع سیستم‌‌هاي عامل‌ را دارد، در خدمت شما هستیم.

 

مجموعه نرم‌افزارهای این شماره، گلچینی از برترین نرم‌افزارهای رایگان امسال به‌شمار می‌رود. برخی از این نرم‌افزارها چندمین سال متوالی است که جزو بهترین نرم‌افزارهای سال از دید کاربران انتخاب شده است و ما نیز بناچار و با وجود معرفی آنها در برخی شماره‌های کلیک یا شماره‌های ویژه سال‌های پیش، امسال نیز آنها را در فهرست پیشنهادی خود جای داده‌ایم و امیدواریم کاربرانی که کلیک سال‌های پیش را نخوانده‌اند و امسال به جمع خوانندگان ما اضافه شده‌اند، ضمن آشنایی با این برنامه‌ها،
بهره لازم را ببرند.

Panda Cloud Antivirus

سیستم عامل: ویندوز

به‌دنبال یک ویروس‌یاب قدرتمند به‌دور از نگرانی‌های به‌روزرسانی و قیمت آن هستید؟ تکنولوژی ابری پاندا، به شما این امکان را می‌دهد تا از یک ویروس‌یاب بسیار قدرتمند به‌طور کاملا رایگان استفاده کنید!

پاندای ابری برای اجرا روی رایانه شما فقط نیازمند ارتباط اینترنتی است و از رایانه شما در برابر انواع حملات مخرب و ویروس‌ها محافظت می‌ک




تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
در دنیای امروزی فیس بوک و توییتر به ابزاری برای بهره برداری و سوء استفاده اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا تبدیل شده است.
 

 

 

 


 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اگر در فضای شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر عضو هستید و به شما بگویند تحت کنترل هستید ، چه حسی به شما دست می دهد ؟ البته باید صادق باشیم ، اکثر مطالبی که در فیسبوک و توییتر گفته می شود ارزش کنترل و یا حتی شنیدن و دیدن را ندارد. اما برای اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا ، این دو فضا گنجی از اطلاعات و اخبار است . میلیون ها نفر آمریکایی منویات درونی ، نظرات و آرزوهایشان را با میلیون ها نفر دیگر در این دو شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند و با اختیار صاحبان آن ، روی شبکه ها گذاشته می شود ، غافل از اینکه بسیاری از افراد منتظر چنین اطلاعاتی هستند .


این اطلاعات ، آزادانه و با اختیار صاحبان آنها ، روی شبکه ها گذاشته شده است ، پس دوایر دولتی و فدرال هیچ محدودیت و یا مشکل قانونی برای بهره برداری و یا سوء استفاده از آنها را ندارند .

این شبکه های اجتماعی و کلاً فضای مجازی ، اطلاعات بسیار خوبی در مورد شخص ، دیدگاه و نظرات و مسائل مهمی که بدان فکر می کند ارائه می دهد . در جهانی که هم اکنون ما در آن زندگی می کنیم ، فضای خصوصی ، دیگر مثل سابق وجود خارجی ندارد و ما باید نسبت به مطالبی که درمعرض دید دیگران قرار می دهیم به شدت حساس باشیم.

متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها می دانند چه کسانی در فضای مجازی درحال رصد فعالیت آنان هستند . در زیر کسانی که بالقوه وبالفعل درحال جاسوسی و استفاده از اطلاعات مشترکان در فیسبوک و توییتر هستند ، اشاره شده است .

** کارفرمایان آمریکایی
اگر شما برای یک شرکت یا یک کمپانی درخواست کار فرستاده اید ، مطمئن باشید صفحه احتمالی شما در فیسبوک و توییتر توسط شرکت مورد تجسس و جستجو قرار می گیرد .

برطبق یک تحقیق ، 90 درصد شرکت ها و یا کسانی که در حوزه منابع انسانی فعالیت دارند ، فضای کار و نیروی کار را در فیسبوک و توییتر مورد تجسس و بررسی قرار می دهند .

این تنها برای استخدام در یک شرکت و یا یک اداره نیست که باعث می شود صفحه شما در اینترنت مورد جاسوسی قرار گیرد ، بلکه ثبت نام شما در دانشگاه نیز کافی است تا شما را به مورد مناسبی برای جاسوسی تبدیل کند .
دانشگاه ها و ادارات دولتی ، پارا ا زاین هم فراتر هم گذاشته اند ، آنها اجازه دارند تا با بدست آوردن شماره رمز و کاربری کاربران بدون اجازه ، اطلاعات آنها را دستکاری کنند .

دیلی میل دراین رابطه می نویسد : آژانس های اطلاعاتی و امنیتی دولتی، به رمزهای صفحه های فیسبوک دسترسی کامل دارند و اطلاعاتی را هم که آشکار نیست و در دید عموم قرار نمی گیرد و خصوصی تلقی می شوند  نیز رصد می کنند .

کافی است در فرم استخدام ، آدرس ای میل تان را بدهید ، آنها زیرو روی اطلاعات محرمانه و خصوصی تان را بیرون می کشند . بعضی جاها پا را از این فراتر هم گذاشته اند .

 چه حسی به شما دست میدهد اگر کسی از شما بخواهد ای میل یا رمز یکی از صفحات شبکه اجتماعی اتان را به آنها بدهید . این همان کاری است که بعضی از دانشگاه های آمریکا می کنند .
بعضی از دانشگاه ها از مربیان تیم های ورزشی اشان می خواهند با گرفتن رمز کاربری اعضای تیم ، همه چیز آنها را تحت کنترل گیرند .

** اف بی آی
اف بی آی نیز تصمیم گرفته است همه شبکه های اجتماعی را رصد کند . اف بی آی به دنبال گسترش نفوذ خود در رصد فیسبوک و توییتر و مای اسپیس است . هدف حکومت ، اشراف همه جانبه بر فضاهای مجازی و تهدیدات امنیتی احتمالی این فضاهاست .

** سی آی اِی
سیا از اف بی آی نیز در رصد کردن و جاسوسی کردن از شبکه های اجتماعی ، با سابقه تر است. اگر شما یک فعال اینترنتی هستید ، سی آی اِی شما را خوب می شناسد . یو اس ای تودی می نویسد : فرقی نمی کند در یک پارک علمی در ویرجینیا هستید یا یک ساختمان آجری کلنگی سی آی اِی ردتان را زده است .  نه فقط شما ، بلکه بیش از 5 میلیون نفر در هر روز ، توسط سی آی اِی ردیابی می شوند.

سی آی اِی مرکزی به نام "مرکز منبع آزاد" وجود دارد که در این مرکز عده ای به نام " کتابداران انتقام گیر" از همه شبکه های اجتماعی ، شبکه های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی ، روزنامه ، چت روم ها و... جاسوسی می کنند .

** اداره امنیت داخلی آمریکا
"واگنر" رئیس اداره امنیت داخلی آمریکا ، اعلام کرده است که این اداره با رصد توییتر و فیسبوک به دولت در وضع قوانین جدید کمک می کند .

این اداره با نام جعلی ، صفحه ای برای خود باز می کند و شروع می کند به جاسوسی از کاربران دیگر .

روزنامه دیلی میل می نویسد : این اداره با درست کردن صفحه ای جعلی در فیس بوک و توییتر برای اهداف خاص خود ، اطلاعات جمع آوری می کند . آنها با رصد کلمات "خاص و حساس " ، کاربران را تعقیب و ردیابی می کنند .


حالا معنی این کلمات ویژه وحساس چیست ؟
این کلمات می تواند مهاجرت "غیرقانونی ، ویروس ، مرگ ، ویرانی ، تروجان ، بازگرداندن اطلاعات پاک شده ، نژاد ، تمرین نظامی ، تظاهرات" و... باشد .

** نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا
نیروی هوایی آمریکا نیز در حال جستجو و جاسوسی در شبکه های اجتماعی است . "مدیسون ریپورت می نویسد" : دکتر مارک می بوری دانشمند ارشد نیروی هوایی آمریکا ، دیگر خود را به وظایف عادی این نیرو محدود نکرده است و وارد فضای دیجیتال شده است.

دکتر می بوری در حال توسعه برنامه ای به نام رادار اجتماعی است . این رادار واقعاً مثل یک رادار نظامی عمل می کند ، هر اطلاعاتی را که از هر منبعی وارد می شود ، جارو می کند فرقی نمی کند  از تلویزیون ، ارتباطات اینترنتی ، گزارش های رسمی و ... باشد. نیروی هوایی می خواهد با فهمیدن چیزهایی که در اذهان وقلبها می گذرد آینده را پیش بینی کند .

** فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا)
فدرال رزرو نیزبا رصد توییتر و فیس بوک ، مراقب آن چیزی است که کاربران در موردش می گویند.


یقیناً این چیزی بیش از سیاست است . فراتر از سیاست رایج یک بانک است.


چرا فدرال رزرو اینقدر به چیزهایی که در موردش گفته می شود حساس است ؟


نکته اینجاست که آنان با رصد افکار عمومی ، سیاست های خود را تنظیم می کنند.


در آخر باید گفت دلیل ترس بسیاری از مردم از شبکه های اجتماعی ، همین موارد بالاست . اما هر فن آوری نویی، خاصیت های خوب هم دارد . بسیاری از مردم آزادی خواه آمریکا و سایر نقاط جهان ، برای گفتن حقیقت از این شبکه ها استفاده می کنند ، مخصوصاً برای آمریکایی ها که در چنبره رسانه های قدرتمند اسیرند ، این شبکه ها بهترین راه برای افشای ماهیت این رسانه ها و دولت است




تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

این زرافه سعی می کند تا حتی به داخل خانه بیاد و با اعضای خانواده در درون خانه آنها ملاقات کند. البته ناگفته مشخص است که وارد کردن یک حیوان به ارتفاع 3 متر در یک منزل مسکونی کار خیلی راحتی نیست.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، داشتن حیوانات خانگی در نقاط مختلف جهان به عنوان یک عمل عادی تلقی می شود و باعث تعجب کسی نمی شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که حیوانات خاصی را می توان به عنوان " حیوان خانگی " پذیرفت ، اما همان گونه که مشخص است همیشه قوانین به یک صورت باقی نمی مانند.

در کشور آفریقای جنوبی خانواده ای یک زرافه را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کند. این زوج ، زرافه مورد نظر را در یک گردش در طبیعت در حالی که در وضعیت نامناسبی رها شده بود پیدا کردند و از آن پس از او نگهداری می کنند. این زرافه در آن هنگام در حدود 1.5 متر قد داشت و اکنون در سن دو سالگی قد آن به 3 متر رسیده است.

این حیوان با این زوج اهل آفریقای جنوبی و 4 فرزند آنها بسیار صمیمی است و در خانه روستایی آن ها زندگی می کند. این خانواده نام " Fenne " را برای این حیوان انتخاب کرده اند و هر زمان که او را صدا می کنند به سمت آنها حرکت می کند.

این زرافه سعی می کند تا حتی به داخل خانه بیاد و با اعضای خانواده در درون خانه آنها ملاقات کند. البته ناگفته مشخص است که وارد کردن یک حیوان به ارتفاع 3 متر در یک منزل مسکونی کار خیلی راحتی نیست.

اعضای این خانواده معتقد هستند که برای برخورد با " Fenne " باید بسیار مراقب بود چون این جانور جوان خیلی کنجکاو است و با دیدن هر شخص جدیدی به سرعت به طرف آن حرکت می کند که ممکن است با توجه با جثه بزرگ این حیوان ، شخص مقابل آن دچار مشکل شود




تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم


 




تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کنند؛ اینترنت پاک هم همین است.


 

مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هر فناوری یکسری کاربردهای مثبت به همراه خود دارد که نكات مثبتش بیش از نقاط منفی آن است و به دلیل این‌که در مسیرهای متفاوتی قرار می‌گیرد، از آن بهره‌برداری‌های متعددی می‌شود. اینترنت پاک هم به گونه‌ای است که می‌خواهیم کسانی‌که طرفدار استفاده از اینترنت صحیح هستند را کنار هم جمع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کند افزود: اینترنت پاک هم همین است؛ علی‌رغم این‌که خیلی‌ها گمان می‌کنند اینترنت پاک یعنی اینترنت فیلتر شده ولی واقعیت این است که امروزه در اینترنت مباحثی مطرح می‌شود که شامل تبعیضات نژادی، بزهکاری، بحث های فرقه ای و هم چنین مسائل اخلاقی است که یکی از اهداف اینترنت پاک اشتراک گذاری اطلاعات مفید پژوهشی و دانشگاهی و فرهنگی و قابل استفاده برای مرد م اقصی نقاط جهان است .

 

حکیم جوادی خاطرنشان ساخت:این نهضتی است که راه افتاده و امیدواریم حداکثر استفاده مطلوب از آن به عمل آید.




تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
قد سلطان کوسن، رکورددار بلندترین مرد دنیا، بالاخره با معالجات و درمان های پزشکی در 5/2 متر ثابت ماند.


 

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تلگراف؛ این مرد 29 ساله از اختلال نادر رشد بیش از اندازه قد رنج می برد که این اختلال باعث می شد، بدن او به طور بی وقفه ای هورمون رشد تولید کند.


کوسن در سال 2010 توسط پزشکان دانشگاه ویرجینیا تحت درمان قرار گرفت و معاینات اولیه نشان داد که وجود توموری در غده هیپوفیز وی عامل چنین مشکلی است.اما باوجود جراحی این غده نیز مشکل حل نشد و افزایش قد سالانه چند سانتی متر در این مرد همچنان ادامه داشت.


دستهای 27 سانتی و پاهای 35 سانتی متری این مرد نیز رکورددار هستند.


گفتني است، رشد کوسن تا سن 10 سالگی طبیعی بوده، اما با بروز این تومور و رشد آن، مشکل افزایش قد نیز آغاز می شود./ا

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
باید اذعان کرد که در طول تاریخ انسان های شرور بسیاری پا به عرصه حیات گذاشتند که هر کدام از آنها به اندازه خود موجب اذیت و آزار سایر انسان ها و به نوعی کلیه موجودات زنده شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این افراد شرور آشنا کنیم که احتمالا بعضی از آنها برای شما شناخته شده نیستند.

 

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، انسان های شرور زیادی در طول تاریخ در این دنیا وجود داشته اند. قاتلین سریالی و یا بعضی از رهبران سیاسی از جمله افرادی هستند که به نوبه خود موجب مرگ انسان های بسیار زیادی شده اند. اگر بخواهیم به تمامی این افراد و جنایات مرتکبه توسط آنها بپردازیم شاید مجبور شویم زمان زیادی را صرف کنیم که از توان و حوصله این مکان و زمان خارج است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از شرورترین انسان ها در طول تاریخ آشنا کنیم.

اسامه بن لادن
رهبر گروهک ترویستی " القاعده" یکی از افرادی است که امروز در بسیاری از نقاط به عنوان فردی شرور شناخته شده است. این فرد عربستانی در سالهای اولیه دهه 1980 میلادی با حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی و با سوء استفاده از احساسات مردم مسلمان منطقه به کشور افغانستان عزیمت کرده و با تشکیل گروه القاعده به نبرد با سربازان شوروی مشغول شد. پس از خروج نظامیان شوروی از کشور افغانستان ، وی حمله به منافع بعضی از کشورهای غربی را آغاز کرد .

بسیاری او و شبکه تروریستی القاعده را به عنوان مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا می دانند. حادثه ای که به دلیل آن آمریکا به منطقه خاورمیانه لشگرکشی کرد. اما در سالهای اخیر مدارک زیادی در مورد ارتباطهای پیدا و پنهان او با سرویس های اطلاعاتی غرب منتشر شده است و سوالات بزرگی را در مورد چهره واقعی بن لادن و اهداف او از انجام این عملیاتها مطرح کرده است. وی نهایتا در سال 2011 میلادی به اثر حمله نیروهای ویژه آمریکا به مخفیگاهش در خاک پاکستان کشته شد.

 

ماری آن کاتون
این زن انگلیسی یک از معروفترین قاتلهای سریالی کشور انگلستان است که بنا بر تحقیقات مختلف تا 21 نفر را به قتل رسانده است. او که مدتی به عنوان پرستار هم کار کرده بود در سن 20 سالگی و در سال 1852 با همسر اولش ازدواج کرد. این زوج دارای 4 فرزند بودند که 3 نفر از آنها در دوران کودکی از دنیا رفتند.

همسر اول او در سال 1865 به دلیل بروز اختلال در روده از دنیا رفت. پس از مرگ همسر او وی چیزی در حدود 35 پوند از اداره بیمه دریافت کرد که در آن زمان مبلغ بسیار زیادی بود. وی پس از آن برای 3 مرتبه دیگر نیز ازدواج کرد و دو همسر بعدی وی و همچنین چندین فرزند او به دلیل ناراحتی در ناحیه شکم و یا تب روده از دنیا رفتند. پس از مرگ آخرین همسر وی ، او روابط نامشروع خود را در با چند مرد دیگر ادامه داد و به شکل اسرارآمیزی این چند نفر هم با اعلائمی مشابه از دنیا رفتند. نهایتا پلیس با مشکوک شدن به وی او را بازداشت کرد و وی در دادگاه به مسموم کردن قربانیان خود با سم آرسنیک اعتراف کرد. وی در 24 مارس 1873 اعدام شد.

هاینریش هیلمر
نام این مرد با اردوگاه های کار اجباری و نظریات برتری نژادی در زمان حکومت نازی ها گره خورده است. او رهبر تشکیلات حفاظتی هیتلر با عنوان " SS " بود که در سالهای حکمرانی نازی ها بر آلمان مایه ترس و وحشت بسیاری از مردم در مناطق تحت اشغال آلمانی ها بود. هیلمر یکی از اشخاصی بود که شدیدا به برتری نژاد آریایی و آلمانی معتقد بود و در راه رسیدن به مقاصد نژادی خود از دست زدن به هیچ جنایتی روگردان نبود. انجام آزمایشات پزشکی بر روی زندانیان جنگی و یا مردم شرق اروپا که از نظر نازی ها انسان های درجه دوم محصوب می شدند اکثر از تفکرات این شخص نشات گرفته بود. وی پس از پایان جنگ دوم جهانی به اسارت متفقین درآمده و در زندان به وسیله کپسول سیانور خودکشی کرد.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
گذرگاه استلویو در ایتالیا منظره ای ترسناک و در عین حال زیبا برای رانندگی است که باید راننده ای شجاع بود تا بتوان در این مسیر رانندگی کرد. این مسیر در طول سالیان دراز توسط اهالی این منطقه ساخته شده است. اگر می خواهید با این جاده و چندین جاده عجیب دیگر نیز آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.


 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شاید شما هم تا به حال در جاده های عجیب با شکل های عجیب و جالب و یا در مکان های عجیب برخورد کرده باشید.در این مطلب سعی داریم تا شما را بعضی از این جاده ها در دنیا آشنا کنیم.

پل چند طبقه هری پرگرسون ، لس آنجلس
این پل چند طبقه و چند منظوره در شهر لوس آنجلس در شهر کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است. این مجموعه دارای ورودی و خروجی برای تمام جاده های بین I-105 و I-110 را داراست و به وسیله وصل بودن جاده ها در طبقات مختلف ترافیک روانی را به ارمغان می آورد. این پل 4 طبقه در سال 1993 افتتاح شده است و دارای خروجی ها و ورودی هایی به اکثر بخش های شهر لوس آنجلس مثل خیابان هالیوود و بندر لوس آنجلس است.

جاده کوهستانی کول دو تورینی، فرانسه
این جاده کوهستانی در بخشی از رشته کوه های آلپ که از کشور فرانسه گذشته است ساخته شده است. این جاده در حقیقت مجموعه ای با پیچ های بسیار زیاد در نزدیک لبه کوه بوده و تعداد بسیار کمی خروج و یا منزل مسکونی در کنار آن وجود دارد. این جاده بر پایه دیواره های قدیمی که در طول کوه ساخته ساخته شده است و در هر دو فصل زمستان و تابستان دارای نمای بسیار زیبایی برای رانندگی است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 آیا تا به‌حال درباره عبارت فیشینگ (Phishing) شنیده‌اید؟ حتما بسیاری از شما با مفهوم این عبارت آشنایی دارید.

ولی واقعا فیشینگ چیست؟ این عبارت ممکن است برای برخی کاربران اینترنت، عبارت جديدي نباشد ولی نباید فراموش کنیم که میلیاردها کاربر اینترنت وجود دارد و از اين ميان، میلیون‌ها نفر در دام کلاهبرداری فیشینگ افتاده‌اند.

فیشینگ چیست؟

فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود (در این حالت حمله‌کننده وانمود می‌کند یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است).

امروزه اغلب كاربران با دنیای آنلاین عجین شده‌اند، در حالی که شايد از خطرات معمول این دنیا بی‌اطلاع باشند.

یک هکر یا یک حمله‌کننده می‌تواند هرکسی را براحتی در دام کلاهبرداری فیشینگ خود بيندازد البته تمام این مساله به کاربر بستگی دارد که برای شناسایی و ممانعت به عمل آوردن فیشینگ، هوشمندانه عمل خواهد کرد یا خیر. هرچند فیشینگ یک بدافزار نیست، ولی به این معنی نيست که خطر کمی برای کاربر دارد. هر کاربر اینترنت باید از خطرات اين گونه كلاهبرداري آگاه باشد.

انواع مختلف حمله فیشینگ

فیشینگ فریبنده: در این نوع از روش‌های فیشینگ، یک هکر از ایمیلي فریبنده برای کلاهبرداری از کاربر استفاده می‌کند. او حجم زیادی از این ایمیل‌های به ظاهر جذاب که کاربر را مجاب می‌کند روی لینکی که در ایمیل قرار داده شده است کلیک کند، ارسال می‌کند سپس هکر از کاربر می‌خواهد اطلاعات حساب خود را در جایی وارد کند و بعد از آن تنها کاری که هکر نیاز است انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعاتی است که کاربر در اختيار او قرار داده است.

جعل وب‌سایت‌ها: امروزه این روش، معمول‌ترین راه برای کلاهبرداری از کاربران اینترنتی است. در این روش، هکر، مسیر کاربر را به یک URL (وب‌سایت) جعلی که بسیار شبیه وب‌سايت اصلی است، تغییر می‌دهد. هکر همچنین می‌تواند از آسیب‌پذیری وب‌سایت سوءاستفاده کند و کاربر را به دام بیندازد. آنها می‌توانند یک جاوااسکریپت را به‌منظور تغییر نوار آدرس به وب‌سایت تزریق کنند یا از نقاط ضعف XSS (اسکریپت‌نویسی بین سایتی) نهایت استفاده را ببرند.

فیشینگ تلفنی: در این نوع از فیشینگ، یک هکر خود را به‌عنوان شخصي مورد اعتماد و نماینده موسسه یا شرکتي معتبر  معرفی ‌کرده و اطلاعات مهم را از طریق تلفن از شنونده دریافت می‌کند. این روش نه به وب‌سایت نیاز دارد و نه به هیچ‌گونه ایمیل.

قاپیدن تب: این روش جدیدترین روش فیشینگ است. قاپیدن تب، روشی است که وقتي یک کاربر چند تب باز دارد، به‌طور خودکار (و البته کاملا آرام) آن کاربر را به سایت یک حمله‌کننده هدایت می‌کند.

چگونه می‌توانیم یک کلاهبرداری فیشینگ را شناسایی کنیم؟

اول، دريافت ايميل از بانک‌تان یا هر موسسه و سازمانی با این مضمون که «به‌علت فعالیت‌های غیرمجاز، حساب شما در حال بسته شدن است، جهت جلوگیری از تعلیق، حساب خود را بازبینی و تایید کنید».

اگر چنین ایمیلی دریافت کردید، نباید به آن اهمیت دهید. همچنین ممکن است ایمیلی دریافت کنید که در آن نوشته شده باشد «شما در قرعه‌کشی برنده هزار دلار شده‌اید و برای واریز این پول، اطلاعات حساب خود را وارد کنید» که نباید به‌هیچ وجه آن را باور کنید. در مقابل این‌گونه ایمیل‌ها، هوشمندانه عمل کنید.

نکته دوم این‌که ایمیل‌های فیشینگ یک شخص خاص را مورد خطاب قرار نمی‌دهد و در اغلب موارد برای حجم زیادی از کاربران ارسال می‌شود.

از آنجا كه کاربران هدف به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، احتمالا در ابتدای ایمیل‌ها عباراتی نظیر «مشترک گرامی»، «کاربر گرامی سایت PayPal» و غیره را مشاهده کنید.

آنها معمولا اسم شما را خطاب قرار نمی‌دهند بنابراین اگر چیزی شبیه اینها دیدید به این فکر کنید که ممکن است در دام اين شيوه‌ از كلاهبرداري اينترنتي افتاده‌ايد.

و آخرین نکته درباره URL فیشینگ است. این امکان وجود دارد به وب‌سایتی هدایت شوید که کاملا شبیه سایت اصلی باشد، ولی باید بدانید ممکن است به سایت فیشینگ رفته باشید.

همواره به URL نگاه کنید تا متوجه شوید آیا در وب‌سایت اصلی هستید یا یک وب‌سایت فیشینگ (وب‌سایت تقلبی).

چگونه از فیشینگ اجتناب کنیم؟

هیچ‌گاه به ایمیل‌هاي مشکوک که از شما اطلاعات شخصی‌تان را می‌خواهد پاسخ ندهید. همواره قبل از پاسخ دادن يا كليك روي لينك معرفي شده، ابتدا به منبع آن توجه کنید.

از کلیک کردن روی ابرلینک‌ها پرهیز کنید؛ هنگامی که یک ایمیل را بررسی می‌کنید، روی ابرلینک‌هایی که در آن وجود دارد کلیک نکنید، بویژه اگر از یک منبع نامطمئن آن را دریافت کرده‌اید.

شما هرگز متوجه نخواهید شد به کجا فرستاده می‌شوید یا ممکن است با این کار یک کد مخرب را فعال کنید.

برخی ابرلینک‌ها ممکن است شما را به وب‌سایت‌های جعلی که اطلاعات ورود شما را درخواست می‌کنند، هدایت کنند.

همیشه سعی کنید اطلاعات‌تان را در مقابل آخرین تهدیدات امنیتی به‌روز نگه دارید.

بیاموزید چگونه آنها را شناسایی و از آنها دوری کنید. تنها کمی جستجو و تحقیق در اینترنت می‌تواند شما را در برابر خسارت‌های بزرگ حفظ کند




تاریخ: سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اوريگامي يا «هنر كاغذ و تا» يكي از كاردستي‌هاي محبوب ژاپني‌هاست كه امروزه در سراسر جهان طرفداران زيادي دارد.

اين هنر به ظاهر ساده توانسته است الهام بخش دانشمندان براي ساخت حشرات كوچك روباتيكي شود؛ حشراتي كه قرار است براي دستيابي به اهداف بزرگي در عرصه‌هاي علمي، پژوهشي، نظامي يا عمليات‌هاي امدادي و كمك رساني نقش مهمي​ ايفا كنند.

اين روبات‌هاي كوچك پرنده به تقليد از حركات پرواز و نحوه بال زدن برخي از حشرات طراحي شده‌اند و مي‌توانند در برخي عمليات‌هاي پر خطر به‌عنوان راهي براي حفاظت از نيروهاي انساني به كار گرفته شوند.

مهندسان و طراحان در دانشگاه هاروارد با استفاده از تكنيك كتاب‌هاي «پاپ آپ» (pop-up) و هنر اوريگامي در نوعي لايه بندي مبتكرانه توانسته‌اند ساخت ميكرو روبات‌ها و طيف گسترده‌اي از قطعات الكترومكانيكي را سرعت ببخشند و توليد انبوه حشرات روباتيك را امكان‌پذير كنند.

در نمونه‌هاي اوليه توليدي از اين حشرات روباتيك، 18 لايه از فيبر كربن، فيلم پلاستيك، تيتانيوم، برنج، سراميك و ورق چسب به صورت چند لايه روي هم قرار گرفته و با ليزر برش داده شدند.

اين ساختار سه‌بعدي داراي لولا و انعطاف‌پذير بوده و با بلندي 2.4 ميلي‌متر در قالبي مانند يك كتاب سه‌بعدي شكل گرفته است، در فرآيند جديد توليد ميكروروبات‌ها دانشمندان از فيبر كربن اصلاح شده كه سخت و مقاوم‌تر است، استفاده كرده‌اند تا به كيفيت كار بهبود ببخشد.

پراتيو استريتهارن با همكاري پيتر ويتني از مهندسان آزمايشگاه ميكروروباتيك هاروارد در طول چند سال تحقيق موفق به ابداع اين روش براي ساخت روبات‌هايي در اندازه يك زنبور عسل شدند كه قابليت پرواز نيز دارند.

اين دانشمندان همچنين معتقدند درك مكانيسم پرواز حشرات و بهره‌گيري از آن در ساخت حشرات روباتيك بسيار مفيد بوده است.

به اين ترتيب، توانايي تركيب هر نوع از لايه‌هاي مادي همراه با لوازم الكترونيكي يكپارچه در ساخت اين حشرات روباتيك وجود دارد، اين به آن معني است كه مي‌توان سيستم‌هاي كامل‌تري را در شكل سه‌بعدي در ساخت اين حشرات به‌كار گرفت.

همچنين بي‌شك پيامدهاي استراتژيك ساخت اين دستگاه روباتيكي كوچك بسيار بيشتر از اندازه آن است، توليد انبوه اين فناوري مي‌تواند در بخش قدرت سوتيچينگ، سيستم‌هاي نوري و ديگر سيستم‌هاي الكترومكانيكال و ماشين‌هاي مربوط استفاده شود و با ساخت آن در اندازه‌هاي ميكرو به پيشرفت علم در بخش‌هاي مختلف سرعت بخشيد.

امروزه ديگر مي‌توان براي ساخت روبات‌هاي كوچك از روبات‌هاي بزرگ‌تري با دقت و خطاي كمتري استفاده كرد چراكه در طراحي و به‌كارگيري از لايه‌هاي متناسب با هم و برابر، هنوز هم يك كار بسيار انساني، نياز به خلاقيت، تخصص و دقت بسيار دارد كه مي‌تواند با خطا همراه باشد. اما ساخت اين طرح مي‌تواند كاملا خودكار و با دقت بالا و خطاي كم توسط ابزار و دستگاه‌هاي اتوماتيك انجام شود.

از اين‌رو با استفاده از اين تكنيك مي‌توان ده‌ها ميكرو روبات را به صورت موازي روي يك ورق نازك طراحي و توليد كرد.

به گفته راب وود ، دانشيار گروه مهندسي برق دانشگاه هاروارد در تكنيك جديد مي‌توان از هر نوع موادي مانند پليمر، آهن، سراميك و كامپوزيت استفاده كرد.

توانايي تركيب كردن هر نوع و هر تعداد لايه مواد به صورت يكپارچه به معناي توليد يك سيستم كامل در اشكال سه‌بعدي دلخواه است.دفتر توسعه فناوري دانشگاه هاروارد هم‌اكنون در حال توسعه يك راهبرد تجاري از اين فناوري است.

به اين ترتيب، ظهور اين روبات‌هاي پرنده موجب كاهش حضور انسان‌ها در محيط‌هاي پرخطر شده و مأموريت‌هاي خطرناك بويژه امدادرساني در مناطق تخريب شده به عهده اين ميكروروبات‌ها خواهد بود.





تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آیا میدانستید که غیر از تهران در شهر رم پایتخت ایتالیا میدانی به نام میدان فردوسی وجود دارد که در آن مجسمه ای نیز از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نصب گردیده؟

سالها پیش در شهر رم پایتخت ایتالیا، میدانی به نام
شاعر پرآوازه ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی نام گذاری شده است.

میدان فردوسی در یکی از مناطق سرسبز شهر رم واقع شده است که هم گردشگاه اهالی این شهر و هم محل تردد گردشگران خارجی است.

در این میدان مانند
میدان فردوسی ایران تندیسی از ابوالقاسم فردوسی نصب شده است که قدمتی بیش از 50 سال دارد.

این مجسمه که 185 سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است، کار استاد صدیقی است که در20 ماه مه 1958 به رم برده شد و طی مراسمی در یکی از میدانهای رم نصب شد.



علی اصغر حکمت شیرازی، ادیب و مترجم، در خاطرات اوایل دهه 30 خود که در رم به تحریر درآورده است، می نویسد:

«پس از ساعتی به خانه مراجعت کردیم. در سر راه در یکی از میدانهای کوچک ویلابورگز، محلّ زیبایی که به نام "فردوسی" موسوم است به "پیاتزا فردوسی".

این مجسمه در پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) پارک طبیعی بزرگی در شهر رم است که شامل ساختمانها، موزه ها و از جمله موزه گالریا بورگزه - galleria borghese می باشد. این پارک با مساحتی حدود 80 هکتار، بعد از پارک ویلا دوریا پامفیلی (Villa doria pamphili) بزرگترین پارک شهر رم است. در ابتدای قرن نوزدهم این پارک بازسازی شد و سال 1903 هم به پارک عمومی تبدیل شد.

منبع: عصرایران




تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

تا دو سال پیش، معرفی نرم‌افزارهایي كه از راه دور رايانه‌ها را كنترل مي‌كرد جذابیت زيادي داشت، به گونه‌اي كه بسیاری از کاربران مبتدی وقتي می‌دیدند برخی قادرند از منزل به رایانه محل کارشان دسترسی پیدا کنند از این کار شگفت‌زده می‌شدند و انجام آن را فقط با تخصص افراد حرفه‌ای امکان‌پذیر می‌دانستند.

ابزارهای مختلفی همچون سرویس‌های آنلاین Teamviewerو Logmein امکانات بسیاری را برای كاربران به منظور کنترل رایانه‌شان از راه دور در اختیار آنها قرار می‌دهد که با توجه به سادگی اجرای نسخه بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Teamviewer، در بسیاری از شرکت ‌های بزرگ و کوچک، آیکونی از این نرم‌افزار روی دسکتاپ رایانه مشاهده می‌شود که با استفاده ازآن از خدمات پشتیبانی از راه دور مراکز ارائه خدمات رایانه‌ای و متخصصان این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

اگر جزو کسانی هستید که هنوز به جمع کاربران این نرم‌افزارها اضافه نشده‌اید، پیشنهاد این هفته ما را از دست ندهید.

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را معرفی کنیم که نه تنها برای کاربران جدید بسیار مفید است و روش کار آسانی دارد بلکه کاربران حرفه‌ای نیز می‌توانند آن را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای نرم‌افزارهایی همچون Teamviewerو Logmein مورد استفاده قرار دهند.

آسان، سریع و کامل

نرم‌افزار قدرتمند LiteManager یکی از بهترین نرم‌افزارهای کنترل از راه دور است که به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت ارتباطی بسیار عالی و امنیت فوق‌العاده بالا به کنترل رایانه‌تان حتي از فاصله‌های طولانی بپردازید.

کنترل رایانه از راه دور، مشاهده زنده صفحه‌نمایش، مشاهده کل صفحه رایانه در اندازه‌های متفاوت قابل انتخاب توسط شما، قفل ‌کردن صفحه‌نمایش، ماوس و صفحه‌کلید کاربر، استفاده بسیار کم از حافظه رم، صرفه‌جویی در منابع پردازشگر مرکزی و قابلیت اعمال تنظیمات برای عملکرد بهتر در ارتباطات دارای پهنای باند ضعیف همچون ارتباطات GPRS و EDGE برخی از امکانات این نرم‌افزار قدرتمند به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار LiteManager همانند دیگر نرم‌افزارهای کنترل از راه دور امکان کنترل کامل یک رایانه توسط رایانه دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد و این کنترل مانند این است که شما از راه دور مقابل رایانه نشسته‌اید و مشغول استفاده از آن هستید.

این نرم‌افزار برخلاف دیگر برنامه‌هايي از اين دست، که با کاهش سرعت ماوس و حرکات صفحه‌نمایش رو به رو هستند، اصلا چنین مشکلی ندارد و  تغییرات رخ داده شده در صفحه‌نمایش رایانه از راه دور و فرامین ارسالی از جانب شما را بدون وقفه روی رایانه مربوط ارسال کرده و برای شما به‌نمایش در می‌آورد.

محیط کاربری

همان‌طور که گفتیم یکی از مزایای این نرم‌افزار مجهز بودن به محیط کاربری ساده با روش کار آسان است. به‌طور کلی محیط نرم‌افزار از یک بخش برای مشاهده فهرست رایانه‌های قابل دسترسی تشکیل شده است و در بخش دیگر ـ که به‌صورت یک ستون در سمت راست نرم‌افزار مشاهده می‌شود ـ مجموعه گزینه‌ها و ابزارهای قابل دسترس برای استفاده و کنترل رایانه‌ها از راه دور قرار داده شده است.

پشتیبانی از امکاناتی همچون چگونگی نمایش آیکون‌های رایانه‌های قابل دسترس، گروه‌بندی رایانه‌ها، نمایش وضعیت (آنلاین/آفلاین بودن) رایانه‌ها، کنترل کامل رایانه‌ها، مانیتورینگ صفحه‌نمایش رایانه‌ها، انتقال فایل‌های مورد نظر از هارددیسک رایانه سرور به رایانه کاربران و برعکس، ارسال فرامین مختلف اعم از خاموش کردن، راه‌اندازی مجدد، قفل، خاموش و روشن کردن ‌نمایشگر، مدیریت برنامه‌های درحال اجرا، فراخوانی و اجرای فایل‌ها و نرم‌افزارهای موردنظر در رایانه‌ها، اجرای فرامین داس، مشاهده جزئیات نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای نصب شده روی رایانه‌ها از راه دور، برقراری ارتباط زنده متنی، صوتی و تصویری با کاربران از راه دور، ضبط همه اتفاقات در هر رایانه به‌طور مجزا، ارسال پیام هشدار و اطلاع‌رسانی به هریک از کاربران، پشتیبانی از اطلاعات ذخیره شده در حافظه موقت روی رایانه کلاینت و رایانه راه دور، پشتیبانی از حالت Aero در ویندوز 7 و ویرایش رجیستری رایانه‌ها از راه دور از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌روند.

اهميت آي ‌پي اختصاصي

یکی از مشکلات بسیاری از نرم‌افزارها برای دسترسی به رایانه‌ها از راه دور (در شبکه اینترنت) نیازمند بودن رایانه مورد نظر به آدرس «آی ‌پی» اختصاصی است.

این مشکل که در نرم‌افزارهایی همچون Teamviewer وجود ندارد و یکی از دلایل مهم گسترش روزافزون کاربران این نرم‌افزار نیز به شمار می‌رود، در برنامه قدرتمند Litemanager نیز رفع شده است.

به کمک امکانات موجود در این برنامه می‌توانید علاوه بر دسترسی به رایانه‌های مجهز به «آی ‌پی» اختصاصی (شبکه اینترنت یا شبکه‌های محلی) به دیگر رایانه‌ها نیز براحتی متصل شوید.

دسترسی به رایانه‌ها از پشت دیواره‌ آتش (فایروال)، دسترسی به رایانه‌های فاقد «آی‌ پی» اختصاصی و دسترسی به رایانه‌ها توسط چند پل ارتباطی از جمله امکاناتی است که استفاده از این نرم‌افزار را برای تمام کاربران با انواع اتصالات در شبکه امکان‌پذیر ساخته است.

نرم‌افزار فوق با قابلیت نصب در سیستم‌ های عامل‌ ویندوز به دو صورت رایگان (دارای محدودیت در امکانات و تعداد30 رایانه جهت کنترل از راه دور) و آزمایشی (بدون محدودیت در امکانات و دارای محدودیت در مدت زمان استفاده به مدت 30 روز) از لینک‌های زیر قابل دانلود است:

Free: http://litemanager.com/soft/litemanagerfree_4.2.1_en.zip
Trial: http://litemanager.com/soft/litemanager_4.2.1_en.zip




تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

جیمز کامرون" کارگردان استراليايي قصد دارد با زیردریایی تک نفره علمی- تخیلی خود به ژرفترین نقطه كره زمین سفر كند.

كارگردان استراليايي فيلم آواتار قصد دارد به عنوان اولين انسان در 50 سال گذشته، از عميق‌ترين نقطه زمين در انتهاي گودال ماريانا  در اقيانوس آرام بازديد كند.

جيمز كامرون از آغاز تلاش خود در هفته‌هاي آينده خبر داده كه در آن حداقل چهار تيم به رقابت براي رسيدن به كف اقيانوس مي‌پردازند كه از يك محيط يخزده بيگانه با فشار 1000 اتمسفر برخوردار است.

افراد بسياري اين ماجراجويي را شبيه به  نخستين گامهاي انسان در فضا دانسته‌اند چرا كه اين گودال‌هاي عميق نيز هنوز دست نخورده باقي مانده‌اند.

تنها افرادي كه موفق به مشاهده اعماق گودال مارايانا شده‌اند، ژاك ريچارد و دون والش بودند كه با استفاده از زيردريايي بالن مانند بزرگ «تريسته» (Trieste) در سال 1960 در اين گودال شيرجه زدند.

كامرون يك شيرجه آزمايشي هشت كيلومتري را با استفاده از زيردريايي «ديپ‌سي‌چلنجر» خود در پاپوآ گينه نو انجام داده است.

براساس گزارش نشنال جغرافی، آزمایش روز پنجشنبه در عمق هشت هزار متری انجام شد و به این ترتیب، کامرون توانست رکورد سفر تنهایی به عمیق ترین نقطه ای که تاکنون انسان به آن رسیده است را به دست آورد.

وي براي انجام اين آزمايش مجبور بود كه خود به آماده سازي زير دريايي‌اش بپردازد كه قابليت مقاومت در برابر 1000 اتمسفر فشار را دارد.

این زیردریایی تک سرنشین کامرون را به عمق 11 هزار متری در انتهای گودال چلنجر واقع در "ژرف گودال ماریان" خواهد برد.

این ماموریت، بخشی از پروژه Cameron DEEPSEA CHALLENGE است که با همکاری بنیاد نشنال جغرافی انجام می شود




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند.

وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این ها خرافات است.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

عضو انجمن دفاع از حقوق كودكان با اعلام هشدار نسبت به افزايش آمار ازدواج دختران زير 10 سال در كشور گفت: در سال 88، 449 دختر زير 10 سال در كل كشور ازدواج كرده‌اند كه اين رقم در سال گذشته به 716 مورد افزايش يافته است.

فرشيد يزداني در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام آمار ازدواج دختران زير 15 سال در طول سال‌هاي 85 تا 88 تشريح كرد: در سال 85، 33هزار و 383 دختر زير 15 سال ازدواج كرده‌اند كه اين رقم در سال 86 به 35هزار و 931 مورد، در سال 87 به 37 هزار و 996 مورد و در سال گذشته به 43 هزار و 459 مورد رسيده است.

به گفته وي، آمار ازدواج دختران زير 15 سال در خلال اين سال‌ها نسبت به آمار كل ازدواج‌ها افزايش 45 درصدي داشته است.

عضو انجمن حمايت از حقوق كودكان عنوان كرد: اين ارقام و آمارها براساس آمار سايت سازمان ثبت احوال است و هشدار جدي براي فعالان و سياستگذاران اجتماعي است




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري آخرسال توصيه‌هاي ايمني ارائه كرد.

چهارشنبه سوري

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري، توصيه كرد: والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي با هشدار به نوجوانان و جوانان آنان را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و ترقه و موادمحترقه آگاه کنند.

كبريت و مواد آتش‌زا مانند نفت و امثال آنها را از دسترس كودكان دور كرده و اجازه ندهيد كه آنان با آتش زدن بوته، هيزم و امثال آن چه در محيط خانه يا پاركينگ يا در كوچه و معابر عمومي براي جان خود و ديگران و محيط زيست مخاطره ايجاد كنند.

بايد توجه داشته باشيد كه كودكان در صورت عدم‌دسترسي به كبريت و مواد آتش‌زا در منزل براي تهيه موادمحترقه به فروشگاه‌هاي رنگ و موادشيميايي و داروخانه‌ها مراجعه مي‌كنند بنابراين به فروشندگان اين قبيل مواد توصيه مي‌شود كه اكيدا از فروش موادآتش‌زا به كودكان و نوجوانان خودداري كنند.

خانواده‌ها در اين روزها براي حفظ سلامتي فرزندان خود بايد مراقبت و نظارت بيشتري بر آنان اعمال كنند چراكه معمولا كودكان خود زشتي آتش‌بازي را به دليل خطرات آن درك مي‌كنند و به همين دليل اغلب كبريت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهيه در نقاط غيرقابل ديد مثل انباري‌ها، زيرزمين، بالكن، پشت‌بام يا در داخل كمد و كيف و وسايل شخصي خود مخفي مي‌كنند كه همين امر از عوامل بروز حريق و حادثه است بنابراين توصيه مي‌شود حتي‌الامكان در اين محل‌ها را قفل كرده و اين مكان‌ها و وسايل شخصي فرزندان خود را مورد بازرسي قرار دهيد.

براساس اين گزارش سازمان آتش‌نشاني در نهايت به شهروندان توصيه كرد كه در صورت بروز هرگونه حريق و حادثه خونسردي خود را حفظ كرده و در صورت گسترده بودن حريق سريعا افراد مسن و كودكان و ديگر افراد را از محل حريق به جاي امن انتقال داده و با تلفن 125 آتش‌نشاني تماس بگيرند.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

در حالي که طي يکي دو ماه گذشته قيمت خودرو در کشور روي موج گراني افتاده بود، آخرين خبرها حاکي از شکسته شدن اين موج دارد. 34.7.86.jpg

به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از وقايع اقتصادي چند ماه اخير که يکي از مهمترين آنها نوسان نرخ ارز بود، با وجود عدم تغيير قيمت رسمي خودرو عده‌اي با دامن زدن به شايعات مختلف سعي در بحراني نشان دادن وضعيت صنعت خودرو و در نتيجه احتمال گران شدن محصولات کردند. نتيجه چنين اتفاقي نيز به افزايش قيمت خودروها در بازار ختم شد؛ تا جايي که فاصله قيمت کارخانه و بازار برخي خودروها به چند ميليون تومان هم رسيد و اوضاع را کاملا بر وفق مراد دلالان و شايعه پراکنان کرد.

در چنين شرايطي قيمت خودروهاي وارداتي نيز بيش از محصولات داخلي افزايش يافته و واردکنندگان با اميد به افزايش قيمتها به دپو کردن خودروها اقدام کردند.

حتي اوضاع به گونه‌اي پيش رفت که تعداد زيادي از نمايندگي‌هاي خودروسازان داخلي هم رويه واردکنندگان را در پيش گرفتند و با اميد به کسب سود بيشتر از فروش خودروها به مشتريان سر باز زدند.

البته در اين ميان، کارشناسان نيز عملکرد خودروسازان را در ايجاد چنين وضعيتي بي تاثير ندانسته و معتقد بودند که برخي از خودروساران هم با کاهش توليد و در نتيجه کاهش عرضه محصول به اين اوضاع دامن زدند.

از آن سو وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مقابله با ادامه اين وضعيت شيوه قيمت گذاري جديد خودرو را مطرح کرد و از بخش هاي مرتبط خواست که هرچه سريعتر فرمول جديدي براي قيمت گذاري خودرو به دست آورند که آخرين اخبار حکايت از آن داشت که اين شيوه براي قيمت‌گذاري تدوين شده است.

شيوه‌نامه‌ تدوين‌ شده تركيبي از دو روش تعيين قيمت براساس قيمت تمام‌ شده توليد خودرو و همچنين تعيين قيمت براساس حاشيه بازار است. البته شيوه جديد قيمت‌گذاري خودرو نيز در حال حاضر منتظر تشكيل جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو براي طرح و تصويب نهايي است.

اما تازه‌ترين گزارش‌ها حاکي از آن است که روند کاهش قيمت‌ها در بازار آغاز شده و حباب‌هاي به وجود آمده در اين بخش در حال ترکيدن است؛ به طوري که قيمت محصولات خانواده پژو 206 تا يک ميليون تومان کاهش قيمت را آغاز کرده‌اند و همين طور خودروهاي پژو 405 بين 400 تا 500 هزار تومان ارزانتر شده‌اند. به همين ترتيب قيمت ساير محصولات ايران خودرو نيز روند کاهشي خود را در پيش گرفته اند. کارشناسان بازار معتقدند که افزايش عرضه در هفته هاي پاياني سال موجب کاهش قيمت‌ها شده است. از ساير خودروسازان نيز خبر مي رسد که روند کاهش قيمتها به زودي آغاز مي شود.

با ادامه اين روند و همين طور اجراي قيمت گذاري خودروها به صورت واقعي و نه دستوري به نظر مي‌رسد که عمر سفته بازي و سوء‌استفاده دلالان از نوسانات بازار خودرو در حال سرآمدن است.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر پاي حرف بزرگ‌ترها خصوصا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نشسته باشيد حتما از آنها عبارت‌هايي مثل «گر صبر كني ز غوره حلوا سازم» و «عجله كار شيطونه» را زياد شنيده‌ايد. صبر يكي از آن مقوله‌هاي مهم در زندگي است كه براي پيشرفت در كارها لازم است.

صبر به معناي تحمل و بردباري تحت شرايط سخت و دشوار است كه مي‌تواند به مفهوم تحمل در رويارويي با فشارها‌ خصوصا مشكلات طولاني‌مدت باشد. صبر سطح تحمل يك فرد قبل از عكس‌العمل منفي نسبت به يك قضيه را نشان مي‌دهد.

در اسلام هم از صبر به عنوان يكي از بهترين و باارزش‌ترين خصايص اخلاقي ياد شده و يك مسلمان معتقداست كه با صبر به خدا نزديك‌تر شده و به آرامش واقعي دست مي‌يابد.

صبور بودن هرگز كار ساده‌اي نبوده، اما شايد در اين برهه از زمان از هر زمان ديگري در تاريخ سخت‌تر باشد. در دنياي امروز كه پيام‌هاي مختلف در دنيا به سرعت منتشر مي‌شوند و با چند كليك ساده موس مي‌توان به آنها دست يافت، انتظار اين كه هميشه راضي باشيم، كار سختي است.

اما به هر حال صبر يك وسيله باارزش در زندگي است. شما هميشه از همه چيز راضي نخواهيد بود و براي دستيابي به برخي چيزها در زندگي بايد تلاش زيادي انجام داده و صبر كنيد، اما خوشبختانه صبر، جنبه‌اي است كه مي‌تواند در شخص‌ رشد كند.

شايد براي شما جوان‌ها، صبور بودن كار مشكلي به نظر برسد. جواني سن فعاليت است و جوان آرزو دارد كه در دم به هر‌آنچه مي‌خواهد دست يابد. ولي واقعيت اين است كه در بسياري از موارد، بدون صبر و حوصله نمي‌توان به نتيجه دلخواه رسيد.

براي افزايش صبر در خودتان در سنين جواني، اول از همه بايد آنچه را كه باعث از بين رفتن صبر شما مي‌شود، شناسايي كنيد. بي‌حوصلگي و لبريز شدن كاسه صبر، گاهي چنان آرام آرام پيش مي‌آيد كه وقتي احساس عصبانيت، نگراني يا غم مي‌كنيم متوجه نمي‌شويم كه دليل اصلي احساسات منفي ما همين احساس بي‌طاقتي است.

براي كاهش اين حس‌ بايد از آن آگاه بود. كدام اتفاقات، افراد يا شرايط و موقعيت‌ها باعث مي‌شود كه شما صبرتان را از دست بدهيد؟

سعي كنيد بفهميد كه چرا اينقدر عجله داريد. اغلب وقتي چندين كار براي انجام داريم يا وقتي زمان اندكي براي انجام كارهايمان وجود دارد، خيلي زود صبر خود را از دست مي‌دهيم. قبل از اين كه كاري را شروع كنيد بايد فهرست‌ آنچه بايد انجام دهيد را در نظر داشته باشيد تا در شرايط خسته‌كننده بتوانيد صبوري خود را حفظ كنيد. سعي كنيد در آن واحد، تنها يك كار انجام دهيد. يكسري از كارهاي خود را در صورت امكان‌ به ديگران محول كنيد. اين كار، خود مي‌تواند آزمايش صبر شما باشد، اما شما بايد ياد بگيريد كه كارها را با ديگران شريك شويد.

حالا وقت آن رسيده كه بر بي‌طاقتي خود غلبه كنيد. در طولاني مدت، بهبود صبر نيازمند تغيير در هدف زندگي است، اما شما مي‌توانيد به فوريت صبر خود را با يادگيري نحوه به آرامش رسيدن‌ بهبود دهيد. چند نفس عميق بكشيد و سعي كنيد مغز و ذهن خود را پاك كنيد. روي تنفس خود تمركز كنيد و در اين حالت قادر خواهيد بود كه تحمل خود را افزايش دهيد.

اما اگر واقعا هيچ كاري راجع به موضوعي كه شما را بي‌طاقت كــــــرده نمي‌توانيد انجام دهيد، آن را رها كنيد. درست است كه گفتن اين مطلب، راحت‌تر از انجام آن است، اما كاري شدني است و تنها راه مفيد است. در ابتدا شايد رها كردن موضوعي كه برايتان مهم هم هست، كار مشكلي باشد مثلا انتظار گرفتن جواب يك مصاحبه شغلي و آگاهي از قبولي در آن، اما شما بايد قادر باشيد كه خود را با چيزهاي ديگري مثل انتظار در صف نانوايي‌ كه نتايج مهمي هم در بر ندارد، سرگرم كنيد.

اگر شما تلاش لازم براي صبور بودن در مــــــوقعيت‌هاي كوچك و بي‌اهميت را تمرين كنيد، كم‌كم توانايي صبور بودن شما در موقعيت‌هاي مهم‌تر افزايش مي‌يابد.

سعي كنيد همواره به خود خاطرنشان كنيد كه در نهايت، به هر آنچه آرزو داريد، خواهيد رسيد و به قول معروف، پايان شب سيه، سپيد است. پس صبور باشيد و با تلاش و اميد‌ در مسير موفقيت‌ گام برداريد.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

مدیر روابط عمومی شركت فرودگاههای كشور خبر منتشره در پایگاههای اطلاع رسانی مبنی بر فرود یك فروند هواپیمای مسافربری آمریكایی در فرودگاه امام خمینی (ره ) را تكذیب كرد.

برخی از سایت های خبری ساعاتی پیش از فرود یك فروند هواپیمای مسافربری آمریكایی به دلیل اتمام سوخت در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داده بودند.

یدالله آقایی صائم روز جمعه در پاسخ به رد یا تایید اخبار منتشره دراین خصوص به ايرنا گفت : موضوع فرود اضطراری هواپیمای مسافربری آمریكایی در فرودگاه امام خمینی (ره ) و اخبار منتشره در این مورد صحت ندارد. 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یك مطالعه كه به تازگی انجام شده نشان می دهد كه مصرف غذاهای لبنی برای سلامت مغز مفید است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان امریكایی و استرالیایی با مطالعه هزار بزرگسال دریافتند افرادی كه مرتب محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست مصرف می كنند درآزمون های توانایی ذهنی از افرادی كه هرگز و یا بندرت محصولات لبنی مصرف می كنند امتیازات بیشتری كسب می كنند.

در این مطالعه كه در مجله Neurology منتشر شده است محققان به جای تكیه كردن به گزارش افراد مورد مطالعه، سطوح مختلف چربی خون آنها را اندازه گرفتند.

مطالعات انجام شده بر روی بافت مغز به خوبی نشان می دهند كه عملكرد مغز به شدت به یك میزان خوب چربی وابسته است.

مغز ما از 60 درصد چربی تشكیل شده است. سلول های مغز با لایه های میلین كه از 75 درصد چربی تشكیل شده جدا می شود و لازم است كه چربی میلین به طور مداوم جایگزین شود.

محققان با انجام مطالعه ای دیگری بر روی 104 فرد سالمند دریافتند، انسان های مسنی كه سطح چربی مفید بیشتری در خونشان دارند كمتر به بیماری آلزایمرمبتلا می شوند




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

رییس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و اماكن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی كه دست رنگی شد نباید آن را خرید زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز در فرآوری آن است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،‌ سیدرضا غلامی خاطرنشان كرد: آجیل‌هایی كه كرم زده، نم یا رطوبت داشته باشد، برای خرید مناسب نیست و بطور معمول تخمه هایی كه به دست رنگ پس بدهد یا پسته هایی كه بیش از حد قرمز باشد، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی است.

وی اظهار داشت:‌ با وجود این كه آجیل های بسته بندی شده دارای تمامی علائم تضمین كننده سلامت كالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا است، هنوز در فرهنگ شهروندان خرید این نوع آجیل جا نیفتاده است.

غلامی با بیان این كه هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها یا از اتومبیل‌هایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری كنند، تاكید كرد: باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراكز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه كنند.


 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

همه ما در بدنمان 2 عضو كوچك لوبيا شكل در دو طرف ستون مهره‌ها و در قسمت زيرين قفسه سينه به نام كليه داريم. كليه‌ها هر چند كوچك هستند، اما وظايفي پيچيده و حياتي را به عهده دارند و آنقدر مهم هستند كه روز 10 مارس(20 اسفند ماه) روز جهاني كليه باشد.

دفع مواد زايد و مايعات اضافي، تصفيه خون، نظارت بر توليد گلبول‌هاي قرمز، توليد هورمون‌هاي موثر در تنظيم فشار خون و تنظيم ميزان مواد مغذي ويژه در بدن مانند كلسيم و پتاسيم از وظايف كليه‌ها محسوب مي‌شود.

اما در كشور ما وقتي صحبت از كليه مي‌شود، بيشتر از تعريف و تمجيد‌هاي عملكرد اين عضو كوچك، بحث خريد و فروش كليه، گران بودن قيمت داروها و سختي‌هاي بيماران دياليزي به ذهن مي‌رسد.

آمار بيماران دياليزي كشور بيش از 20 هزار نفر است و سالانه حدود 15 درصد به تعداد بيماران دياليزي كشور اضافه مي‌شود. دياليز يك روش درماني جايگزين است كه نمي‌تواند كليه‌ها را درمان كند يا به‌طور كامل جايگزين كار آنها شود، اما تا حدي عمليات تصفيه و دفع مواد زايد خون بيماران را انجام مي‌دهد.

مشكلات كليوي در بيماران ممكن است به دياليز و حتي در نهايت به از دست دادن كليه منجر شود كه درمان آن تنها با پيوند كليه امكان‌پذير خواهد شد، شايد به همين خاطر است كه امسال شعار روز جهاني كليه در ايران، همچنان شعار اهداي كليه، اهداي زندگي انتخاب شده است.

دبير انجمن نفرولوژي ايران دراين‌باره مي‌گويد: امسال نيز با اين شعار سعي بر آن داريم تا توجه سياستگذاران و مردم را به سمت ترويج پيوند از افراد زنده جلب كنيم.

محسن نفر ادامه مي‌دهد: هزينه پيوند كليه كمتر از درمان‌هاي ديگر است و افراد نه تنها زندگي خوبي خواهند داشت بلكه در جامعه نيز مفيد‌تر خواهند بود.او با اشاره به اين‌كه سياستگذاران حوزه سلامت نبايد به پيوند كليه به عنوان يك درمان لوكس نگاه كنند، مي‌گويد: سالانه 4500 تا ۵ هزار نفر بيمار نارسايي كليه و دياليزي داريم كه فقط براي 2000 نفر آنان پيوند كليه امكان‌پذير است.

پيوند كليه هميشه مبارك نيست!

يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي پيوند كليه در ايران، بحث خريد و فروش كليه است. هر چند دولت با عنوان هديه ايثار مبلغ يك ميليون تومان را براي اهداكنندگان داوطلبانه كليه در نظر گرفته است اما بجز نزديكان و اطرافيان گيرنده كليه، اغلب فروش كليه با مبالغي زياد و براي رفع مشكلات اقتصادي افراد انجام مي‌شود.

چنانچه از خانواده فرد، اهداكننده‌اي وجود نداشته باشد، ممكن است بيماران كليوي بنا بر نوع گروه خوني حتي تا 2 سال در نوبت دريافت كليه قرار گيرند



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

با «طاهره وهاب‌زاده» جانباز 70درصدبانوي جانباز دفاع مقدس گفت: یک شب که برای زیارت حرم امیرالمؤمنین رفته بودیم، امام‌خمینی را دیدم که سر به ضریح گذاشته و گریه می‌کردند. نزدیک ایشان به زبان عربی گفتم "من شما را بسیار دوست دارم، شما هم مرا دوست دارید؟" مادرم دستم را کشید و گفت "اذیت نکن، آقا دعا می‌‌کنند".

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، سومین گعده جوانان سایبری، دیدار با «امینه وهاب‌زاده» جانباز 70 درصد دفاع مقدس بود. بانوی مجاهدی که امدادگر جبهه‌ها بوده و تنها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل 7 بار مجروح شده که آخرین بار در عملیات والفجر یک با گاز خردل شیمیایی شده است و کپسول اکسیژن کنار تخت و مخزن اکسیژن خالص چرخ‌دارش، گوشه‌ای از سوغات سال‌های حماسه است.

چشمان کم سو شده‌اش را یادگار شیمیایی مجنون می‌داند که حتی نور لامپ نیز آزارش می‌دهد. علت نور کم عکس‌هایمان نیز همین است. البته می‌گوید من هنوز می‌بینم اما چشم‌های بسیاری از رزمندگان بعد آن عملیات تخلیه شده،می‌گفت در خاطرم هست که در مجنون فریاد می‌زدم و تصور می‌کردم همه صدایم را می‌شنوند اما گویا در اثر شیمیایی از حنجره‌‌ام هیچ صدایی خارج نمی‌شد.

تداعی خاطرات استخبارات برایش سخت‌ است. هنوز اثر آن را در پشتش به همراه دارد. گویا هیچگاه به موزه عبرت‌ سر نزده. دلش نمی‌خواهد آن روزها را یادآوری کند.

امینه وهاب‌زاده اصالتاً عراقی است که به اجبار به ایران آمده و در اینجا ازدواج کرده است. همسرش اصالتاً دامغانی است و چند سالی است که به رحمت خدا رفته و او اکنون با تنها پسرش زندگی می‌کند.

خاطرات او تنها یک‌بار در کتابی با عنوان «وارث مبارز» به همت مرکز امور زنان و خانواده گردآوری شد که علیرغم اینکه با تیتراژ 3000 نسخه آماده انتشار بود به تشخیص خانم وهاب‌زاده و به دلایلی از جمله تناقضاتی در صحبت‌هایش با مطالب منتشر شده، توزیع نشد.

هرچند جوانانی که با او دیدار کردند دلشان می‌خواست لحظات بیشتری در کنارش باشند اما وضعیت جسمی این بانو شرایط را برای او دشوار می‌کرد. آنچه در ادامه می‌آید گوشه‌ای از خاطرات این امدادگر جانباز است که در ساعات محدودی که در کنارش بودیم روایت کرده است.

شروع مبارزات با بنت‌الهدی صدر



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
درحال حاضر فیس بوک 800 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد که 300 میلیون آن مسلمان هستند، انتظار می رود که این تعداد در یک دوره 10 ساله افزایش 100 درصدی داشته باشند.

 درحالی که گروهی از مسلمانان درترکیه و روسیه تصمیم به راه اندازی یک شبکه اجتماعی تحت عنوان "سلام جهان" گرفته اند اعلام کردند این مجموعه که از آن به عنوان "فیس بوک حلال" یاد می‌شود در طول ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

عبدالواحد نیازوف رئیس " سلام جهان" با اشاره به این که فیس بوک حلال سکویی برای فعالیتهای حلال در اینترنت است گفت: درحال حاضر فیس بوک 800 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد که 300 میلیون آن مسلمان هستند، انتظار می رود که این تعداد در یک دوره 10 ساله افزایش 100 درصدی داشته باشند.

نیازوف با اشاره به این که دفتر مرکزی این شرکت در استانبول مستقر است گفت: هدف از انتخاب این شهر جایگاه ویژه آن به عنوان ارتباط میان شرق و غرب بوده است.

 این پروژه یک پروژه اقتصادی بوده و با هدف خدمت به مسلمانان در جهان مدرن فعال شده است و مورد حمایت هیچ جنبش سیاسی و کشور خاصی هم قرار ندارد.


سلام جهان تأکید کرده است که کاربران آن دسترسی به برنامه های اجرایی بسیاری چون مجموعه های وسیع کتابهای میراث اسلامی در فرمتهای کتاب الکترونیکی و برنامه های آموزشی در سطوح بسیاری را فراهم می کند.

نیازوف اظهار داشت که درحال حاضر این فعالیتها در جریان است و محصول و همچنین پروژه در طول ماه مبارک رمضان راه اندازی خواهد شد.

این شرکت علاوه بر استانبول در روسیه و مصر نیز دفاتری دارد و بین ماه های مارس و آوریل ( اسفند و فروردین) امسال دفاتر تکنیکی دیگری را در حیدر آباد هندوستان و جاکارتای اندونزی افتتاح می کند.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
با رهگیری حریم خصوصی شما، شركت‌ها می‌توانند پول‌های هنگفتی به دست بیاورند. پول‌های قابل توجهی پرداخت می‌شود تا به عادات وب‌گردی شما پی ببرند، بنابراین كسانی كه سرویس می‌دهند، همه تلاش‌شان را به كار می‌گیرند تا بیشترین اطلاعات به دست بیاورند. چه كار باید كرد تا اطلاعاتمان به دست دیگران نیفتد؟ با انجام مراحل زیر علاو ه بر مرور وب می‌توانید امنیت اطلاعات شخصی‌تان را حفظ كنید.

به این عبارت توجه كنید: اگر شما برای استفاده از سرویسی پول پرداخت نمی‌كنید، در نتیجه شما خود محصول هستید و مشتری به شمار نمی‌روید. امروزه اخبار زیادی را می‌شنویم كه یك شركت، اطلاعات دفتر تلفن شما را دزدیده است یا اطلاعات وب‌گردیتان را به‌طور مداوم ذخیره می‌كند تا عادات و فعالیت‌های تحت وب شما را تا حد امكان بفهمد و یاد بگیرد.

چرا باید مواظب بود؟

اطلاعات شخصی شما بیشتر از آن‌كه حتی فكرش را بكنید، ارزشمند است. ممكن است وقتی این مطلب را می‌خوانید با خود بگویید، خب كه چه؟ من نه آنقدرها مهم هستم و نه چیزی برای پنهان كردن دارم. هدف این سایت‌ها نشان دادن تبلیغاتی خاص است كه برای من بی‌فایده خواهد بود. به‌عنوان مثال، وب‌سایت Lifehacker بر مبنای اطلاعات به دست آ‌ورده كار می‌كند و كارش تبادل این اطلاعات است. مشتریان اصلی این وب سایت، شركت‌های دیگری هستند كه به‌دنبال جذب اطلاعات از مردم هستند. اطلاعات آماری، درآمدها، عادات وب‌گردی و ... . به وسیله این اطلاعات، آنها می‌توانند فرد را راضی به خرید یكی از محصولاتشان كنند، حتی در مواردی یك وب‌سایت و برنامه تبلیغاتی راه‌اندازی ‌شده است تا در ازای دریافت كوپن یا حق عضویت مجانی، اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری از كاربران دریافت شود.

پول اصلی را شاید شركت مخاطب شما (كه مسوول جمع‌آوری اطلاعات است) به‌صورت مستقیم كسب نكند، بلكه با فروش این اطلاعات به شركت‌های دیگر و همچنین متقاعدكردن كاربران و جهت‌دهی آنها به خرید یا نخریدن یك محصول بپردازد و این‌گونه درآمد كسب كند. فرض كنید شما روزانه ایمیلی از طرف وب‌سایت‌هایی دریافت می‌كنید مبنی بر این كه به جای پرداخت وجه برای محصولی خاص، فرم‌هایی را پر و كوپن تخفیف دریافت كنید. كافی است برای ورود به چنین سیستم فوق‌العاده‌ای! اطلاعات شخصی‌تان اعم از نام، سن، درآمد و ... را وارد كنید.

اگر مصمم هستید این اطلاعات را برای دریافت این كوپن‌ها ارسال كنید، بجز دریافت كوپن‌های بی‌مصرف یا تبلیغات، چیز دیگری دریافت نخواهید كرد. اگر متقاعد شدید كه حریم خصوصی مهم است، در مرورگر كروم خود عملیات زیر را انجام دهید. این افزونه‌ها را می‌توانید روی فایرفاكس نیز نصب كنید:

متوقف‌كردن رهگیرها از طریق كروم

اگر كاربر گوگل كروم هستید، می‌توانید افزونه‌ها و ابزارهایی را به كار ببرید كه كارشان شناسایی وب‌سایت‌هایی است كه اطلاعات‌تان را در اختیار سایت‌های دیگر می‌گذارند. این فهرست مخصوص یك شبكه اجتماعی یا شركت خاصی نیست، بلكه این افزونه‌ها، محیط فضای مجازی را برایتان در مقابل بیشتر آنها امن خواهند كرد.

AdblockPlus

این افزونه می‌تواند در شبكه‌های اجتماعی معروف فعال شود و پس از ترك این وب‌سایت‌ها، دیگر اطلاعات خاصی به جای دیگر ارسال نكند.

Ghostery

این افزونه كوكی‌های رهگیر را هدف قرار داده و همه آنها را به شما نشان می‌دهد و بعد از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید این كوكی را حذف كنید یا خیر. از بهترین ویژگی‌های این افزونه این است كه محدود به شبكه‌های اجتماعی نیست و می‌تواند شبكه‌های تبلیغاتی و ناشران تحت وب را هم تحت پوشش خود قرار دهد.

ScriptNo

این افزونه همانند گوستری عمل می‌كند، با این تفاوت كه هدفش بررسی اسكریپت‌های در حال اجرای روی صفحه است. هدف گوستری بررسی نوع اطلاعات جابه‌جا شده است؛ اما این افزونه تقریبا برای جابه‌جایی تمامی اطلاعات هشدار می‌دهد. هرچند اگر حوصله نداشته باشید، شاید این افزونه خیلی به كارتان نیاید، زیرا خیلی از وب‌سایت‌ها را غیرفعال می‌كند و شما باید یكی یكی این اسكریپت‌ها را فعال كنید تا بالاخره وب‌سایت به كار بیفتد.

Do Not Track Plus

بیشتر مرورگرها ویژگی‌ای به‌نام Do Not Track دارند، اما برای استفاده مفید از آن، بهتر است این افزونه را نصب كنید تا جلوی اطلاعات ناخواسته را بگیرید. فرض كنید وارد وب‌سایتی می‌شوید كه دكمه‌های پلاس‌وان و لایك فیسبوك را در خود دارد. به‌صورت پیشفرض این وب‌سایت به این شبكه‌های اجتماعی اطلاع می‌دهد كه شما در چه وب‌سایتی هستید. بعد از نصب این افزونه می‌توانید جلوی ارسال این‌گونه اطلاعات را بگیرید، مگر آن‌كه روی گزینه پلاس‌وان یا لایك و ... كلیك كنید (كه خب این انتخاب شماست).

از میان افزونه‌هایی كه گفتیم، شاید ساده‌ترین‌شان همین Do Not Track Plus باشد. افزونه Script No كمی پیشرفته است و برای یادگیری و كاركردن با آن به كمی زمان نیاز دارید.

علاوه بر این افزونه‌ها، به تنظیمات مرورگر خود در بخش Privacy بروید و آنها را خوب بررسی كنید. توجه داشته باشید كه كوكی‌های Third Party را بلاك كرده‌اید. بعد از استفاده از شبكه‌های اجتماعی بهتر است از آنها LogOut كنید و هر موقع نگران حریم خصوصی خود بودید (خانه دوستان، رایانه‌هایی غیر از سیستم خودتان و ...) از حالت Incognito Mode كروم استفاده كنید.

مرورگر موبایل

مرورگرهای موبایل پدیده نوینی هستند. این مرورگرها كه تعدادشان زیاد است، معمولا یكی از آنها در گوشی‌ به‌صورت پیشفرض نصب شده است. در مقایسه با مرورگرهای دسكتاپ، ابزارهای كمتری در این زمینه وجود دارد تا نگهبان حریم خصوصی‌تان ‌باشد. توصیه‌هایی در این باره وجود دارد؛ نخست آن‌كه تلاش كنید از نرم‌افزارهای توسعه‌یافته مخصوص شبكه‌های اجتماعی تلفن همراه استفاده كنید و از مرورگر موبایل برای ورود به این شبكه‌ها استفاده نكنید. همچنین به‌طور مرتب داده‌های شخصی خود را از تاریخچه مرورگرها حذف كنید.

برخی مرورگرهای موبایل حالتی به‌نام شخصی دارند كه بعد از هر بار استفاده، اطلاعات دریافت شده از وب را حذف می‌كنند. از میان این مرورگرها می‌توان به فایرفاكس برای اندروید، اتمیك و دالفین اشاره كرد كه برای iOS و اندروید نسخه بیرون داده‌اند. دالفین شاید بهترین گزینه برای اندروید باشد و از طرف دیگر، اتمیك بهترین گزینه برای iOS.

ماجرای مته و خشخاش

اگر هیچ‌یك از این افزونه‌ها به‌اندازه كافی برایتان مناسب نبود، یا اگر می‌خواهید مراقبت از حریم خصوصی وب خود را در مرحله پیشرفته‌تری انجام بدهید، بهتر است از فیس‌بوك، شبكه‌های اجتماعی و سرویس‌هایی مجانی كه باید در آنها لاگین كنید در یك مرورگر، و عملیات دیگری همچون بانكداری، خرید اینترنتی و فعالیت‌های دیگر شخصی خود را در مرورگر دیگری انجام دهید.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 390
بازدید کل : 197287
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1