اگر می خواهید با یکی از بزرگترین و سنگین ترین هواپیماهای کاغذی که تا به حال ساخته شده است آشنا شوید این مطلب را تا به انتها مظالعه کنید.

اکثر ما حداقل یک مرتبه در دوران کودکی خود هواپیمای کاغذی درست کرده و آن را به پرواز درآورده ایم. در دوران کودکی این حرکت به ما کمک می کرد که لااقل یک بار در رویای خود پرواز کرده و خود را در آسمان فرض کنیم.

به طور معمول اندازه این پرنده های کاغذی از کف دست انسان تجاوز نمی کند اما ظاهرا در عده ای در ایالت آریزونای آمریکا موفق شده اند تا پرنده کاغذی بسیار بزرگتری بسازند. این پرنده کاغذی که " عقاب صحرا" نامیده می شود ، بر اساس یک ایده اولیه از مسابقات مربوط طراحی هواپیماهای کاغذی برای کودکان بین 6 تا 14 ساله به وجود آمده ، ساخته شده است.

فاصله بین دو بال این هواپیما اندکی بیش از 7 متر ، وزن آن در حدود 363 کیلوگرم و سرعت آن نیز در حدود 157 کیلومتر در ساعت است. این هواپیما پس از پرتاب شدن به هوا توانسته است تا به ارتفاع 1200 متری صعود کرده و به مدت 6 ثانیه به پرواز خود ادامه دهد و سپس به زمین باز گردد. کارشناسان امیدوارند که این گونه مسابقات و آزمایش ها بتواند در به کودکان کمک کنذد تا در آینده بتوانند در رشته های مربوط به علوم هوا و فضا به تحصیل بپردازند




تاریخ: دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اگر می خواهید احساس نزدیکی به ماه را حس کنید یا انفجاری هلیومی را در سطح خورشید مشاهده کنید این مطلب را مطالعه کنید.

 

 فضای بیرون از کره زمین دنیای وسیع و بدون انتهاست که ذهن بشر توان تخمین زدن اندازه آن را ندارد. در نزدیک به 50 سال گذشته بشر موفق شده است تا از کره زمین خارج شده و در محیط اطراف خود به جستجو بپردازد. در عین حال انسان توانسته است با به وسیله تلسکوپهای فضایی عکسهایی را تهیه کند که نشان گر عظمت این جهان است. بدون هیچ توضیح دیگری شما را دعوت می کنیم تا به بعضی از این عکسها نگاه کنید و سپس به قدرت و عظمت پروردگار عالمین ، خالق تمام این زیبایی ها پی ببرید.

خورشید گرفتگی ناتمام
در این تصویر زیبا که در سال 2002 در کشور پاکستان تهیه شده است شما شاهد یک خورشید گرفتگی هستید که البته هنوز تکمیل نشده است.

کره ماه از نزدیک
در این تصویر می توانید نمای بسیار واضحی را از سطح کره ماه مشاهده کنید. این تصویر در اکتبر سال 2008 میلادی در هنگام ماموریت فضاپیمای " مسنجر" متعلق به ناسا گرفته شده است. در زمان عکس برداری این سفینه به نزدیک ترین فاصله ممکن به ماه رسیده بود. انسان تصور می کند که می تواند دست خود را دراز کرده و سطح ماه را لمس کند.

نمایی از زحل
مطمئن هستیم که شما هم با ما در زیبا و به نوعی حیرت انگیز بودن این تصویر که از سیاره زحل گرفته شده است هم نظر هستید. این تصویر در سال 2006 و در نهمین سال ماموریت فضاپیمای " کازینی" تهیه شده است. به بازی نور و غبار رنگی زیبایی که در اطراف زحل جمع شده دقت کنید.

وقتی خورشید می غرد
در این تصویر که به وسیله فضاپیما " STEREO " در سال 2008 میلادی گرفته شده است ، صحنه زیبایی از یک انفجار هلیومی در سطح خورشید به وسیله سامانه های فرا بنفش ثبت شده است. این انفجار نیرومند در سطح خورشید امواج نیرومندی از نور و حرارت را تولید کرده و در جهات مختلف در فضا پخش می کند.

کوچک و بزرگ
در این تصویر که توسط خدمه شاتل فضایی دیسکاوری از ایستگاه فضایی بین المللی تهیه شده است انسان به خوبی می تواند کوچک و حقیر بودن ساخته های دست خود را در برابر قدرت الهی متوجه شود. کافی است به پس زمینه این ایستگاه دقت کنید و کره زمین را با آن مقایسه کنید.

جعبه جواهری در آسمان
ابر ستاره ای " NGC 290 " یک گروه از ستاره ها هستند که در زیر مجموع ستاره ای توکانا قرار گرفته اند. این تصویر زیبا که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده است نمایی از ستاره های جوان و پیر موجود در این مجموعه را به ما نشان می دهد که با در کنار هم قرار گرفتن این منظره زیبا را به وجود آوردند.

طوفان شن در مریخ
این تصویر از سطح سیاره مریخ گرفته شده است و نشان دهنده وزش بادهای شدید در سطح این کره است که باعث می شود تا خاک سطح این کره به حرکت درآمده و پدیده ای شبیه به طوفان شن بر روی سطح مریخ رخ دهد. این تصویر در جنوب مریخ و در زمان تغییر فصل از بهار به پاییز گرفته شده است./ ق پ




تاریخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اگر می خواهید با برترین رایانه های شخصی جهان از شرکتهای گوناگون مثل " اپل " یا " ایسر" آشنا شوید ، دعوت می کنیم تا این مطلب را تا به انتها مطالعه کنید.

کامپیوترهای شخصی که در اصطلاح با عنوان " PC " شناخته می شوند سالهاست که در منازل و ادارات مختلف در سرتاسر جهان وجود دارند و به نوعی با حضور خود در دهه 70 میلادی انقلابی را در عرصه زندگی بشر ایجاد کردند. در طول سالهای گذشته رایانه های شخصی نیز به مانند سایر بخش های بازار جهانی تکنولوژی با تغییرات زیادی مواجه شده اند و پیشرفت زیادی کرده اند . در این مطلب که در دوقسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با 10 مدل از برترین رایانه های شخصی که در بازار جهانی وجود دارد آشنا کنیم.

Apple iMac 27in
کامپوتر شخصی مدل " Apple iMac 27in " از شرکت اپل را می توان یکی از بهترین کامپیوترهای شخصی حال حاضر جهان ارزیابی کرد. این کامپوتر با سرعت پردازش بهتر ، قابلیت اتصال بهتر به شبکه اینترنت و همچنین اجرای بهتر بازی های کامپوتری می تواند یک رایانه شخصی مناسب برای بسیاری از کاربران است. این کامپوتر از پردازش گرهای کورای 5 و یا 7 بهره می برد و همچنین به دو ورودی قوی برای انواع کابلهای و حافظه های متحرک مجهز شده است. با استفاده از بدنه ای از جنس آلومنیم این رایانه شخصی سبک تر نیز شده است. " PC " مورد نظر هم اکنون با قیمتی در حدود 1400 پوند به بازار عرضه شده است.

Acer Revo RL100
یک محصول زیبا ، کوچک و سبک از شرکت " Acer " که بدون شک نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این کامپوتر شخصی در نگاه اول می تواند شما را به یاد لپ تاپ ها بیاندازد اما باید گفت که سیستم مورد نظر ما یک کامپوترخانگی با یک صفحه کلید مجزای لمسی است. این کامپوتر شخصی برای درایوری برای اجرای کردن لوح های فشرده در فرمت " Blue-ray " ، تصاویر سه بعدی ، قابلیت پخش آنلاین برنامه های تلویزیونی و تصاویر 3 بعدی به همراه یک حافظه 500 گیگابایتی با قیمت تنها 300 پوند یک انتخاب بسیار مناسب برای بسیاری از کاربران در سطح جهان است.

Zotac ZBox Blu-ray HD-ID 34
این محصول جدید از شرکت " Zotac " به نوعی یک کامپوتر شخصی سبک و قابل حمل است که یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران در زمینه وزن و توان جابجایی را حل کرده است. این رایانه با قابلیت اجرای لوح های فشرده با فرمت HD و بلو ری به همراه یک پردازش گر دو هسته ای و حافظه ای در حدود 250 گیگابایت یک انتخاب مناسب برای کاربرانی است که اندازه و وزن رایانه برای آنان مهم است. این سیستم با قیمتی در حدود 375 پوند در بازار جهانی عرضه شده است.

Acer Aspire Z5610
یک طراحی بسیار زیبا و فوق العاده ظریف از شرکت " Acer " که نظر هر کاربری را به خود جلب می کند. صفحه نمایشگر 23 اینچی به همراه قابلیت کنترل لمسی ، یک پردازشگر نیرومند از شرکت اینتل و کارت گرافیک قوی این رایانه را به انتخاب مناسب تبدیل کرده است. البته شما می توانید از نمایشگر این کامپیوتر در اتاق خواب و یا آشپزخانه خود به عنوان تلویزیون نیز بهره ببرید. این رایانه با قیمت 820 پوند به بازار عرضه شده است.

Cyberpower Infinity Achilles GT
علاقه مندان به بازی های کامپوتری بشتابید که این سیستم برای مدتها نیاز شما را رفع خواهد کرد. این سیستم توانمند با یک پردازنده کورای 7 به علاوه کارت گرافیکی مدل " GTX 590 " از شرکت " Nvidia " به قدرت پردازش 3 گیگابایت و قابلیت پذیرش کارتهای حافظه اضافی یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان به بازی های کامپوتری است. البته نباید فراموش کرد که قیمت این سیستم چیزی در حدود 1850 پوند است./ ق پ

 




تاریخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری 3 ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیافتد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران ، قلب را می توان یکی از مهمترین اعضای بدن انسان تلقی کرد. هر گونه توقف در فعالیت این عضو از بدن ما می تواند به مرگ انسان مواجه شود. معمولا پس از کار افتادن قلب بدن انسان تنها زمان کمی برای دوباره فعال کردن آن وجود دارد. در شهر گلاسکو در کشور اسکاتلند پسری 3 ساله زندگی می کند که دچار سندرمی خاص است که باعث می شود قلب او ناگهان از کار بیافتد.

قلب " آرون " 3 ساله معمولا در هر حمله 7 دقیقه از کار می افتد و در این مدت اعضای خانواده وی که همگی برای کار با دستگاه شوک الکترونیکی آموزش دیدند وی را کمک می کنند. بیماری او که " سندرم مرگ ناگهانی " است در سه ماه گذشته باعث شده است تا قلب وی 3 مرتبه از کار بیافتد. پزشکان پیش بینی می کنند که احتمالا قلب این کودکان در هر سال 5 بار از کار خواهد افتاد.

مادر او در این باره می گوید: او به مانند یک کودک سالم و عادی است و همیشه دوست دارد بدود و تحرک داشته باشد. با وجود این که پزشکان توصیه کرده اند که از دویدن او جلوگیری کنیم اما نمی توانیم از این مسئله جلوگیری کنیم. آرون با وجود این مشکل به زندگی خود ادامه می دهد و روزها به کودکستانی در نزدیکی خانه خود می رود




تاریخ: جمعه 4 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آیا می دانید که بسیاری از نوابغ جهان که با آثار و نظریات خود به نوعی جهان ما را تغییر دادند به معلولیت دچار بودند؟ برای آشنا شدند با بعضی از این افراد این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، معلولیت ، واژه ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک نقص، مشکل یا ناتوانی معنی می شود. از دست دادن دست، پا یا هر دو، نابینایی، ناشنوایی، یا عقب ماندگی ذهنی هر کدام شکلی از معلولیت است که می تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما بسیاری از ما تاکنون این جمله را شنیده ایم که معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از معلولین نیز توانسته اند این واقعیت را به اثبات برسانند.

در این نوشته قصد داریم تا شما را با تعدادی از افرادی که به معلولیت خود غلبه کرده اند و توانسته اند به انسانهای معروفی تبدیل شوند آشنا کنیم.

وینست ونگوگ
مسلما نام ونگوگ به عنوان یکی از مشهورترین نقاشان زمان معاصر و نقاشان تمام دوران در ذهن و قلب تمامی علاقمندان به هنر نقاشی ماندگار است. این هنرمند پر استعداد هلندی که در سالهای قرن 19 میلادی میزیست در طول عمر هنری 10 ساله خود بیش از 900 نقاشی و 1100 طراحی از خود به جای گذاشت. این هنرمند معروف هلندی از سنین جوانی با افسردگی شدید دست به گریبان بود ولی با وجود رنج بردن از این بیماری توانست تا آثار هنری بدیعی را خلق کند. در نهایت او در سن 37 سالگی و به دلیل شدت گرفتن بیماری افسردگی با سلاحی به سینه خود شلیک کرده و به زندگی خود پایان داد.

بتهوون
کمتر کسی در جهان وجود دارد که کمترین اطلاع در مورد موسیقی داشته باشد و در مورد " بتهوون " این موسیقیدان شهیر اتریشی مطلبی را نشنیده باشد.وی که متولد سال 1770 میلادی بود از سال 1796 میلادی شروع به از دست دادن توانایی شنوایی خود کرد. در عین حال و با وجود ضعیف شدن و در نهایت از دست دادن کامل این حس در 25 سال پایانی زندگی این موسیقی دان شهیر در همین سال ها و با وجود تمام مشکلات توانست تعدادی از مشهورترین سمفونی های موسیقی جهان را خلق کند. او نهایتا در سال 1827 درگذشت.

جان نش
علاقمندان به سینما حتما با فیلم " یک ذهن زیبا" با بازی هنرمند توانا " راسل کرو" آشنا هستند. این فیلم بر اساس زندگی نامه " جان نش" ریاضی دان برجسته آمریکایی ساخته شده است. نش ، متولد سال 1928 در ایالات متحده آمریکا یکی از مشهورترین ریاضی دانان قرن بیستم است. وی در سالهای جوانی به تئوری های مربوط به اعداد و روابط حاکم بین آنها علاقمند بود.

وی که تحصیلات خود را در زمینه مهندسی شیمی و ریاضیات آغاز کرد و بورسی برای دانشگاه پرستون دریافت کرد. در سال 1959 او نشانه هایی از بیماری " پارانویا" و رفتار غیر طبیعی را بروز داد. در تمام این مدت وی این تفکر را داشت که توسط سازمانی مخفی تحت نظر است. وی تا سال 1970 برای چندین مرتبه در بیمارستان روانی بستری شد . در این سال وی کم کم توانست بهبودی پیدا کند و دوباره به فعالیتهای علمی خود بپردازد . وی نهایتا در سال 1994 موفق شد تا جایزه اسکار در رشته علوم اقتصادی را کسب کند.

کریستی برون
این نویسنده ، نقاش و شاعر ایرلندی یکی از نوابغ جهان هنر است. او که در سال 1932 در یک خانواده کاتولیک ایرلندی به دنیا آمد از نوعی عقب ماندگی مغزی رنج می برد و نمی توانست به خوبی از اعضای بدن خود استفاده کند. او به نوعی شخصی کاملا فلج بود و حتی توانایی صحبت کردن را نیز نداشت. با تلاش های مادر او وی کم کم توانست بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. در سن 7 سالگی او با کمک پای چپ خود می نوشت و از آن طریق با انسانهای اطراف خود ارتباط داشت. او در سالهای بعد موفق شد رمان " پای چپ من" را بنویسد که به نوعی داستان زندگی خود او بود و فیلمی به همین نام نیز از زندگی او ساخته شد و جایزه اسکار را برنده شد.

استیفن هاوکین
به نوعی می توان هر روز زنده ماندن این فیزیک دان انگلیسی را یک رکورد به حساب آورد. هاوکین که متولد ژانویه سال 1942 است از یک نوع سندرم خاص به نام " ALS " رنج می برد. او که از سن 21 سالگی به این سندرم دچار شده است کم کم کنترل دستها ، پاها و کلیه اعضای بدن خود را نیز از داد و نهایتا صدای وی نیز قطع شد. از سال 2009 به این سوی وی کلا فلج شده است. وی صاحب نظریات بسیاری در خصوص علم فیزیک و مسائل مربوط به پیداش جهان ، چاله های سیاه و انفجار بزرگ است.

هلن کلر
این بانوی آمریکایی به نوعی تعجب همگان را دنیا برانگیخت. هلن کلر، متولد سال 1880 میلادی به صورت مادرزادی نابینا و ناشنوا بود . روش و زحماتی که معلم کلر " آنی سلیوان" برای آموزش به وی به انجام رساند در جهان به شهرت رسید و در بسیاری از کتابهای و فیلمهای سینمایی به آن پرداخته شد. او به هلن آموخت که کلمات را در کف دست هیجی کند و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار کند. او اولین فرد نابینا و ناشنوایی بود که توانست مدرک خود را در رشته هنر کسب کند و تبدیل به یک فعال اجتماعی در کشور خود شد. او به 39 کشور مختلف جهان سفر کرد و تبدیل به چهره ای شناخته شده در جهان بدل شد./




تاریخ: پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

در کشور مالزی و دربین خانه هایی معمولی ، خانه ای وجود دارد که از نظر طراحی و شکل ظاهری با خانه های اطراف هیچ گونه فرقی ندارد. تنها تفاوت این خانه این است که وارونه بنا شده است!
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما در عالم کودکی خود این فکر را با خود می کردیم که چه می شد اگر همه چیز در درون خانه ما به شکل سر به ته قرار می گرفت. در سالهای اخیر به صورت نمادین در بسیاری از نقاط دنیا و برای جذب توریست مکانهای مختلفی به شکل وارونه ساخته شده است. اما در کشور مالزی و دربین خانه هایی معمولی ، خانه ای وجود دارد که از نظر طراحی و شکل ظاهری با خانه های اطراف هیچ گونه فرقی ندارد. تنها تفاوت این خانه این است که وارونه بنا شده است!

این خانه که در منطقه " Sabah " در کشور مالزی قرار گرفته است اولین خانه به این سبک در این کشور است. با ورود به این خانه شما با مناظر عجیبی رو به رو می شوید. در این خانه تمام وسایل مورد نیاز برای زندگی وجود دارد . مبلمان ، مایکرویو ، تلویزیون و حتی ظروف مورد نظر همه در منزل وجود دارند اما به صورت وارونه و اینجاست که شما به نوعی گیج خواهید شد.

نکته جالب این است که در حیاط این خانه شما با سایبانی رو به رو می شوید که برای پارک اتومبیل نصب شده است. نکته جالب این است که اتومبیل نیز به صورت وارونه قرار گرفته است.

طراح این خانه " الکساندر یی " هدف از طراحی این منزل را این گونه شرح می دهد: قصد من از طراحی این خانه نشان دادن تغییرات در جهان است و این که چطور علم و تکنولوژی می تواند به گونه ای همه چیز را وارونه کند.




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

دکتر جنيدي ايران شناس و شاهنامه پژوه برجسته ايراني: مجمع عمومي سازمان ملل در نشست ۲۳ فوريه ۲۰۱۰، ۲۱ مارس را به عنوان روز جهاني عيد نوروز، با ريشه ايراني به رسميت شناخت و آن را در تقويم خود جاي داد.

به گزارش ویژه نامه نوروزی باشگاه خبرنگاران، در متن به تصويب رسيده مجمع عمومي سازمان ملل، نوروز جشني با ريشه ايراني که قدمتي بيش از ۳ هزار سال دارد معرفي شده است که امروزه بيش از ۳۰۰ ميليون نفر آن را جشن مي گيرند.

علاوه بر اين در تاريخ ۸ مهر ۱۳۸۸ خورشيدي، نوروز توسط سازمان جهاني يونسکو، به عنوان ميراث غيرملموس جهاني به ثبت رسيد.با اين حال دکتر فريدون جنيدي ايران شناس و شاهنامه پژوه برجسته ايراني معتقد است برخي ابعاد مهم نوروز آن گونه که بايد مورد توجه قرار نگرفته است.

دکتر جنيدي مي گويد: آن چه در ثبت پرونده جهاني نوروز، در يونسکو يا سازمان ملل توجه نشده است، اهميت نوروز از جنبه دانش ايرانيان در رياضيات است. در واقع نوروز جشن بزرگي بر پايه دانش رياضي و اخترماري است.

وي ادامه مي دهد: هزاران سال پيش نياکان ما با تبحري که در رياضي و ستاره شناسي داشتند روز آغاز بهار را شناخته بودند. آن ها اين موضوع را که جهان در اين روز رو به سبزي مي رود فهميدند و اين مسئله تبحر ايرانيان در دانش ستاره شناسي را نشان مي دهد.

این ايران شناس خاطرنشان مي کند: شگفت انگيز اين است که ما زماني جشن نوروز را برگزار کرديم که توانستيم به وسيله ظرفي که با پر و خالي شدن آب آن و قطراتي که از درون اين ظرف به بيرون مي ريزد ساعت را کشف کنيم و به اين شکل براي همگان روشن شد که شب و روز هر يک ۱۲ ساعت و با هم برابر است و بعد از آن ايرانيان با نگاه به آسمان ها برج هاي دوازده گانه را پيدا کردند.

دکتر جنیدی می افزاید: گاهشماري خورشيدي که حاصل تلاش دانشمندان ايراني است يکي از دقيق ترين گاهشماري ها در طول تاريخ بوده است، به طوري که نوروز دقيقا در ابتداي فصل بهار جاي مي گيرد.ايرانيان به اين راز شگفت ۸ هزار سال پيش پي بردند و اکنون زمان آن است که ما به نياکانمان افتخار کنيم.

جنيدي در گفتگوی خود با خراسان توضيح مي دهد: هزار سال پيش دو برادر ايراني ساعتي درست کردند که سر هر ساعت يک خروس از آن بيرون مي آمد و آواز مي خواند. در زماني که «شارلمان» فرانسه را تشکيل داد، خليفه عرب اين هديه را براي آن ها فرستاد. اتفاقا در همان سال فرانسه دچار خشکسالي شد، مردم فرانسه با بروز اين اتفاق خروسي را که از ساعت بيرون مي آمد شيطان دانستند. آن ها مي گفتند اين خروس را بکشيد تا خشکسالي برود. هزار سال پيش ما ساعتي به اروپا داديم که سرساعت از آن خروس بيرون مي آمد و مردم فرانسه آن را به عنوان شيطان کشتند. ايرانيان بدانند که جشن نوروز جشن بزرگداشت دانش رياضي و اخترماري است دانشي که در زماني در ايران وجود داشت که همه جهان در خواب بود./ق پ




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

نامیدن هر سال به نام یک حیوان ریشه در اعتقادات و فرهنگ هر سرزمین دارد. در کشور ما ایران اینچنین رسمی وجود نداشت تا اینکه پس از استیلای مغول بر ایران این نوع تقویم حیوانی نیز برای مدتها در کشور ما رایج شد.بر اساس این تقویم سال 1391 ، سال نهنگ است. به همین دلیل قصد داریم تا شما را با تعدادی از نهنگ های معروف در دنیا آشنا کنیم.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تقویم ترکی – مغولی، از حدود قرن هفتم هجری قمری یعنی پس از استیلای مغول بر ایران، به تقویم ایرانیان راه یافت.

این تقویم از نوع شمسی – قمری است، بدین معنی که سال آن و ماه های آن قمری است. اسامی 12 ماه قمری این تقویم در ترکی به ترتیب به معنی : ماه اول، ماه دوم و... نامیده می شود. این تقویم دارای دوره 12 ساله حیوانی است که اسامی معادل فارسی سالهای آن، به ترتیب عبارتند از : موش ، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ، مار، اسب، گوسفند، میمون، مرغ ، سگ و خوک. بر اساس این تقویم سال 1391 ، سال نهنگ است. به همین دلیل قصد داریم تا شما را با تعدادی از نهنگ های معروف در دنیا آشنا کنیم.

در یک نگاه کلی نهنگ یک پستاندار آبزی است که معمولا بسیار بزرگ پیکر است و در سالهای اخیر تعداد زیادی از نهنگ ها توسط ماهیگیران در دریا شکار شده اند. گوشت نهنگ یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار در جنوب شرق آسیا است و به همین دلیل تعداد زیادی از این آبزی بزرگ در منطقه اقیانوس آرام شکار شده اند. این جانور معمولا از ماهی های بسیار کوچک و یا علفهای دریایی تغذیه می کند.

نهنگ سفید
این نهنگ که به خاطر پوست سفید رنگ خود به این اسم شناخته می شود ، گاهی با عنوان " نهنگ بلوگا " نیز از آن یاد می شود. این نهنگ در آبهای قطب شمال زندگی و به خاطر صدای زیری گه در زیر آب تولید می کند به " قناری دریا" مشهور شده است. این نهنگ که دارای طولی در حدود 5 متر و پوستی سفید رنگ است بسیار آسان تر از سایر نهنگها شناسایی می شود. این جانور به خاطر رنگ سفید خود و همچنین لبخندی که همیشه به لب دارد یکی از زیباترین اعضای خانواده نهنگهاست و در عین حال از معدود گونه های تهنگ است که در پارکهای طبیعی نگاه داری می شود.

نهنگ قاتل
این عضو از خانواده نهنگ ها یکی از ترسناک ترین اعضاضی این خانواده است که حتی کوسه های بزرگ را که خود شکارچیانی قهار هستند را شکار می کنند. این آبزی چابک با بدنی مشکی و لکه های سفید به دور چشم خود به راحتی قابل تشخیص است. این نهنگ می تواند به راحتی در هر روز چیزی در حدود 227 کیلوگرم غذا مصرف کند. انواع ماهی های آزاد، ماهی تن ، فوک ها و حتی کوسه ها از جمله شکارهای مورد علاقه این جانور هستند. بر اساس اطلاعات موجود این آبزی غول پیکر دارای یک زندگی اجتماعی بسیار قوی است و از روابط نیرومندی با همنوعان خود برخوردار است.

نهنگ آبی
این جانور به سادگی بزرگترین حیوانی است که تا کنون بر روی زمین زندگی کرده است. این آبزی غول پیکر می تواند تا 33 متر رشد کرده و وزنی در حدود 181 تن داشته باشد. این نهنگ دارای سرخرگهایی آنچنان بزرگ است که یک انسان به راحتی می تواند در آن راه برود. چیزی در حدود 50 نفر می توانند به صورت همزمان بر روی زبان این جانور بیاستند. نوزاد این نهنگ چیزی در حدود 7.6 متر طول دارد و معمولا در هنگام تولد از یک فیل سنگین تر است. این نهنگ در زیر آب فریادهایی با توان 180 دسیبل ایجاد می کند که از فاصله 800 کیلومتری قابل ردیابی است.

نهنگ خاکستری
این نهنگ عظیم الجثه می تواند تا 16 متر طول و 40 تن وزن پیدا کند. این جانور به دلیل خشونت بیش از حد در شکار به عنوان " نهنگ شیطانی " نیز شناخته می شود. این نوع از نهنگ بیشترین مسافت را برای مهاجرت در بین سایر پستانداران طی میکند و در هر سال چیزی در حدود 21 هزار کیلومتر را طی می کند. این جانور معمولا در منطقه اقیانوس آرام و در نزدیکی سواحل آمریکا ، کانادا و ژاپن زندگی می کند.

نهنگ قطبی
همان گونه که از نام این نهنگ مشخص است ، محل زندگی این آبزی منطقه قطبی است و این آبزی تنها در منطقه قطب شمال زندگی می کند. طول این جانور می تواند تا 20 متر نیز برسد و دارای یکی از محکمترین جمجمه های جهان است . این آبزی با استفاده از این جمجمه به شکستن یخ های قطبی اقدام می کند و با آمدن به سطح آب اقدام به نفس گرفتن می کند. این موجود در بین تمامی جانداران روی زمین دارای بیشترین لایه چربی ذخیره است که گاهی قطر آن به 40 سانتی متر نیز میرسد.




تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

به‌دنبال یک ویروس‌یاب قدرتمند به‌دور از نگرانی‌های به‌روزرسانی و قیمت آن هستید؟ تکنولوژی ابری پاندا، به شما این امکان را می‌دهد تا از یک ویروس‌یاب بسیار قدرتمند به‌طور کاملا رایگان استفاده کنید!

بالاخره آخرین شماره از کلیک سال 1390 هم چاپ شد و به رسم سال‌های پیش، با مجموعه‌ای از بهترین برنامه ‌های صد‌در‌صد رایگان که بیشتر آنها قابلیت اجرا روی انواع سیستم‌‌هاي عامل‌ را دارد، در خدمت شما هستیم.

 

مجموعه نرم‌افزارهای این شماره، گلچینی از برترین نرم‌افزارهای رایگان امسال به‌شمار می‌رود. برخی از این نرم‌افزارها چندمین سال متوالی است که جزو بهترین نرم‌افزارهای سال از دید کاربران انتخاب شده است و ما نیز بناچار و با وجود معرفی آنها در برخی شماره‌های کلیک یا شماره‌های ویژه سال‌های پیش، امسال نیز آنها را در فهرست پیشنهادی خود جای داده‌ایم و امیدواریم کاربرانی که کلیک سال‌های پیش را نخوانده‌اند و امسال به جمع خوانندگان ما اضافه شده‌اند، ضمن آشنایی با این برنامه‌ها،
بهره لازم را ببرند.

Panda Cloud Antivirus

سیستم عامل: ویندوز

به‌دنبال یک ویروس‌یاب قدرتمند به‌دور از نگرانی‌های به‌روزرسانی و قیمت آن هستید؟ تکنولوژی ابری پاندا، به شما این امکان را می‌دهد تا از یک ویروس‌یاب بسیار قدرتمند به‌طور کاملا رایگان استفاده کنید!

پاندای ابری برای اجرا روی رایانه شما فقط نیازمند ارتباط اینترنتی است و از رایانه شما در برابر انواع حملات مخرب و ویروس‌ها محافظت می‌ک




تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
در دنیای امروزی فیس بوک و توییتر به ابزاری برای بهره برداری و سوء استفاده اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا تبدیل شده است.
 

 

 

 


 

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اگر در فضای شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر عضو هستید و به شما بگویند تحت کنترل هستید ، چه حسی به شما دست می دهد ؟ البته باید صادق باشیم ، اکثر مطالبی که در فیسبوک و توییتر گفته می شود ارزش کنترل و یا حتی شنیدن و دیدن را ندارد. اما برای اف بی آی و سی آی ای ، فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و اداره امنیت داخلی آمریکا ، این دو فضا گنجی از اطلاعات و اخبار است . میلیون ها نفر آمریکایی منویات درونی ، نظرات و آرزوهایشان را با میلیون ها نفر دیگر در این دو شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند و با اختیار صاحبان آن ، روی شبکه ها گذاشته می شود ، غافل از اینکه بسیاری از افراد منتظر چنین اطلاعاتی هستند .


این اطلاعات ، آزادانه و با اختیار صاحبان آنها ، روی شبکه ها گذاشته شده است ، پس دوایر دولتی و فدرال هیچ محدودیت و یا مشکل قانونی برای بهره برداری و یا سوء استفاده از آنها را ندارند .

این شبکه های اجتماعی و کلاً فضای مجازی ، اطلاعات بسیار خوبی در مورد شخص ، دیدگاه و نظرات و مسائل مهمی که بدان فکر می کند ارائه می دهد . در جهانی که هم اکنون ما در آن زندگی می کنیم ، فضای خصوصی ، دیگر مثل سابق وجود خارجی ندارد و ما باید نسبت به مطالبی که درمعرض دید دیگران قرار می دهیم به شدت حساس باشیم.

متاسفانه بسیاری از آمریکایی ها می دانند چه کسانی در فضای مجازی درحال رصد فعالیت آنان هستند . در زیر کسانی که بالقوه وبالفعل درحال جاسوسی و استفاده از اطلاعات مشترکان در فیسبوک و توییتر هستند ، اشاره شده است .

** کارفرمایان آمریکایی
اگر شما برای یک شرکت یا یک کمپانی درخواست کار فرستاده اید ، مطمئن باشید صفحه احتمالی شما در فیسبوک و توییتر توسط شرکت مورد تجسس و جستجو قرار می گیرد .

برطبق یک تحقیق ، 90 درصد شرکت ها و یا کسانی که در حوزه منابع انسانی فعالیت دارند ، فضای کار و نیروی کار را در فیسبوک و توییتر مورد تجسس و بررسی قرار می دهند .

این تنها برای استخدام در یک شرکت و یا یک اداره نیست که باعث می شود صفحه شما در اینترنت مورد جاسوسی قرار گیرد ، بلکه ثبت نام شما در دانشگاه نیز کافی است تا شما را به مورد مناسبی برای جاسوسی تبدیل کند .
دانشگاه ها و ادارات دولتی ، پارا ا زاین هم فراتر هم گذاشته اند ، آنها اجازه دارند تا با بدست آوردن شماره رمز و کاربری کاربران بدون اجازه ، اطلاعات آنها را دستکاری کنند .

دیلی میل دراین رابطه می نویسد : آژانس های اطلاعاتی و امنیتی دولتی، به رمزهای صفحه های فیسبوک دسترسی کامل دارند و اطلاعاتی را هم که آشکار نیست و در دید عموم قرار نمی گیرد و خصوصی تلقی می شوند  نیز رصد می کنند .

کافی است در فرم استخدام ، آدرس ای میل تان را بدهید ، آنها زیرو روی اطلاعات محرمانه و خصوصی تان را بیرون می کشند . بعضی جاها پا را از این فراتر هم گذاشته اند .

 چه حسی به شما دست میدهد اگر کسی از شما بخواهد ای میل یا رمز یکی از صفحات شبکه اجتماعی اتان را به آنها بدهید . این همان کاری است که بعضی از دانشگاه های آمریکا می کنند .
بعضی از دانشگاه ها از مربیان تیم های ورزشی اشان می خواهند با گرفتن رمز کاربری اعضای تیم ، همه چیز آنها را تحت کنترل گیرند .

** اف بی آی
اف بی آی نیز تصمیم گرفته است همه شبکه های اجتماعی را رصد کند . اف بی آی به دنبال گسترش نفوذ خود در رصد فیسبوک و توییتر و مای اسپیس است . هدف حکومت ، اشراف همه جانبه بر فضاهای مجازی و تهدیدات امنیتی احتمالی این فضاهاست .

** سی آی اِی
سیا از اف بی آی نیز در رصد کردن و جاسوسی کردن از شبکه های اجتماعی ، با سابقه تر است. اگر شما یک فعال اینترنتی هستید ، سی آی اِی شما را خوب می شناسد . یو اس ای تودی می نویسد : فرقی نمی کند در یک پارک علمی در ویرجینیا هستید یا یک ساختمان آجری کلنگی سی آی اِی ردتان را زده است .  نه فقط شما ، بلکه بیش از 5 میلیون نفر در هر روز ، توسط سی آی اِی ردیابی می شوند.

سی آی اِی مرکزی به نام "مرکز منبع آزاد" وجود دارد که در این مرکز عده ای به نام " کتابداران انتقام گیر" از همه شبکه های اجتماعی ، شبکه های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی ، روزنامه ، چت روم ها و... جاسوسی می کنند .

** اداره امنیت داخلی آمریکا
"واگنر" رئیس اداره امنیت داخلی آمریکا ، اعلام کرده است که این اداره با رصد توییتر و فیسبوک به دولت در وضع قوانین جدید کمک می کند .

این اداره با نام جعلی ، صفحه ای برای خود باز می کند و شروع می کند به جاسوسی از کاربران دیگر .

روزنامه دیلی میل می نویسد : این اداره با درست کردن صفحه ای جعلی در فیس بوک و توییتر برای اهداف خاص خود ، اطلاعات جمع آوری می کند . آنها با رصد کلمات "خاص و حساس " ، کاربران را تعقیب و ردیابی می کنند .


حالا معنی این کلمات ویژه وحساس چیست ؟
این کلمات می تواند مهاجرت "غیرقانونی ، ویروس ، مرگ ، ویرانی ، تروجان ، بازگرداندن اطلاعات پاک شده ، نژاد ، تمرین نظامی ، تظاهرات" و... باشد .

** نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا
نیروی هوایی آمریکا نیز در حال جستجو و جاسوسی در شبکه های اجتماعی است . "مدیسون ریپورت می نویسد" : دکتر مارک می بوری دانشمند ارشد نیروی هوایی آمریکا ، دیگر خود را به وظایف عادی این نیرو محدود نکرده است و وارد فضای دیجیتال شده است.

دکتر می بوری در حال توسعه برنامه ای به نام رادار اجتماعی است . این رادار واقعاً مثل یک رادار نظامی عمل می کند ، هر اطلاعاتی را که از هر منبعی وارد می شود ، جارو می کند فرقی نمی کند  از تلویزیون ، ارتباطات اینترنتی ، گزارش های رسمی و ... باشد. نیروی هوایی می خواهد با فهمیدن چیزهایی که در اذهان وقلبها می گذرد آینده را پیش بینی کند .

** فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا)
فدرال رزرو نیزبا رصد توییتر و فیس بوک ، مراقب آن چیزی است که کاربران در موردش می گویند.


یقیناً این چیزی بیش از سیاست است . فراتر از سیاست رایج یک بانک است.


چرا فدرال رزرو اینقدر به چیزهایی که در موردش گفته می شود حساس است ؟


نکته اینجاست که آنان با رصد افکار عمومی ، سیاست های خود را تنظیم می کنند.


در آخر باید گفت دلیل ترس بسیاری از مردم از شبکه های اجتماعی ، همین موارد بالاست . اما هر فن آوری نویی، خاصیت های خوب هم دارد . بسیاری از مردم آزادی خواه آمریکا و سایر نقاط جهان ، برای گفتن حقیقت از این شبکه ها استفاده می کنند ، مخصوصاً برای آمریکایی ها که در چنبره رسانه های قدرتمند اسیرند ، این شبکه ها بهترین راه برای افشای ماهیت این رسانه ها و دولت است




تاریخ: یک شنبه 28 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 1973
بازدید کل : 199637
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1