این زرافه سعی می کند تا حتی به داخل خانه بیاد و با اعضای خانواده در درون خانه آنها ملاقات کند. البته ناگفته مشخص است که وارد کردن یک حیوان به ارتفاع 3 متر در یک منزل مسکونی کار خیلی راحتی نیست.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، داشتن حیوانات خانگی در نقاط مختلف جهان به عنوان یک عمل عادی تلقی می شود و باعث تعجب کسی نمی شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که حیوانات خاصی را می توان به عنوان " حیوان خانگی " پذیرفت ، اما همان گونه که مشخص است همیشه قوانین به یک صورت باقی نمی مانند.

در کشور آفریقای جنوبی خانواده ای یک زرافه را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کند. این زوج ، زرافه مورد نظر را در یک گردش در طبیعت در حالی که در وضعیت نامناسبی رها شده بود پیدا کردند و از آن پس از او نگهداری می کنند. این زرافه در آن هنگام در حدود 1.5 متر قد داشت و اکنون در سن دو سالگی قد آن به 3 متر رسیده است.

این حیوان با این زوج اهل آفریقای جنوبی و 4 فرزند آنها بسیار صمیمی است و در خانه روستایی آن ها زندگی می کند. این خانواده نام " Fenne " را برای این حیوان انتخاب کرده اند و هر زمان که او را صدا می کنند به سمت آنها حرکت می کند.

این زرافه سعی می کند تا حتی به داخل خانه بیاد و با اعضای خانواده در درون خانه آنها ملاقات کند. البته ناگفته مشخص است که وارد کردن یک حیوان به ارتفاع 3 متر در یک منزل مسکونی کار خیلی راحتی نیست.

اعضای این خانواده معتقد هستند که برای برخورد با " Fenne " باید بسیار مراقب بود چون این جانور جوان خیلی کنجکاو است و با دیدن هر شخص جدیدی به سرعت به طرف آن حرکت می کند که ممکن است با توجه با جثه بزرگ این حیوان ، شخص مقابل آن دچار مشکل شود




تاریخ: جمعه 26 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم


 




تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کنند؛ اینترنت پاک هم همین است.


 

مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هر فناوری یکسری کاربردهای مثبت به همراه خود دارد که نكات مثبتش بیش از نقاط منفی آن است و به دلیل این‌که در مسیرهای متفاوتی قرار می‌گیرد، از آن بهره‌برداری‌های متعددی می‌شود. اینترنت پاک هم به گونه‌ای است که می‌خواهیم کسانی‌که طرفدار استفاده از اینترنت صحیح هستند را کنار هم جمع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه حامیان محیط زیست بحث هوای پاک را مطرح می‌کنند و این یک منطق است و طرفداران آن سعی می‌کنند محیط زیست را کمتر آلوده کند افزود: اینترنت پاک هم همین است؛ علی‌رغم این‌که خیلی‌ها گمان می‌کنند اینترنت پاک یعنی اینترنت فیلتر شده ولی واقعیت این است که امروزه در اینترنت مباحثی مطرح می‌شود که شامل تبعیضات نژادی، بزهکاری، بحث های فرقه ای و هم چنین مسائل اخلاقی است که یکی از اهداف اینترنت پاک اشتراک گذاری اطلاعات مفید پژوهشی و دانشگاهی و فرهنگی و قابل استفاده برای مرد م اقصی نقاط جهان است .

 

حکیم جوادی خاطرنشان ساخت:این نهضتی است که راه افتاده و امیدواریم حداکثر استفاده مطلوب از آن به عمل آید.




تاریخ: پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
 
قد سلطان کوسن، رکورددار بلندترین مرد دنیا، بالاخره با معالجات و درمان های پزشکی در 5/2 متر ثابت ماند.


 

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تلگراف؛ این مرد 29 ساله از اختلال نادر رشد بیش از اندازه قد رنج می برد که این اختلال باعث می شد، بدن او به طور بی وقفه ای هورمون رشد تولید کند.


کوسن در سال 2010 توسط پزشکان دانشگاه ویرجینیا تحت درمان قرار گرفت و معاینات اولیه نشان داد که وجود توموری در غده هیپوفیز وی عامل چنین مشکلی است.اما باوجود جراحی این غده نیز مشکل حل نشد و افزایش قد سالانه چند سانتی متر در این مرد همچنان ادامه داشت.


دستهای 27 سانتی و پاهای 35 سانتی متری این مرد نیز رکورددار هستند.


گفتني است، رشد کوسن تا سن 10 سالگی طبیعی بوده، اما با بروز این تومور و رشد آن، مشکل افزایش قد نیز آغاز می شود./ا

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
باید اذعان کرد که در طول تاریخ انسان های شرور بسیاری پا به عرصه حیات گذاشتند که هر کدام از آنها به اندازه خود موجب اذیت و آزار سایر انسان ها و به نوعی کلیه موجودات زنده شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این افراد شرور آشنا کنیم که احتمالا بعضی از آنها برای شما شناخته شده نیستند.

 

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، انسان های شرور زیادی در طول تاریخ در این دنیا وجود داشته اند. قاتلین سریالی و یا بعضی از رهبران سیاسی از جمله افرادی هستند که به نوبه خود موجب مرگ انسان های بسیار زیادی شده اند. اگر بخواهیم به تمامی این افراد و جنایات مرتکبه توسط آنها بپردازیم شاید مجبور شویم زمان زیادی را صرف کنیم که از توان و حوصله این مکان و زمان خارج است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از شرورترین انسان ها در طول تاریخ آشنا کنیم.

اسامه بن لادن
رهبر گروهک ترویستی " القاعده" یکی از افرادی است که امروز در بسیاری از نقاط به عنوان فردی شرور شناخته شده است. این فرد عربستانی در سالهای اولیه دهه 1980 میلادی با حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی و با سوء استفاده از احساسات مردم مسلمان منطقه به کشور افغانستان عزیمت کرده و با تشکیل گروه القاعده به نبرد با سربازان شوروی مشغول شد. پس از خروج نظامیان شوروی از کشور افغانستان ، وی حمله به منافع بعضی از کشورهای غربی را آغاز کرد .

بسیاری او و شبکه تروریستی القاعده را به عنوان مغز متفکر حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا می دانند. حادثه ای که به دلیل آن آمریکا به منطقه خاورمیانه لشگرکشی کرد. اما در سالهای اخیر مدارک زیادی در مورد ارتباطهای پیدا و پنهان او با سرویس های اطلاعاتی غرب منتشر شده است و سوالات بزرگی را در مورد چهره واقعی بن لادن و اهداف او از انجام این عملیاتها مطرح کرده است. وی نهایتا در سال 2011 میلادی به اثر حمله نیروهای ویژه آمریکا به مخفیگاهش در خاک پاکستان کشته شد.

 

ماری آن کاتون
این زن انگلیسی یک از معروفترین قاتلهای سریالی کشور انگلستان است که بنا بر تحقیقات مختلف تا 21 نفر را به قتل رسانده است. او که مدتی به عنوان پرستار هم کار کرده بود در سن 20 سالگی و در سال 1852 با همسر اولش ازدواج کرد. این زوج دارای 4 فرزند بودند که 3 نفر از آنها در دوران کودکی از دنیا رفتند.

همسر اول او در سال 1865 به دلیل بروز اختلال در روده از دنیا رفت. پس از مرگ همسر او وی چیزی در حدود 35 پوند از اداره بیمه دریافت کرد که در آن زمان مبلغ بسیار زیادی بود. وی پس از آن برای 3 مرتبه دیگر نیز ازدواج کرد و دو همسر بعدی وی و همچنین چندین فرزند او به دلیل ناراحتی در ناحیه شکم و یا تب روده از دنیا رفتند. پس از مرگ آخرین همسر وی ، او روابط نامشروع خود را در با چند مرد دیگر ادامه داد و به شکل اسرارآمیزی این چند نفر هم با اعلائمی مشابه از دنیا رفتند. نهایتا پلیس با مشکوک شدن به وی او را بازداشت کرد و وی در دادگاه به مسموم کردن قربانیان خود با سم آرسنیک اعتراف کرد. وی در 24 مارس 1873 اعدام شد.

هاینریش هیلمر
نام این مرد با اردوگاه های کار اجباری و نظریات برتری نژادی در زمان حکومت نازی ها گره خورده است. او رهبر تشکیلات حفاظتی هیتلر با عنوان " SS " بود که در سالهای حکمرانی نازی ها بر آلمان مایه ترس و وحشت بسیاری از مردم در مناطق تحت اشغال آلمانی ها بود. هیلمر یکی از اشخاصی بود که شدیدا به برتری نژاد آریایی و آلمانی معتقد بود و در راه رسیدن به مقاصد نژادی خود از دست زدن به هیچ جنایتی روگردان نبود. انجام آزمایشات پزشکی بر روی زندانیان جنگی و یا مردم شرق اروپا که از نظر نازی ها انسان های درجه دوم محصوب می شدند اکثر از تفکرات این شخص نشات گرفته بود. وی پس از پایان جنگ دوم جهانی به اسارت متفقین درآمده و در زندان به وسیله کپسول سیانور خودکشی کرد.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
گذرگاه استلویو در ایتالیا منظره ای ترسناک و در عین حال زیبا برای رانندگی است که باید راننده ای شجاع بود تا بتوان در این مسیر رانندگی کرد. این مسیر در طول سالیان دراز توسط اهالی این منطقه ساخته شده است. اگر می خواهید با این جاده و چندین جاده عجیب دیگر نیز آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.


 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شاید شما هم تا به حال در جاده های عجیب با شکل های عجیب و جالب و یا در مکان های عجیب برخورد کرده باشید.در این مطلب سعی داریم تا شما را بعضی از این جاده ها در دنیا آشنا کنیم.

پل چند طبقه هری پرگرسون ، لس آنجلس
این پل چند طبقه و چند منظوره در شهر لوس آنجلس در شهر کالیفرنیای آمریکا قرار گرفته است. این مجموعه دارای ورودی و خروجی برای تمام جاده های بین I-105 و I-110 را داراست و به وسیله وصل بودن جاده ها در طبقات مختلف ترافیک روانی را به ارمغان می آورد. این پل 4 طبقه در سال 1993 افتتاح شده است و دارای خروجی ها و ورودی هایی به اکثر بخش های شهر لوس آنجلس مثل خیابان هالیوود و بندر لوس آنجلس است.

جاده کوهستانی کول دو تورینی، فرانسه
این جاده کوهستانی در بخشی از رشته کوه های آلپ که از کشور فرانسه گذشته است ساخته شده است. این جاده در حقیقت مجموعه ای با پیچ های بسیار زیاد در نزدیک لبه کوه بوده و تعداد بسیار کمی خروج و یا منزل مسکونی در کنار آن وجود دارد. این جاده بر پایه دیواره های قدیمی که در طول کوه ساخته ساخته شده است و در هر دو فصل زمستان و تابستان دارای نمای بسیار زیبایی برای رانندگی است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 آیا تا به‌حال درباره عبارت فیشینگ (Phishing) شنیده‌اید؟ حتما بسیاری از شما با مفهوم این عبارت آشنایی دارید.

ولی واقعا فیشینگ چیست؟ این عبارت ممکن است برای برخی کاربران اینترنت، عبارت جديدي نباشد ولی نباید فراموش کنیم که میلیاردها کاربر اینترنت وجود دارد و از اين ميان، میلیون‌ها نفر در دام کلاهبرداری فیشینگ افتاده‌اند.

فیشینگ چیست؟

فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود (در این حالت حمله‌کننده وانمود می‌کند یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است).

امروزه اغلب كاربران با دنیای آنلاین عجین شده‌اند، در حالی که شايد از خطرات معمول این دنیا بی‌اطلاع باشند.

یک هکر یا یک حمله‌کننده می‌تواند هرکسی را براحتی در دام کلاهبرداری فیشینگ خود بيندازد البته تمام این مساله به کاربر بستگی دارد که برای شناسایی و ممانعت به عمل آوردن فیشینگ، هوشمندانه عمل خواهد کرد یا خیر. هرچند فیشینگ یک بدافزار نیست، ولی به این معنی نيست که خطر کمی برای کاربر دارد. هر کاربر اینترنت باید از خطرات اين گونه كلاهبرداري آگاه باشد.

انواع مختلف حمله فیشینگ

فیشینگ فریبنده: در این نوع از روش‌های فیشینگ، یک هکر از ایمیلي فریبنده برای کلاهبرداری از کاربر استفاده می‌کند. او حجم زیادی از این ایمیل‌های به ظاهر جذاب که کاربر را مجاب می‌کند روی لینکی که در ایمیل قرار داده شده است کلیک کند، ارسال می‌کند سپس هکر از کاربر می‌خواهد اطلاعات حساب خود را در جایی وارد کند و بعد از آن تنها کاری که هکر نیاز است انجام دهد، جمع‌آوری اطلاعاتی است که کاربر در اختيار او قرار داده است.

جعل وب‌سایت‌ها: امروزه این روش، معمول‌ترین راه برای کلاهبرداری از کاربران اینترنتی است. در این روش، هکر، مسیر کاربر را به یک URL (وب‌سایت) جعلی که بسیار شبیه وب‌سايت اصلی است، تغییر می‌دهد. هکر همچنین می‌تواند از آسیب‌پذیری وب‌سایت سوءاستفاده کند و کاربر را به دام بیندازد. آنها می‌توانند یک جاوااسکریپت را به‌منظور تغییر نوار آدرس به وب‌سایت تزریق کنند یا از نقاط ضعف XSS (اسکریپت‌نویسی بین سایتی) نهایت استفاده را ببرند.

فیشینگ تلفنی: در این نوع از فیشینگ، یک هکر خود را به‌عنوان شخصي مورد اعتماد و نماینده موسسه یا شرکتي معتبر  معرفی ‌کرده و اطلاعات مهم را از طریق تلفن از شنونده دریافت می‌کند. این روش نه به وب‌سایت نیاز دارد و نه به هیچ‌گونه ایمیل.

قاپیدن تب: این روش جدیدترین روش فیشینگ است. قاپیدن تب، روشی است که وقتي یک کاربر چند تب باز دارد، به‌طور خودکار (و البته کاملا آرام) آن کاربر را به سایت یک حمله‌کننده هدایت می‌کند.

چگونه می‌توانیم یک کلاهبرداری فیشینگ را شناسایی کنیم؟

اول، دريافت ايميل از بانک‌تان یا هر موسسه و سازمانی با این مضمون که «به‌علت فعالیت‌های غیرمجاز، حساب شما در حال بسته شدن است، جهت جلوگیری از تعلیق، حساب خود را بازبینی و تایید کنید».

اگر چنین ایمیلی دریافت کردید، نباید به آن اهمیت دهید. همچنین ممکن است ایمیلی دریافت کنید که در آن نوشته شده باشد «شما در قرعه‌کشی برنده هزار دلار شده‌اید و برای واریز این پول، اطلاعات حساب خود را وارد کنید» که نباید به‌هیچ وجه آن را باور کنید. در مقابل این‌گونه ایمیل‌ها، هوشمندانه عمل کنید.

نکته دوم این‌که ایمیل‌های فیشینگ یک شخص خاص را مورد خطاب قرار نمی‌دهد و در اغلب موارد برای حجم زیادی از کاربران ارسال می‌شود.

از آنجا كه کاربران هدف به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شوند، احتمالا در ابتدای ایمیل‌ها عباراتی نظیر «مشترک گرامی»، «کاربر گرامی سایت PayPal» و غیره را مشاهده کنید.

آنها معمولا اسم شما را خطاب قرار نمی‌دهند بنابراین اگر چیزی شبیه اینها دیدید به این فکر کنید که ممکن است در دام اين شيوه‌ از كلاهبرداري اينترنتي افتاده‌ايد.

و آخرین نکته درباره URL فیشینگ است. این امکان وجود دارد به وب‌سایتی هدایت شوید که کاملا شبیه سایت اصلی باشد، ولی باید بدانید ممکن است به سایت فیشینگ رفته باشید.

همواره به URL نگاه کنید تا متوجه شوید آیا در وب‌سایت اصلی هستید یا یک وب‌سایت فیشینگ (وب‌سایت تقلبی).

چگونه از فیشینگ اجتناب کنیم؟

هیچ‌گاه به ایمیل‌هاي مشکوک که از شما اطلاعات شخصی‌تان را می‌خواهد پاسخ ندهید. همواره قبل از پاسخ دادن يا كليك روي لينك معرفي شده، ابتدا به منبع آن توجه کنید.

از کلیک کردن روی ابرلینک‌ها پرهیز کنید؛ هنگامی که یک ایمیل را بررسی می‌کنید، روی ابرلینک‌هایی که در آن وجود دارد کلیک نکنید، بویژه اگر از یک منبع نامطمئن آن را دریافت کرده‌اید.

شما هرگز متوجه نخواهید شد به کجا فرستاده می‌شوید یا ممکن است با این کار یک کد مخرب را فعال کنید.

برخی ابرلینک‌ها ممکن است شما را به وب‌سایت‌های جعلی که اطلاعات ورود شما را درخواست می‌کنند، هدایت کنند.

همیشه سعی کنید اطلاعات‌تان را در مقابل آخرین تهدیدات امنیتی به‌روز نگه دارید.

بیاموزید چگونه آنها را شناسایی و از آنها دوری کنید. تنها کمی جستجو و تحقیق در اینترنت می‌تواند شما را در برابر خسارت‌های بزرگ حفظ کند




تاریخ: سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اوريگامي يا «هنر كاغذ و تا» يكي از كاردستي‌هاي محبوب ژاپني‌هاست كه امروزه در سراسر جهان طرفداران زيادي دارد.

اين هنر به ظاهر ساده توانسته است الهام بخش دانشمندان براي ساخت حشرات كوچك روباتيكي شود؛ حشراتي كه قرار است براي دستيابي به اهداف بزرگي در عرصه‌هاي علمي، پژوهشي، نظامي يا عمليات‌هاي امدادي و كمك رساني نقش مهمي​ ايفا كنند.

اين روبات‌هاي كوچك پرنده به تقليد از حركات پرواز و نحوه بال زدن برخي از حشرات طراحي شده‌اند و مي‌توانند در برخي عمليات‌هاي پر خطر به‌عنوان راهي براي حفاظت از نيروهاي انساني به كار گرفته شوند.

مهندسان و طراحان در دانشگاه هاروارد با استفاده از تكنيك كتاب‌هاي «پاپ آپ» (pop-up) و هنر اوريگامي در نوعي لايه بندي مبتكرانه توانسته‌اند ساخت ميكرو روبات‌ها و طيف گسترده‌اي از قطعات الكترومكانيكي را سرعت ببخشند و توليد انبوه حشرات روباتيك را امكان‌پذير كنند.

در نمونه‌هاي اوليه توليدي از اين حشرات روباتيك، 18 لايه از فيبر كربن، فيلم پلاستيك، تيتانيوم، برنج، سراميك و ورق چسب به صورت چند لايه روي هم قرار گرفته و با ليزر برش داده شدند.

اين ساختار سه‌بعدي داراي لولا و انعطاف‌پذير بوده و با بلندي 2.4 ميلي‌متر در قالبي مانند يك كتاب سه‌بعدي شكل گرفته است، در فرآيند جديد توليد ميكروروبات‌ها دانشمندان از فيبر كربن اصلاح شده كه سخت و مقاوم‌تر است، استفاده كرده‌اند تا به كيفيت كار بهبود ببخشد.

پراتيو استريتهارن با همكاري پيتر ويتني از مهندسان آزمايشگاه ميكروروباتيك هاروارد در طول چند سال تحقيق موفق به ابداع اين روش براي ساخت روبات‌هايي در اندازه يك زنبور عسل شدند كه قابليت پرواز نيز دارند.

اين دانشمندان همچنين معتقدند درك مكانيسم پرواز حشرات و بهره‌گيري از آن در ساخت حشرات روباتيك بسيار مفيد بوده است.

به اين ترتيب، توانايي تركيب هر نوع از لايه‌هاي مادي همراه با لوازم الكترونيكي يكپارچه در ساخت اين حشرات روباتيك وجود دارد، اين به آن معني است كه مي‌توان سيستم‌هاي كامل‌تري را در شكل سه‌بعدي در ساخت اين حشرات به‌كار گرفت.

همچنين بي‌شك پيامدهاي استراتژيك ساخت اين دستگاه روباتيكي كوچك بسيار بيشتر از اندازه آن است، توليد انبوه اين فناوري مي‌تواند در بخش قدرت سوتيچينگ، سيستم‌هاي نوري و ديگر سيستم‌هاي الكترومكانيكال و ماشين‌هاي مربوط استفاده شود و با ساخت آن در اندازه‌هاي ميكرو به پيشرفت علم در بخش‌هاي مختلف سرعت بخشيد.

امروزه ديگر مي‌توان براي ساخت روبات‌هاي كوچك از روبات‌هاي بزرگ‌تري با دقت و خطاي كمتري استفاده كرد چراكه در طراحي و به‌كارگيري از لايه‌هاي متناسب با هم و برابر، هنوز هم يك كار بسيار انساني، نياز به خلاقيت، تخصص و دقت بسيار دارد كه مي‌تواند با خطا همراه باشد. اما ساخت اين طرح مي‌تواند كاملا خودكار و با دقت بالا و خطاي كم توسط ابزار و دستگاه‌هاي اتوماتيك انجام شود.

از اين‌رو با استفاده از اين تكنيك مي‌توان ده‌ها ميكرو روبات را به صورت موازي روي يك ورق نازك طراحي و توليد كرد.

به گفته راب وود ، دانشيار گروه مهندسي برق دانشگاه هاروارد در تكنيك جديد مي‌توان از هر نوع موادي مانند پليمر، آهن، سراميك و كامپوزيت استفاده كرد.

توانايي تركيب كردن هر نوع و هر تعداد لايه مواد به صورت يكپارچه به معناي توليد يك سيستم كامل در اشكال سه‌بعدي دلخواه است.دفتر توسعه فناوري دانشگاه هاروارد هم‌اكنون در حال توسعه يك راهبرد تجاري از اين فناوري است.

به اين ترتيب، ظهور اين روبات‌هاي پرنده موجب كاهش حضور انسان‌ها در محيط‌هاي پرخطر شده و مأموريت‌هاي خطرناك بويژه امدادرساني در مناطق تخريب شده به عهده اين ميكروروبات‌ها خواهد بود.





تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آیا میدانستید که غیر از تهران در شهر رم پایتخت ایتالیا میدانی به نام میدان فردوسی وجود دارد که در آن مجسمه ای نیز از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نصب گردیده؟

سالها پیش در شهر رم پایتخت ایتالیا، میدانی به نام
شاعر پرآوازه ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی نام گذاری شده است.

میدان فردوسی در یکی از مناطق سرسبز شهر رم واقع شده است که هم گردشگاه اهالی این شهر و هم محل تردد گردشگران خارجی است.

در این میدان مانند
میدان فردوسی ایران تندیسی از ابوالقاسم فردوسی نصب شده است که قدمتی بیش از 50 سال دارد.

این مجسمه که 185 سانتیمتر ارتفاع دارد و از مرمر سفید ساخته شده است، کار استاد صدیقی است که در20 ماه مه 1958 به رم برده شد و طی مراسمی در یکی از میدانهای رم نصب شد.



علی اصغر حکمت شیرازی، ادیب و مترجم، در خاطرات اوایل دهه 30 خود که در رم به تحریر درآورده است، می نویسد:

«پس از ساعتی به خانه مراجعت کردیم. در سر راه در یکی از میدانهای کوچک ویلابورگز، محلّ زیبایی که به نام "فردوسی" موسوم است به "پیاتزا فردوسی".

این مجسمه در پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) پارک طبیعی بزرگی در شهر رم است که شامل ساختمانها، موزه ها و از جمله موزه گالریا بورگزه - galleria borghese می باشد. این پارک با مساحتی حدود 80 هکتار، بعد از پارک ویلا دوریا پامفیلی (Villa doria pamphili) بزرگترین پارک شهر رم است. در ابتدای قرن نوزدهم این پارک بازسازی شد و سال 1903 هم به پارک عمومی تبدیل شد.

منبع: عصرایران




تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

تا دو سال پیش، معرفی نرم‌افزارهایي كه از راه دور رايانه‌ها را كنترل مي‌كرد جذابیت زيادي داشت، به گونه‌اي كه بسیاری از کاربران مبتدی وقتي می‌دیدند برخی قادرند از منزل به رایانه محل کارشان دسترسی پیدا کنند از این کار شگفت‌زده می‌شدند و انجام آن را فقط با تخصص افراد حرفه‌ای امکان‌پذیر می‌دانستند.

ابزارهای مختلفی همچون سرویس‌های آنلاین Teamviewerو Logmein امکانات بسیاری را برای كاربران به منظور کنترل رایانه‌شان از راه دور در اختیار آنها قرار می‌دهد که با توجه به سادگی اجرای نسخه بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Teamviewer، در بسیاری از شرکت ‌های بزرگ و کوچک، آیکونی از این نرم‌افزار روی دسکتاپ رایانه مشاهده می‌شود که با استفاده ازآن از خدمات پشتیبانی از راه دور مراکز ارائه خدمات رایانه‌ای و متخصصان این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

اگر جزو کسانی هستید که هنوز به جمع کاربران این نرم‌افزارها اضافه نشده‌اید، پیشنهاد این هفته ما را از دست ندهید.

این هفته قصد داریم نرم‌افزاری را معرفی کنیم که نه تنها برای کاربران جدید بسیار مفید است و روش کار آسانی دارد بلکه کاربران حرفه‌ای نیز می‌توانند آن را به‌عنوان جایگزینی مناسب برای نرم‌افزارهایی همچون Teamviewerو Logmein مورد استفاده قرار دهند.

آسان، سریع و کامل

نرم‌افزار قدرتمند LiteManager یکی از بهترین نرم‌افزارهای کنترل از راه دور است که به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت ارتباطی بسیار عالی و امنیت فوق‌العاده بالا به کنترل رایانه‌تان حتي از فاصله‌های طولانی بپردازید.

کنترل رایانه از راه دور، مشاهده زنده صفحه‌نمایش، مشاهده کل صفحه رایانه در اندازه‌های متفاوت قابل انتخاب توسط شما، قفل ‌کردن صفحه‌نمایش، ماوس و صفحه‌کلید کاربر، استفاده بسیار کم از حافظه رم، صرفه‌جویی در منابع پردازشگر مرکزی و قابلیت اعمال تنظیمات برای عملکرد بهتر در ارتباطات دارای پهنای باند ضعیف همچون ارتباطات GPRS و EDGE برخی از امکانات این نرم‌افزار قدرتمند به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار LiteManager همانند دیگر نرم‌افزارهای کنترل از راه دور امکان کنترل کامل یک رایانه توسط رایانه دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد و این کنترل مانند این است که شما از راه دور مقابل رایانه نشسته‌اید و مشغول استفاده از آن هستید.

این نرم‌افزار برخلاف دیگر برنامه‌هايي از اين دست، که با کاهش سرعت ماوس و حرکات صفحه‌نمایش رو به رو هستند، اصلا چنین مشکلی ندارد و  تغییرات رخ داده شده در صفحه‌نمایش رایانه از راه دور و فرامین ارسالی از جانب شما را بدون وقفه روی رایانه مربوط ارسال کرده و برای شما به‌نمایش در می‌آورد.

محیط کاربری

همان‌طور که گفتیم یکی از مزایای این نرم‌افزار مجهز بودن به محیط کاربری ساده با روش کار آسان است. به‌طور کلی محیط نرم‌افزار از یک بخش برای مشاهده فهرست رایانه‌های قابل دسترسی تشکیل شده است و در بخش دیگر ـ که به‌صورت یک ستون در سمت راست نرم‌افزار مشاهده می‌شود ـ مجموعه گزینه‌ها و ابزارهای قابل دسترس برای استفاده و کنترل رایانه‌ها از راه دور قرار داده شده است.

پشتیبانی از امکاناتی همچون چگونگی نمایش آیکون‌های رایانه‌های قابل دسترس، گروه‌بندی رایانه‌ها، نمایش وضعیت (آنلاین/آفلاین بودن) رایانه‌ها، کنترل کامل رایانه‌ها، مانیتورینگ صفحه‌نمایش رایانه‌ها، انتقال فایل‌های مورد نظر از هارددیسک رایانه سرور به رایانه کاربران و برعکس، ارسال فرامین مختلف اعم از خاموش کردن، راه‌اندازی مجدد، قفل، خاموش و روشن کردن ‌نمایشگر، مدیریت برنامه‌های درحال اجرا، فراخوانی و اجرای فایل‌ها و نرم‌افزارهای موردنظر در رایانه‌ها، اجرای فرامین داس، مشاهده جزئیات نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای نصب شده روی رایانه‌ها از راه دور، برقراری ارتباط زنده متنی، صوتی و تصویری با کاربران از راه دور، ضبط همه اتفاقات در هر رایانه به‌طور مجزا، ارسال پیام هشدار و اطلاع‌رسانی به هریک از کاربران، پشتیبانی از اطلاعات ذخیره شده در حافظه موقت روی رایانه کلاینت و رایانه راه دور، پشتیبانی از حالت Aero در ویندوز 7 و ویرایش رجیستری رایانه‌ها از راه دور از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار به‌شمار می‌روند.

اهميت آي ‌پي اختصاصي

یکی از مشکلات بسیاری از نرم‌افزارها برای دسترسی به رایانه‌ها از راه دور (در شبکه اینترنت) نیازمند بودن رایانه مورد نظر به آدرس «آی ‌پی» اختصاصی است.

این مشکل که در نرم‌افزارهایی همچون Teamviewer وجود ندارد و یکی از دلایل مهم گسترش روزافزون کاربران این نرم‌افزار نیز به شمار می‌رود، در برنامه قدرتمند Litemanager نیز رفع شده است.

به کمک امکانات موجود در این برنامه می‌توانید علاوه بر دسترسی به رایانه‌های مجهز به «آی ‌پی» اختصاصی (شبکه اینترنت یا شبکه‌های محلی) به دیگر رایانه‌ها نیز براحتی متصل شوید.

دسترسی به رایانه‌ها از پشت دیواره‌ آتش (فایروال)، دسترسی به رایانه‌های فاقد «آی‌ پی» اختصاصی و دسترسی به رایانه‌ها توسط چند پل ارتباطی از جمله امکاناتی است که استفاده از این نرم‌افزار را برای تمام کاربران با انواع اتصالات در شبکه امکان‌پذیر ساخته است.

نرم‌افزار فوق با قابلیت نصب در سیستم‌ های عامل‌ ویندوز به دو صورت رایگان (دارای محدودیت در امکانات و تعداد30 رایانه جهت کنترل از راه دور) و آزمایشی (بدون محدودیت در امکانات و دارای محدودیت در مدت زمان استفاده به مدت 30 روز) از لینک‌های زیر قابل دانلود است:

Free: http://litemanager.com/soft/litemanagerfree_4.2.1_en.zip
Trial: http://litemanager.com/soft/litemanager_4.2.1_en.zip




تاریخ: دو شنبه 22 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 1958
بازدید کل : 199622
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1