جیمز کامرون" کارگردان استراليايي قصد دارد با زیردریایی تک نفره علمی- تخیلی خود به ژرفترین نقطه كره زمین سفر كند.

كارگردان استراليايي فيلم آواتار قصد دارد به عنوان اولين انسان در 50 سال گذشته، از عميق‌ترين نقطه زمين در انتهاي گودال ماريانا  در اقيانوس آرام بازديد كند.

جيمز كامرون از آغاز تلاش خود در هفته‌هاي آينده خبر داده كه در آن حداقل چهار تيم به رقابت براي رسيدن به كف اقيانوس مي‌پردازند كه از يك محيط يخزده بيگانه با فشار 1000 اتمسفر برخوردار است.

افراد بسياري اين ماجراجويي را شبيه به  نخستين گامهاي انسان در فضا دانسته‌اند چرا كه اين گودال‌هاي عميق نيز هنوز دست نخورده باقي مانده‌اند.

تنها افرادي كه موفق به مشاهده اعماق گودال مارايانا شده‌اند، ژاك ريچارد و دون والش بودند كه با استفاده از زيردريايي بالن مانند بزرگ «تريسته» (Trieste) در سال 1960 در اين گودال شيرجه زدند.

كامرون يك شيرجه آزمايشي هشت كيلومتري را با استفاده از زيردريايي «ديپ‌سي‌چلنجر» خود در پاپوآ گينه نو انجام داده است.

براساس گزارش نشنال جغرافی، آزمایش روز پنجشنبه در عمق هشت هزار متری انجام شد و به این ترتیب، کامرون توانست رکورد سفر تنهایی به عمیق ترین نقطه ای که تاکنون انسان به آن رسیده است را به دست آورد.

وي براي انجام اين آزمايش مجبور بود كه خود به آماده سازي زير دريايي‌اش بپردازد كه قابليت مقاومت در برابر 1000 اتمسفر فشار را دارد.

این زیردریایی تک سرنشین کامرون را به عمق 11 هزار متری در انتهای گودال چلنجر واقع در "ژرف گودال ماریان" خواهد برد.

این ماموریت، بخشی از پروژه Cameron DEEPSEA CHALLENGE است که با همکاری بنیاد نشنال جغرافی انجام می شود




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پاسخ به استفتائی مراسم شب چهارشنبه آخر سال را خرافه عنوان کرد و خواستار حذف این رسم غلط شد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه "زمزم احکام" رادیو معارف، در پاسخ به آداب و رسوم نوروز و مراسمی که در شب چهارشنبه آخر سال برخی افراد انجام می دهند، گفت: بخشی از رسوم که در نوروز برگزار می شود بسیار خوب است و بخشی خرافی است انسان عاقل کارهای خوب را انجام می دهد و از خرافات پرهیز می کند.

وی افزود: نظافت، خانه تکانی، دید و بازدید و کمک به نیازمندان و خیلی از کارهای دیگر خوب است، اما آتش روشن کردن در چهارشنبه سوری یک بدعت خرافی است مخصوصا با گفتن این جمله که "سرخی تو از من زردی من از تو" این ها خرافات است.

استاد برجسته حوزه تصریح کرد: انسان عاقل نباید به سراغ این کارها برود مخصوصا این کار خطراتی در پی دارد. چقدر جوانان و نوجوانان چشم، صورت و عضوی از اعضای بدن خود را با این کارها از دست دادند؛ عزیزان رعایت کنند این رسم غلط را حذف کنند و آن رسوم مثبت را انجام دهند




تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

عضو انجمن دفاع از حقوق كودكان با اعلام هشدار نسبت به افزايش آمار ازدواج دختران زير 10 سال در كشور گفت: در سال 88، 449 دختر زير 10 سال در كل كشور ازدواج كرده‌اند كه اين رقم در سال گذشته به 716 مورد افزايش يافته است.

فرشيد يزداني در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام آمار ازدواج دختران زير 15 سال در طول سال‌هاي 85 تا 88 تشريح كرد: در سال 85، 33هزار و 383 دختر زير 15 سال ازدواج كرده‌اند كه اين رقم در سال 86 به 35هزار و 931 مورد، در سال 87 به 37 هزار و 996 مورد و در سال گذشته به 43 هزار و 459 مورد رسيده است.

به گفته وي، آمار ازدواج دختران زير 15 سال در خلال اين سال‌ها نسبت به آمار كل ازدواج‌ها افزايش 45 درصدي داشته است.

عضو انجمن حمايت از حقوق كودكان عنوان كرد: اين ارقام و آمارها براساس آمار سايت سازمان ثبت احوال است و هشدار جدي براي فعالان و سياستگذاران اجتماعي است




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري آخرسال توصيه‌هاي ايمني ارائه كرد.

چهارشنبه سوري

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران به منظور تامين ايمني هر چه بيشتر شهروندان در چهارشنبه سوري، توصيه كرد: والدين و مسئولان واحدهاي آموزشي با هشدار به نوجوانان و جوانان آنان را از خطرات و عوارض وحشتناك بازي با آتش و ترقه و موادمحترقه آگاه کنند.

كبريت و مواد آتش‌زا مانند نفت و امثال آنها را از دسترس كودكان دور كرده و اجازه ندهيد كه آنان با آتش زدن بوته، هيزم و امثال آن چه در محيط خانه يا پاركينگ يا در كوچه و معابر عمومي براي جان خود و ديگران و محيط زيست مخاطره ايجاد كنند.

بايد توجه داشته باشيد كه كودكان در صورت عدم‌دسترسي به كبريت و مواد آتش‌زا در منزل براي تهيه موادمحترقه به فروشگاه‌هاي رنگ و موادشيميايي و داروخانه‌ها مراجعه مي‌كنند بنابراين به فروشندگان اين قبيل مواد توصيه مي‌شود كه اكيدا از فروش موادآتش‌زا به كودكان و نوجوانان خودداري كنند.

خانواده‌ها در اين روزها براي حفظ سلامتي فرزندان خود بايد مراقبت و نظارت بيشتري بر آنان اعمال كنند چراكه معمولا كودكان خود زشتي آتش‌بازي را به دليل خطرات آن درك مي‌كنند و به همين دليل اغلب كبريت، ترقه و موادآتش‌زا را پس از تهيه در نقاط غيرقابل ديد مثل انباري‌ها، زيرزمين، بالكن، پشت‌بام يا در داخل كمد و كيف و وسايل شخصي خود مخفي مي‌كنند كه همين امر از عوامل بروز حريق و حادثه است بنابراين توصيه مي‌شود حتي‌الامكان در اين محل‌ها را قفل كرده و اين مكان‌ها و وسايل شخصي فرزندان خود را مورد بازرسي قرار دهيد.

براساس اين گزارش سازمان آتش‌نشاني در نهايت به شهروندان توصيه كرد كه در صورت بروز هرگونه حريق و حادثه خونسردي خود را حفظ كرده و در صورت گسترده بودن حريق سريعا افراد مسن و كودكان و ديگر افراد را از محل حريق به جاي امن انتقال داده و با تلفن 125 آتش‌نشاني تماس بگيرند.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

در حالي که طي يکي دو ماه گذشته قيمت خودرو در کشور روي موج گراني افتاده بود، آخرين خبرها حاکي از شکسته شدن اين موج دارد. 34.7.86.jpg

به گزارش خبرنگار ايسنا، پس از وقايع اقتصادي چند ماه اخير که يکي از مهمترين آنها نوسان نرخ ارز بود، با وجود عدم تغيير قيمت رسمي خودرو عده‌اي با دامن زدن به شايعات مختلف سعي در بحراني نشان دادن وضعيت صنعت خودرو و در نتيجه احتمال گران شدن محصولات کردند. نتيجه چنين اتفاقي نيز به افزايش قيمت خودروها در بازار ختم شد؛ تا جايي که فاصله قيمت کارخانه و بازار برخي خودروها به چند ميليون تومان هم رسيد و اوضاع را کاملا بر وفق مراد دلالان و شايعه پراکنان کرد.

در چنين شرايطي قيمت خودروهاي وارداتي نيز بيش از محصولات داخلي افزايش يافته و واردکنندگان با اميد به افزايش قيمتها به دپو کردن خودروها اقدام کردند.

حتي اوضاع به گونه‌اي پيش رفت که تعداد زيادي از نمايندگي‌هاي خودروسازان داخلي هم رويه واردکنندگان را در پيش گرفتند و با اميد به کسب سود بيشتر از فروش خودروها به مشتريان سر باز زدند.

البته در اين ميان، کارشناسان نيز عملکرد خودروسازان را در ايجاد چنين وضعيتي بي تاثير ندانسته و معتقد بودند که برخي از خودروساران هم با کاهش توليد و در نتيجه کاهش عرضه محصول به اين اوضاع دامن زدند.

از آن سو وزارت صنعت، معدن و تجارت براي مقابله با ادامه اين وضعيت شيوه قيمت گذاري جديد خودرو را مطرح کرد و از بخش هاي مرتبط خواست که هرچه سريعتر فرمول جديدي براي قيمت گذاري خودرو به دست آورند که آخرين اخبار حکايت از آن داشت که اين شيوه براي قيمت‌گذاري تدوين شده است.

شيوه‌نامه‌ تدوين‌ شده تركيبي از دو روش تعيين قيمت براساس قيمت تمام‌ شده توليد خودرو و همچنين تعيين قيمت براساس حاشيه بازار است. البته شيوه جديد قيمت‌گذاري خودرو نيز در حال حاضر منتظر تشكيل جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو براي طرح و تصويب نهايي است.

اما تازه‌ترين گزارش‌ها حاکي از آن است که روند کاهش قيمت‌ها در بازار آغاز شده و حباب‌هاي به وجود آمده در اين بخش در حال ترکيدن است؛ به طوري که قيمت محصولات خانواده پژو 206 تا يک ميليون تومان کاهش قيمت را آغاز کرده‌اند و همين طور خودروهاي پژو 405 بين 400 تا 500 هزار تومان ارزانتر شده‌اند. به همين ترتيب قيمت ساير محصولات ايران خودرو نيز روند کاهشي خود را در پيش گرفته اند. کارشناسان بازار معتقدند که افزايش عرضه در هفته هاي پاياني سال موجب کاهش قيمت‌ها شده است. از ساير خودروسازان نيز خبر مي رسد که روند کاهش قيمتها به زودي آغاز مي شود.

با ادامه اين روند و همين طور اجراي قيمت گذاري خودروها به صورت واقعي و نه دستوري به نظر مي‌رسد که عمر سفته بازي و سوء‌استفاده دلالان از نوسانات بازار خودرو در حال سرآمدن است.

 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
اگر پاي حرف بزرگ‌ترها خصوصا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نشسته باشيد حتما از آنها عبارت‌هايي مثل «گر صبر كني ز غوره حلوا سازم» و «عجله كار شيطونه» را زياد شنيده‌ايد. صبر يكي از آن مقوله‌هاي مهم در زندگي است كه براي پيشرفت در كارها لازم است.

صبر به معناي تحمل و بردباري تحت شرايط سخت و دشوار است كه مي‌تواند به مفهوم تحمل در رويارويي با فشارها‌ خصوصا مشكلات طولاني‌مدت باشد. صبر سطح تحمل يك فرد قبل از عكس‌العمل منفي نسبت به يك قضيه را نشان مي‌دهد.

در اسلام هم از صبر به عنوان يكي از بهترين و باارزش‌ترين خصايص اخلاقي ياد شده و يك مسلمان معتقداست كه با صبر به خدا نزديك‌تر شده و به آرامش واقعي دست مي‌يابد.

صبور بودن هرگز كار ساده‌اي نبوده، اما شايد در اين برهه از زمان از هر زمان ديگري در تاريخ سخت‌تر باشد. در دنياي امروز كه پيام‌هاي مختلف در دنيا به سرعت منتشر مي‌شوند و با چند كليك ساده موس مي‌توان به آنها دست يافت، انتظار اين كه هميشه راضي باشيم، كار سختي است.

اما به هر حال صبر يك وسيله باارزش در زندگي است. شما هميشه از همه چيز راضي نخواهيد بود و براي دستيابي به برخي چيزها در زندگي بايد تلاش زيادي انجام داده و صبر كنيد، اما خوشبختانه صبر، جنبه‌اي است كه مي‌تواند در شخص‌ رشد كند.

شايد براي شما جوان‌ها، صبور بودن كار مشكلي به نظر برسد. جواني سن فعاليت است و جوان آرزو دارد كه در دم به هر‌آنچه مي‌خواهد دست يابد. ولي واقعيت اين است كه در بسياري از موارد، بدون صبر و حوصله نمي‌توان به نتيجه دلخواه رسيد.

براي افزايش صبر در خودتان در سنين جواني، اول از همه بايد آنچه را كه باعث از بين رفتن صبر شما مي‌شود، شناسايي كنيد. بي‌حوصلگي و لبريز شدن كاسه صبر، گاهي چنان آرام آرام پيش مي‌آيد كه وقتي احساس عصبانيت، نگراني يا غم مي‌كنيم متوجه نمي‌شويم كه دليل اصلي احساسات منفي ما همين احساس بي‌طاقتي است.

براي كاهش اين حس‌ بايد از آن آگاه بود. كدام اتفاقات، افراد يا شرايط و موقعيت‌ها باعث مي‌شود كه شما صبرتان را از دست بدهيد؟

سعي كنيد بفهميد كه چرا اينقدر عجله داريد. اغلب وقتي چندين كار براي انجام داريم يا وقتي زمان اندكي براي انجام كارهايمان وجود دارد، خيلي زود صبر خود را از دست مي‌دهيم. قبل از اين كه كاري را شروع كنيد بايد فهرست‌ آنچه بايد انجام دهيد را در نظر داشته باشيد تا در شرايط خسته‌كننده بتوانيد صبوري خود را حفظ كنيد. سعي كنيد در آن واحد، تنها يك كار انجام دهيد. يكسري از كارهاي خود را در صورت امكان‌ به ديگران محول كنيد. اين كار، خود مي‌تواند آزمايش صبر شما باشد، اما شما بايد ياد بگيريد كه كارها را با ديگران شريك شويد.

حالا وقت آن رسيده كه بر بي‌طاقتي خود غلبه كنيد. در طولاني مدت، بهبود صبر نيازمند تغيير در هدف زندگي است، اما شما مي‌توانيد به فوريت صبر خود را با يادگيري نحوه به آرامش رسيدن‌ بهبود دهيد. چند نفس عميق بكشيد و سعي كنيد مغز و ذهن خود را پاك كنيد. روي تنفس خود تمركز كنيد و در اين حالت قادر خواهيد بود كه تحمل خود را افزايش دهيد.

اما اگر واقعا هيچ كاري راجع به موضوعي كه شما را بي‌طاقت كــــــرده نمي‌توانيد انجام دهيد، آن را رها كنيد. درست است كه گفتن اين مطلب، راحت‌تر از انجام آن است، اما كاري شدني است و تنها راه مفيد است. در ابتدا شايد رها كردن موضوعي كه برايتان مهم هم هست، كار مشكلي باشد مثلا انتظار گرفتن جواب يك مصاحبه شغلي و آگاهي از قبولي در آن، اما شما بايد قادر باشيد كه خود را با چيزهاي ديگري مثل انتظار در صف نانوايي‌ كه نتايج مهمي هم در بر ندارد، سرگرم كنيد.

اگر شما تلاش لازم براي صبور بودن در مــــــوقعيت‌هاي كوچك و بي‌اهميت را تمرين كنيد، كم‌كم توانايي صبور بودن شما در موقعيت‌هاي مهم‌تر افزايش مي‌يابد.

سعي كنيد همواره به خود خاطرنشان كنيد كه در نهايت، به هر آنچه آرزو داريد، خواهيد رسيد و به قول معروف، پايان شب سيه، سپيد است. پس صبور باشيد و با تلاش و اميد‌ در مسير موفقيت‌ گام برداريد.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

مدیر روابط عمومی شركت فرودگاههای كشور خبر منتشره در پایگاههای اطلاع رسانی مبنی بر فرود یك فروند هواپیمای مسافربری آمریكایی در فرودگاه امام خمینی (ره ) را تكذیب كرد.

برخی از سایت های خبری ساعاتی پیش از فرود یك فروند هواپیمای مسافربری آمریكایی به دلیل اتمام سوخت در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داده بودند.

یدالله آقایی صائم روز جمعه در پاسخ به رد یا تایید اخبار منتشره دراین خصوص به ايرنا گفت : موضوع فرود اضطراری هواپیمای مسافربری آمریكایی در فرودگاه امام خمینی (ره ) و اخبار منتشره در این مورد صحت ندارد. 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

یك مطالعه كه به تازگی انجام شده نشان می دهد كه مصرف غذاهای لبنی برای سلامت مغز مفید است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان امریكایی و استرالیایی با مطالعه هزار بزرگسال دریافتند افرادی كه مرتب محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست مصرف می كنند درآزمون های توانایی ذهنی از افرادی كه هرگز و یا بندرت محصولات لبنی مصرف می كنند امتیازات بیشتری كسب می كنند.

در این مطالعه كه در مجله Neurology منتشر شده است محققان به جای تكیه كردن به گزارش افراد مورد مطالعه، سطوح مختلف چربی خون آنها را اندازه گرفتند.

مطالعات انجام شده بر روی بافت مغز به خوبی نشان می دهند كه عملكرد مغز به شدت به یك میزان خوب چربی وابسته است.

مغز ما از 60 درصد چربی تشكیل شده است. سلول های مغز با لایه های میلین كه از 75 درصد چربی تشكیل شده جدا می شود و لازم است كه چربی میلین به طور مداوم جایگزین شود.

محققان با انجام مطالعه ای دیگری بر روی 104 فرد سالمند دریافتند، انسان های مسنی كه سطح چربی مفید بیشتری در خونشان دارند كمتر به بیماری آلزایمرمبتلا می شوند




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

رییس اداره نظارت بر بهداشت مواد غذایی و اماكن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: برای اطمینان از سلامت آجیل، باید مدتی آن را دست نگه داشت و در صورتی كه دست رنگی شد نباید آن را خرید زیرا نشان دهنده استفاده از رنگ های غیر مجاز در فرآوری آن است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ،‌ سیدرضا غلامی خاطرنشان كرد: آجیل‌هایی كه كرم زده، نم یا رطوبت داشته باشد، برای خرید مناسب نیست و بطور معمول تخمه هایی كه به دست رنگ پس بدهد یا پسته هایی كه بیش از حد قرمز باشد، از مصادیق آجیل های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی است.

وی اظهار داشت:‌ با وجود این كه آجیل های بسته بندی شده دارای تمامی علائم تضمین كننده سلامت كالا، مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا است، هنوز در فرهنگ شهروندان خرید این نوع آجیل جا نیفتاده است.

غلامی با بیان این كه هموطنان باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌ها یا از اتومبیل‌هایی كه داخل آن به عرضه انواع آجیل می‌پردازند،خودداری كنند، تاكید كرد: باید آجیل‌ها را از محل‌های مشخص، مراكز آجیل‌فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‌فروشی یا قنادی‌های دارای مجوز تهیه كنند.


 




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم

همه ما در بدنمان 2 عضو كوچك لوبيا شكل در دو طرف ستون مهره‌ها و در قسمت زيرين قفسه سينه به نام كليه داريم. كليه‌ها هر چند كوچك هستند، اما وظايفي پيچيده و حياتي را به عهده دارند و آنقدر مهم هستند كه روز 10 مارس(20 اسفند ماه) روز جهاني كليه باشد.

دفع مواد زايد و مايعات اضافي، تصفيه خون، نظارت بر توليد گلبول‌هاي قرمز، توليد هورمون‌هاي موثر در تنظيم فشار خون و تنظيم ميزان مواد مغذي ويژه در بدن مانند كلسيم و پتاسيم از وظايف كليه‌ها محسوب مي‌شود.

اما در كشور ما وقتي صحبت از كليه مي‌شود، بيشتر از تعريف و تمجيد‌هاي عملكرد اين عضو كوچك، بحث خريد و فروش كليه، گران بودن قيمت داروها و سختي‌هاي بيماران دياليزي به ذهن مي‌رسد.

آمار بيماران دياليزي كشور بيش از 20 هزار نفر است و سالانه حدود 15 درصد به تعداد بيماران دياليزي كشور اضافه مي‌شود. دياليز يك روش درماني جايگزين است كه نمي‌تواند كليه‌ها را درمان كند يا به‌طور كامل جايگزين كار آنها شود، اما تا حدي عمليات تصفيه و دفع مواد زايد خون بيماران را انجام مي‌دهد.

مشكلات كليوي در بيماران ممكن است به دياليز و حتي در نهايت به از دست دادن كليه منجر شود كه درمان آن تنها با پيوند كليه امكان‌پذير خواهد شد، شايد به همين خاطر است كه امسال شعار روز جهاني كليه در ايران، همچنان شعار اهداي كليه، اهداي زندگي انتخاب شده است.

دبير انجمن نفرولوژي ايران دراين‌باره مي‌گويد: امسال نيز با اين شعار سعي بر آن داريم تا توجه سياستگذاران و مردم را به سمت ترويج پيوند از افراد زنده جلب كنيم.

محسن نفر ادامه مي‌دهد: هزينه پيوند كليه كمتر از درمان‌هاي ديگر است و افراد نه تنها زندگي خوبي خواهند داشت بلكه در جامعه نيز مفيد‌تر خواهند بود.او با اشاره به اين‌كه سياستگذاران حوزه سلامت نبايد به پيوند كليه به عنوان يك درمان لوكس نگاه كنند، مي‌گويد: سالانه 4500 تا ۵ هزار نفر بيمار نارسايي كليه و دياليزي داريم كه فقط براي 2000 نفر آنان پيوند كليه امكان‌پذير است.

پيوند كليه هميشه مبارك نيست!

يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي پيوند كليه در ايران، بحث خريد و فروش كليه است. هر چند دولت با عنوان هديه ايثار مبلغ يك ميليون تومان را براي اهداكنندگان داوطلبانه كليه در نظر گرفته است اما بجز نزديكان و اطرافيان گيرنده كليه، اغلب فروش كليه با مبالغي زياد و براي رفع مشكلات اقتصادي افراد انجام مي‌شود.

چنانچه از خانواده فرد، اهداكننده‌اي وجود نداشته باشد، ممكن است بيماران كليوي بنا بر نوع گروه خوني حتي تا 2 سال در نوبت دريافت كليه قرار گيرند



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 230
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 1617
بازدید کل : 199281
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1