«آنه فرانک» نامی است که صهیونیسم به بهانه آن، تاریخی دلخواه ساخته است و هنرمندانه آن را در ذهن چندین نسل جای می‌دهد تا پس از سالها، تاریخی غیرقابل انکار سپس آماده‌بهره‌برداری‌ داشته باشد.

 

صهیونیست‌ها طبق برنامه از پیش‌تعیین شده خود، تا حد توان تاریخ ملل را تحریف و تاریخ ساخته دست خود را جایگزین می‌کنند تا طبق آن در آینده، برداشت‌های مطلوب خود را در هر زمان انجام دهند. یکی از مصادیق این تحریف، نشاندن ظالم جای مظلوم در اذهان ملل جهان است. کاری که با هنرمندی انجام می‌شود تا قربانی ظالم و ظالم قربانی جلوه کند. روزنامه رسمی موزه «آنه فرانک» آمستردام هلند اعلام کرد که تعداد بازدید کنندگان از این موزه به بیش از یک میلیون نفر در سال گذشته (2011) رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال (2012) این رقم بیش از این شود.

اما آنه‌فرانک کیست؟
انالیس ماری آنه‌فرانک [اگر وجود خارجی داشته باشد] نام دختری است که گفته می‌شود یهودی است. تاریخ تولد او را 1929 اعلام کرده‌اند و مدعی هستند که متولد شهر فرانکفورت بود که پس از مرگش به واسطهٔ چاپ مطالبی که دفترچهٔ خاطرات روزانه‌اش نامیده می‌شود، شهرت جهانی پیدا کرد. این خاطرات بازگوکنندهٔ داستان‌پردازی‌هایی است که «تجربهٔ پنهان شدن وی و خانواده‌اش در طول اشغال هلند توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم» نامیده می‌شود. گفته می‌شود، پدر او «اتو فرانک» این خاطرات کذایی را منتشر کرده است و اکنون منزل او را به موزه‌ای تبدیل کرده‌اند که محل بازدید صدها اروپایی شده است.

دیوید اروینگ متخصص تاریخ جنگ جهانی دوم: یادداشت‌های «آنه فرانک» ساختگی است

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 

نابودی منابع طبیعی ، دخالت در امور سایر کشورها و استفاده از بمب اتمی تنها بخشی از دلایلی است که بسیاری از کارشناسان برای تنفر از سیاستهای دولت آمریکا برمی شمرند. برای آشنایی با تعدادی از این علل این مطلب را مطالعه کنید.


 

مردمی که در جهان از آمریکا متنفر هستند دلایل خاصی برای خود دارند. مردم ایران به یاد کودتای ننگین 28 مرداد ، حمایت های بی دریغ از حکومت خودکامه پهلوی دوم و سالها تحریم و تهدید از آمریکا و سیاستهای آن متنفر هستند. مردم ویتنام ، ژاپن ، گرانادا ، کوبا و بسیاری دیگر از ملل جهان هر کدام دلایل خاصی برای متنفر بودن از سیاستهای آمریکا دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دلایلی در مورد تنفر مردم دنیا از سیاستهای آمریکا آشنا کنیم.

آمریکا مرکز جهان است
بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا این گونه تصور می کنند که آمریکا مرکز جهان است. همه چیز و همه کس به آمریکا مرتبط هستند و هر مسئله ای در جهان بدون حضور ایالات متحده قابل حل شدن نیست. این تصور که به نوعی پس از پایان جنگ دوم جهانی در بین بسیاری از سیاسیون آمریکا جا افتاده است تاکنون به قیمت زندگی بسیاری از ساکنین این کره خاکی تمام شده است.

آمریکا همیشه برنده است
در این مسئله شکی نیست که در بخش هایی از علوم و در تعدادی از جنگهای و رقابتهای علمی و سیاسی اخیر به پیروزی رسیده است. مسائلی همچون مسابقه فضایی ، جنگ سرد و یا جنگ دوم جهانی که با پیروزی ایالات متحده پایان یافت. اما نکته جالب در این میان این است که ظاهرا دولت آمریکا خیلی علاقه ای به مباحثی همچون جنگ ویتنام و نتایج آن و یا 30 سال شکست پی در پی طرح های خود در برابر ملت ایران اعتراف کند.

بمب اتمی
بر همگان واضح و روشن است که ایالات متحده آمریکا اولین سازنده این سلاح مخرب و غیر انسانی بود و در ضمن تنها کشوری است که در جنگ از این سلاح مخرب و ضد انسانی بهره برده است. بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان ساخت این سلاح و استفاده از آن بر علیه ژاپن و نمایش قدرت وحشتناک آن بود که باعث شروع یک مسابقه تسلیحاتی در جهان و شروع جنگ سرد شد.

غذاهای فوری آمریکایی
امروزه کمتر کسی است که در دنیا نام رستوران های زنجیره ای مک دونالد و یا " KFC " را نشنیده باشد. رستوران هایی که به سرعت و در مدت زمانی کم و در عین حال با بهایی مناسب غذایی خوشمزه را در اختیار شما می گذارند. در نگاه اول هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اما زمانی که تاثیرات دراز مدت این غذاها بر سلامتی مردم جهان و همچنین تخریب غذاهای سنتی کشورها که بخشی از فرهنگ آن ملل حساب می شود نگاه کنیم می توانیم به نیمه تاریک این غذاهای آمریکایی پی ببریم.

مصرف منابع طبیعی
آمریکا با داشتن چیزی در حدود تنها 5 درصد جهان به تنهایی 23 درصد از انرژی مصرفی جهان را استفاده می کند. این کشور همچنین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان بوده و همچنان از امضاء معاهده کیوتو به منظور کاهش گازهای گلخانه ای سرباز می زند.

صادرات فرهنگی مخرب
هالیوود به عنوان غول سینمایی آمریکا سالانه هزاران فیلم سینمایی تولید کرده و به اکثر نقاط جهان صادر می کند. در این فیلم ها فرهنگ آمریکایی به عنوان فرهنگ برتر در جهان معرفی می شود. رواج دادن برهنگی ، خشونت ، روابط نامشروع جنسی ، استفاده از مواد مخدر به صورت علنی از جمله خصایص اکثر فیلم های هالیوودی است. این مسئله متاسفانه تا به امروز باعث تغییراتی منفی در فرهنگ بسیاری از مردم جهان شده است.

دخالت در امور سایر کشورها
این مسئله شاید مهمترین دلیل برای تنفر از سیاستهای دولت آمریکا در جهان باشد. از کودتای 28 مرداد سال 32 شمسی تا دخالت نظامی در افغانستان و عراق کارنامه دولت آمریکا پر از اینگونه دخالتهاست. درگیری های نظامی ، کودتا ، ترور و به راه انداختن جنگ های تمام عیار بین کشورهای دیگر از جمله سیاستهای همیشگی دولت آمریکا است. به دست آوردن جای پا در مناطق استراتژیک جهان و یا سلطه بر منابع انرژی در مناطقی از جهان از جمله دلایلی است که باعث می شود آمریکا در امور کشورهای مختلف جهان دخالت کند




تاریخ: شنبه 26 فروردين 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

در سال 2004 مسئولان 108 جنازه مربوط به افرادی که در این جنگل خودکشی کرده بودند را از این جنگل خارج کردند. بنا بر آمار این مکان ، دومین محل پرطرفدار برای خودکشی در جهان پس از پل " دروازه طلایی " در



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 
یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟" رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند.


، فاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد.

این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود:" یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:"درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟" رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: "برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند."

وی افزوده بود: دقیقا همین نکته ای که حضرت آقا فرمودند مدنظر است. ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت این که فضائل حضرت زهرا(س) هم بی حد و حصر و بی اندازه است. فاطمه زهرا(س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه(س) نفاق را از انسان می زداید، ایمان انسان را زیاد می کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین(ع) خصوصا حضرت بقیة الله(عج) محبوب می نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان مضاعف می کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.

ادیب یزدی گفته بود: ایام فاطمیه هم نزد شیعیان و ارادتمندان خاندان حضرت محمد(ص) ایام معین و کاملا علنی است. اما برای شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) 4 نقل وجود دارد اول اینکه برخی معتقدند خانم(س) 40 روز بعد از رحلت حضرت پیامبر(ص) به شهادت رسیده اند بعضی ها گفته اند 60 روز، بعضی ها 75 و بعضی ها دیگر 95 روز. اما برای این که روز عظیم شهادت بی بی از دستمان نرود فصلی را به عنوان ایام فاطمیه قرار داده ایم که در مشخص ترین ایام 10 روز قبل از شهادت 75 تا 10 روز بعد از شهادت 95 در نظر گرفته شده است.یعنی در طول سال حداقل 40 روز برای بیان فضائل فاطمی قرار گرفته شده است.




تاریخ: شنبه 19 فروردين 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

http://meme.zenfs.com/u/e4341e9f02d7c6de40d8f4fdde6019f5c14aac4a.gifa




تاریخ: چهار شنبه 9 فروردين 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم
 

 

ـ آبراهام لینکلن در سال 1846 و جان. اف. کندی در سال 1946 به سنا راه یافتند.

ـ آبراهام لینکلن در سال 1860 و جان. اف. کندی در سال 1960 به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شدند.

ـ هر دو توجهی خاص به حقوق بشر داشتند.

ـ همسر هر دو در زمان اقامت در کاخ سفید فرزندشان را از دست دادند.

ـ هر دو رئیس‌جمهور در روز جمعه ترور شدند و تیر به سر آنها اصابت کرد.

ـ اسم منشی لینکلن، « کندی» و اسم منشی کندی، « لینکلن» بود.

ـ هر دو توسّط جنوبی‌ها ترور شدند.

ـ جانشین هر دو جنوبی و به نام جانسون بودند.

ـ « اندرو جانسون» که جانشین « لینکلن» شد، در سال 1808 و « لیندن جانسون» که جانشین « کندی» شد، در سال 1908 به دنیا آمده بود.

ـ « جان ویلکس بوتس» که لینکلن را ترور کرد متولد « 1839» بود و « لی هاروی اسوالد» که کندی را ترور کرد در سال « 1939» به دنیا آمده بود.

ـ لینکلن روی صندلی شماره 33 تئاتری به نام فورد ترور شد و کندی بر روی مدار 33 درجه، در خودرویی به نام لینکلن، ساخته‌ی کارخانه‌ی فورد ترور شد و قاتلین هر دو به یک انبار پناه بردند.





تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1385برچسب:,
ارسال توسط جام جم

دوره قاجاريه زمان ورود مدرنیته به ایران است. سفر سفرا و گردشگران خارجی به كشورمان و حضور ایشان در دربار قاجار باعث گسیل شدن ایلچیان ایرانی به ممالك خارجی و در نهایت سفرهای متعدد شاهان و درباریان به اروپا شد.

 این تبادلات كه از دربار شاه‌عباس اول (حكومت) آغاز شده بود در دوره قاجار شدت گرفت.

با این حال اگر هدف از ارتباط با غرب در دوره صفوی استفاده از دستاوردها و به سود دو كشور بود، در دوره قاجار بیشتر جنبه تفریحی و تشریفاتی داشت و تنها باعث ورود مظاهر مدرنیته به ایران گردید؛ مظاهری كه از بنیان تهی بودند و تنها با دیده متعجب تحسین ناظران ایرانی نگریسته شدند.

سال‌ها طول كشید تا افرادی بتوانند ریشه‌‌های فكری جامعه‌مدنی مدرن را دریابند و آن را به شكل از هم گسیخته و دست و پا شكسته به ایران وارد كنند.

شاید عباس میرزا، نايب‌السلطنه فتحعلی‌شاه (حكومت)، نخستین كسی بود كه به نیاز درك بنیان فكری، تجربیات و دستاوردهای تكنیكی و نظامی غرب پی برد. گسیل كردن دانشجویان ایرانی به روسیه و انگلیس و واردات بسیاری از صنایع غربی به تبریز نشانی از این تفكر پیشرو برای بهره گیری از تجارب ممالك دیگر است ؛ این در حالی كه فتحعلی‌شاه در پایتخت در رویای حكومت افسانه ای هزار و یك شبی خود بود و از حال و آینده كشور و كشورداری بی خبر. یكی از محصولات تلاش‌‌های عباس میرزا ورود صنعت چاپ به ایران بود.

اولین چاپخانه سربی در ایران در شهر تبریز داير گردید و نخستین كتابی كه توسط این چاپخانه منتشر شد رساله جهادیه تألیف میرزا عیسی قائم‌مقام اول (۱۱۶۷‌‌ـ‌۱۲۳۷؟ق‌.) بود.

این كتاب سال 1233 ق. توسط محمدعلی بن محمدحسین آشتیانی به چاپ رسیده است.

در ترقیمه كتاب چنین آمده است: قد تم‌ الكتاب‌‌الجهادیه علی ید اضعف العباد محمدعلی بن حاجی محمدحسین الاشتیانی المأمور بعمل الطبع من الدوله العلیه القاجاریه فی دارالانطباع الواقعه فی بلده تبریز بتاریخ خمس و عشرین شهر رمضان المبارك سنه ۱۲۳۳ هجریه



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 اسفند 1385برچسب:,
ارسال توسط جام جم

صفحه قبل 1 ... 16 17 18 19 20 ... 21 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1