میلاد مسعود مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام را به تمامی مومنین جهان تبریک و تهنیت عرض می نماید.

 

 

  برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید   



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

اگر می‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد خاطره علامه محمد تقی جعفری را بخوانید.

 
 
علامه محمد تقی جعفری(ره) در خاطره ای بیان داشتند برخی از جامعه شناسان برتر دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا پیرامون موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود: «ارزش واقعی انسان به چیست؟»
شروع کننده جلسه اینگونه شروع کرد که برای سنجش ارزش بسیاری از موجودات، معیار خاصی داریم. مثلا معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیت آن است. معیار ارزش پول پشتوانه آن است، اما معیار ارزش انسان‌ها در چیست؟
علامه جعفری گفت که هر کدام از جامعه‌شناسان، سخنانی گفته و معیارهای خاصی ارائه دادند. هنگامی که نوبت به بنده رسید، گفتم: «اگر می‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌ورزد.
کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است.
اما کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازه خداست.»
علامه فرمودند: «من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناسان سخنان من را شنیدند، برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.»
هنگامی که تشویق آن‌ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: «عزیزان، این کلام از من نبود، بلکه از شخصی به نام علی(علیه السلام) است.»
آن حضرت در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ»؛ «ارزش هر انسانی به اندازه چیزی است که دوست می‌دارد.»
وقتی این کلام را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (علیه‌‌السلام) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند.
 




تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

نماز عمر را طولانی می کند
مدیر شبکه دیدار اظهار داشت نمازی که مسلمانان به جا می آورند عمر آنها را طولانی کرده، باعث آرامش شده و باعث می شود تا مطالب بیشتری در مغز انسان جای گیرد.
 
 
 مدیر شبکه دیدار در برنامه خود که در ارتباط با آرامش و راه های رسیدن به آن صحبت می کرد گفت که بهترین راه رسیدن به آرامش خواندن نماز است.
وی در این زمینه گفت: «یکی از چیزهایی که عمر انسان را زیاد کرده و به انسان آرامش می دهد تفکر کردن و روان درمانی است.»
وی در ادامه افزود: «مسلمان ها این نوع روان درمانی را بیشتر در نماز کسب می کنند بدین صورت که در نماز نباید به هیچ چیز دیگری غیر از خدا فکر کرد و باید تمام افکار متمرکز شود و این همان روان درمانی است که انسان را به آرامش می رساند.»
مدیر شبکه دیدار بااشاره به خواص رسیدن به این آرامش افزود: «خود انسان باید یاد بگیرد که در هر مرحله یا هر طبقه ای از زندگی قرار دارد این آرامش را کسب کند چون خلع ناشی از آرامش که در مغز ایجاد می شود، مغز را بزرگتر می کند و آمادگی پیدا می کند برای دریافت مطالب بیشتر و پیدا کردن راه حل مشکلات.»
مظاهری در پایان با تأکید بر این مساله که این روان درمانی باید حداقل در روز چند مرتبه تکرار شود افزود: «انسان حداقل باید روزی هفت الی هشت مرتبه به مدت چند دقیقه روان درمانی را انجام دهد تا به آرامش و آسایش برسد.»




تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:شبكه ديدار ,فركانس شبكه ديدار,
ارسال توسط جام جم

کشیش مسیحی در اظهاراتی اعلام کرد، تنها کار خوبی که کوروش انجام داد، بازگرداندن یهودیان به سرزمین فلسطین بوده است.
 
 
 کشیش رضا صفا مجری شبکه فارسی نجات مدعی شد تنها کار خوب کوروش، دستور بازگشت یهودیان به سرزمین فلسطین بوده است.
وی با یادآوری تاریخ و اینکه کوروش نبرد سنگینی با قوم بابل داشت و در این نبرد به پیروزی رسید، گفت: «بعد از این پیروزی بود که روح خدا با کوروش صحبت کرد و به او گفت دستور بده «قوم خدا» به سرزمین خود بازگردند، به همین خاطر کوروش از قوم یهود حمایت کرد و به آنها کمک کرد تا اورشلیم را بسازند.»
شایان ذکر است که یهودیان سراسر جهان بخاطر همین مساله، خود را مدیون کوروش می دانند و همواره با برگزاری مراسماتی، ارادت عمیق خود به کوروش را نشان می دهند، در تمام شهرهای اسرائیل، یکی از خیابان های مهم شهر را به نام کوروش نامگذاری کرده و تنها کار خوب کوروش آنهم از دید یهودیان را جشن می گیرند.




تاریخ: شنبه 13 خرداد 1391برچسب:كوروش ,كوروش كبير ,
ارسال توسط جام جم


اکثر عوامل شبکه های مسیحی فارسی زبان برای جلب مخاطبان و ترویج مسیحیت، مدعی هستند که مسلمان بوده اند و برای اینکه متهم به اسلام سطحی نشوند اظهار تقوا و پرهیزگاری دارند.
 
  

 در راستای برنامه های از پیش تعیین شده غرب علیه اسلام، کشیش صفا مجری شبکه صهیونیستی نجات در اظهاراتی به تخریب عقاید اسلام پرداخت و گفت: «من نماز و روزه ام قطع نمی شد و پنج وعده نماز می خواندم و حتی نماز شب هم می خواندم و سعی می کردم تمامی قوانین اسلامی را رعایت کنم.»
وی در ادامه با اشاره به کتاب انجیل، مسلمانان را گمراه دانسته و مدعی شد: «با این همه اعمالی که من در دوره مسلمانی انجام می دادم فرزند شیطان بودم.من دشمن خدا بودم. چیزی که من را نجات داد خون عیسی مسیح بود وقتی خون مسیح ریخته شد من در روی صلیب با مسیح یکی شدم.»
گفتنی است بیشتر عوامل شبکه های مسیحی مدعی هستند که قبلا مسلمان بوده اند و بعدا به دین مسیحیت روی آورده اند جالب اینجا است که این اشخاص به گونه ای درباره احکام اسلامی اظهار نظر می کنند که هر بیننده ای می تواند تشخیص دهد که این مدعیان دروغین، نه تنها مسلمان نبوده اند بلکه اظهارات آنان نشانگر کم اطلاعی ایشان درباره دین اسلام است به همین دلیل گاه به تناقض گویی و اظهارات مضحک روی می آورند.
 
         

لینک دانلود فیلم کیفیت MWV




تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:مسيحيت ,تبليغ ,دانلود فيلم كليسا,
ارسال توسط جام جم


 



برای مشاهده کامل این پست بر روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
  

وران جاهلیت در سرزمین حجاز بر پا بود، پیامبری ظهور کرد تا جاهلیت را به عقلانیت مبدل کند.پیامبر توانسته بود عربهای جاهل و شهوت پرست سوسمار  خوار را بکشاند به سمت انسانیت.ولی جاهلیت مگر فقط زنده به گور کردن دختران است؟

امروز در عصر فضاپیما و کامپیوتر ، جاهلیتی رسوخ کرده است که زشتی اش از زمان سوسمارخور ها هم بیشتر است.

در عصر پیشرفت و تکنولوژی ، جاهلیت یعنی برای یک قرار ملاقات نیم ساعته یک ساعت جلو آیینه بایستی!،جاهلیت مدرن یعنی یک سوم درآمدهای ماهانه ات را صرف لوازم آرایشی بکنی، جاهلیت مدرن یعنی سیستم صوتی ماشینت اندازه ی خود ماشین قیمت داشته باشد،جاهلیت مدرن یعنی فضایل را به بیشتر بودن دوست دخترهایت بدانی،جاهلیت مدرن یعنی از جنسیتت خسته بشوی و به جای حل عقده های روانیت بخواهی صورت مسئله را از کل پاک کنی،جاهلیت مدرن یعنی در اتاق ات همه جور لوازم ارایشی وجود دارد ولی حتی یک کتاب برای مطالعه نداشته باشی!،جاهلیت مدرن یعنی از همه ی امکانات یک کامپیوتر فقط بازی کردن را بلد باشی!،جاهلیت مدرن یعنی چهار ساعت بنشینی پشت کامپیوتر و با چت کردن بخواهی مخ یک دختر بزنی،جاهلیت مدرن یعنی پول قرض بکنی و بروی جدید ترین گوشی را بخری تا بین دوستانت کم نیاری،جاهلیت یعنی بروی دانشگاه و یک رشته ای را که اصلا علاقه نداری بخوانی صرفا به این خاطر که بین دوستانت در کورس مدرک گرفتن عقب نمانی،...

زنده به گور کردن دختران اگر چه به سبک و سیاق قدیم منسوخ شده است ولی امروز روشش پیشرفته شده،زنده به گور کردن دختران در این عصر یعنی اینکه اجازه بدهی دخترت مبتذل ترین لباسها و آرایشات را استفاده بکند و در بین گرگهای جامعه بگردد!،


 

جاهلیت مدرن یعنی هر روز ماشینت را ببری کارواش تا مردم موقع دیدنت دهانشان باز بماند!،جاهلیت مدرن یعنی هر سال گچبری منزلت را عوض کنی تا پیش مهمانهایت کلاس بگذاری،جاهلیت مدرن یعنی جنسی را که در مغازه ی سر کوچه وجود دارد بروی از دو تا چهار راه آن ورتر بخری تا برای همسایه هایت کلاس بگذاری!،جاهلیت مدرن یعنی به جای اینکه به شخصیت و معرفت مخاطبت توجه کنی به مارک کت و شلوارش و نوع گوشی موبایلش اهمیت بدهی!جاهلیت مدرن یعنی دوست دختر یا دوست پسرت را برای خودت ، دلسوز تر از پدر و مادرت بدانی!جاهلیت مدرن یعنی حرفها و انحرافات غربی ها را صرفا به خاطر غربی بودن بپذیری و منطق و استدلالهای اسلام را رد کنی!جاهلیت مدرن یعنی یک دهم آنچه را که صرف اصلاح ظاهرت میکنی به باطنت اختصاص ندهی!

جاهلیت مدرن یعنی 90 دقیقه بنشینی پشت تلویزیون و مسابقه فوتبال را تماشا بکنی و موقع مطالعه کردن وقت کم بیاوری!،جاهلیت مدرن یعنی از باختن تیم مورد علاقه ات سکته بکنی یا افسرده بشوی،جاهلیت مدرن یعنی لباسی را که اصلا علاقه نداری ولی صرفا به خاطر مد بودنش مجبور باشی تا انرا بپوشی!جاهلیت مدرن یعنی یک زن هر چقدر لخت تر بشود خودش را متمدنتر بداند!جاهلیت مدرن یعنی به جای مأنوس شدن با انسانهای دور و اطراف ، تمام وقتت را با یک سگ و گربه بگذرانی...

جاهلیت مدرن یعنی خودت نباشی و بخواهی تا مثل دیگری شوی!

بزرگی میگفت:یا چنان باش که می نمایی یا چنان بنما که هستی!

به اندازه ی بود باید نمود     ///   خجالت نبُرد انکه ننمود و بود!




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:اويني ,جاهليت,
ارسال توسط جام جم

 
 

نیست! که این ها خیلی پیشرفت داشتند ؛ می خواهند الگوی پیشرفت خودشون را به جوانان ما نشان بدهند !! آخه یکی به این به اصطلاح متمدن ها بگوید که دکتر بهشتی چهار دهه پیش گفت : "اگر برهنگی تمدن است ، حیوانات متمدن تر هستند"...

راستی این همان تمدنی ! نیست که چارلی چاپلین به دخترش سفارش کرد آخرین نفر باشد  :

برهنگی بیماری عصر ما است . من پیرمردم و شاید حرفهای خنده دار بزنم ، اما به گمان من تن عریان تو باید از آن کسی باشد که روح عریانش را دوست می داری بد نیست اگر اندیشه تو در این باره مال ده سال پیش باشد ، مال دوران پوشیدگی ، نترس این ده سال تو را پیرتر نخواهد کرد . به هر حال امیدورام تو آخرین کسی باشی که تبعه جزیره لختی ها بشوی ...

این نامه ، نامه هنر پیشه ای است که به قول خود او ، چهل سال مردم روی زمین را خندانده است و مارا به یاد مثل معروفی می اندازد که :

عزا چه عزایی است که مرده شوی هم گریه می کند!!

حال کارشناس! شبکه من و تو که پیشتر به روابط آزاد دختر و پسر دامن می زد، این بار نیز در اظهاراتش طی راهکاری به این مهم پرداخت که چگونه دخترتان با پسر مردم! رابطه داشته باشد و گفت: «پدر و مادرها نگران نشوند که بگویند دخترمان با پسر مردم بیرون برود. دختر شما با پسر مردم! مثل یک خانم شایسته با یک آقای شایسته بیرون می روند و غذا می خورند و باهم صحبت می کنند. فکرتان جای بد نرود که این ها چه کارهایی می خواهند با هم بکنند!

 وی در ادامه در مورد اینکه اگر پدرومادرها فکرشان جای بد برود چه اتفاقی می افتد! گفت: «چون این باعث می شود که پدر و مادر از حرف مردم نگران بشوند! این ها می خواهند بنشینند با هم صحبت کنند و حتما معنی اش این نیست که کارهای آنچنانی می کنند!

 گفتنی است درحالی که زنان غربی از لجام گسیختگی و بردگی جنسی به ستوه آمده اند و هیچ راهی را برای نجات خود نمی یابند شبکه من و تو تلاش می کند در قالب اظهارات کارشناسی فرهنگ ابتذال و بی بند و باری غربی که موجب از هم پاشیده شدن کانون خانواده شده است را به مردم ایران سفارش کند

 




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:بي حجابي ,حجاب ,نسل جوان , ,
ارسال توسط جام جم


 

 
 

منبع : وبلاگ " ثانیه "

اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.
شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.

این تلفن همراه در سفرها همراه ناصرالدین شاه بوده و در زمان نیاز به کابل‌های کشیده شده بین راه وصل و با مخاطب مورد نظر تماس تلفنی برقرار می‌شده است. 

 این تلفن دارای راهنمای فارسی بوده و ساخت کارخانه البیس شهر زوریخ می‌باشد.


 

ghajar.JPG




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

 
  

سید اسلام نظرپور در وبلاگ " نزدیک خدا " نوشت:

وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِینَ عاماً  [عنکبوت/14]

نوح راکه یادت هست.

50 سال کم ازهزار هرچه به درودیوار زد،ازسنگ آب درمی آمدولی ازقلب برادرانش خیر.«ْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَ لا تَتَّقُون‏» [شعرا/106]

خیلی به دلت غصه راه می دهی فرزندفاطمه؛ که اینهمه سر به هواشده ایم مایی که ازشماست هرچه داریم.

ولی بازدلگرمی به اینکه هوایت رادارد خدا ودست نمیکشی ازکشتی فرج .

« وَ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنا وَ وَحْیِنا وَ لا تُخاطِبْنِی فِی الَّذِینَ ظَلَمُوا إِنَّهُمْ مُغْرَقُون »‏ [هود/37]

راستش رابگویم ازماهرچه هم گله کنی بازحق داری.

دوقرن بیشتر از950 سال نوح، امام وبالاسرمان هستی وهی خون دل میخوری ازدستِ پای کجمان،

اما فکرکنم هرچه میشماری سپاهت را بازهم داردطعنه میزندکشتی نوح باهمان قلیل مومنانش، به لشکرگاه خلوتت که هنوزنرسیده است به313 مردی که بنشیندبه دلت تک تکشان .

عن الصادق (علیه السلام) فی قول الله عز و جل: «وَ ما آمَنَ مَعَهُ إِلَّا قَلِیلٌ»[هود/40]. قال: «کانوا ثمانیة»

[البرهان/ج3/ص105]

غبطه میخوری به حال نوح که اگرچه 950 سال ندای هل من ناصر سرداد؛ «َیا قَوْمِ مَنْ یَنْصُرُنِی‏»[هود/30] باز ولی 80نفر دوروبرش راگرفتندو هرچه سر قومش دادزد:«وَ لا یَنْفَعُکُمْ نُصْحِی‏»[هود/34]بالاخره به ثمرنشست ولی این طرف ما با ایمانهای لَنگ مانده ایم روی دستت وشب وروز حرص آدم شدنمان رامیخوری وچشمت به آسمان تا ندا رسد:

«وَ قالَ ارْکَبُوا فِیها بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها» [هود/41]

وما اگرچه یقین داریم به «مثل اهل بیتى فیکم مثل سفینه نوح من رکبها نجا ومن تخلف عنها غرق»

ولی ایمان هایمان قد نمیدهد به بلندای این سفینه.

آن روز ازروی عرشه کشتی هوای ماراداشته باش فرزندفاطمه؛ که خیلی دلمان میلرزد از «َیا نُوحُ إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَیْرُ صالِح‏»




تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 286
بازدید ماه : 337
بازدید کل : 197638
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1