روسيااليوم :

به نقل از شبکه تلويزيوني روسيااليوم ، "سمير العادلي" گزارشگر اين شبکه در اين خصوص گزارش داد: شبکه هاي ارتباط جمعي در سوريه اين شبکه ها صحنه رقابت "تصويرسازاني" شده اند که در بسياري از موارد واقعيت هاي اين کشور را منعکس نمي کنند. بسياري از اين تصاوير غيرواقعي و صحنه سازي هايي به منظور دستيابي به اهداف سياسي خاص هستند. در يکي از اين تصاوير تلاش شد اين گونه جلوه داده شود که طرفداران بشار اسد يکي از مخالفان او را زنده به گور مي کنند.

سوکانت چاندان فعال حقوقي و روزنامه نگار گفت: مخالفان نظام سوريه که از حمايت غرب برخوردارند از اين گونه صحنه سازي ها که در يوتيوب منتشر مي شود براي توجيه طرح تغيير نظام در اين کشور بهره برداري مي کنند.

مهارت افراد مسلح مخالف نظام سوريه در نمايش و صحنه سازي قبلا نيز مشخص شده بود. آنها بارها خود را به عنوان نيروهاي طرفدار بشار اسد جلوه دادند تا به خيال خود چهره غيرانساني نظام سوريه را فاش کنند. اما بخش خطرناکتري هم وجود دارد. در کنار انبوهي از تصاوير ساختگي که قتل و کشتار را نشان مي دهد، صفحاتي در فيس بوک ديده مي شود که اسامي کساني که بايد به قتل برسند در آنها ثبت شده است.

به نظر مي رسد براي سياستمداران و بازرگانان سوري عادي شده است که عکس و اطلاعات شخصي خود را در پايگاههاي اينترنتي وابسته به مخالفان پيدا کند که خواستار قتل او شده اند. اين سياست از حدود يک سال پيش ادامه داشته است. حتي شماره پلاک خودرو و شماره تلفن همراه و آدرس منزل کساني که به عقيده مخالفان سوري بايد کشته شوند نيز در فيس بوک درج شده است.

اين تهديدات در بسياري از موارد به واقعيت پيوسته است. در چند ماه اخير دهها نفر از شخصيت هاي مردمي از جمله قهرمانان ورزشي در سوريه به گمان اين که از حاميان حکومت هستند به ضرب گلوله کشته شده اند. اين گونه جنايت ها فقط انگيزه سياسي ندارد بلکه گاهي انگيزه هاي اقتصادي در پشت آن ديده مي شود. محمد زازو رئيس اتحاديه دانشجويان در شهر حلب چند روز پس از آن که نامش در فيس بوک درج شد ربوده شد. خانواده اش براي آزاد کردن او ده هزار دلار پول پرداخت کردند و خودرو و رايانه شخصي او نيز به سرقت رفت.

شايان ذکر است مديران سايت فيس بوک صفحاتي را که در حمايت از نظام بشار اسد ايجاد شده است مسدود کرده اند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 7 خرداد 1386برچسب:سوري , شبکه هاي , اجتماعي , فريب,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 198
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 306
بازدید ماه : 297
بازدید کل : 197961
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1