تصاویر زیبا و نفس گیر از فضا

اگر می خواهید احساس نزدیکی به ماه را حس کنید یا انفجاری هلیومی را در سطح خورشید مشاهده کنید این مطلب را مطالعه کنید.

 

 فضای بیرون از کره زمین دنیای وسیع و بدون انتهاست که ذهن بشر توان تخمین زدن اندازه آن را ندارد. در نزدیک به 50 سال گذشته بشر موفق شده است تا از کره زمین خارج شده و در محیط اطراف خود به جستجو بپردازد. در عین حال انسان توانسته است با به وسیله تلسکوپهای فضایی عکسهایی را تهیه کند که نشان گر عظمت این جهان است. بدون هیچ توضیح دیگری شما را دعوت می کنیم تا به بعضی از این عکسها نگاه کنید و سپس به قدرت و عظمت پروردگار عالمین ، خالق تمام این زیبایی ها پی ببرید.

خورشید گرفتگی ناتمام
در این تصویر زیبا که در سال 2002 در کشور پاکستان تهیه شده است شما شاهد یک خورشید گرفتگی هستید که البته هنوز تکمیل نشده است.

کره ماه از نزدیک
در این تصویر می توانید نمای بسیار واضحی را از سطح کره ماه مشاهده کنید. این تصویر در اکتبر سال 2008 میلادی در هنگام ماموریت فضاپیمای " مسنجر" متعلق به ناسا گرفته شده است. در زمان عکس برداری این سفینه به نزدیک ترین فاصله ممکن به ماه رسیده بود. انسان تصور می کند که می تواند دست خود را دراز کرده و سطح ماه را لمس کند.

نمایی از زحل
مطمئن هستیم که شما هم با ما در زیبا و به نوعی حیرت انگیز بودن این تصویر که از سیاره زحل گرفته شده است هم نظر هستید. این تصویر در سال 2006 و در نهمین سال ماموریت فضاپیمای " کازینی" تهیه شده است. به بازی نور و غبار رنگی زیبایی که در اطراف زحل جمع شده دقت کنید.

وقتی خورشید می غرد
در این تصویر که به وسیله فضاپیما " STEREO " در سال 2008 میلادی گرفته شده است ، صحنه زیبایی از یک انفجار هلیومی در سطح خورشید به وسیله سامانه های فرا بنفش ثبت شده است. این انفجار نیرومند در سطح خورشید امواج نیرومندی از نور و حرارت را تولید کرده و در جهات مختلف در فضا پخش می کند.

کوچک و بزرگ
در این تصویر که توسط خدمه شاتل فضایی دیسکاوری از ایستگاه فضایی بین المللی تهیه شده است انسان به خوبی می تواند کوچک و حقیر بودن ساخته های دست خود را در برابر قدرت الهی متوجه شود. کافی است به پس زمینه این ایستگاه دقت کنید و کره زمین را با آن مقایسه کنید.

جعبه جواهری در آسمان
ابر ستاره ای " NGC 290 " یک گروه از ستاره ها هستند که در زیر مجموع ستاره ای توکانا قرار گرفته اند. این تصویر زیبا که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده است نمایی از ستاره های جوان و پیر موجود در این مجموعه را به ما نشان می دهد که با در کنار هم قرار گرفتن این منظره زیبا را به وجود آوردند.

طوفان شن در مریخ
این تصویر از سطح سیاره مریخ گرفته شده است و نشان دهنده وزش بادهای شدید در سطح این کره است که باعث می شود تا خاک سطح این کره به حرکت درآمده و پدیده ای شبیه به طوفان شن بر روی سطح مریخ رخ دهد. این تصویر در جنوب مریخ و در زمان تغییر فصل از بهار به پاییز گرفته شده است./ ق پ



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 176
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 284
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 197939
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1