بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان(2)
دریاچه های مصنوعی عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.


 

در یک تعریف کلی دریاچه ، به مکانی اطلاق می شود که به شیوه های مختلف آب در آن جمع شده است. در طول سالهای بسیار طولانی که از شروع حیات بر روی کره زمین می گذرد دریاچه به شکل های مختلفی به وجود آمده اند. برخورد شهاب سنگ ، زلزله ، رانش زمین و بسیاری دلایل طبیعی دیگر باعث ایجاد تشکیل دریاچه ها شده اند. اما نوع دیگری از دریاچه ها ، دریاچه های مصنوعی هستند که عمدتا به وسیله انسان و در پشت سدها تشکیل می شوند. در این مطلب که در دو قسمت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با بزرگترین دریاچه های مصنوعی جهان آشنا کنیم.

Bratskoye
کشور روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان دارای تعداد زیادی دریاچه مصنوعی و طبیعی در اندازه های مختلف است. دریاچه " Bratskoye " در کشور روسیه که در نزدیکی شهر " Bratsk " در جنوب شرقی روسیه و در کنار رودخانه " Angara " ساخته شده است. کار ساخت این دریاچه که مساحت آن 5470 کیلومتر است از سال 1961 آغاز و تا سال 1967 به طول انجامیده است.

Nasser/Nubia
در مرز دو کشور مصر و سودان یک دریاچه مصنوعی وجود دارد که مصری ها آن را " ناصر " و سودانی ها آن را " Nubia " می خوانند. این دریاچه که مساحتی در حدود 5248 کیلومتر مربع دارد در فاصله سالهای 1958 تا 1971 میلادی ساخته شده است.

Rybinsk
این دریاچه مصنوعی که در سال 1935 میلادی در شمالی ترین نقطه رودخانه ولگا در روسیه ساخته شده و در سال 1947 میلادی پر شد در زمان خود بزرگترین دریاچه مصنوعی جهان و در حال حاضر هشتمین دریاچه مصنوعی بزرگ جهان با مساحتی در حدود 4580 کیلومتر است.

Caniapiscau
این دریاچه مصنوعی بزرگ به مساحت 4318 کیلومتر در ایالت کبک آمریکا نهمین دریاچه مصنوعی وسیع در جهان و همچنین دومین دریاچه مصنوعی بزرگ در کشور کانادا به حساب می آید. این دریاچه بزرگ در شمال رودخانه " Caniapiscau " تشکیل شده است و دارای دو سد و 43 کانال خاکی است.

Raul Leoni
این دریاچه مصنوعی در کشور ونزوئلا که در پشت سد " Guri " و بر روی رودخانه " Caroni " ساخته شده است با مساحتی در حدود 4250 کیلومتر مربع دهمین دریاچه بزرگ مصنوعی در جهان است. بسیاری این سد و دریاچه پشت آن را عامل اصلی تخریب بخش هایی از جنگل های این ناحیه می دانند./



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 188
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 296
بازدید ماه : 287
بازدید کل : 197951
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1