کشف نابودگر ایدز
دانشمندان و محققان در دانشگاه " UCLA " در کالیفرنیای آمریکا به نتایج جدیدی در زمینه مقابله با بیماری ایدز به وسیله سلولهای بنیادی رسیده اند.


 

سلول های بنیادی در چند سال اخیر توانسته اند کمک زیادی به درمان انواع ناتوانی ها و بیماری های بشری کنند. در این میان دانشمندان و محققان در دانشگاه " UCLA " در کالیفرنیای آمریکا به نتایج جدیدی در زمینه مقابله با بیماری ایدز به وسیله سلولهای بنیادی رسیده اند.

این دانشمندان موفق شده اند تا در محیط آزمایشگاهی با استفاده از علم مهندسی ژنتیک تغییراتی در سلولهای بنیادی ایجاد کرده و سلولهای مورد نظر را به " موجوداتی مهاجم " تبدیل کرده اند که در درون بدن موجود زنده سلولهای آلوده به ویروس ایدز را از بین می برند. در این تحقیقات و پس از تزریق سلولهای مورد نظر مشخص شده است که میزان سلولهای " T " که در بدن انسان با این ویروس مبارزه می کنند بیشتر شده و در عین حال تعداد سلولهای آلوده به ویروس ایدز در نمونه ها کاهش یافته است.

تا به امروز اکثر داروهایی که که در ارتباط با " HIV " به بازار عرضه شده است به دنبال کاهش دادن سرعت پخش بیماری در بدن بوده است اما درمان جدید به دنبال نابودی کامل این ویروس در بدن فرد مبتلا است. نتایج کامل تحقیقات این گروه به تاریخ 12 آوریل در مجله پزشکی " PLoS Pathogens " منتشر شده است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 152
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 197807
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1