دلایل تنفر جهانی از سیاست های آمریکا

 

نابودی منابع طبیعی ، دخالت در امور سایر کشورها و استفاده از بمب اتمی تنها بخشی از دلایلی است که بسیاری از کارشناسان برای تنفر از سیاستهای دولت آمریکا برمی شمرند. برای آشنایی با تعدادی از این علل این مطلب را مطالعه کنید.


 

مردمی که در جهان از آمریکا متنفر هستند دلایل خاصی برای خود دارند. مردم ایران به یاد کودتای ننگین 28 مرداد ، حمایت های بی دریغ از حکومت خودکامه پهلوی دوم و سالها تحریم و تهدید از آمریکا و سیاستهای آن متنفر هستند. مردم ویتنام ، ژاپن ، گرانادا ، کوبا و بسیاری دیگر از ملل جهان هر کدام دلایل خاصی برای متنفر بودن از سیاستهای آمریکا دارند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دلایلی در مورد تنفر مردم دنیا از سیاستهای آمریکا آشنا کنیم.

آمریکا مرکز جهان است
بسیاری از سیاسیون و مردم آمریکا این گونه تصور می کنند که آمریکا مرکز جهان است. همه چیز و همه کس به آمریکا مرتبط هستند و هر مسئله ای در جهان بدون حضور ایالات متحده قابل حل شدن نیست. این تصور که به نوعی پس از پایان جنگ دوم جهانی در بین بسیاری از سیاسیون آمریکا جا افتاده است تاکنون به قیمت زندگی بسیاری از ساکنین این کره خاکی تمام شده است.

آمریکا همیشه برنده است
در این مسئله شکی نیست که در بخش هایی از علوم و در تعدادی از جنگهای و رقابتهای علمی و سیاسی اخیر به پیروزی رسیده است. مسائلی همچون مسابقه فضایی ، جنگ سرد و یا جنگ دوم جهانی که با پیروزی ایالات متحده پایان یافت. اما نکته جالب در این میان این است که ظاهرا دولت آمریکا خیلی علاقه ای به مباحثی همچون جنگ ویتنام و نتایج آن و یا 30 سال شکست پی در پی طرح های خود در برابر ملت ایران اعتراف کند.

بمب اتمی
بر همگان واضح و روشن است که ایالات متحده آمریکا اولین سازنده این سلاح مخرب و غیر انسانی بود و در ضمن تنها کشوری است که در جنگ از این سلاح مخرب و ضد انسانی بهره برده است. بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان ساخت این سلاح و استفاده از آن بر علیه ژاپن و نمایش قدرت وحشتناک آن بود که باعث شروع یک مسابقه تسلیحاتی در جهان و شروع جنگ سرد شد.

غذاهای فوری آمریکایی
امروزه کمتر کسی است که در دنیا نام رستوران های زنجیره ای مک دونالد و یا " KFC " را نشنیده باشد. رستوران هایی که به سرعت و در مدت زمانی کم و در عین حال با بهایی مناسب غذایی خوشمزه را در اختیار شما می گذارند. در نگاه اول هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اما زمانی که تاثیرات دراز مدت این غذاها بر سلامتی مردم جهان و همچنین تخریب غذاهای سنتی کشورها که بخشی از فرهنگ آن ملل حساب می شود نگاه کنیم می توانیم به نیمه تاریک این غذاهای آمریکایی پی ببریم.

مصرف منابع طبیعی
آمریکا با داشتن چیزی در حدود تنها 5 درصد جهان به تنهایی 23 درصد از انرژی مصرفی جهان را استفاده می کند. این کشور همچنین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان بوده و همچنان از امضاء معاهده کیوتو به منظور کاهش گازهای گلخانه ای سرباز می زند.

صادرات فرهنگی مخرب
هالیوود به عنوان غول سینمایی آمریکا سالانه هزاران فیلم سینمایی تولید کرده و به اکثر نقاط جهان صادر می کند. در این فیلم ها فرهنگ آمریکایی به عنوان فرهنگ برتر در جهان معرفی می شود. رواج دادن برهنگی ، خشونت ، روابط نامشروع جنسی ، استفاده از مواد مخدر به صورت علنی از جمله خصایص اکثر فیلم های هالیوودی است. این مسئله متاسفانه تا به امروز باعث تغییراتی منفی در فرهنگ بسیاری از مردم جهان شده است.

دخالت در امور سایر کشورها
این مسئله شاید مهمترین دلیل برای تنفر از سیاستهای دولت آمریکا در جهان باشد. از کودتای 28 مرداد سال 32 شمسی تا دخالت نظامی در افغانستان و عراق کارنامه دولت آمریکا پر از اینگونه دخالتهاست. درگیری های نظامی ، کودتا ، ترور و به راه انداختن جنگ های تمام عیار بین کشورهای دیگر از جمله سیاستهای همیشگی دولت آمریکا است. به دست آوردن جای پا در مناطق استراتژیک جهان و یا سلطه بر منابع انرژی در مناطقی از جهان از جمله دلایلی است که باعث می شود آمریکا در امور کشورهای مختلف جهان دخالت کند



نظرات شما عزیزان:

حيدري
ساعت10:16---28 فروردين 1391
/پاسخ:سلام ممنونم كه بهم سر مي زنين. من زير ديپلم حرف زدم. اولا : آنتن دهي منطقه ما ضعيفه و مجبور شديم از ماهواره شبكه استاني استفاده كنيم. اون موقع مبدل ديجيتال نبود كه تهيهكنيم. دوما: من آماده هستم كه مباحثه داشته باشيم اما لطفا در غالب همين وبلاگ. ممنونم






پاسخ: ممنون منتظرت هستم
پاسخ: اين بحث خيلي خيلي مهمه بحث نقشه هاي دشمن بر نسل جوان و ديگر قشرها كه بايد از 3 بعد ديد


Arman
ساعت10:02---28 فروردين 1391
همه‌ی اینا که گفتی درسته ولی وقتی که مردم دنیا بیدار بشندیگه جایی برای استعمار و استحمار آمریکایی نخواهد بود.
البته آمریکا دیگه مشکل ما نیست. تاریخ مصرفش داره تموم می‌شه. دارن قدرت رو از آمریکا به Promised Land (سرزمین موعود) یعنی اسرائیل انتقال می‌دن. براش تاریخ هم انتخاب کردن. 21 دسامبر 2012 ساعت 11:11
دقیقا همون تاریخی که گفته شده بر اساس پیش‌گوئی‌ها نوسترا و مایاها و چرت و پرت‌هایی از این قرار، تمام دنیا نابود خواهد شد. مردم باید بیدار بشن.


حیدری
ساعت11:44---27 فروردين 1391
اولا رو قبلا گفتم. دوما رو هم قبلا گفتم.من آماده ام . منتظر استارت كار توسط شمام. بگين \
پاسخ:جوابتان را در وبلاگتان نوشتم


علی از شاگردان استاد نوحی اذر اذرشهر
ساعت11:36---27 فروردين 1391
سلام خسته نباشید من دوست دارم به تکواندو ایلخچی بیام چه باید بکنم
پاسخ:تکواندو ایلخچی روز های زوج ساعت6 تا5/7عصر میباشد ومدارک برای ثبت نام فتوکپی وعکس 4/3وبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگمان سری بزن www.ta1.loxblog.com


حسن محمدي
ساعت16:24---26 فروردين 1391
من توباشمال كار ميكنم روز هاي زوج ساعت 5 تا 5/6اگه وقت كردي بيا

امیررضا
ساعت16:17---26 فروردين 1391
درود. خیلی خیلی سپاس که به وبلاگ بنده اومدین و خیلی خوش حالم که از مطالبم خوشتون اومد.شما هم لینک شدی عزیز. راستی من با این تیتر مطلبت یکم مخالفم. خوب این یه امر طبیعی یه سری کشورها که گفتی از آمریکا متنفرن یه سری کشورها هم آمریکا رو دوست دارن. ایرانم همینطوریه یه سری کشورها از ایران بدشون میاد یه سری هم خوششون میاد.

حسن محمدي
ساعت16:14---26 فروردين 1391
سلام خسته نباشيد من شما رالينك كردم ممنونم من را لينك كني در ضمن يك سوال شما رزمي كار هستيد
پاسخ:سلام اولاممنون از لينك دومابله تكواندو سوما شما هم مثل بگيه وبلاگت راننوشته اي


حبيبي
ساعت15:42---26 فروردين 1391
لعنت خداوند بر اين اوباما خداوند ظهور امام زمان را نزديك بگرداند
پاسخ:امين


مرتضي
ساعت15:40---26 فروردين 1391
واقعا اين مطلبت توحد تيم ملي بود منتظر حضور شما هستم در ضمن لينك شديد
پاسخ:ممنون ازنظرتان من هم شما رالينك كردم


حيدري
ساعت15:29---26 فروردين 1391
سلام.ممنونم كه سر زدين. اولا:خواهش مي كنم. مونده نباشين دوما: لطفا زير ديپلم حرف بزنين. چرا سوء تغذيه؟ سوما: چرا چوپان فراكار؟ چهارما: عاليه. فوق العادست. پنجم: چشم ششما: مراقبيم ان شاء الله. هفتما:راستش منطقه ما آنتن دهي ضعيفه واسه همين مجبور شديم از شبكه هاي استاني استفاده كنيم.البته اون موقع مبدل ديجيتال هنوز نيومده بود. هشتما: دلايل زيادي داره روان شناسي مي خواين يا ديني؟ نهم:ورود به عرصه عمل. اولين قدم. دهم:جواب دادم. خواهش مي كنم شما هم اينقدر سوالات رو پي در پي نپرس. يه كم شوكه شدم. نزديك بود برم اغما. تا حالا داشتم تست مي زدم حالا هم بايد بيام و سخت تر از تست بزنم. خوشحال مي شم بازم سر بزنين

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 فروردين 1386برچسب:,
ارسال توسط جام جم

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 99
بازدید هفته : 129
بازدید ماه : 120
بازدید کل : 197784
تعداد مطالب : 209
تعداد نظرات : 70
تعداد آنلاین : 1